Imagebygging

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Imagebygging

    Jeg gir meg ikke, og forsøker å ta opp en gammel kjepphest som tidligere ikke har skapt respons innad i KFL.
    IMAGE er viktigere enn noen gang i fotballen. Og jeg liker ikke at en viss supporterklubb for et visst bydelslag stadig glorifiseres, mens KFL ofte skrives om i negative sammenhenger.
    Senest nå ser jeg at Klanen er blitt tildelt Benjamins minne-stipend for arbeidet mot rasisme. Uansett om man er enig eller uenig i dette så skaper det en positiv oppfatning av denne grupperingen ute blant folk. Og rekrutteringen øker.

    Vi på vår side er i år blant annet omtalt for dårlig oppførsel under Start-kampen (RB) og at vi er mer opptatt av å hate motstanderne enn å skape en positiv stemning under kampene (Dagbladet).
    Vi kan være så uenig med Esten O og Torvik som vi bare vil, men de skaper et inntrykk av oss som fester seg hos folk. Vi kan godt fortsette å skjelle dem ut i det uendelige, men jeg synes vi heller bør stille oss selv et par spørsmål: "Hvorfor har de et slikt inntrykk av oss?" "Hva kan vi gjøre med det?"
    Det bedrer heller ikke imaget at butikkansatt som selger VIF-brødet i Lillestrøm blir truet på livet - jfr Aftenposten i går (http://fotball.aftenposten.no/nyhets...rticleID=79475). Selv om dette ikke har noe med oss å gjøre, så knyttes det til LSK.

    Jeg foreslo for et par år siden at KFL skulle engasjere seg i kampen mot mobbing, gjerne sammen med skolene på Romerike. Høres kanskje veldig ambisiøst ut, men det er garantert et prosjekt som kan skape mye positiv omtale dersom det blir bra.
    Uansett tror jeg holdninger ala "vi driter i hva andre mener om oss" er skivebom. Både i forhold til framtidige samarbeidspartnere/sponsorer og mer publikum på kampene.

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

    #2
    Vittige greier. Jeg starta akkurat en tråd om et lignende tema. Veldig enig med deg om det med imagebygging. Hvis vi som fans kan frenstå som seriøs og dedikerte supportere kan det kun være positiv for klubben. I hvertfall med tanke på å knyttet til seg nye spillere og få positiv omtale i media. Hvis du ser tråden min med sitatet fra en Ham-Kam supporter så tror jeg det er en god ide å begynne med å bli godt likt av andre supportere. Det å komme til Lillestrøm på kamp skal være en positiv opplevelse som folk har lyst til å gjenta og kanskje fortelle andre om.

    Kommentar

    • TorTor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 335

      #3
      Dtte er hvertfall en sinnsykt dårlig start på et eventuelt forsøk på imagebygging...



      Tupp den tosken ut av kanarifansen hvis han er medlem, og sørg for at media får vite det. Viktig å vise at vi ikke godtar denslags....

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Da må folk begynne å gå i seg selv og stoppe ting som man ikke liker hvis folk i LSK klær tror de kan gjøre som de vil. Da vil det etterhvert bli retta opp.

        I år har vi tatt kontakt og blitt med i "nei til rassisme". Etterhvert så vil dette bli sterkere og man vil kunne få en positiv opplevelse av dette!

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #5
          Opprinnelig skrevet av Tony
          I år har vi tatt kontakt og blitt med i "nei til rassisme". Etterhvert så vil dette bli sterkere og man vil kunne få en positiv opplevelse av dette!
          Jeg tror helt sikkert man kan få mer ut av dette opplegget. Pr i dag synes jeg disse folka fremstår som en gjeng med unge, innpåslitne selgere.
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7100

            #6
            Jepp, hvis noen veit hvem klovnen som drapstrua den stakkars jenta er bør han sparkes ut av KFL hvis han er medlem. Helt utrolig. Det er lov til å bli irritert og fortelle butikken hva man syns om denslags, men det der er jo way over the top.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #7
              Det som er fint for image til fansen er å synge ut enga i beste sendetid på tv. Mitt største ønske er at sportsklubben ikke skal stappe alle spillerne i et badekar for å "bygge image". Absolut ingenting negativt ved å ta del i viktige saker heller. God innsats av klubben å engasjere seg i kreftsaken, fansen kunne kanske hengt seg mer på der, men det passer kanskje best å arbeide med holdninger som mot mobbing og rasisme.

