LSK-Viking

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7155

Kboka, LSK-Viking

Sjanser: 8-2
    Cornere: Hel hævv - hel hævv

Sjelden at jeg er så uenig med GrusomB som nå, men hans karakterbok er etter min mening veldig negativ i dag. Hadde vi satt EN av de sju-åtte sjansene vi i dag brant, ville garantert karakterene ha vært to-tre hakk høyere for alle. Det er ikke en "jævla dårlig dag" når vi skaper flere sjanser på en omgang enn vi gjorde i perioden april - juni i fjor. Tenk tilbake et halvt år, please.

Kallenavn skal jeg ikke legge meg opp i, men jeg bruker ekte navn, og de er som følger:

Fredrikson 6 - Synes Otto gjør brasene sine fint i dag. Kunne lite gjøre med målet, som oppsto etter tellefeil bak.
    Nordtveit 6,5 - Strålende fotballtalent, denne fyren. Målet er mye hans fortjeneste; bryter foran Ødegaard og tar seg god tid med ballen før han gjør det beste mulige valget. Håndterte Ødegaard godt kampen igjennom, med et par unntak. La igjen mye rom ved et par av bruddene mot slutten; dermed ryker 7-eren. Best bruk av ballen av de fire bak.
    Eriksen 7 - Hissig med framover på banen, flere gode involveringer og en stødig hånd i det defensive. Meget habilt.
    Kippe 6,5 - Han nøytraliserte da slett ikke Niang i lufta? Jeg har sjelden sett Frode slite mer med en motspiller i luftrommet. Tipper de vant 50-50 av duellene. Lang, uhyre viktig tå da Samuelsen gikk til linja rett etter pause.
    Andresen 6 - Mistet Soma forut for 1-1, en stygg markeringsglipp. Det, samt et dårlig tilbakespill og et par-tre svake headinger uten press, var dagens kritiske merknader. Solid, og på vei tilbake mot toppnivået.
    Riise 6 - Synes han ofte blir for lite involvert. Er som oftest smart og resolutt når han først bestemmer seg. Knallskudd forut for 1-1, men noe anonym i dag. Stort sett gode, harde dødballer. Savner litt mer initiativ.
    Mouelhi 6 - Mediokert for Kiko i dag. Riv og røsk-jobben er alltid god, men oppsiktsvekkende mye ballslurv. Somler ofte med ballen og blir satt i stry på grunn av det.
    Dosso 6,5 - Bedre med ballen enn Kiko, men noe svakere i de defensive valgene. Utrolig langpasning før Occeans andre mulighet alene med Myhre.
    Myklebust 5,5 - Klarer ikke å fri meg fra inntrykket av at Myklebust på venstre virker feil. Er ofte god når han klarer å vende og trekke inn i banen (har en villig overlapper i Eriksen når dette skjer, noe som gir oss mer bredde og større uforutsigbarhet). Men det blir likevel for mye av og på.
    Sundgot 5 - Vant sin andel av hodedueller, men burde ha sendt oss i ledelsen allerede etter sju minutter. Håpløs utnyttelse av den sjansen, men uheldig da han kolliderte med Occean forut for sjanse nummer to.
    Occean 5 - Burde strengt tatt ha scoret hattrick i dag. For lite kald i nøtta ved begge anledninger før pause, men smart da han frispilte Riise før 1-1.

->Edwin: Herlig frekk, og meldte seg på med det samme med tunnel & skudd. Led under av at laget ikke hang helt sammen i perioden han var innpå, men viste likevel nok til at han bør snuse på startplassen snart. OO/AS blir for like, og LSK for forutsigbare i denne typen kamper.
    ->Bolly: Fikk ikke til noe.
    ->Bergmann: For kort tid på banen til at man rakk å få det store inntrykket.

Henning 5,5 - Valget av Occean-Sundgot regner jeg med var fundert på troen at Viking ville ligge lavt, og for å flytte ballen opp i rett sone fortest mulig og sette presset høyt. Derfor er det vel heller ingen bombe at det ble slått veldig mye langt i dag... Men, det funket ikke optimalt i dag, og Steenslid og katastrofen Soma er så treige at jeg nok ville ha satt på Edwin eller Bergmann allerede ved pause, eventuelt med Sundgot som bindeledd bak de to. Resten av uttaket er det ikke noe å si på.

