LSK-Viking, søndag 22. mars kl. 18:00, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #21
    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Latterlig å diskutere hvor vidt Kippe skal ut. Han er den på laget som er mest bankers, med mindre skade. At dere aldri lærer!
    Enig.
    Kippe er kaptein, og Kapteinen skal alltid starte, med mindre han er skada eller suspendert. Starte kamper uten kaptein er noe söpla holder på med (jmf. kompis fredheim holm i RBK-kampen, samt faktumet at visekapteinen dems åpenbart utnevnes ved loddtrekkning i garderoben för match).
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #22
      Konstellasjonene Dosso-Kiko og Nordtveit-Kiko er begge spennende, men kanskje litt for defensivt for hjemmebane. Jeg foretrekker Sundgot-Kiko og Edwin innpå fra start. Samme backrekke som sist.

      Kommentar

      • Kaizer
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2006
        • 139

        #23
        Viking er et lag vi skal slå!

        Opprinnelig skrevet av Folke
        Jeg så ikke så mye av kampen, men litt... Var vel heller at motstandern var svak det lille jeg så, pluss hva jeg har lest på div nettaviser.
        Men uansett så har Viking mange gode spillere og som Henrik nevner har de en meget hodesterk spiss i Niang.
        Viking har ikke mange gode spillere, de har en god del oppskrytte spillere, det skal jeg være helt enig i.

        Jeg gikk på Viking Stadion forrige helg for å se litt på to av motstanderne denne sesongen og Viking var som ventet begredelige.

        Om ikke vi slår dette drittlaget vil all optimisme jeg har bygd opp igjennom vinteren bli blåst vekk fullstendig.

        Myhre - selvsagt rusten etter enormt mye skader.

        Skogseid- plasseringsvansker, 2 div takter med å legge armene i ryggen på spilleren foran etc, temposvak

        Stenslid - potensiale, men ikke av de raskeste.

        Soma - direkte temposvak, gjør mye feilvurderinger og bør settes under press.

        Bertelsen - er rask, men det er det eneste, plasseringsvansker, 1.40 høy, ikke spesielt tacklingssterk

        Samuelsen - null kreativitet, ikke målfarlig, spiller mest på tvers og bakover, veik.

        Danielsen- se Samuelsen, at Viking bruker disse to sammen er en gåte, hadde de komt fra Trysil og ikke vært lokale gutter hadde de ikke vært i nærheten av laget.

        Bjarnason - teknisk god, bra skudd, men mangler fart, kanskje også litt kondisjon.

        Ødegaard - har fart og teknikk, men går stort sett kun utover og spiller sjelden ballen, går seg veldig ofte fast.

        Niang - god på hodet, men ellers elendig, temposvak, leser spillet dårlig og til å være så stor så faller han veldig lett.

        Fillo - eneste virkelige trusselen, men kan ikke skape ting alene, liker typen, men faller litt enkelt, ville sikkert blomstret med bedre spillere rundt seg.

        Beste offensive spilleren Viking har er J.Austnes, men han har Røsler ødelagt fullstendig, han bør finne seg en ny klubb snarest eller håpe at Røsler snart får fyken om han skal få den spilletiden han fortjener.

        Det blir et jævlig mas på jobben hele denne uken, men på neste mandag er det forhåpentligvis stille som graven.

        Denne kampen bare må vi vinne.
        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

        Kommentar

        • Fuglegutt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2008
          • 863

          #24
          Tipper på :

          -------Otto-------
          HN--PSA--FK--LKE
          -------KM-------
          BHR----AD-----MM
          -----AS----------
          ---------OO------

          Tror jeg ville hatt Espen Søgård sentralt men tipper Dosso får fornyet tillit
          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kaizer
            Viking har ikke mange gode spillere, de har en god del oppskrytte spillere, det skal jeg være helt enig i.

            Jeg gikk på Viking Stadion forrige helg for å se litt på to av motstanderne denne sesongen og Viking var som ventet begredelige.

