Andre kamp på rad dommeren velger å blåse ihjel kampen, vist dette er linja de har lagt seg på denne sesongen blir det mye dommer fokus i år.
LSK-Viking, søndag 22. mars kl. 18:00, Åråsen stadion
Collapse
X
-
Skuffet over uavgjort nå man ser hvor ræva LSK var foran mål, att noen presterer å si att det var gilbert sin feil blir da litt feil, da jeg synes metern hadde flere sjanser og større sjanser enn det gilbert hadde, når du ikke setter ballen i mål alene mot keeper så tyder det på att formen ikke er 100% enda. Det er noe jævlig irriterende å se en spiller som har full kontroll på ballen som igjen passer ballen videre til en annen spiller som omtrent står å ser på kula og lurer på hva han skal gjøre med den.
Synes LSK har mye mer å gå på både på bane og på tribune. Dette var rett og slett dårlige saker i dag.
Men det er mye som tyder på att folk ikke er våknet fra vinterdvalen enda, dette gjelder spillere og tilkuere.
Og til dere oppi kosehjørnet, tror dere er veldig attraktive da det var mange mannlige vakter som passet på dere.Kommentar
-
Synes det var en bra kamp av fugla fram til fem minutter etter scoringen vår. Den siste halvtimen ble litt skuffende, men så dyttet vi inn mye unge folk. Vi fullførte kampen med fem mann 20 år eller yngre. Det ble litt tynt. Men dette vil forhåpentligvis gjøre oss bedre på sikt. Hvis vi skal skryte av at vi har mange unge gutter så må de jo brukes.
Hvis Occean skal bli toppscorer som han sier selv, må han bli kaldere til å avslutte. Hadde fire store sjanser og bør sette minimum to av de.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av LSK.no65: 1-1! Frisparket lempes inn i boksen og Håkon Skogseid lemper inn andreballen.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Ser det er flere som skryter av Kiko og Dosso i dag!
Der er jeg veldig uenig,Kiko slår ballen bakover hver gang han får den og mange ganger i dag var det feilpassninger! Dosso slo altfor mye feilpassninger også, mot ett bedre lag enn viking så kunne det sett enda værre ut!
Men noen som imponerer meg er Eriksen og Nordtveit! Der har vi fått 2 meget gode backer! Eriksen er frisk og kom ofte med på kanten og Nordtveit bryter ofte foran, det er ett stort fotballhode på den gutten!
Skjønner ikke helt byttene til Berg heller, setter inn Bolly på høyre??? Kunne satt Dosso over på høyre og latt bolly få venstre!Kommentar
-
Henning skal imidlertid ha for at han bruker bytter, og satser fremover. Litt annerledes enn vår ekstrener som stort sett bytter for å drøye.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Noen som vet om hvorfor Riise gikk av banene idag. Så at han holdt seg på siden av magen, nærmest som hanmarkerte at han hadde "hold". Han markerte og sa ihvertfall ifra til Henning at han måtte bytte. Håper ikke det er noe alvorlig selv om Riise langt fra imponerte meg i dag.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av lindaeSå ut som han haltet litt... men kan godt hende at det var noe jeg innbilte meg.
Spilte med magesmerter
– Jeg syns min innsats i dag er helt grei med tanke på at jeg hadde vondt i magen. Vi kunne ha putta flere mål hvis vi hadde fortsatt, sier Riise, som legger til at magesmertene ikke er alvorlige.Kommentar
-
Problemet med disse to er at de er for like. Ingen av dem er spesielt flinke til å gjøre seg spillbare i den offensive delen av spillet, men har derimot sin styrke i ballvinning. Når det i tillegg sjelden tas initiativ fra Eriksen og Nordtveit blir det hele veldig statisk noe som fører til at Kiko/Dosso ofte har få valg når de vinner ballen (lang frem eller bakover). Få og vanskelige alternativ gir mange feilpasninger.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Noen som vet om hvorfor Riise gikk av banene idag. Så at han holdt seg på siden av magen, nærmest som hanmarkerte at han hadde "hold". Han markerte og sa ihvertfall ifra til Henning at han måtte bytte. Håper ikke det er noe alvorlig selv om Riise langt fra imponerte meg i dag.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Tror fortsatt at Eriksen/Riise-kombinasjonen på høyre ville gitt oss et farligere angrepsvåpen enn Mykle/Eriksen på venstre. Men så var det denne Nordtveit, da. Jeg synes heller ikke vi skal sette ut han slik at Eriksen får tilbake høyrebacken.
Ikke lett dette..Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Feildømt frispark?
Det vil alle lag oppleve i løpet av en kamp.
Det som er så j... irriterende er at Occean og Sundgot er så ræva på avslutningene. Vi burde ha drept kampen i 1 omgang.
Det positive er at vi spiller god fotball i 2/3 deler av kampen, skaper mange sjanser etter gode kombinasjoner og bevegelser.
