LSK har fortsatt sykdom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    LSK har fortsatt sykdom

    Først vil jeg bare gi honnør til kanarifansen som stiller opp i Ålesund på en forblåst søndag og får levert bedritent spill og innsats fra samtlige lskspillere. Etter min mening burde de ha fått betalt tilbake både bussbillett og kampbillett

    Er forberdt på en tung sesong i år men slik det var i går kan man ikke opptre i en lsk drakt.. Det som skjedde i går har dessverre vært en gjengangsmelodi i alt for mange kamper de siste årene(da tar jeg ikke for hardt i). Jeg ser at man skylder på vær,vind,banedekke osv. Jeg legger også merke til at Lyn slår et revansjelystent Bodø Glimt på en forblåst Asmyra og på et vansklig underlag. Der spillte tydligvis ikke disse elementene inn!?

    Noe av problemet de siste årene er etter min mening at vi kommer med så mange unnskyldninger om alt mulig, enten det er overtrening,feil trener,mange skader,feilkjøp,internt bråk osv.

    "Sykdommen" slik jeg ser det er at vi nå over flere år ikke har hatt en skikkelig mitdbanegeneral lik Kristinsson,Solbakken,Koren. Vi solgte jo en som potensiellt kunne blitt det i Whermann... Vi har i dag ingen sjef på midtbanen som tar tak i det og ingen av våre sentrale spillere på midten er målfarlige. Jeg tror at mange av problemene til dagens LSK ligger nettopp her. Jeg er kanskje av de få som mener at Mouelhi ikke har disse kvalitetene til å bli en midtbanegeneral i LSK. Til det har jeg sett han har spilt altfor mange svake kamper i LSK.

    En annen ting jeg har lyst å sette finger`n på er på det mentale plan og hvilke kampforberedelser som blir gjort.
    Jeg kom over en meget intressant artikkel før jul der samtlige Milan og Juventusspiller skulle gi sin mening om hvordan det var mulig for Maldini(prestert i 21 sesonger for Milan i Serie A) og Del Piero(bedre enn noen gang,tross alderen) å prestere over et så bra nivå over så lang tid.
    Omtrent alle spillerne på hvert lag kom fram til det samme. En eksteremt god innstilling til hver eneste kamp, med full konsentrasjon enten det er "toppkamp" mot europeiske storlag eller kamper mot middelshavsfarere i Serie A.

    Her tror jeg mange av dagens LSK spillere har mye å lære. Jeg tror rett og slett man må bli mer proffe i holdninger til det ansvaret det er å spille i LSK drakt, og at man har maks forberedelser til kamper enten det er i nedrykkskamp mot Rosenborg på et fullsatt Åråsen eller mot Ålesund på en forblåst Color Line Stadio.

    Til Mandag knuser vi Enga
Working...