LSK-Viking

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Opprinnelig skrevet av sniper
    Etter det jeg ser på fjernsynsbildene, så er det ikke PSAs mann som vinner headingen på bakre stolpe. Ser ut som PSA har to mann å passe på...Synes forøvrig det er svært deilig å se PSA på plass igken, har savnet han stort, og han er en stor spiller, og for meg er han vår beste stopper.
    Skulle til å gi deg tommel opp, helt til jeg kom til siste linje. Kippe er en bauta og en av de beste i Norge, og PSA skal måtte komme tilbake i superform før jeg går med på at han er bedre. Utover det er vi helt hundre prosent enige. Digg at han er på plass igjen.

Noen som så Stig Thorbjørnsens kommentar om at vi ikke har gode nok spillere? I forhold til hva? Å gjøre det bedre i år enn i fjor eller for å vinne serien?
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Opprinnelig skrevet av ChriZza
      Vil legge til en karakter:

Kiosken: 2/10
      Kald burger, og prisøkning trekker betraktelig ned.
      Det eneste som trekker opp er at det var lite kø, men det er vel mer min egen evne til å planlegge som har fortjenesten på dette.
      Så de to poengene som er igjen er for hyggelig betjening.
      20 kr for kaffen er for drøyt!
      Å ta 20 kr for en kopp besk kjeldsberg kaffe er ran! Löfbergs Lila må inn som kaffelevrandør ASAP!

Kommentar

• Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

Moderatormelding:

Forsiktig nå. Man beveger seg svært tett opp mot avsporinger her, og da kommer kortstokken frem.
        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Noen som så Stig Thorbjørnsens kommentar om at vi ikke har gode nok spillere? I forhold til hva? Å gjøre det bedre i år enn i fjor eller for å vinne serien?
          Pussig at akkurat Stig Thorbjørnsen skulle kommentere det, han som tok en slags norsk Iskariot den gangen han tilbød Marek Sapara til Sportsklubben og heller tok en fast ansettelse i RBK.

En spillertype som nettopp Sapara er vel den eneste som mangler, for å kunne kalle LSKs tropp komplett per dato. En offensiv midtbanemann, playmaker om du vil, med skikkelig skuddfot og frisparkferdigheter.

Synes å se det mot Viking også, at denne type spiller mangler.

Både Rosenborg og Lillestrøm er interessert i slovakiske Marek Sapara, men RBK skal ha gitt beskjed til spillerens klubb at de uansett vil betale mer enn Lillestrøm.
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• JMKANARI
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2007
            • 170

Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Denne debatten har vi hatt før, og det mange ganger. Flertallet vil ha kallenavn, og om du ikke skjønner dem er det faktisk din egen skyld. Ingen av dem er spesielt kryptiske, og alle lagoppstillinger er satt opp slik de er på banen. Begynner på høyreback og avslutter med spiss.

Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er så fryktelig vanskelig.
            Greit med kallenavn, men når du sier at navnene er satt i riktig rekkefølge; nei, det er de ikke.

Lars Kr. Eriksen spilte ikke høyreback, og "Lillebror" Riise var faktisk høyrekant.

En lagoppstilling starter ALLTID fra høyre mot venstre.
            Eks fra 4-4-2: Keeper - Høyreback, Stopper, Stopper, Venstreback - Høyrekant, Sentral, Sentral, Venstrekant - Spiss, Spiss

Da kan du pøse på med så mye kallenavn du bare gidder. Leservennlig blir det muligens ikke, men ihvertfall noenlunde forståelig.
            Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

Kommentar

• Kaizer
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2006
              • 139

Opprinnelig skrevet av reka
              Hadde mannen hatt bedre teknikk eller enda bedre avslutningsferdigheter hadde han vært i en bedre liga. Hadde skjønt kritikken din om han gikk kamp etter kamp uten å skåre, men mannen er jo blant toppskårerne i tippeligaen hver eneste sesong?
              Occean har scoret 7, 12 og 11 mål for oss i Tippeligaen foran årets sesong, han ble hentet inn pga at vi trengte en skikkelig toppspiss som kunne gi oss de målene vi trengte siden Sundgot ikke scorer mer enn ca 10 mål pr sesong i serien, i samme perioden har Sundgot scoret 7, 10 og 8 mål og da har han ofte spilt ute av posisjon slik at "målscorerern" Occean skal få spissplassen.

Med tanke på hvor mye penger vi brukte på å hente Occean til klubben så må det være lov å forvente litt mer enn dette.