            Om ikke vi slår dette drittlaget vil all optimisme jeg har bygd opp igjennom vinteren bli blåst vekk fullstendig.
            Hvis vi går inn med en innstilling om at Viking er et drittlag og at de har dårlige spillere, tror jeg fort Viking fortsetter å toppe tabellen etter kampen.

            Kommentar

            • Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kaizer
              Viking har ikke mange gode spillere, de har en god del oppskrytte spillere, det skal jeg være helt enig i.

              Jeg gikk på Viking Stadion forrige helg for å se litt på to av motstanderne denne sesongen og Viking var som ventet begredelige.

              Om ikke vi slår dette drittlaget vil all optimisme jeg har bygd opp igjennom vinteren bli blåst vekk fullstendig.

              Myhre - selvsagt rusten etter enormt mye skader.

              Skogseid- plasseringsvansker, 2 div takter med å legge armene i ryggen på spilleren foran etc, temposvak

              Stenslid - potensiale, men ikke av de raskeste.

              Soma - direkte temposvak, gjør mye feilvurderinger og bør settes under press.

              Bertelsen - er rask, men det er det eneste, plasseringsvansker, 1.40 høy, ikke spesielt tacklingssterk

              Samuelsen - null kreativitet, ikke målfarlig, spiller mest på tvers og bakover, veik.

              Danielsen- se Samuelsen, at Viking bruker disse to sammen er en gåte, hadde de komt fra Trysil og ikke vært lokale gutter hadde de ikke vært i nærheten av laget.

              Bjarnason - teknisk god, bra skudd, men mangler fart, kanskje også litt kondisjon.

              Ødegaard - har fart og teknikk, men går stort sett kun utover og spiller sjelden ballen, går seg veldig ofte fast.

              Niang - god på hodet, men ellers elendig, temposvak, leser spillet dårlig og til å være så stor så faller han veldig lett.

              Fillo - eneste virkelige trusselen, men kan ikke skape ting alene, liker typen, men faller litt enkelt, ville sikkert blomstret med bedre spillere rundt seg.

              Beste offensive spilleren Viking har er J.Austnes, men han har Røsler ødelagt fullstendig, han bør finne seg en ny klubb snarest eller håpe at Røsler snart får fyken om han skal få den spilletiden han fortjener.

              Det blir et jævlig mas på jobben hele denne uken, men på neste mandag er det forhåpentligvis stille som graven.

              Denne kampen bare må vi vinne.

              Virker som Viking er ett drit dårlig lag her, det er de ikke!!
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #27
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Hvis vi går inn med en innstilling om at Viking er et drittlag og at de har dårlige spillere, tror jeg fort Viking fortsetter å toppe tabellen etter kampen.
                Han som mener at Viking er ræva mener også at Lars Ivar Moldskred er en keeper i verdensklasse. Tar det Kaizer mener med en stor stor klype salt.

                Kommentar

                • Kaizer
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2006
                  • 139

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                  Virker som Viking er ett drit dårlig lag her, det er de ikke!!
                  Viking er elendige og de har en elendig trener, jo mer jeg ser Viking jo mer forstår jeg hvor viktig Koren var for oss under Røsler.

                  Viking har helt opplagte svakheter og Røsler evner ikke å gjøre noe med det, problemt er at han ikke har en spiller som Koren i Viking som kan redde ham ut av problemene spillestilen og systemet hans (eller mangel på sådan er vel rettere å si) skaper.

                  Jeg går på 6-7 Viking kamper hver sesong og sitter stort sett og ler for meg selv over det som blir vist på banen, de har ikke løp fra midtbanen i det hele tatt og duoen Samuelsen/Danielsen er jo verdt inngangspengene alene med sin tafatthet og motvilje mot å spille ballen fremeover eller gå på løp for å true bakrom uten ball.

