Nordtveit til LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Det kan jo godt hende han ikke slår til, men da reiser han jo bare hjem. Dette i motsetning til en del kjøp vi har stående på stallen. Om det blir en avtale kan vi kanskje i fremtiden få en del spillere til klubben av et kaliber som ikke er gjengs i tippeligaen. Selv om vi ikke kan fylle opp stallen med leide spillere er det viktig å huske på at det er en balansegang mellom å få inn kvalitet og heve laget versus å utvikle i utgangspunktet dårligere spillere. En tall med talenter alene går ikke - vi må ha resultater.

Kommentar

• Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

Opprinnelig skrevet av Diamanten
      -vi får inn en ung sulten norsk stopper med stort potensial(iallefall iflg Arsene Wenger)

Selv om jeg ikke liker fyren , er det ikke verdens verste person å motta skryt fra!!

Noen som har sett han spiller "live"? Hvor god er han egentlig?
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

Opprinnelig skrevet av reka
        Du mener at tippeligaspillere jevnt over er bedre enn spillerne på reservelagene til Premiere league-klubbene?
        Spiller for spiller er sikkert reservelagene til de største PL-klubbene bedre, men intensiteten og viljen til å vinne kamper er aldri like høy i en reserveliga som i en ordentlig liga. Jeg tror hvertfall ikke det er vanskeligere å prestere i den reserveligaen enn det er i Tippeligaen.

Men jeg har ingenting å imot å låne Nordtveit, jeg reagerte bare på at det var en som sa at "han danker sikkert ut PSA, Kippe og Riseth lett". Det har jeg ingen tro på at han gjør, og jeg skjønner ikke helt hvordan man kan mene at han innehar det nivået per dags dato. Men en spiller som helt sikkert kan gi en viss konkurranse om stopperplassene, og som kan være nyttig med tanke på skadehistorien til PSA g Riseth...

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
          Spiller for spiller er sikkert reservelagene til PL-klubber bedre, men intensiteten og viljen til å vinne kamper er aldri like høy i en reserveliga som i en ordentlig liga. Jeg tror hvertfall ikke det er vanskeligere å prestere i den reserveligaen enn det er i Tippeligaen.
          Jeg tror du tar feil. Skammelig feil. Du finner ikke mer sultne spillere noe sted enn i reserveligaen til PL-lagene. Disse gutta spiller for den store drømmen som de også har innen rekkevidde. Norsk Tippeliga er derimot mer preget av feite og overbetalte spillere på oppløpssiden av sin karriere.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Jeg tror du tar feil. Skammelig feil. Du finner ikke mer sultne spillere noe sted enn i reserveligaen til PL-lagene. Disse gutta spiller for den store drømmen som de også har innen rekkevidde. Norsk Tippeliga er derimot mer preget av feite og overbetalte spillere på oppløpssiden av sin karriere.
            Overbetalte spillere er det vel mer enn nok av i reservelagene også vil jeg tro?

Sikkert kjempemotivasjon på mange av de yngre spillerene, men sikkert også en hel del umtiverte spillere som føler de er alt for gode for reservelaget og har vært det lenge. Sammspill av lag blir ikke det samme, og kvaliteten på motstanden er mye mer varierende i en reserveliga.
            Jeg går hvertfall ikke med på at reserveligaen i England er noen stor målestokk, er vel også en grunn til at Wenger ønsker at gutten skal spille Tippeligafotball istedet for reservekamper...

Kommentar

• Bekkis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 441

Husker at det danske "supertalentet" mads timm var på lån til viking for en del år tilbake uten å ta nivået i tippeligaen. Han returnerte til Manchester United relativt fort. Bare et eksempel på at en fra reserveligaen ikke nødvendigvis glir rett inn i en startellever i tippeligaen. Men det er jo flere aspekter som spiller inn for hver enkelt person.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Flere meget gode spillere som har falt helt igjennom i enkelte klubber opp i gjennom årene - det er ikke nødvendigvis spillerens feil. RBK hadde jo en "ubrukelig" søramerikaner i hele to sesonger som nå herjer i spansk toppdivisjon. Uansett mener jeg at Nordtveit mest trolig har nivået inne og vel så det - interessen fra de andre eliteserieklubbene er også en indikasjon på at han ikke er stallfyll. Stoler på Berg i denne saken, om han mener Nordtveit har noe vi trenger så ser vi ham nok i gult og sort snart.

