LSK-spillere på utlån i 2009 - hvordan presterer de?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Intervju med tomålsskårer El Gundo:

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Jeg synes Gundersen fortjener en sjanse under kompetent lederskap. Han har sett ut som en stokk tidligere, men han har for det meste fått sjansen under udays siste periode og Erland Johnsens champagnefotball. At han ikke har fremvist blendende tekniske ferdigheter betyr ikke at han er en dårlig spiller. Se på Arild. Gapet mellom TL og Adecco er i blandt mindre enn vi liker å tro, og det å være toppscorer i Adecco bør man ikke kimse av. Se på Nannskog og Mattias Andersson. Bøtta inn i Adecco og hadde aldri problemer med nivået i TL. Eller se på teknisk begrensede spillere som Peter Kovac. Det har vært en utbredt oppfattning at han ikke holder TL-nivå, men i et velfungerende og solid lagbygge ligger han plutselig an til å bli en av TLs toppscorere i år. Sammen med Bernt Hulsker(!). At ingen TL-lag har hentet Kenneth Kvalheim enda synes jeg derfor er merkelig, jeg er overbevist om at han kunne gjort en god jobb i mange lag. Sannsyneligvis er han ikke "sexy" nok, og klubbene ser ut til å foretrekke raske, offsidefødte ballvidunde som blåser ballen ut av stadioen når de kommer alene med keeper. Poenget mitt er at en spiller ikke nødvendigvis må inneha Kakas eleganse for å prestere i TL. Spilleforståelse og avslutningsegenskaper er A og O for en spiss i denne ligaen, og spillere som har dette bør ikke sendes på dør før man har gitt dem en riktig sjanse.
      Last edited by andersmm; 29.06.2009, 00:50.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        Toppscorer og 10 mål på 13 kamper synes jeg taler for seg selv. Her er det helt tydelig at gutten har noe å fare med. Han må jo ha hatt en positiv utvikling. Nå i disse spisskrisetider, mener jeg bestemt at han ikke hadde gjort seg bort hos oss. Kanskje ikke ellers heller. For som det er påpekt her, så er avstanden mellom divisjonene relativ liten. Spennende om han kunne hjulpet oss i høst. Han må vel også ha opparbeidet seg endel selvtillit som vel er litt mangelvare hos oss om dagen.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          Opprinnelig skrevet av Roll75
          Toppscorer og 10 mål på 13 kamper synes jeg taler for seg selv. Her er det helt tydelig at gutten har noe å fare med. Han må jo ha hatt en positiv utvikling. Nå i disse spisskrisetider, mener jeg bestemt at han ikke hadde gjort seg bort hos oss. Kanskje ikke ellers heller. For som det er påpekt her, så er avstanden mellom divisjonene relativ liten. Spennende om han kunne hjulpet oss i høst. Han må vel også ha opparbeidet seg endel selvtillit som vel er litt mangelvare hos oss om dagen.
          Men i disse ulvetider kan vi altså ikke utvide stallen bare fordi vi har lyst..
          Jon M Lie får vi vel nesten garantert tilbake, det samme kan skje med Husar. I disse to tilfellene kan det hende vi ikke har noe valg fordi klubbene som leier dem ikke vil ham dem lenger.
          Dersom ingen forsvinner ut, f eks Riise, så skjønner ikke jeg hvilket budsjett som skal dekke opp de ekstra kostnadne ved også å hente tilbake f eks Gundersen og Pedersen.
          På spissplass bør vi ha være godt nok rustet med Edwin, Arild, Ollie, Begman, Nosa osv.
          Pedersen tror jeg det ideelt sett kan bli mer bruk for utover høsten. Skadeutsatte Eriksen, Johnsen og Riseth vil sikkert måtte stå over flere kamper. Og Kippes kortstokk kan jo fort bli fylt opp igjen, selv om han har vært eksemplarisk disiplinert hittil i sesongen.
          Kommer Pedersen hjem svekker vi også et annet bunnlag. Han er blant de viktigste spillerne på Godset.

