LSK-Viking, søndag 22. mars kl. 18:00, Åråsen stadion

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 847

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Tipper 2-0. Scoringer ved Myklebust og Occean.
    Tipper 3-0, scorer Occean så scorer Sundgot også
    Morten

Kommentar

• fugla4ever
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2005
      • 212

Håper på : otto
      lasse-nordtveit-frode klippe-ringstad
      bhr-kiko-dosso-myklebust
      oliver occ-legenden

en annen startoppstilling er at psa går inn på midtstopper plass, nordtveit på høyre og lasse på venstre. håper at bolly får sjansen på venstre sånn at mykle blir flyttet opp på spiss. blir kanskje litt forutsigbart med både sundgot og olli i lengden???

forresten, er det noen som vet hvor mange billetter som allerede er solgt til kampen

Kommentar

• andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

Opprinnelig skrevet av gearet
        Eriksen trente og ble brukt som venstreback på B-laget
        Gledelig om Berg gir Ringstad sin fortjente TL-debut. Det gir rett signaler til unggutta. Vi kommer antakeligvis å väre hakke mer offensive mot Viking enn mot Stabäk. Da kommer Ringstads offensive spill og venstre innleggsfot til sin rett. Mot Stabäk önsket man nok å ha en mest mulig rutinert og sikker backfirer forå holde tett bakover, mens tilnärmingen til denne matchen antakeligvis blir litt annerledes.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Treningsrapporten til Basse tyder på at det er aktuelt med Nordtveit og Ringstad på backene. Dersom det blir slik, kunne jeg ikke vært mer enig med Berg!

Defensivt er Nordtveit sannsynligvis vår beste back, og antakeligvis den rette til å ta Ødegaard ut av kampen. Høyrekanten er Vikings klart svakeste side, og her må det være riktig å gi en offensiv unggutt fra Romerike sjansen.

Denne Håkon Skogseid, dersom det er han som spiller, skal få kjørt seg kraftig mot Myklebust og Ringstad.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

For å bli back-konge må han først få prøve seg litt som rundingsbøye på Åråsen :-) http://fotball.aftenposten.no/elites...icle132773.ece
            LSK Norges beste lag

Kommentar

• kinstad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2007
              • 406

med de treningene jeg har vært på denne uken vil jeg fortsatt si at dette er det mest sannsynlige laget på søndag.

Fredrikson
              Nordtveit-Andresen-Kippe-Eriksen
              Riise-Dosso-Mouheli-Myklbust
              Occean-Sundgot

Regner med at Edwin vil komme inn 20-30 minutter før slutt denne gangen for Sundgot. Han har gjort tingene sine bra denne uka, og lager hele tiden ubalanse selv om det er litt mye tunelsyn på gutten. Bjørn forsetter å jobbe bra også men er et stykke unna fremdeles. Den gutten imponerer meg. Ringstad vil nok også få spilletid til søndag (hvorfor ellers sette LKE på b-laget, når man driller forsvar), han er ihvertfall veldig nære en plass og fortsetter å gi Eriksen hard konkurranse.

Våger meg til å tippe på seier i denne kampen. 2-1
              ________
              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Viking med det samme laget som slo Odd 3-0:

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

Hvordan er det med det å komme litt seinere til en kamp. Jeg skal spille kamp selv på søndag, men har også jævlig lyst til å dra å se kampen på åråsen. Går det ann å komme 10-20 min seinere. har aldri gjort det før.

Kommentar

• heg
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2007
                    • 112

Opprinnelig skrevet av KrisB
                    Hvordan er det med det å komme litt seinere til en kamp. Jeg skal spille kamp selv på søndag, men har også jævlig lyst til å dra å se kampen på åråsen. Går det ann å komme 10-20 min seinere. har aldri gjort det før.
                    Ikke noe problem det, men du kommer ikke inn gratis...