Kanarifansen 7,5 - Variabelt, men for det meste veldig bra trøkk, syntes jeg.

Dommer Terje Hauge 6 - Helt på det jevne, men stykket etter min mening opp spillet i overkant.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

Nordtveit glipper i markering på målet, noe som trekker ned et ellers bra inntrykk.
      Kippe og PSA viser atter en gang hvilket brillefint stopperpar de er. Kippe gjör en flott jobb med å hindre den svarte Tor Hogne Aaröy fra å skape farligheter.
      Eriksen er solid og veldig anvendelig også offensivt. Faller en del i prestasjon utover andre omgang.
      Dosso kommer til å bli en höyklassig midtbanespiller innen ett år. Er fortsatt litt uryddig, men han gjör mange ting som er meget nice.

Störsteparten av dagens kamp er bra, og den resterende delen funker det offensive litt dårligere, mye på grunn av bytter og rokkeringer i laget. På den andre siden er vi jäkla bra organisert bakover kampen igjennom og tillater ikke Viking å skape noe särlig. De to sjansene Viking hadde var på dödball, og et godt LSK-kollektiv gjorde en god jobb med å nöytralisere vikings angrepsspill. At vi spiller såpass bra mot et åpenbart tent og krigende Viking er positivt. Visst fortjente vi tre poeng i dag, men enda viktigerer er det å få tilbakemeldinger om at laget og spillet begynner å ta form. Jeg pröver ikke å lure meg selv til å tro at det blir noen gullstrid i år, og gleder meg heller over å se konturene av et LSK-lag som i när fremtid skal kjempe helt i toppen av norsk fotball.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Martin Olsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 186

Dosso spilte en MEGET bra 1. Omgang. Han spilte igjennom Occean på begge alene gjennom med keeper, brøt mange baller fra Viking. Dosso ble nok litt sliten i 2. omg. Husk han er ikke vant til å spille på Bløte gressbaner og spilte sin 1. kamp i karrieren med Skruknotter.

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Trigz: Fair enough. Men Niang var helt usynlig og fikk ikke til noenting, og med tanke på at Frodo var satt på ham vil jeg kalle det nøytralisering.

Skrev jeg jævlig dårlig dag? Mener ikke det. Jævlig frustrerende dag er mer dekkende.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

Mine vurderinger av kampen:

Otto - Solid og ingen synlige feil

Nordtveit - Trygg bakover, latterlig god til å være 18-år. Tok lurven av Hoff for en uke siden og har stort sett 100% kontroll på Ødegaard idag. Ikke så aktiv framover, men skaper 1-0 scoringen omtrent på egenhånd.

Kippe - Leker med Niang i lufta. Valgte sammen med PSA å la Niang plukke ned en del baller uten å støte i ryggen hans, men så han knapt tape en hodeduell. Bidrar ikke stort framover.

PSA - Sliter betydelig mer i duellene med Niang, men flyter mye på fart. Betryggende å ha en hurtig spiller bak som løper opp de fleste duellene, men det er voldsom forskjell på Nordtveit og PSAs klareringer. Virker som Pål Steffen ikke evner å styre dem i det hele tatt, mens Nordtveits som regel havner rundt en medspiller.

Eriksen - God offensivt og solid defensivt. Bra kamp.

Kiko/Dosso - Setter de i samme bås ettersom jeg synes de lå sånn cirka på samme nivå. Synes begge var skuffende, ekstremt mye feilpasninger. Dosso slår et par gode langballer, men generelt synes jeg treffprosenten var for dårlig på begge to i dag, og ikke bidrar de stort framover heller. Jobber bra defensivt, spesielt i første omgang lykkes de godt. I andre omgang er de betydelig mer på etterskudd.

Mykle - Synes han var god i første omgang, med unntak av en situasjon der han utfordret utover etter å ha kommet seg inn i boks. Skaper betydelig mer enn Riise og virker til å være på gang.

Riise - Skuffende. Dødballene hans har bedret seg, med litt justering kan han bli en viktig mann på offensive dødballer. Skaper lite på kanten sin, noe som blir ekstra synlig når heller ikke Nordtveit kjører mye framover.

