Færre folk på Martins før kampene?!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    Færre folk på Martins før kampene?!

    Da dette temaet tydeligvis vekker en interesse hos mange av forumsadistene og de andre her inne, starter jeg en ny tråd på dette.

    Også jeg har observert at det er færre folk på Martins før kampene enn det pleier å være. Men hva er grunnen(e) til dette, og hva kan vi gjøre for å skape mer trøkk før kampen?
    Fugla 4 Life!
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    Tja jeg aner virkelig ikke hvorfor folk møter opp så sent, har prata med Frode og de andre ansatte på Martins, og de også har merket nedgangen den siste tida.

    Tiltak for å snu dette?
    Aner virkelig ikke, det er jo billig øl for kanaris allerede, tror ikke enda billigere øl vil hjelpe? (dog så koster en 0.5 36 kroner på fotball pubben i bergen, her betaler vi 38(?) for en 0.4)

    Kanskje ett simpelt spørreskjema som folk fyller ut på martins før en kamp kan gi oss svar?
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #3
      Martins sin rolle har tidligere blitt diskutert på dette forumet. Jeg tror noe av svaret kan ligge her. For meg fremstår ikke Martins i 2005 som den ultra-LSK-puben den burde gjøre. KFL sverger på at Martins er den eneste puben for Fugla, men likevel synes fler og fler å finne veien til andre steder kampdagen.

      Jeg vil komme med følgende 3 påstander:

      Martins trekker færre folk på søndager fordi...
      1) ...puben fremstår som Romerikes fjortis-sted nr 1 hver lørdag.
      2) ...de ansatte ikke spiller nok LSK-musikk før kampen.
      3) ...de ansatte ofte velger å spille pop & rock i stedet for å kjøre lyd på fotballsendinger.
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Bra tema som absolutt må prates om. Hva grunnen er er veldig vanskelig å si, men kan være at det er for lite fuglamusikk på kampene. Mot Vål'enga var det tragisk lite folk på pøbben med tanke på at det var enga vi møtte.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Er dessverre ikke mye på Martins selv, men de få gangene jeg er der blir jeg ofte skuffet.
          Senest etter jubel-kampen mot pEnga måtte flere nærmest krangle med de ansatte før de skrudde på Kveldsnytt, slik at vi fikk se TV-bildene fra kampen.
          Dette er bare ett eksempel, men det virker som om stedet ikke vil identifisere seg med Kanarifansen.
          Selv på langt mindre steder enn Lillestrøm er det fotballpuber som har mer sjel og miljø.

          mvh
          perta
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #6
            1. Billigere pils.
            2. Mer fuglamusikk (spill minst én LSK-sang i primetime lørdag også - det styrker imagen)

            Kommentar

            • Lørenskog fugl
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Nov 2003
              • 10

              #7
              Jeg er en av de som alltid er på Martins, men det er ikke like bra nå som tidligere.

              Jeg synes det er direkte pinlig når fjortis-kanari sitter ytterst på uteserveringen og hetser alle enkeltpersoner som kommer gående. "Tøffe" fjortiser på innsiden av gjerde som skriker hater deg, skal knuse deg, stjeler skjerfet til enkeltpersoner for å brenne de opp, etc. Det er jo trygt å utføre dette med masse vakter som står rundt å passer på at motstandernes supportere ikke kommer inn..........

              Dette synes jeg er direkte flaut, og vi blir oppfattet som rimelige primitive. Det er mulig det har vært sånn lenge, men tidligere satt jeg nok mer inne på Martins (før Høybråten fikk sendt oss ut).

              Skal man lage lyd på Martins, så syng for fugla isteden.

              Kommentar

              • Latvijan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 360

                #8
                Martin's har kanskje litt mange baller i lufta?

                Diskotek-rockecafe-fotbalpub

                Var innom en tur før RBK kampen, da blei det pumpa på med slitsom rock, på et volum som kunne overdøvet selv kjeften til Kristin Halvorsen!

                Synes Martin's er et bra sted, men det framstår på ingen måte som en fullverdig fotballpub på matchdager, dessverre! De 4 skjerfa som henger rundt baren blir liksom bare et teit forsøk på å blidgjøre oss fussball-nerds. Å henge opp en stusselig samling skjerf for å framstå som en fotballpub blir som om en strippeklubb skulle hengt opp en Synøve Finden osteplakat!

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Det er altfor mye harry takter på Martins. Sånn har det alltid vært.

                  Tror ikke det hjelper å spille mere "fugla musikk" da det meste er så gammelt, lite utvalg er det også.

                  De trenger bra musikk, og billigere øl.

                  Kommentar

                  • jan-erik
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 171

                    #10
                    jeg er altid på Martins før hjemme kamper for å holde tradisjonen vedlike . men jeg må innrømme at det er ikke det samme lengre. det jeg trur er at hvis kanari-fansen og martins går inn for det så kan de klare å dra flere folk dit før kamp ,.,. trur egentlig svaret er ganske enkelt.