Kommentar

• Diamanten
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2006
                  • 69

det er forsåvidt et veldig godt eksempel. selv om nevnte timm allerede hadde nådd sitt foreløpige karrierehøydepunkt. blir vel heller aldri så god som det hvertfall jeg hadde håpet.

back to topic: det er selvfølgelig ingen garanti for at en man leier fra et av PL lagenes reservelag går rett inn, tar nivået og er konge. men jeg tror at nordtveit absolutt kan være en spennende tilvekst, og lån er genialt i mine øyne

Kommentar

• Odinster
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2008
                    • 160

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                    Husker at det danske "supertalentet" mads timm var på lån til viking for en del år tilbake uten å ta nivået i tippeligaen. Han returnerte til Manchester United relativt fort. Bare et eksempel på at en fra reserveligaen ikke nødvendigvis glir rett inn i en startellever i tippeligaen. Men det er jo flere aspekter som spiller inn for hver enkelt person.
                    Et godt eksempel som understreker poenget til reka:

Opprinnelig skrevet av reka
                    Det kan jo godt hende han ikke slår til, men da reiser han jo bare hjem. Dette i motsetning til en del kjøp vi har stående på stallen.
                    Et annet godt eksempel:

Jeg mener Ståle Stensaas var meget delaktig i at LSK berget Eliteseriekontraketen.
                    Eide vi denne spilleren? Nei. Var han med i LSKs fremtidsplaner? Nei. Var det verdt det? Ja.

Vi skal ikke forvente for mye av de unge denne sesongen. De kommer til å variere fra det geniale til det frustrerende. Minner om at vi har sluppet inn 6 mål på de to siste kampene. Samt at litt konkurranse for Kippe og PSA bare er sunt.

Dersom det er en kostnad LSK kan leve med, ser jeg ikke noen ulemper.

Kommentar

• Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

Mitt store ankepunkt (forutenom at jeg ikke har peiling på om han har nivået) er om Arsenal skal ha garantier om spilletid slik det har blitt rapportert.

Kommentar

• Ted Nugent
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 851

Mulig jeg husker feil, men hadde vi ikke en innleid midtstopper fra Sameland sist gang vi gjorde en virkelig god sesong i serien (2001)? Kanskje det er en innleid midtstopper som trengs...

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5102

Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                          Mulig jeg husker feil, men hadde vi ikke en innleid midtstopper fra Sameland sist gang vi gjorde en virkelig god sesong i serien (2001)? Kanskje det er en innleid midtstopper som trengs...
                          Den "innleide midtstopperen fra Sameland", var kriseløsningen Arne Vidar Moen, og han ga meg min til da mest orgasmiske LSK-scoring borte mot Molde i 2001. Fy faen!
                          Last edited by McGuffy; 05.03.2009, 22:14.

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Mitt store ankepunkt (forutenom at jeg ikke har peiling på om han har nivået) er om Arsenal skal ha garantier om spilletid slik det har blitt rapportert.
                            Om du tror Henning Berg går med på ett sånt krav.....
                            Kommer det kravet så kommer ikke Nordtveit!

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Opprinnelig skrevet av Folke
                              Om du tror Henning Berg går med på ett sånt krav.....
                              Kommer det kravet så kommer ikke Nordtveit!
                              Jeg tror ingenting, derfor skrev jeg om...

Mitt neste ankepunkt er at vi i tilfelle skal låne han et halvt år. Jeg ser ikke frem til å ha et innspilt stopperpar med f.eks. Kippe - Nordtveit som plutselig brytes opp midt i sesongen, for at f.eks en kamprusten PSA så skal danne stopperpar med Kippe.

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                Jeg tror ingenting, derfor skrev jeg om...