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #8
                Beste imagebygging er å vinne kamper.

                Sportslig suksess--->interesse fra privatmarkedet---->interesse fra næringslivet---->økonomisk styrke---->bred spillerstall med høy kvalitet----->sexy fotball------->fet image---->enda flere folk på kampene------------->økonomisk styrke----->langsiktig sportslig suksess.

                Kan da ikke være så vanskelig det?

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Beste imagebygging er å vinne kamper
                  Enig i det, og da er det jo ingen vits i å prøve og ta andre grep...:-)

                  mvh
                  perta
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av TorTor
                    Dtte er hvertfall en sinnsykt dårlig start på et eventuelt forsøk på imagebygging...



                    Tupp den tosken ut av kanarifansen hvis han er medlem, og sørg for at media får vite det. Viktig å vise at vi ikke godtar denslags....
                    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • Do'h
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 1891

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Jepp, hvis noen veit hvem klovnen som drapstrua den stakkars jenta er bør han sparkes ut av KFL hvis han er medlem. Helt utrolig. Det er lov til å bli irritert og fortelle butikken hva man syns om denslags, men det der er jo way over the top.
                      Det går vel ikke...?

                      Syns aftenposten/Siem nesten drar alle under en kam når dem skriver
                      "Vålerenga-direktør Kjetil Siem er både sjokkert og skuffet over hvilke metoder LSK-fansen tar ibruk for å uttrykke sin misnøye."

                      Og NEI: Det er ikke plass til flere lag på Romeriket så back off med det brødet.
                      LSK FOR GULL 2006

                      Kommentar

                      • scages
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1292

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Do'h
                        Syns aftenposten/Siem nesten drar alle under en kam når dem skriver
                        "Vålerenga-direktør Kjetil Siem er både sjokkert og skuffet over hvilke metoder LSK-fansen tar ibruk for å uttrykke sin misnøye."
                        .
                        Akkurat som vif fansen hadde gått stille i dørene om LSK brødet hadde blitt lansert i Oslo......
                        Siem er og blir en tulling. Hold det fordømte brødet ditt i Oslo, så hadde vi sleppi hele den casen her. Døp det gjerne om til apeloff i samma slengen. Det er vel fortsatt en by, et lag som gjelder.... er det ikke???
                        Og når det gjelder dette med image, hvorfor skal det foreligge et ultimatum om at vi skal la oss diktere av andre......? Kan ikke vi stå igjen som den siste ikke populistiske bastion!! Det hadde vært kult det!

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          #13
                          Hvis det er image dere/vi er ute etter så hvorfor ikke lage ett KJEMPE banner som trekkes ned over kanari fansen når vi møter enga borte på Ullevaal der d står noe som: "Kanarifansen gir rasisme rødt kort":P

                          Også bilde av gullik som strekker opp hånda med ett rødt kort:P:P :P

                          Kommentar

                          • Per Arne
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2347

                            #14
                            Nei, hva med at det er et bilde av VIF-brødet, og det står: "Vi spiser VIF til frokost!"
                            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #15
                              Eller bildet av VIF brødet, så ser vi en kanari fugl som hakker på brødet og en passende text til

                              Kommentar

                              • Do'h
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 1891

                                #16
                                Takk for at Vålerenga IF sponser våre brødre med gammaltbrød :roll:
                                LSK FOR GULL 2006

                                Kommentar

                                • Blakk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1860

                                  #17
                                  hei du skriver at vi har fått dårlig omtale av dagbladet
                                  er vel ikke så rart at dem skriver dritt om oss journalistene
                                  eh mange av dem er jo enga fans

                                  å en annen ting det er jo helt feil det dagbladet skriver,
                                  jeg har vært på alle kampene utenom ham kam,å det
                                  har vært kjempe stemning!
                                  synes jeg hadde sett i dagbladet dagen etter vis enga hadde vinni
                                  "enga løfta frem a klanen" "klanen sang ut kanaris"

                                  hallo vi vant,vi sang som faan(ikke undertegnede var litt for nervøs!")
                                  stemninga var stor,noen mener at vi sang ut klanen.
                                  men sto ingenting om det nei..