Arild - Skuffende. Fikk til lite og hadde ikke noen god kamp. Brenner en gedigen sjanse hvor han har enormt med tid.

OO - Skaper mye, for dårlig å ikke sette fler av sjansene. Får håpe han justerer siktet framover, ettersom han er god til å skape sjanser for seg selv for tia.

Gjør en veldig bra første omgang, skaper mye og er udyktige som ikke går i garderoben med ledelse på 1-2 mål. Faller voldsomt i kvalitet i andre omgang, vi må bli dyktigere til å sette sjansene. Synes dommeren gjør en middelmådig match, men er dårlig begge veier. En tvilsom straffesituasjon med Kiko som jeg mener er grei å ikke blåse på. Berg gjør ok bytter, selv om jeg gjerne skulle sett Dosso og Arild ut tidligere. Tror likevel denne matchen gir et godt bilde av hvordan LSK vil fremstå i år, et veldig godt toppnivå og et veldig dårlig bunnivå. Vi kommer nok til å svinge i prestasjoner, men det er morro å se at vi kan spille hurtig og bra fotball.
            Lauken er vår venn!

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Riise - Skuffende. Dødballene hans har bedret seg, med litt justering kan han bli en viktig mann på offensive dødballer.
              Ah! Den skal gutta ha i dag; godt slåtte cornere og frispark. Det var deilig å se i forhold til de lompene som stort sett blei presentert i fjor (noe som irriterte meg noe inn i ....). Riise/Mykle gjorde en fin jobb der, verdt .5 poeng bare det. Takk!
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Blogger
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jul 2004
                • 104

Eriksen

Ser at de fleste gir Eriksen høy score og mye ros idag. Enig i at han gjorde veldig mye bra, og ser veldig spennende ut. Men på målet til Viking var det han som glapp i markeringen. Han sto 2 meter unna målscoreren.

Kommentar

• Fuglegutt
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2008
                  • 863

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                  Dosso spilte en MEGET bra 1. Omgang. Han spilte igjennom Occean på begge alene gjennom med keeper, brøt mange baller fra Viking. Dosso ble nok litt sliten i 2. omg. Husk han er ikke vant til å spille på Bløte gressbaner og spilte sin 1. kamp i karrieren med Skruknotter.

Greit nok han hever seg, men jeg vil se rånern.
                  stoler mer på han , selv om Espen ikke er en utpreget teknikker veit man iallefall hva man får ..
                  På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7155

Opprinnelig skrevet av Blogger
                    Ser at de fleste gir Eriksen høy score og mye ros idag. Enig i at han gjorde veldig mye bra, og ser veldig spennende ut. Men på målet til Viking var det han som glapp i markeringen. Han sto 2 meter unna målscoreren.
                    Spurte ham om dette etter kampen, og han fortalte at han var riktig plassert i sona si, men Viking var i overtall på bakre stolpe. Dette framgår også av tv-bildene.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Blogger
                      Målet kom vel som en følge av at PSA tapte den avgjørende duellen i forkant? Akkurat som han gjorde ved Stabæks mål forrige helg.
                      Jeg synes PSA er litt rusten og gjør en del rart. Kanskje ikke så rart med tanke på skadene hans det siste året?
                      Er Nordtveit et bedre stopperalternativ inntil PSA kommer i bedre form?
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

Stort sett gode vurderinger av trigz, men hva er greia med halve karakterer når du har en skala fra 1 til 10 (som du uansett bare bruker intervallet 5-7 av)?

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

tror han har 1 omgang + 2 omgang / 2 = karakter
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av Torolf
                            (som du uansett bare bruker intervallet 5-7 av)?
                            Jeg tror leverandørene av 1-4 er leid ut eller ikke er i troppen pr. dags dato. At 8-10 ikke har blitt brukt er jeg fullstendig enig i.

Kommentar

• Ellef
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Feb 2006
                              • 112

Jeg mener faktisk Arild bør ha lavere karakter en 4, han hadde en utrolig dårlig dag. Begrunnelse:
                              - Mottak med flere touch istedenfor medtak (det vanlige).
                              - Bommer på 2 store sjanser som egentlig var 70% ferdig scora.
                              - Genrellt lite bevegelig og treg.
                              - Taper vanvittig mange dueller i lufta.