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

litt fakta:
                      Lillestrøm - Viking
                      Innbyrdes
                      Møtes for 33. gang på Åråsen. Status: 19-7-6
                      Lillestrøm har åtte hjemmeseirer på rad mot Viking i Tippeligaen (23-3 i målforskjell).
                      Viking har ikke slått Lillestrøm siden 3-1-seieren i Stavanger 24. april 2005 (sju kamper).
                      Lillestrøms første seier i Tippeligaen 2008 kom hjemme mot Viking i 6. runde - Arild Sundgot og Olivier Occean scoret målene i 2-0-seieren.
                      15 år er gått siden Lillestrøm og Viking sist delte poengene på Åråsen.
                      Lillestrøms Olivier Occean og Mame Niang (Viking) gikk begge i offside tre ganger i serieåpningen.
                      To av Bjørn Helge Riises fire Tippeliga-mål har kommet mot Viking.
                      Lillestrøm
                      Lillestrøm innledet fjoråret med to poeng på de tre første hjemmekampene.
                      Fjorårssesongen var Lillestrøms svakeste på eget gress siden 2004.
                      Viking
                      Viking tok med seg 15 poeng fra fjorårets 13 bortekamper i serien.
                      Viking står uten poeng på de to siste kampene på fremmed grunn i Tippeligaen.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• Spntneous
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 1990

Jeg savnet gjennombruddspasninger i forrige kamp. Håper vi får se det i denne. Jeg så mye bra initiativ og løp fra spissene våre, som gang på gang beveget seg hurtig i gjennom forsvarsrekkene, uten å få pasningene. Skrek meg hes på ordene "Gjennom!!" mens jeg gestikulerte ivrig i lufta. Uten resultat...

Nå skal Vikingene kjølhales!
                        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

Jeg så hvertfall mange flere gjennombruddspasninger (eller forsøk på) enn hva jeg har sett på lenge fra LSK...

Kommentar

• Marat
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Sep 2008
                            • 19

Det har også med hvilke spillere vi har og kvaliteten de besitter. Med Occean og Sundgot er det best å komme rundt på kant.

Imidlertid har ikke Myklebust sin styrke i å legge inn fra kant. Da er det bedre at vi kommer mer inn sentralt mellom forsvar og midtbane for å anspore Myklebusts bakromsevner. Det savner jeg litt ennå, som Spntneous mener. Både for å ha flest mulig strenger å spille på og fordi man i "mellomrommet" har alternativer i fire retninger (pluss muligheten til å skyte) i motsetning til kanten der man har ett. Occean er endatil en gjennombruddspiss. Han bør i år, enda raskere og med en tydeligere rollefordeling med Sundgot, få ballen mer i medløp. Får vi til det, både spille på Myklebusts og Occeans evner til gjennomløp, har vi et offensivt spill det blir vanskelig å forsvare seg mot, fordi også OO er god i lufta og det til sammen gir ferdigheter til "aldri" å stille seg i situasjoner der valget man må ta er gitt på forhånd. Men det fordrer også at vi helst har en venstreback som kan gå bredt å overlappe Myklebust.

Derfor mener jeg Ringstad primært må spille. Samtidig kan gjerne Nordtveit være makker til Kippe. Andresen er local lad og ikke lett å sette ut, men jeg mener det vil gi en best backrekke. Det er mer hensiktsmessig å bygge videre på det som er innarbeidet og jobbe med å luke vekk det som ikke fungerer. Og det som ikke fungerer er de spillende evnene når Andresen og Kippe spiller (og et manglende "breddebein" på venstre).

Det blir for primitivt at stoppere bare skal være god i duellene, heade hardt og løpe fort. Midtstoppere skal være gode med ball! Mye av den offensive oppbyggingen skjer via forsvaret. Derfor trenger vi en "playmakerstopper" ved siden av sluggeren Kippe. Det vil gjøre oss enda bedre i angrepsspillet. Dette er ikke en forkleinelse til PSA, men at vi trenger et stopperpar som utfyller hverandre på en best mulig måte.

Viking går ut i en 4-5-1. Her er det bare å sette standarden for året.

