Kbok, Plastic Fantastic - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Karakterbok Kbok, Plastic Fantastic - LSK

    AAFK-LSK 3-1 (2-0)
    Sjanser: 8-3
    Cornere: Nja

    Hadde aldeles ikke ventet at vi skulle ramle i hop så ettertrykkelig som vi gjorde omtrent fra første spark på ballen i dag, selv om jeg fryktet at vi ville gå på snørra mot Rekdals onde drittlag.

    Store deler av første omgang var helt på høyde med det verste vi presterte i fjor. Feilprosenten i pasningene var helt sykt høy, folk bevegde ikke på beina og plukket ikke opp de dype løpene fra spesielt Fredrik Karlsen, banens beste i første omgang.

    Da vi reduserte, kom det etter en solid og mye mer bestemt start på andre omgang, og hadde ikke Aarøy fått panna på det vådeskuddet, tror jeg vi kunne klart å raske med oss poeng. I stedet gikk lufta forutsigbart nok ut av laget, og ikke før de siste ti minuttene av kampen gjorde vi et kvalifisert forsøk på å kjempe oss inn i matchen igjen. Det vitner etter mitt skjønn om manglende profesjonalitet, men det får bli en annen diskusjon.

    Altså leverte vi en temmelig veik prestasjon mot et godt organisert, men ytterst blekt motstanderlag. Vi fikk Phillips, venstrebacken, til å se ut som Roberto Carlos og slapp ham til utallige innlegg ved å gå på den samme teite finta ørti ganger: Kopteff trekker innover i banen og drar på seg både Nordtveit og Riise, Phillips stikker på blindsida og er plutselig helt umarkert. Det er bare et lite eksempel. Lista er lang.

    Dette var patetisk.

    Otto 3,5 - Svak i feltet og veldig ofte nølende. Kunne tatt 1-0, kanskje også 3-0. Dårlige utspill. Plassen bør være truet.
    Nordtveit 4 - Løste Kopteff-oppgaven dårlig og gav ham ofte for mye rom. Mye mer bekvem i stopperrollen.
    Ringstad 4,5 - Holdt faktisk sida si ganske rein. Men nesten aldri spillbar offensivt. En god og en elendig corner. Debut på det jevne.
    Kippe 4 - Ubekvem med underlaget. Nest best i duellen mot Aarøy.
    PSA 3 - Direkte ansvarlig for to baklengsmål. Synd, han var relativt solid ellers, med unntak av et antall dårlige klareringer på hodet.
    Riise 4 - Scoringa var jo fin. Bra innlegg mot Occean rett før pause. Men fikk til svært lite. Fint driv, til tider, men aldri dominant. Inn og ut av kampen, og endel involveringer som sto til stryk.
    Dosso 2 - Bambi on ice. Klarte aldri å følge løpene sine og lå feilplassert i en hel omgang.
    Mouelhi 4 - Håpløs førsteomgang. Fant aldri presshøyden og ble liggende i ingenmannsland. Masse feil med ballen. Mye bedre etter pause. Likevel langt under pari. Reddet på streken før 2-0.
    Myklebust 3,5 - Et par finfine involveringer, men det blir for smått. Flott assist. Er håpløst enkel å lese. Får ballen, vender innover og går rett i et bein. Når overlappen aldri kommer blir det bare meningsløst.
    Edwin 3 - Ble feilvendt og altfor langt unna målet. Modig å bruke ham fra start, men i etterkant er uttaket vanskelig å forstå. Vi hadde aldri noen tyngde framover før pause. Et par lekre detaljer. Bør få sjansen i andre typer kampscenarioer med mye trykk rundt boksen, fortrinnsvis på hjemmebane.
    Occean 3 - Fin heading rett før pause, iherdig jobbing og et par smarte avleveringer, men det var omtrent alt. Skulle hatt straffe da han ble overfalt av Skiri.

    -> Sundgot 6: Gode valg med ballen, gode avleveringer og rettvendt. Godt innhopp.
    ->Søgård 4: Markerte seg ikke.
    ->Gabrielsen 5: Fin debut.