Virker spennende med Edvin, er helt enig i at det er på tide med han fra start. Han har en ny dimensjon som vi trenger for å ikke være så satans forutsigbare på topp. Hurtighet og teknikk er rett og slett deilig!
                              Wenche Myhre

Kommentar

• Blogger
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jul 2004
                                • 104

Opprinnelig skrevet av Ellef
                                Jeg mener faktisk Arild bør ha lavere karakter en 4, han hadde en utrolig dårlig dag. Begrunnelse:
                                - Mottak med flere touch istedenfor medtak (det vanlige).
                                Jeg syns Arild gjorde mye bra jeg, flink til å vinne dueller, og stort arbeidsfelt.

Men fy flate, når han ikke dro til å første touch når han fikk sjansen foran mål i første omgang, da ble jeg sur på ham. Det er forskjellen på en god spiss som Arild, og en superspiss. Der skulle du bare dratt til Arild...

Kommentar

• Fuglegutt
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2008
                                  • 863

Syns også det ser spennende ut med Edwin, men hvem skal stusse han gjennom? Occean har ikke de samme egenskapene som Aril har feilvendt, han er ikke like sterk i lufta..
                                  På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                    Syns også det ser spennende ut med Edwin, men hvem skal stusse han gjennom? Occean har ikke de samme egenskapene som Aril har feilvendt, han er ikke like sterk i lufta..
                                    Edwin trives nok best med å få ballen i beina. "Gjennom"-biten ser det ut til at han ordner selv.

Forøvrig synes jeg hverken Sundgot eller Occean sviktet i går. Problemet i mine øyne var at vi ikke skapte mer enn 8 målsjanser. Viking slo så mange feilpasninger med påfølgende brudd imot at det får statistikken til å se flatterende ut for vår del. Ved mange av disse bruddene ble det slått en stikker i rommet til mykle eller rise enten direkte eller fra arild/ollie. Deretter gamper vår to kraftspisser mot femmetern for å skalle ballen i mål. Dessverre ble både mykle og riise alt for ofte alene i lang tid før back eller mouheli kom, og det var lett for viking å stoppe dem. Dosso deltok jo ikke fremover.. Når vi ikke får overtallsituasjoner på kantene og hverken sundgot eller occean er med i spillet blir det rett og slett for tynt. De gangene det virkelig ble farlig var når occean fikk ball i bakrommet eller mykle/riise klarte å forsere - hadde kantene hatt pasningsalternativer mens viking ennå var i ubalanse kunne vi skårt 40 mål på dem.
                                    Last edited by reka; 23.03.2009, 13:38.

Kommentar

• Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                      Med Edwin på banen kommer nok pasningene fra Dosso mer til sin rett..
                                      Som Reka sier så kommer han seg lett igjennom selv også,
                                      så med han på banen blir det flere "strenger" å spille på!!

Kommentar

• sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Målet kom vel som en følge av at PSA tapte den avgjørende duellen i forkant? Akkurat som han gjorde ved Stabæks mål forrige helg.
                                        Jeg synes PSA er litt rusten og gjør en del rart. Kanskje ikke så rart med tanke på skadene hans det siste året?
                                        Er Nordtveit et bedre stopperalternativ inntil PSA kommer i bedre form?
                                        Etter det jeg ser på fjernsynsbildene, så er det ikke PSAs mann som vinner headingen på bakre stolpe. Ser ut som PSA har to mann å passe på...Synes forøvrig det er svært deilig å se PSA på plass igken, har savnet han stort, og han er en stor spiller, og for meg er han vår beste stopper.

Kommentar

• ChriZza
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 4265

Vil legge til en karakter:

Kiosken: 2/10
                                          Kald burger, og prisøkning trekker betraktelig ned.
                                          Det eneste som trekker opp er at det var lite kø, men det er vel mer min egen evne til å planlegge som har fortjenesten på dette.
                                          Så de to poengene som er igjen er for hyggelig betjening.
                                          20 kr for kaffen er for drøyt!

Kommentar

Working...