Og ta imot Uwe - her fra gilbert (og det tilføyede om Sundgot). Håper på opp mot 10 000.
                            Лучше всего с футболом являются фанатиками болельщиков

Kommentar

• gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

Hentet fra nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Ifølge papir-RB er det én endring i troppen til Viking-kampen: Bjørn Bergmann Sigurdarson erstatter Karim Essediri. Steinar Pedersen er fortsatt ute i kulden.
                              I og med dette byttet så synker snittalderen på benken ytterligere et hakk. Det er vel bare Espen og Edwin som er over 20..?
                              Moro!
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

Legger inn en lenke til Vikings hjemmeside (som forøvrig er en eksemplarisk klubb-side) med intervjuer og annet stoff i forkant av morgendagens kamp;

Jeg er veldig optimist med tanke på morgendagens kamp. Satser på at vi fortsetter den meget gode statistikken mot Viking, at Sundgot på sedvanlig vis banker inn minst ett mål mot dem, og at vi vinner 2-0.

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3218

Opprinnelig skrevet av Marat
                                  Og ta imot Uwe - her fra gilbert (og det tilføyede om Sundgot)
                                  Min utvida takk til Uwe (fra 11. mai 2007):

"Ny og utvida takk til Rösler....
                                  For noen måneder siden skreiv jeg et lite takkebrev til Uwe Rösler (og Gunnar Halle).

http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=174

I dag ser jeg at jeg, selv med en lang liste med punkter å takke ham for, hadde uteglemt en iallfall for meg meget viktig sak:

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2764202.ece

Derfor dette tillegget:

Mange takk, Uwe Rösler, for at vi slapp (skrekk og gru !) å se Arild Sundgot i blått og svart, men at han fortsatt er i gult og svart !

(og for at han på søndag igjen vil senke Viking....)"

gilbert

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

fra viking sin hjemme side. viking hordene.

Alt du trenger å vite eller ikke vite før søndagens oppgjør på Romerike.

SKADER OG KARANTERE
                                    Lillestrøm:
                                    Vidar Riseth og John Anders Bjørkøy er fortsatt ute med skader.
                                    Viking: Tomasz Sokolowski, Jørgen Horn, Andreas Ulland Andersen og Christian Landu Landu er ute med skader. Peter Ijeh er tilbake fra karantene.
                                    TROLIG LAG
                                    Lillestrøm (4-4-2) - Otto Fredrikson - Håvard Nordtvedt, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen - Bjørn Helge Riise, Khaled Moelhi, Alhassane Dosso, Magnus Myklebust - Arild Sundgot, Olivier Occean
                                    Viking (4-5-1) – Thomas Myhre, Håkon Skogseid, Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Trond Erik Bertelsen – Martin Fillo, Birkir Bjarnason, Andre Danielsen, Jone Samuelsen, Alexander Ødegaard – Mame Niang
                                    [DOMMER – Terje Hauge
                                    http://www.vikinghordene.com/index.cfm?id=231686[/B][/U][/

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      I og med dette byttet så synker snittalderen på benken ytterligere et hakk. Det er vel bare Espen og Edwin som er over 20..?
                                      Moro!
                                      Det stemmer. Og Edwin er jo bare 20 år.

Benkens snittalder: 19,7 år.

Benkens snittalder, foruten Søgård: 18,2 år.

Kommentar

• KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

Har egentlig vært superoptimist hele uka, men ettter at jeg ser at Viking trolig stiller med 4-5-1 og at den enslige spissen Niang uttaler at den defensive jobben blir veldig viktig, tror jeg vi møter ett svært kompakt vikinglag hvor det kan bli vanskelig å få hull på byllen. Håper viking blir baktunge. Blir viktig å sette en av de første sjansene i morgen. Edvin kan være god å ha i bakhånd dersom vi sliter.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

RB- Papir

laget.

Opprinnelig skrevet av KrisB
                                          Laget i dag. ifølge RB

Otto Fredrikson
                                          Håvard Nordtveit- Pål Steffen Andresen Frode Kippe- Lars Kristian Eriksen
                                          Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
                                          Arild sundgot- Olivier Occean

Kommentar

Working...