Du kan ikke ha sett kampen RBK-TIL når du påstår at "Tettey, Trond Olsen & Co løp mellom, rundt og bak de store midtstopperne til Tromsø". Tromsø vant sjansestatistikken 11-6. Ett av RBKs mål var et selvmål som oppsto da Demidov holdt Helge Haugen på en corner slik at trøya sto som et seil - ballen traff Haugen og gikk i mål. Dommeren hevder at han ikke så dette, og derfor ikke annulerte målet. Trond Olsen fikk ingenting til mot Tom Høgli, og ble tatt av banen etter ca 60 minutter. Enkelte kamper er slik (for eksempel vår bortekamp mot dere i fjor), det vil seg bare ikke.
Tromsø-LSK, Alfheim, lørdag 18. april kl. 16
Collapse
X
-
Rush skada og rekker mulignes ikke kampen mot LSK
Kommentar
-
Laget bør bli:
Målmann: Andre Hansen (Otto er delvis skyld i begge måla mot VIF, samt dårlige utspark).
V. Back: Eriksen (Ringstad er dessverre ikke moden for denne oppgaven)
H.midtstopper: Riseth (en uke med god trening gjør underverker, men jeg vil ikke ha passitivitet alla 2-0 målet til VIF, forferdelig å se på)
V.midtstopper: Kippe (potensielle målscorere må på banen, ikke mange av dem)
H.back : Nordtveit(kan bli bra)
V.midtb: Bolly (liker farta og med sko som ikke sklir kan det bli meget hett for TILs back)
V.sentral: Søgård (best mot VIF)
H.sentral: Khaled (2.omg sist var bra, men må bli mer lenderetningsorientert)
H.midtb. : Riise ( Fortell mannen at det kommer speidere fra Italia)
H.spiss: Occean (Nå skal du for f... sette sjansene, og så skal du for f...spille ballen istedet for alltid å skal gjøre det selv som du ikke er god nok til)
V.spiss: Sundgot (Bolly har ballen og du løper som pokker mot mål, du løper hver gang og du vil til slutt få kula servert, løpe,løpe,løpe
Nye sko og faenskap gjør underverkerKommentar
-
Rush skada og rekker mulignes ikke kampen mot LSK
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2676348.ece
Kommentar
-
Venstreback: Ringstad har tar alt på strak arm, og sto i vIF-kampen frem som solid frem til han ble skada. Kan ikke forstå at han ikke er moden for spill mot Tromsö. Ringstad er atpåtil venstrebeint, noe som er viktig om vi skal spille med höyrebeinte Myklebust som venstrekant.
Midtstopper: Riseth? Håplös på 0-2 mot söpla, og bör få langt mer pepper enn både Lunan og delvis Otto. I tillegg til den episoden var han en sikkerhetsrisiko ved flere anledninger og skapte faen meg muligheter for rottene. Heldigvis klarte de rutinerte ringrevene Nordtveit og Gabrielsen
å rydde opp etter hans sködeslöse fremtreden. Makan!
Gabrielsen burde forsåvidt også få fornyet tillit. Det var ikke unggutta som spilte seg ut av laget i går.
Knall forsvarsfirer:
Eriksen/Lunan-Nordtveit-Kippe-Ringstad
Riseth kan få spille i cupens innledende runder."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Det er også ganske sannsynlig at dødballer vil være vårt fremste våpen på Alfheim. Ikke bare vil Ringstad være den eneste venstrebeinte spilleren på laget, han vil også være den med best serve ut fra det jeg så i treningskampene. Galskap å sette ham ut, spesielt mot et TIL som ikke er best kjent for eksplosive enkeltspillere (utenom Moldskred). Stian mot f.eks. Yttergård Jenssen kommer til å gå brillefint.Kommentar
-
Jaha...
Venstreback: Ringstad har tar alt på strak arm, og sto i vIF-kampen frem som solid frem til han ble skada. Kan ikke forstå at han ikke er moden for spill mot Tromsö. Ringstad er atpåtil venstrebeint, noe som er viktig om vi skal spille med höyrebeinte Myklebust som venstrekant.