          Men nok en gang; hvordan skal de nye utgiftene vi pådrar oss med å hente hjem spillere dekkes inn?
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Men nok en gang; hvordan skal de nye utgiftene vi pådrar oss med å hente hjem spillere dekkes inn?
            Såvidt jeg husker dekker LSK store deler av lønna til Pedersen og JML på utlån. Om det stemmer blir forskjellen marginal, og tjenes inn med økt mineralvannsalg på onsdag.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Men i disse ulvetider kan vi altså ikke utvide stallen bare fordi vi har lyst..
              Jon M Lie får vi vel nesten garantert tilbake, det samme kan skje med Husar. I disse to tilfellene kan det hende vi ikke har noe valg fordi klubbene som leier dem ikke vil ham dem lenger.
              Dersom ingen forsvinner ut, f eks Riise, så skjønner ikke jeg hvilket budsjett som skal dekke opp de ekstra kostnadne ved også å hente tilbake f eks Gundersen og Pedersen.
              På spissplass bør vi ha være godt nok rustet med Edwin, Arild, Ollie, Begman, Nosa osv.
              Pedersen tror jeg det ideelt sett kan bli mer bruk for utover høsten. Skadeutsatte Eriksen, Johnsen og Riseth vil sikkert måtte stå over flere kamper. Og Kippes kortstokk kan jo fort bli fylt opp igjen, selv om han har vært eksemplarisk disiplinert hittil i sesongen.
              Kommer Pedersen hjem svekker vi også et annet bunnlag. Han er blant de viktigste spillerne på Godset.

              Men nok en gang; hvordan skal de nye utgiftene vi pådrar oss med å hente hjem spillere dekkes inn?
              Jeg har ikke peilig på det økonomiske i å hente hjem utleide spillere. Det eneste jeg har vurdert er det sportslige i dette. Forrige kamp var vi jo helt uten spisser. Tror ikke jeg tør å gamble på at tilstrekkelig av våre skada spisser skal slå til resten av sesongen. Men dersom økonomisjefen sier "stopp", så får vi klare oss med det vi har! Om vi holder plassen i tippeligaen med dem vi har i dag, er jeg veldig usikker på.

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                assist av JML

                Tror jeg fikk med meg at JML la en Assist til på det ene Songdalmålet i helga og btw. Og jeg må si jeg heller vil ha JML på vingen med venstrebein, og dytte mykle på høyre enn å se Dosso på kant igjen...

                Er også veldig for å hente hjem Gundersen, og SP.(Kanskje heller de to enn JML dog...)
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av tilt
                  Tror jeg fikk med meg at JML la en Assist til på det ene Songdalmålet i helga og btw. Og jeg må si jeg heller vil ha JML på vingen med venstrebein, og dytte mykle på høyre enn å se Dosso på kant igjen...

                  Er også veldig for å hente hjem Gundersen, og SP.(Kanskje heller de to enn JML dog...)
                  Jösses amalie. ALT er bedre enn Joon. Kan vi holde debatten på et saklig nivå?
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Såvidt jeg husker dekker LSK store deler av lønna til Pedersen og JML på utlån. Om det stemmer blir forskjellen marginal, og tjenes inn med økt mineralvannsalg på onsdag.
                    Saksopplysning:

                    Mineralvannsalget går uavkorta til Ungdomsavdelinga, som ikke dekker spillerlønninger for A-stallen.

                    gilbert

                    tidligere bruskassebærer gjennom mange sesonger

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Saksopplysning:

                      Mineralvannsalget går uavkorta til Ungdomsavdelinga, som ikke dekker spillerlønninger for A-stallen.

                      gilbert

                      tidligere bruskassebærer gjennom mange sesonger
                      [ot]Takk for oppdatering, en veldig gledelig sådan. Med tanke på temperaturen bør det bli en hyggelig kveld for UA på onsdag. Pass på å ha nok varer på plass. [/ot]
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

                        Solan Gundersen med ny scoring i helgen da NIL-Trysil tapte 2-3 hjemme for Sarpsborg 08.

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          En aldri så liten spillerbørs fra Brønnøysunds Avis.

                          Gundersen


                          Bertheussen


                          Midttun Lie

                          Kommentar

                          • Mynten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 484

                            Avisen Østlendingen har også litt å by på med spillerbørs:





                            Varierende poeng fra lokalavisen, i den grad man skal se på slike børser. Selv om han er toppscorer har han tydeligvis ikke overbevist verken lokalavisen eller leserne.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Tore Andreas Gundersen er med på vårens lag. På tipsgaming.com

                              Adeccoligaens beste
                              Se vårens lag i Adeccoligaen her.

                              av Marius Hagen Olsen og Jørgen Tjernås

                              Adeccoligaen er halvspilt og disse spillerne mener vi fortjener en plass på vårens lag.

                              Adeccoligaens beste

                              Se vårens lag i Adeccoligaen her.