    Berg 4: Vanskelig å analysere hva som skar seg i inngangen mot kampen, men alle med to øyne kunne konstatere at LSK sto på hæla fra første pip, og aldri klarte å hente seg inn i løpet av omgangen. Bedre etter pause, men måten laget gav opp kampen i kvarteret etter 3-1 kostet oss muligheten til å hente oss inn igjen. Riktig å ta ut Edwin og Dosso.

    Kanarifansen 7: Kameratslig mikking fra TV 2 i dag. Hørtes godt.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    #2
    Hvis Kiko får 4, så skal Søgård ha mer enn han. Søgård viste hvertfall tenning og vant noen dueller. Kiko gjorde stort sett ikke en dritt... Bortsett fra å slå feilpasninger.

    Ellers var det vel greit, selvom man sikkert kunne gitt alle sammen en karakter mindre.
    ..................

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Uenig i Søgård, synes han var veldig bra. Synes også du er altfor snill mot Dosso, Occean og PSA, de to førstnevnte fikk ikke til noenting mens direkte skyld i to mål tilsier stryk når man ikke spiller spesielt bra ellers heller. Ellers er vi som vanlig ganske enige.

      Vil trekke frem det du sier om Otto; han bør heve seg mange hakk. Ser ikke ut som den keeperen han har vært tidligere, og jeg følte meg tryggere på Hansen da jeg så ham i treningskampene i vinter. Ser ingen grunn til at ikke han skal få prøve seg, men kanskje ikke mot søpla.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Tja.... PSA og Kippe var elendige akkurat som Dosso og Kiko i første omgang, missa markeringer og posisjonering i fleng - dårlig også 1 mot 1. Stolper på dem for oppvisninga i første. Når Dosso og PSA forsvant i andre førte det til at også Kiko og Kippe ble hakket bedre. Det er duka for Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad bak der mot enga.

        Utrolig antall feilpasninger i denne kampen, når laget samtidig har et felles middels koma i første omgang blir det trist gitt.

        Så;
        Dosso 1, Kippe 3, Kiko 3, PSA 2. Edwin fikk ikke til en dritt så stolpe på han også. Ellers er karakterene greie nok selv om Gabriel neppe fortjener en 5'er, premieren var god, men ikke så god.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7056

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Uenig i Søgård, synes han var veldig bra. Synes også du er altfor snill mot Dosso, Occean og PSA, de to førstnevnte fikk ikke til noenting mens direkte skyld i to mål tilsier stryk når man ikke spiller spesielt bra ellers heller. Ellers er vi som vanlig ganske enige.
          Søgård hadde det samme femmetersmottaket som de aller fleste andre av våre spillere. "Veldig bra" synes jeg er å ta veldig hardt i. Han var omtrent like grå som den gemene hop.

          Dosso: 2 tilsvarer stryk og vel så det. Det er useriøst å la det gå inflasjon i å gi folk 1. Fullt SÅ destruktivt elendig var han heller ikke, selv om han var hjelpeløs.

          Occean: Ja, dårlig kamp, men ikke uten lyspunkter. Jevnt over svak med et par gode prestasjoner innimellom. Burde ha hatt straffe, og var et tigersprang av en redning unna en flott scoring.

          PSA: Mye av det han gjorde var ganske bra. Blant annet reddet han skinnet til Nordtveit ved tre-fire anledninger i første omgang. Jeg anser at han får 2 poeng i trekk det første målet, 1,5 for det andre (ballbanen tok hele forsvaret, inkludert Otto, på senga). Kunne kanskje ha trukket ham ned ytterligere et halvt poeng, men jeg mener 3 reflekterer kampen hans noenlunde.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Latvijan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 360

            #6
            3-er til PSA!?! Det er minst 3 karakterer for høyt...