Jeg mener at i forhold til foventningene kjøpesummen skulle tilsi så har han vært en bomkjøp av dimensjoner.

Når du sier han har vært blant toppscorerne hver eneste sesong så er det vel en sannhet med visse modifikasjoner, i fjor fikk han delt 4 plass med Helstad som spilte halve sesongen, året før delt 6 plass med Moldskred og året før der igjen delt 14 plass med en haug spillere, deriblant Bjørkøy.

Occean viste i kampen mot Viking at vi har et problem på topp og med tanke på hvor lite mål vi har ellers i laget blir dette et ekstra stort problem for oss i forhold til andre lag som har midtbanespillere som scorer mål.
              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                Greit med kallenavn, men når du sier at navnene er satt i riktig rekkefølge; nei, det er de ikke.

Lars Kr. Eriksen spilte ikke høyreback, og "Lillebror" Riise var faktisk høyrekant.

En lagoppstilling starter ALLTID fra høyre mot venstre.
                Eks fra 4-4-2: Keeper - Høyreback, Stopper, Stopper, Venstreback - Høyrekant, Sentral, Sentral, Venstrekant - Spiss, Spiss

Da kan du pøse på med så mye kallenavn du bare gidder. Leservennlig blir det muligens ikke, men ihvertfall noenlunde forståelig.
                Ok, rett skal være rett, og her har du rett. Gikk nok litt fort i svingene der. Men VANLIGVIS står de i slik rekkefølge som du ramser opp.
                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Geirfugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 561

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                  Occean har scoret 7, 12 og 11 mål for oss i Tippeligaen foran årets sesong, han ble hentet inn pga at vi trengte en skikkelig toppspiss som kunne gi oss de målene vi trengte siden Sundgot ikke scorer mer enn ca 10 mål pr sesong i serien, i samme perioden har Sundgot scoret 7, 10 og 8 mål og da har han ofte spilt ute av posisjon slik at "målscorerern" Occean skal få spissplassen.

Med tanke på hvor mye penger vi brukte på å hente Occean til klubben så må det være lov å forvente litt mer enn dette.

Jeg mener at i forhold til foventningene kjøpesummen skulle tilsi så har han vært en bomkjøp av dimensjoner.

Når du sier han har vært blant toppscorerne hver eneste sesong så er det vel en sannhet med visse modifikasjoner, i fjor fikk han delt 4 plass med Helstad som spilte halve sesongen, året før delt 6 plass med Moldskred og året før der igjen delt 14 plass med en haug spillere, deriblant Bjørkøy.

Occean viste i kampen mot Viking at vi har et problem på topp og med tanke på hvor lite mål vi har ellers i laget blir dette et ekstra stort problem for oss i forhold til andre lag som har midtbanespillere som scorer mål.
                  Jeg prøver nå med en annen språkbruk...
                  - I 2006 hadde Occean innkjøringsproblemer, og han var også i perioder ute av laget.
                  - Hvem var det som ble henvist til kanten i 2007? Occean, IKKE Sundgot
                  - I 2008, 11 mål på et lag som nesten rykket ned.

Mener jeg at Occean er en superspiss? Nei.
                  Men jeg synes han skal få kred for det han har gjort, og ris for det han ikke har gjort.

Kommentar

• Kaizer
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 139

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                    Jeg prøver nå med en annen språkbruk...
                    - I 2006 hadde Occean innkjøringsproblemer, og han var også i perioder ute av laget.
                    - Hvem var det som ble henvist til kanten i 2007? Occean, IKKE Sundgot
                    - I 2008, 11 mål på et lag som nesten rykket ned.

Mener jeg at Occean er en superspiss? Nei.
                    Men jeg synes han skal få kred for det han har gjort, og ris for det han ikke har gjort.
                    2005: 22 kamper - 8 mål (Odd) , toppscorer Årst 16 mål.
                    2006: 23 kamper - 7 mål , toppscorer Nannskog 19 mål.
                    2007: 25 kamper - 12 mål , toppscorer Helstad 22 mål.
                    2008: 26 kamper - 11 mål , toppscorer Nannskog 16 mål.
                    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Moderatormelding:
                      En del innlegg flyttet herfra til kamptråden LSK-Viking.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

Ottolainen 6, Nordt 5, Steff 6, Blurkh 6, Riks 7, Moli 5, Dåss 5, Rice 7, Mykle 5, Sunda 4, Olli-gåll 6. Res: Edwinaldo 6

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Litt seint, kanskje?

Men for all del, fint du prøver deg.
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...