Mitt neste ankepunkt er at vi i tilfelle skal låne han et halvt år. Jeg ser ikke frem til å ha et innspilt stopperpar med f.eks. Kippe - Nordtveit som plutselig brytes opp midt i sesongen, for at f.eks en kamprusten PSA så skal danne stopperpar med Kippe.
                                PSA er kun kamprusten dersom han ikke holder seg skadefri.. Det blir nok PSA og Kippe som spiller fast dersom alt går som planlagt, men greit at plan B ikke inneholder en 16 år gammel gutt uten erfaring og en som kunne hvert faren hans.... Jeg har ikke ett vondt ord å si om noen av de forsvarspillerne (så lenge de er friske hvertfall.. hehe) som er i stallen nå egentlig, men de er skadeutsatt og veldig utsatt for kort.. da er det greit at klubben, for en gangs skyld, kan få en god spiller i back up til en rimelig penge!! Om 6 eller 12 mnd så er de yngste i stallen litt eldre og forhåpentlig innehar de mye mer erfaring enn pr dags dato, pluss så på med at vi forhåpentlig har ryddet opp i stallen ellers og at det er muligheter for nye billige talenter på vei inn som kan presse dagens talenter litt. Føler dette "sporer" helt av, og kan ikke se en eneste negativ ting med å "få" en forhåpentlig meget god spiller til klubben.

Kommentar

• Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Den "innleide midtstopperen fra Sameland", var kriseløsningen Arne Vidar Moen, og han ga meg min til da mest orgasmiske LSK-scoring borte mot Molde i 2001. Fy faen!
                                  Husker det som om det var i går. Homoerotiske tilstander både på tribunen og bussen hjem. Der og da var jeg sikker på seriegull.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Stan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1094

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                    Husker det som om det var i går. Homoerotiske tilstander både på tribunen og bussen hjem. Der og da var jeg sikker på seriegull.
                                    Hehe, du sier noe. På den tiden var jeg student i molde og fikk forferdelig mange uvenner påfølgende uke

Kommentar

• CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

Opprinnelig skrevet av Folke
                                      da er det greit at klubben, for en gangs skyld, kan få en god spiller i back up til en rimelig penge!!
                                      Her bommer du grovt. Grunnen til at Arsenal prakker på oss en slik spiller er nettopp fordi han IKKE skal være backupløsning ,men et førstevalg som spiller på seg selvtillit og får førstelagsmatching. Blir denne Nordtveit et andrevalg så tipper jeg han kommer til å være i klubben i en meget kort periode.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av CFD
                                        Her bommer du grovt. Grunnen til at Arsenal prakker på oss en slik spiller er nettopp fordi han IKKE skal være backupløsning ,men et førstevalg som spiller på seg selvtillit og får førstelagsmatching. Blir denne Nordtveit et andrevalg så tipper jeg han kommer til å være i klubben i en meget kort periode.
                                        Dersom noen krever at han skal starte hver kamp så kommer han ikke, så for meg er det ett ikke tema...
                                        Sier seg selv at Henning Berg ikke tar i mot han på sånne premisser!
                                        Han må stille til trening og vise seg verdig en plass som alle andre på laget. Tror ikke Wenger vil kreve at han spiller hver kamp, men at han får spille hver gang han fortjener det.
                                        Wenger og Berg har ikke kommet dit de er i dag pga "gutteklubben grei" løsninger, så helt utenkelig at Nordtveit får spillegaranti! Hvertfall med Henning Berg som trener!!
                                        Poenget er jo at pga skader og karantener så vil han som "back up" få spille mer enn nok til at han kan utvikle seg som spiller...

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Denne "garantien om spilletid" vil nok mer fortone seg som en overenskomst om visse grunleggende kriterier for oppholdet snarere enn en avtale om fast plass på laget. Ingen klubb i verden ville gitt en spiller opphold på slike kriterier. Jeg kan heller ikke se hvorfor Berg skulle stille så langt frem i køen om Nordtveit allerede var sikret en slik garanti - tross alt er Bergs store forcé at han gir alle muligheten uansett alder. Jeg kan heller ikke skjønne hvordan Arsenal forventer at spilleren skal utvikle seg om han ikke må konkurrere om en plass på laget eller møter andre utfordringer.

Trolig er denne garantien mer en avtale om at Nordtveit skal spille der han har best forutsetninger for å hevde seg (dvs ikke midtbane som i spania), og at han skal få sjansen når han har prestert godt nok på trening. Det vet vi Berg vil gi ham, og det forstår nok Arsenal også.

Kommentar

Working...