                  Uten forsterkninger eller trenerskifte vil jeg bli meget overrasket om dette Viking laget havner på øvre halvdel av tabellen.
                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                  Kommentar

                  • Kaizer
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 139

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Han som mener at Viking er ræva mener også at Lars Ivar Moldskred er en keeper i verdensklasse. Tar det Kaizer mener med en stor stor klype salt.
                    Haha det har jeg aldri sagt, jeg har sagt at han ikke er noe dårligere enn Otto som jeg mener er en veldig oppskrytt keeper.
                    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                    Kommentar

                    • Fuglegutt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2008
                      • 863

                      #30
                      Elendig trener i Uwe?
                      uenig.

                      Otto oppskrytt?
                      uenig.

                      Syns Uwe er en spennende fyr , med masser av talent.

                      Han løftet Viking til 3 , han gjorde det bra hos oss.
                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                      Kommentar

                      • Kaizer
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2006
                        • 139

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                        Elendig trener i Uwe?
                        uenig.

                        Otto oppskrytt?
                        uenig.

                        Syns Uwe er en spennende fyr , med masser av talent.

                        Han løftet Viking til 3 , han gjorde det bra hos oss.
                        Ijeh løftet Viking til 3 plass den sesongen på samme måte som Koren holdt oss oppe på et visst nivå.

                        Viking har ikke en slik spiller nå-

                        Viss du hadde sett Viking like mye som jeg har gjort så hadde du sikkert hatt en annen mening.

                        Viking har null gjennombruddskraft, de har Ødegaard som stort sett går på utsiden av backen og det er det.

                        Midtbanen deres er en stor vits og forsvaret ikke mye bedre, faktisk kanskje verre.
                        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #32
                          Peter Ijeh spiller fortsatt i Viking, så de har en slik spiller enda.

                          Forøvrig har du presentert en lavkvalitetsvurdering av Viking som et lag. Bertelsen er nok en gang tatt ut til landslagstroppen til Drillo. Niang gjorde en fabelaktig kamp mot Odd. Fillo har vært kaptein på det tsjekkiske U-21 landslaget. Stenslid er slettes ikke treig. Samuelsen er etter min oppfatning en kreativ og spennende spiller, samme med Birkir Bjarnarson. Du må ikke tro at du er den eneste som ser Viking fordi om du ser dem 5-6 kamper på stadion hvert år. Personlig så jeg hele Viking - Odd, og Vikingspillerne imponerte meg med glød og innsats.

                          Dessuten synes jeg det er usmakelig å slenge dritt om Uwe. Uwe sleit med å få spillerne til å yte sitt beste i de store kampene, men han var tross alt helt fersk som trener hos oss. Han var en magisk spiller med en utrolig vinnervilje, og den dag han klarer å overføre denne viljen til spillerne sine vil han kunne nå langt som trener. Jeg var enig i at vi baserte spillet vårt for mye på Mifsud og Koren den tid de spilte i LSK, men sett i ettertid var dette trolig det smarteste vi kunne gjøre. Uwe har gjort jobben sin og vel så det i LSK, og han fortjener hyllest framfor drittslenging.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Kaizer
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Nov 2006
                            • 139

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Peter Ijeh spiller fortsatt i Viking, så de har en slik spiller enda.
                            Etter at Ijeh fikk målbonus i kontrakten sin har han vel knapt nok scoret for Viking, sikkert ikke så lett for en gammel kropp(ifølge ryktene nærmer han seg 40).

                            Mye har forøvrig skjedd med Ijeh siden da.
                            Last edited by Torolf; 17.03.2009, 22:16. Begrunnelse: Sensur
                            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #34
                              Om Ijeh er 40 nå, var han fortsatt 38 for to år siden, noe som er drøyt for en spiss. Inntil det motsatte er bevist, er Ijeh fortsatt 7-8 år yngre og jeg tror det er det vi burde bruke som utgangspunkt når vi vurderer han som spiller. Du totalslakter Viking som lag og ut i fra dine vurderinger ville Viking slitt i andredivisjon. Personlig tror jeg Viking kommer til å gjøre det bra i år, og jeg har tippet de blant topp 6. Jeg synes du burde utdype dine vurderinger dersom du mener at jeg har gått glipp av noe, men utklassingen av Odd var et styrketegn, og man skal også huske på at skader har ødelagt mye for Viking i sesongoppkjøringa. Det er derfor fort gjort å undervurdere hva de er i stand til på sitt beste. Jeg tror dog ikke de vil kjempe helt i toppen.
                              Last edited by Torolf; 17.03.2009, 22:17. Begrunnelse: Sensur
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Fuglegutt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2008
                                • 863

