LSK-Søpla, Åråsen mandag 13. april kl. 20
Collapse
X
-
-
Vålerenga er nok ganske klar over sine egne svakheter i forsvar og vil nok prøve å ligge lavere og mer kompakt enn de gjorde mot Tromsø. Det vil nok ikke bli så mye bakrom å spille i som vi så igår. Satser derfor på OO og AS på topp. Scorer vi først vil det nok bli mer bakrom etterhvert og vi kan benytte oss av raskere spisser utover i kampen.Kommentar
-
Enig. En av grunnene til at bakrommet ble såpass stort mot Tromsø var at de måtte opp og score. Tviler på at de går så hardt ut på åråsen. Men spill gjennom midten er dødfødt. Vi må rundt på kantene og utfordre backene deres. Da kan vi variere med crossere og korte stikkere fra siden.
Mitt lag hadde sett slik ut:
------------otto--------------
eriksen-nordtveit-kippe-ringstad
-------------------mulle-------
Riise------ rånern--------------
------------------------Waade
----------AS------------------
---------------OO-------------Kommentar
-
En ting som i hvert fall er helt sikkert er at Søgård skal starte i stede for Dosso. Føler at han ikke helt har innfrid mine forventninger.
Ellers så kommer håper jeg Eriksen kommer inn som back for Ringstad.
Otto Fredrikson, Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen, Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust, Olivier Occean, Arild Sundgot.Kommentar
-
Ikke pokker om Andresen fortjener å starte før han har tatt seg sjøl ordentlig i nakken. Sist kamp var forferdelig pinlig å se på. Hendelsen før 1-0 er kanskje det verste stopperspillet jeg har sett på mange mange år, og den type puslete opptreden kan ikke belønnes med ny startplass. Det gir bare helt feil signaler. Dessverre tror jeg nok Berg er uenig med meg, og velger å starte med følgende lag:
Otto
Nordtveit - PSA - Kippe - Eriksen
Riise - Dosso - Kiko - Mykle
Sundgot - Occean
Hadde derimot jeg fått viljen min, hadde jeg sendt ut på følgende 11 mot enga:
Otto
Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
Sundgot - Occean
Blir spennende å se hva det lander på."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Ikke pokker om Andresen fortjener å starte før han har tatt seg sjøl ordentlig i nakken. Sist kamp var forferdelig pinlig å se på. Hendelsen før 1-0 er kanskje det verste stopperspillet jeg har sett på mange mange år, og den type puslete opptreden kan ikke belønnes med ny startplass. Det gir bare helt feil signaler. Dessverre tror jeg nok Berg er uenig med meg, og velger å starte med følgende lag:
Otto
Nordtveit - PSA - Kippe - Eriksen
Sundgot - Occean
Hadde derimot jeg fått viljen min, hadde jeg sendt ut på følgende 11 mot enga:
Otto
Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
Sundgot - Occean
Blir spennende å se hva det lander på.Kommentar
-
Håper på denne lagoppstilingen:
otto
eriksen-nordtveit-kippe-ringstad
riise-søgard-kiko-mykle
occean-sundgot
en annen mulighet er:
otto
nordtveit-riseth-kippe-eriksen
riise-søgard-kiko-mykle
sundgot-edwinKommentar
-
Dosso har vært bra de 2 første kampene, noe Berg tydeligvis er enig med meg i siden han har latt han fortsette å starte kampene. Mot Plastikk FK var både Dosso og Kiko forbanna dårlig, så hvem som ryker av de to mot enga spiller egentlig ingen stor rolle. Jeg hadde uansett spilt Dosso-Kiko sentralt mot enga, da jeg tror de kan bli et rått sentralt midtbanepar i fremtiden, noe en konstellasjon med Søgård aldri kan bli, dessverre. Sett heller på Søgård når vi skal trygge en ledelse sier nå jeg."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Hva med å ha sentrale midtbanespillere som kan skape noe for to tunge spisser?
Har ikke sett at Dosso eller Kiko har bidratt noe særlig offensivt. Defensivt derimot...
Uten en offensiv midtbane trenger vi spisser som Mame Diouf eller Moldskred.Kommentar
-
Du har rett. PSA er uansett uaktuell for Vålerenga-kampen på grunn av skade, ifølge RB. Dermed bør forsvarsfireren gi seg selv: Nordtveit flyttes inn på PSAs plass og Eriksen tar den ledige backplassen.Kommentar
-
Fullt mulig at Vidar Riseth kommer inn da..
Håvard-Frode-Vidar-Lars KristianPå min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "Kommentar
-
Blir rimelig overaska om riseth går rett inn på laget etter skade.
Gleder meg veldig til å se samarbeidet mellom Riise og Eriksen på høyre igjen, synes det så veldig spennende ut i oppkjøringa. En spillende stopper og en venstrebent back er heller ikke dumt.Kommentar
-
Noen som vet hvordan det går med PSA? Hvis både LKE og PSA er ute til mandagen så er det en stor mulighet for at Riseth må starte.
Da kan fort bakre start elleveren se sånn ut:
Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad.
Eller så er det RB sitt forslag:
Gabrielsen-Nordtveit-Frode Kippe- Stian Ringstad.
Uansett så kjenner jeg at jeg savner både LKE og PSA.Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Alt for fugla
Tror vi har gode muligheter for å vinne kampen, men man veit aldri i sånne oppgjør som dette. Tipper vi vinner 2-0! :twisted:
FUGLA TIL VI DØR!
Ps. Jeg kommer til å pipe når dem leser opp laget til enga, spessielt Martin A, og Panzer Hagen. Møkkaspellere.Kommentar
Kommentar