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              PSA, Dosso og edwin var skuffende. Mohueli spilte en godkjent andreomgang. Søgård spilte seg nok en gang inn på laget, tett anført av en ganske god sundgot som gjorde mye riktig i dag. Fru fortuna gav oss lagoppstillingen neste kamp - nordtveit i midten, eriksen hb, Ringstad venstre og sundgot inn for edwin. dosso kan vi bare ta det med ro med, han blir tidligst et salgsobjekt neste år Søgård spiller naturligvis mot søpla.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                -> Sundgot 6: Gode valg med ballen, gode avleveringer og rettvendt. Godt innhopp.
                Latterlig. Arild holdt nivå som oss på Magneten i dag. Han fortjener kanskje 6 hvis du tar et snitt av fyll (10) og fotball (2). Da blir det 6.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7056

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Latterlig. Arild holdt nivå som oss på Magneten i dag. Han fortjener kanskje 6 hvis du tar et snitt av fyll (10) og fotball (2). Da blir det 6.
                  Snikksnakk. Regner med at du så førsteomgangen? Før Sundgot kom inn hadde vi ingen som evnet å holde på ballen på topp. Han gjorde det på en forbilledlig måte, men kom rett nok ikke selv til noen sjanser utover den han satte i beinet på en AAFK-spiller på blank goal.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Dette var PSA sin dårligste kamp noen sinne han får en svak 2 er fra meg,,, og igjen så ser jeg til min store ergelse at våre spillere sklir mye lettere en motstanderne ....HVA I HELVETE ER DET FOR NOE MED SKOA VÅRE....:evil:

                    Kommentar

                    • Arind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2006
                      • 459

                      #11
                      Etter en slik kamp blir det i grunnen nærliggende å stryke alle mann. Innbyttere Arildo og Ruben Gabrielsen gjorde helderlig innsats i en ellers slett forestilling.......
                      Vi glemmer denne kampen og fokuserer mot mandag.....
                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Arind
                        Etter en slik kamp blir det i grunnen nærliggende å stryke alle mann. Innbyttere Arildo og Ruben Gabrielsen gjorde helderlig innsats i en ellers slett forestilling.......
                        Vi glemmer denne kampen og fokuserer mot mandag.....
                        Vel, Ruben sin sveis holder nivå som Lasse Olsen og Ragnvald Soma. Sterkt.

                        Utover det så var han BB.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Snikksnakk. Regner med at du så førsteomgangen?
                          Magneten...

                          Sorry.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Gabrielsen er helt sjef på håret. Ærlig talt. Synes ikke han var videre fantastisk, men forholdene, stillingen og alderen tatt i betraktning gjorde han det bra.

                            Spiller alle gutta med diadora-sko? I så fall er det på tide å gjøre noe med det.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Gabrielsen er helt sjef på håret. Ærlig talt. Synes ikke han var videre fantastisk, men forholdene, stillingen og alderen tatt i betraktning gjorde han det bra.

                              Spiller alle gutta med diadora-sko? I så fall er det på tide å gjøre noe med det.
                              Sveis - uenig!
                              Sko - enig!

                              Les tidligere poster fra Lemmet.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2122

                                #16
                                Husk at man spiller på en plastikkmatte i full storm. Ping-pong er det vanskelig å gardere seg mot.

                                Uansett merkelige taktiske valg før kampen. Å starte med Dosso og Edwin, som hverken er vant til plastikkball (Velkommen til Tippeligaen) eller sunnmørske værforhold er i beste fall dumdristig. At kampen idag ikke var som skapt for afrikansk finspill, burde man da skjønt på forhånd.

                                Jeg orker ikke fokusere på tabber eller sko. Kamper på kunstgress er uansett ikke fotball.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #17
                                  Gabrielsen fortjener definitivt skryt for innhoppet sitt i dag. 16 år gammel og starter kampen med å knuse Aarøy i luftduell. Det er faen meg magisk. Dessuten er afroen sjef!
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2506

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Gabrielsen fortjener definitivt skryt for innhoppet sitt i dag. 16 år gammel
                                    Han har fylt 17:
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    28* Lunan Ruben Gabrielsen: 17 - 10.03.92 - 1xx/xx - 20xx
                                    Han er allikevel klubbens yngste spiller med 17 år og 26 dager, i hvert fall siden 1975.
                                    I følge Fagerliboka hadde Lars Sundli rekorden før med 17 år og 67 dager.

                                    og starter kampen med å knuse Aarøy i luftduell. Det er faen meg magisk. Dessuten er afroen sjef!
                                    Enig og enig.

                                    Kommentar

                                    Working...