                              Slik ser TIPS-laget ut (4-3-3): Piotr Leciejewski (Sogndal) – Edier Frejd (Kongsvinger), Lars Grorud (Sogndal), Frode Lafton (Hønefoss), Joakim Våge Nilsen (FKH) – Martin Nordbye (Alta), Rune Bolseth (Sogndal), Roger Risholt (Kongsvinger) – Lars Lafton (Hønefoss), Tore Andreas Gundersen (Nybergsund Trysil), Vegard Braathen (Alta).


                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                TAG ønsket av Sogndal

                                Tore andreas Gundersen ønsket av Sogndal


                                ETTERTRAKTET: Tore Andreas Gundersen er sterkt ønsket i Sogndal. Spissen, som er til utlån fra Lillestrøm til Nybergsund, har scoret 11 mål på 15 kamper i årets 1. divisjon. Arkivfoto: Scanpix

                                Sogndal bekreftet tidligere denne uken at de har 1. divisjons toppscorer Tore Andreas Gundersen på blokken. Spissen har scoret 11 mål for Nybergsund på 15 kamper, og er utleid fra Lillestrøm.



                                Sogndal vurderer toppscorar


                                Sogndal har synt interesse for toppscoraren i 1. divisjon, Tore Andreas Gundersen

                                Spelaren som for tida er utlånt frå Lillestrøm til Nybergsund har ikkje bestemt seg for kvar han vil spele siste halvdel av 2009-sesongen

                                Flo stadfestar.

                                Håvard Flo stadfestar overfor avisa Østlendingen at dei vurderer Gundersen.
                                - Vi diskuterer mange namn og er alltid interesserte i å få gode fotballspelarar til Sogndal, seier Flo, som vedgår at Gundersen er eitt av namna som har vore oppe.
                                - Har det vore konkrete førespurnader til Gundersen eller Lillestrøm frå Sogndal si side?
                                - Det kan det ha vore, men ikkje som eg veit om, seier Flo.
                                Kjenner interessa

                                Gundersen sjølv seier at han kjenner til interesse frå Sogndal, men han vil først etter kampen mot Hønefoss 26. juli bestemme seg for kvar han vil spele til hausten.
                                Ifølgje agenten til Gundersen har fleire klubbar meldt si interesse for spissen. Han viser til at det er Lillestrøm som sit med nøkkelen.
                                - Vi har ikkje bestemt oss når det gjeld Tore Andreas Gundersen. Det kan både vere aktuelt å ta han tilbake til oss, låne han ut til Nybergsund eller andre, seier Torgeir Bjarmann i Lillestrøm til Østlendingen.

                                Sogndal har synt interesse for toppscoraren i 1. divisjon, Tore Andreas Gundersen.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  dt.no

                                  Se hvordan Steinar pedersen gjør det på spillerbørsen på dt.no




                                  Navn:
                                  Steinar Pedersen
                                  Alder:33
                                  Posisjon:Forsvar
                                  Tidl. klubber:Start, Borossia Dortmund, IFK Gøteborg, Lillestrøm
                                  Antall mål:0
                                  Gule/røde kort:2/0
                                  Antall spilte kamper:16
                                  Snittpoeng (avisen):5.1
                                  Snittpoeng (leserne):5.3

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                                    - Vi har ikkje bestemt oss når det gjeld Tore Andreas Gundersen. Det kan både vere aktuelt å ta han tilbake til oss, låne han ut til Nybergsund eller andre, seier Torgeir Bjarmann i Lillestrøm til Østlendingen.
                                    Jeg lurer på om det er lov med to klubbytter i løpet av en sesong. Jeg har prøvd å sjekke reglene, men finner ikke noe på fotball.no. Uansett mener jeg vi bør hente hjem TAG før høstsesongen.

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Jeg lurer på om det er lov med to klubbytter i løpet av en sesong. Jeg har prøvd å sjekke reglene, men finner ikke noe på fotball.no. Uansett mener jeg vi bør hente hjem TAG før høstsesongen.
                                      Godt poeng! Men, sannsynligvis regner UEFA sesongen fra 1. august til 31. juli og da bør dette gå greit.

                                      Kommentar

                                      • dennis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 872

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Godt poeng! Men, sannsynligvis regner UEFA sesongen fra 1. august til 31. juli og da bør dette gå greit.
                                        Om Sogndal er ute etter spilleren og de ønsker han fra 1.august så er nok dette sjekket grundig av dem....

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg lurer på om det er lov med to klubbytter i løpet av en sesong. Jeg har prøvd å sjekke reglene, men finner ikke noe på fotball.no. Uansett mener jeg vi bør hente hjem TAG før høstsesongen.
                                          Regnes en utlånsavtale som ett klubbytte i denne sammenhengen?
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...