                                  spå det jeg skal fram til er glem det dagbladet skriver,halo de er infiltrert..ikke før det er noen kanaris i en eller annnen redaksjon,ja da kan vi håpe.
                                  forza fugla

                                  Kommentar

                                  • Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Eller bildet av VIF brødet, så ser vi en kanari fugl som hakker på brødet og en passende text til
                                    Hihi!! Genialt.

                                    Men tilbake til temaet. Dette er veldig viktig, og man blir jo helt måpende av tanken på hvor mye media bydelsklubben og dens tilhengerskare får - og hvor nesten alt her er utelukkende positivt. Dette er noe vår klubb ikke er blitt bortskjemt med. Tvert i mot, står det noe om klubben vår eller en av Norges største og beste fans, Kanari- Fansen, så klarer media å grave frem noe negativt. Dette er egentlig utvilsomt frustrerende og ikke særlig positivt for klubben vår.

                                    Men - bra at vi har fått inn Nei Til Rasisme i Lillestrøm SK, for øvrig!

                                    Mitt forslag er at når vi prater om klubben vår og vår patriotiske tilhengerskare så prat med stolthet! Vi har en enorm selvtillit og klubben vår er utvilsomt Eliteseriens mest stabile lag(Når det gjelder å holde seg i eliteserien). For å si det sånn - uansett hvor mye reklame ett produkt får, så kjøper du ikke et produkt som naboen din forteller deg ikke er av god kvalitet. Sånn er det også med Lillestrøm - snakk stolt om klubben vår! Uansett om vi ikke har media på vår side, så skal vi overgå det!

                                    Og når det gjelder det bydelsbrødet - boikott de butikkene som har det!

                                    Og bare for å få det på det reine - Kjetil Siem er en feit gnom med sjarm som en septiktank, Kjetil Rekdal er en gammel sauebonde og bydelsklubbens tilhengerklubb er et par tusen innavla Oslo øst folk, som aldri har vært utafor Etterstad og Tøyen, pluss et femsifra antall medgangssupportere fra Nordstrand, Askim, Sør- Odal og Eidsvoll.

                                    Nei, skal aldri heie på noen annen klubb enn den jeg alltid har heiet på - Lenge Leve Lillestrøm! En ekte klubb - med Stolte Åråsen! Dårlig image eller ikke - Vi får klare oss uten disse Oslo øst- fetishistene i media!!

                                    (Klarte ikke akkurat å holde noen "rød tråd". men fikk lettet litt på hjertet.. takk.. )
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Temaet her er viktig. Enig i at det beste vi kan gjøre for image'et til klubben/fansen er å være stolte over klubben, snakke positivt om den, og ikke minst opptre som jeg synes fansen har gjort på de siste hjemmekampene, ikke minst mot Enga, - synge høyt og med stolthet for fugla !

                                      Når det gjelder dette brødet: Selvsagt er det å gå for langt å true en ansatt i butikken, vedkommende gjør jo bare jobben sin...Helt riktig av KFL å beklage den episoden. Hvis det fortsatt selges VIF-brød i Lillestrøm bør vi rett og slett boikotte butikken, ikke snakke stygt til dama bak disken, men på en høflig måte si fra om at vi ikke handler her sålenge VIF-brødet selges.

                                      Kommentar

                                      • Blakk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1860

                                        #20
                                        eller lage en blokade på utsia butikken å nekte de å levere apebrødet
                                        det er langt over grensa det å selge snif nei unnskyld vif relaterte produkter i lillestrøm.
                                        dette kan bare skje i nisse norge. :shock:

                                        Kommentar

                                        Working...