Regner med at Edwin starter neste kamp på bekostning av Sundgot.Kommentar
-
Lurer på hva Belsvik gjør på treningsfeltet. Ingen av spissene våre klarer å avslutte.
Hadde vi hatt en goalgetter på topp hadde vi ledet 3-0 til pause. Vi kan ikke ha spisser som skal bruke 2 og 3 touch inne i boksen, en god spiss utnytter den muligheten han får og skyter ballen i mål.
Kommentar
-
4-5-1, 4-2-3-1 og 4-4-1-1 er stort sett samme suppa.. Kan egentlig slenge på 4-3-3 der også. Forskjellen ligger vel i om det er en eller to defensive midtbanespillereKommentar
-
Andre kampen på rad vi roter bort en seier. Hvorfor gir vi fra oss føringen i 2. omgang? Er vi ute av stand til å lede kamper? Er spillerne for dårlig trent? Er vi i ferd med å bli et uavgjort-lag? Her må noen gå etter i sømmene å finne veien ut av dette!Kommentar
-
Det virket som det var fler enn Riise som ble slitne utover i andre omgang. Vi maktet ikke å være like aggressive og tidlig oppi vikingspillerne, og ble presset bakover på banen. Samtidig ble pasningsspillet til tider svært upresist mot et vikinglag som presset (og stresset) våre spillere høyt i banen."And I never thought this life was possible.
You're the yellow bird that I've been waiting for."
Bright Eyes - Poison OakKommentar
-
Årets første hjemmekamp og jeg er fortsatt optimist på fortsettelsen. Mer optimist enn før sesongstart.
Vi har levert to bra kamper mot to gode lag. Viking mener jeg vi har overraskende bra kontroll på i vel 60 minutter, og vi burde ha punktert kampen allerede etter første omgang. Vi klarer det ikke, men sånt skjer.
Hvor ofte vil det skje i løpet av sesongen at både Sundgot og Occean bommer på hver sine gedigne sjanser? 3-4 stykker totalt. Ikke ofte tror jeg.
I går gikk marginene mot oss. Neste gang er de med oss. Så lenge vi skaper like mange sjanser som i de to første kampene, vil vi sanke 3 poeng jevnt og trutt.BølerkanarisKommentar
-
Det ble et skuffende 1-1 resultat, noe som gjør at jeg kanskje må nedjustere forventningene til årets sesong, jeg tror Viking blir et midt på tabellen lag og slike lag bare SKAL vi slå hjemme.
Viking er som sagt ikke noe godt lag som jeg påpekte tidligere i uken, de sliter veldig i midtbaneleddet og bare en veldig god Thomas Myhre holder dem inne i kampen.
Men var målet til Viking offside?"It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."Kommentar
-
Synes gamle-pertas spørsmål om Nordtveit som stopper er et viktig spørsmål. Andresen har ikke imponert meg. Han har vært involvert i to baklengs, og det er for det meste Kippe som er "førstestopper", der Andresen enten går "greit" inn i neste duell eller sikrer med farta (som han ikke trengte mye i går). Det mest vanlige er imidlertid å klarere blindt. Og i oppbyggingen er det sjelden man ser førsteberøringen brukes til noe konstruktivt, som å skape overtall fra stopperplass og utforde bakfra med ballen. Eller i det minste sette fart med ballen, og dermed ikke bare ty til "den lange".
Det er ikke bare et Andresen-problem, men et midtstopperproblem. Kippe (og forsvaret) kan bli mye bedre med en som utfyller han. Det virker litt som det viktigste er å få ballen unna. I 2. omgang husker jeg en situasjon som beskriver det best, hvor det var mulighet for overgang og PSA sto stille og ventet "hvem skal jeg slå på nå?"
Det mest interessante er hva Nordtveit kan utfylle med som stopper, og hva det vil si å bruke både han og Eriksen i naturlige posisjoner. Viser bare Nordtviet litt av det han viste forut scoringa, og det som har vært min påstand lenge, at han har potensial til å utvikle (og allerede viser) langt mer sjeldne og attraktive stopperferdigheter enn Andresen, kommer forsvaret (og med det angrepsspillet) til å være på et høyere nivå.
Vi klarer oss sikkert fint med forsvaret i går, men hvis vi er ute etter et best mulig forsvar med flest mulig komplementære ferdigheter, er det definitivt plass til Nordtveit som stopper i større grad enn Andresen. Misforholdet mellom kvalitetene i forsvar håper jeg blir rettet opp (og Eriksen går over på samme side som Riise).
Det var etter at Sundgot gikk av i går vi ble mest forutsigbare, så like mye som det er OO og AS som har "skylden" for det statiske, kan man også gi en del av ansvaret til forsvaret. Ikke sikkert det bare er å slenge innpå Edwin fra start og alt blir så mye bedre (men Edwin har utvilsomt noen veldig spennende ferdigheter).Last edited by Canário; 23.03.2009, 20:29.Kommentar
Kommentar