                    Det må bli mere LSK faktor over martins

                    Trur også hvis de hadde annonsert la oss si en kamp mot brann f eks så hadde ølen kostet 20kr for kanarifansen og kanskje 25 for resten pluss at de kun hadde kjørt gamle kamper på stor skjerm og spilt fugla sanger...

                    trur de kan klare dette og jeg setter min lit til at dette ikke forblir et problem .,.. jeg er der uansett..(må ha pilsen før kamp for å roe ned litt )

                    :?
                    FORZA FUGLA


                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      #11
                      Jeg synes også Martins har for lite LSK effekter! Det som møter deg når du kommer inn er masse utenlanske sjerf! Det er kun på kampdagene noen har klart å få snurpa rundt et sjerf rundt et gjerdet ute! Dette synes jeg er for dårlig, burde hatt flaggholdere ute med flagg og hatt mere LSK effekter inne, også selfølgelig spille masse lsk sanger!

                      Hjelper også veldig på stemmningen hvis Martins kunne ha vist høydepunker fra "forrige runde" (av LSK) 2 timer før kamp! Dette øker stemmning samtidig som det trekker flere folk!

                      Og JA for LITT billigere øl (25kr hadde vært fint)

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #12
                        Jeg tror ikke Martins er opptatt av å ha en tydelig LSK-profil, de er bare opptatt av (som alle andre) å tjene mest mulig penger...
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          #13
                          Da må vi finne en annen pub! Et fotball lag må jo ha en egen pub som ser opp til sitt lag og suportere!!! Et stammsted der alle møtes før hver kamp og et sted vi kan være etter kamp! det kan vi jo på Martins men d hadde vært så mye bedre med masse LSK effekter og sanger og MASSE kanari-fans!

                          En pub kan ha to sider::: Feste/fjortispub på fredag/Lørdag og LSK's supporter pub på søndag og ALLE andre kamp dager!! Heng opp flagg og sjerf og bannere over hele Martins, husk at det ligger en historie i Martins som det står respekt av!!!!!

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            #14
                            Jeg tror ikke det er løsninga å bytte pub, men jeg føler at KFL kan legge større press på Martins. For å gjøre det, må vi kunne peke konkret på de tingene vi synes ikke er bra nok idag.

                            Jeg savner først og fremst to ting:
                            1) Spill mye mer LSK-musikk på kampdager!
                            2) Ha lyd på fotballsendinger på TV!

                            I tillegg hadde det ikke gjort noe med litt billigere øl for Fansen på kampdager. 38 spenn for 0,4 er ikke noe røverkjøp, selvom det er ikke er dyrt.

                            Det burde ikke være sånn at vi skal føle oss heldige som får være på Martins - Martins burde føle seg heldig som får ha oss der!!
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • Jens
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 157

                              #15
                              Er mye fokus på øl-prisene, og egne priser under matcher og lignende. Vil bare gjøre oppmersom på følgende: Nyanserte ølpriser er ikke tillatt i alle tilfeller, det må være av typen carlsberg-konseptet, eller billigere øl til medlemmer på kampdager. Det er restriksjoner på pris, og hvor lenge det skal/kan vare m.m.

                              Mvh
                              Jens (Martins)
                              I'd rather have a bottle in front of me
                              than a frontal lobotomy.

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                KFL ledelsen trenger å sette seg ned med Martin's ledelsen å prate om dette. Ingen av partene kan være fornøyd med slik det er nå.

                                Petter tar du ballen?
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  KFL ledelsen trenger å sette seg ned med Martin's ledelsen å prate om dette. Ingen av partene kan være fornøyd med slik det er nå.

                                  Petter tar du ballen?
                                  Jeg tar ballen Tar dette opp på tirsdagens styremøte.

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #18
                                    SØNDAG 12.JUNI blir det liv på Martins!

                                    * Grillfest fra kl 13:30 [Burger + Pølse = 30 spenn!]
                                    * Biljardcup fra kl 13:30
                                    * Syngemøte kl 14:00
                                    + mye bra musikk og annen moro!!

                                    Fri alder før kampen, og gratis inngang hele dagen!

                                    Håper folk møter tidlig opp på Martins og lager skikkelig liv på søndag!
                                    La oss lage et knall-vorspiel til kampen mot Aalesund!

                                    LSK - Aalesund kl 18:00!

                                    Etter kampen blir det karaoke på Martins!
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #19
                                      Martin`s er avhengig av supporterne... Uten oss hadde pub`en gått konk iløpet av 1/2 år. De bør gjøre litt mer - i forslag av sang, musikk, tv med lyd osv. Jeg syntes forøvrig ikke pilsen er for dyr. Klarer de ikke å leve opp til forventningene så mener jeg at vi bør bytte - vi er ikke bundet!

                                      Syntes LSK by er kul/fin på kampdager med flagg i Kiellandsgate. Hva med å sponse Martin`s med bannere og lsk stoff.

                                      Kommentar

                                      • Franken
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1036

                                        #20
                                        Burde ikke Martins selv ta initiativ for å pynte puben mer med LSK effekter. Da ville det jo blitt enda mer tydelig hvor LSK fansen skal møtes.
                                        Er der hver gang jeg skal på kamp, men det er ikke så ofte... Liker stemningen der da, men som det sies: litt lite LSK sanger.

                                        Men et møte med Martins vil vel være rette veien å gå. Høre hva de tenker om det, som nevnt her: de er nok avhengige av oss for å pverleve.
                                        Fra Baillsund

                                        Kommentar

                                        Working...