                                #35
                                Kalde fakta er at Viking kan slå alle norske lag på gode dager. Liker ikke denne undervurderingen !! Viking er ett godt lag . Basta bom.
                                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                Kommentar

                                • Kaizer
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 139

                                  #36
                                  Jeg så ikke kampen mot Odd, men det er vel litt betegnede at Odd byttet midstopper allerede i 1 omg.

                                  Viking kunne vært et rimelig bra lag, de har ressursene på plass, men måten Røsler komponerer laget og spillerne han bruker i de ulike posisjonene vil aldri gjøre dem til et topplag.

                                  De har mistet de beste midtbanespillerne sine i Stokholm og Gaarde, erstatteren Kosolowski har knappt sparket en ball i oppkjøringen og er nå ute igjen minst en mnd.

                                  I forvaret gjør det stadig vekk elementære feil som du ser i 3 div og om de blir utfordret på fart i midten slite de voldsomt, om en samtidig kan utnytte rommet Bertelsen etterlater seg når han går fremover så bør en komme til mange sjanser mot Viking.

                                  Midtbanen er som jeg har sagt en del ganger nå verken fugl eller fisk, ikke er spillerene gode defensivt og ikke er de gode offensivt, de spiller ballen stort sett på tverrs og bakover og er lite kreative, i tillegg er er de veldig små og vinner knapt en hodeduell.
                                  Ikke har de skuddstyrke, ikke scorer de mål og ikke truer de bakrom, snakker her spesielt om Danielsen/Samuelsen som aldri hadde vært i nærheten av laget om ikke de var lokale spillere.

                                  Birkir har et bra snev av klasse over seg, han er god teknisk og har et godt skudd men er forholdsvis temposvak og ikke den beste på kondisjon.

                                  Ødegaard går utover 9 av 10 ganger og spiller ballen før han eventuelt når dødlinjen 1 av 10 ganger, går seg ofte fast og er veldig enkel for en klok plasseringsdyktig back å ta ut av kampen.

                                  Fillo er spennende, men uten støtte bakfra blir det veldig spedt og han faller veldig, veldig lett.

                                  Niang er god på hodet, men det er alt, han er treig, har dårlig spilleforståelse og uten at midtbanen følger med på løp fremover er han totalt bortkastet.

                                  Summa summarium så er Viking et middels lag som blir dårlige pga trenerens merkelige disposisjoner, spesielt i komponeringen av midtbanen hvor de ofte neglisjerer høyresiden offensivt siden de som oftest bruker en sentral midtbanespiller uten et snev av offensive kvaliteter eller evne til å utfordre en mot en i denne posisjonen.

                                  Alt annet enn 3 poeng denne kampen vil være en gedigen skufelse.
                                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                    Viking er elendige og de har en elendig trener, jo mer jeg ser Viking jo mer forstår jeg hvor viktig Koren var for oss under Røsler. (...)
                                    Jeg går på 6-7 Viking kamper hver sesong og sitter stort sett og ler for meg selv over det som blir vist på banen, de har ikke løp fra midtbanen i det hele tatt og duoen Samuelsen/Danielsen er jo verdt inngangspengene alene

                                    Midtbanen deres er en stor vits og forsvaret ikke mye bedre, faktisk kanskje verre.
                                    På en bedre måte kan man vel ikke klare å dokumentere sin egen mangel på fotballkunnskap. Dette er mer underdrivelser enn en rettferdig analyse.

                                    Korens suksess var nettopp Uwes fortjeneste, og Ijeh jobber han sikkert godt med - med tysk nøyaktighet og presisjon. Det er lite som blir overlatt til spillerne selv. Uwe har utvikla både LSK og Viking mye, med til og med markeringsforsvar. 2007-sesongen var etter min mening lenge bygd videre på Uwes grunnlag, mens han selv førte Viking til medalje og videreførte sitt "Rølser-stempel". (Vi har vel heller aldri hatt en trener med så instruktiv og detaljorientert coaching, med forskjellige formasjoner og grundighet ved motstandernes spillestil før kampene).

                                    Jeg mener forresten Mifsud var den viktigste spilleren under den tida, fordi det var stor variasjon i spillestilen med eller uten Mifsud. Han stresset oppspillene fra forsvarene, ballen ble vunnet høyt i banen og forsvaret kunne tillate seg å stå høyt. Aberet til Koren var at han i (lange) perioder falt ut av matchene. Vi droppet mer av i prestasjonene den høsten Mifsud var ute enn når Koren sto over kamper.

                                    Ellers skjønner jeg ikke det med å gå ut så hardt ut mot Viking, endatil tre dager etter 3-0-seieren. (Komponeringa "uten" en høyrekant har vel med at nettopp den spilleren mangler, på samme måte som på venstre back. Og midtbanen har vel langt fra null gjennombruddskraft med Ødegaard og Fillo, og Danielsen, Samuelsen og Soko har både duellkraft og løpsstyrke, som et nyss til at den er "en vits"). Det er bedre å ligge lavt før kampen og triumfere etterpå. Laget skal på ingen måte undervurderes - det burde heller være motsatt etter fjorårssesongen. Men man kan selvsagt lulle seg inn i forestillingen om at dette blir en enkel match.

                                    Kommentar

                                    • Kaizer
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2006
                                      • 139

                                      #38
                                      Jeg tror du bør konsentrere deg om å utvide din kunnskap før du snakker om ting du ikke har greie på.

                                      Jeg har bodd i Stavanger en del år nå og vil tro jeg har et litt bedre utgangspunkt for å vurdere både Viking og Uwe enn deg og de fleste her på forumet siden jeg går på minsy 6-7 hjemmekamper hvert år, samt leser lokalpressen hver dag i tillegg til at jeg diskuterer Viking jevnlig med folk tungt inne i Viking miljøet.

                                      Men for all del, om noen føler det er bedre å tro Viking er et godt lag så gjerne for meg, det eneste jeg vet er at om ikke vi får 3 poeng mot et under middels lag som Viking så kan vinke langt etter en topp plassering denne sesongen.

                                      Det skal bli artig å lese denne tråden på søndag kveld.

                                      En annen ting, Viking mangler ikke en høyrekant, de har en av Norges beste flankespillere joggende på sidelinja 85 minutter stort sett hver eneste kamp.

                                      Totalt ødelagt av Uwe som tydligvis ikke har evnene eller forståelsen for hvordan han skal sette sammen laget.

                                      Viking under Uwe er en stor vits, at de har kjempet i teten sier forøvrig mye mer om kvaliteten eller mangelen på sådan i Tippeligaen enn det gjør om det arbeidet Uwe har utrettet i Stavanger.
                                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #39
                                        Tipper 2-0. Scoringer ved Myklebust og Occean.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          #40
                                          Uansett hvilke saklige vurderinger som ligger i bunn ser det ut til at viking-fansen nærmest bedriver ren selvpining i negative spådommer før dette møtet. De av dere som bruker noen tusen på spåkoner, lotto og aksjer i løpet av året og mener det er mer mellom himmel og jord bør i sannhet frykte dette oppgjøret. Rett og slett "jinxa" fra alle kanter.

                                          Jeg har knapt levert en lottokupong i hele mitt liv. Forventer sikker seier her og regner med kalassifre. For LSK handler første kamp på eget gress om å gjenerobre hjemmepublikummet etter 2008 sesongen, noe Viking vil lide for.

                                          Kommentar

                                          Working...