Midtstopper: Riseth? Håplös på 0-2 mot söpla, og bör få langt mer pepper enn både Lunan og delvis Otto. I tillegg til den episoden var han en sikkerhetsrisiko ved flere anledninger og skapte faen meg muligheter for rottene. Heldigvis klarte de rutinerte ringrevene Nordtveit og Gabrielsen
å rydde opp etter hans sködeslöse fremtreden. Makan!
Gabrielsen burde forsåvidt også få fornyet tillit. Det var ikke unggutta som spilte seg ut av laget i går.
Knall forsvarsfirer:
Eriksen/Lunan-Nordtveit-Kippe-Ringstad
Riseth kan få spille i cupens innledende runder.
Er helt enig.
Riseth??? Hvorfor skal Riseth få en ny sjans? Sammenlignet med unggutta så stinka han. Ringstad, Nordtveit og Gabrielsen sto frem som mer enn modne nok til vårt førstelag. Riseth er for gammel.
Og hallo...Occean og Kiko? Banens dårligste mot søpla...De bør benkes.Kommentar
-
Mitt "fantasilag":
Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
-------------Kiko---------------
Riise............Mykle--------Bolly
------------Edwin--------------
------------Sundgot------------
Forsvarsrekka gir seg selv.
Kiko i en defensiv rolle, mykle offensiv midtbane. Mykle jobber godt hjemover, og kan nok løpe opp en del. Samtidig er han flink til å forsere/slå pasninger. Hurtig nok til å komme seg i posisjon ved angrep.
Sundgot pusher på stopperne til TIL mens edwin spiller hengende spiss i mellomrommet. Kort vei til kassa for Sundgots klassiske avslutninger på innlegg, samt bedre balldistribusjon ved oppspill.Kommentar
-
Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
-------------Kiko---------------
Riise............Mykle--------Bolly
------------Edwin--------------
------------Sundgot------------
Forsvarsrekka gir seg selv.
Kiko i en defensiv rolle, mykle offensiv midtbane. Mykle jobber godt hjemover, og kan nok løpe opp en del. Samtidig er han flink til å forsere/slå pasninger. Hurtig nok til å komme seg i posisjon ved angrep.
Sundgot pusher på stopperne til TIL mens edwin spiller hengende spiss i mellomrommet. Kort vei til kassa for Sundgots klassiske avslutninger på innlegg, samt bedre balldistribusjon ved oppspill.
* Kiko/Mykle/eddy kommer til å bli most i luftdueller ved utspill og avklaringer. Tenker vi bytter plass på Riise og Myklebust jeg.
* Fremme trenger vi Eddy for å jage bakrom og presse TIL bakover. I en Mifsud-rolle tror jeg han vil fungere glimrende. Sundgot kan ligge dypere og fordele pasninger til kantene og Eddy. Helt fremst er Sundgot alt for treg, stasjonær og forutsigbar.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Her er jeg dypt uenig. Sundgodt vil være feilvendt, og fordele baller uansett. I en dyp rolle får han ikke gjort noe som helst, bortsett fra å stusse eller sende til kanter. Helt fremst vil han tross alt være en trussel fordi det er kortere til mål, og han kan spille rett på en rettvendt edwin/Riise. Stussene vil gå i bakrom til Eddie, bolly eller riise istedet for å lande hos backfireren til TIL. SAmtidig har sundgot kortere vei til mål, og kan utgjøre en trussel også med ballen i beina. Edwin er flink til å forsere, og med sundgot tett oppi backfireren kan faktisk begge true bakrommet.Kommentar
-
Her er jeg dypt uenig. Sundgodt vil være feilvendt, og fordele baller uansett. I en dyp rolle får han ikke gjort noe som helst, bortsett fra å stusse eller sende til kanter. Helt fremst vil han tross alt være en trussel fordi det er kortere til mål, og han kan spille rett på en rettvendt edwin/Riise. Stussene vil gå i bakrom til Eddie, bolly eller riise istedet for å lande hos backfireren til TIL. SAmtidig har sundgot kortere vei til mål, og kan utgjøre en trussel også med ballen i beina. Edwin er flink til å forsere, og med sundgot tett oppi backfireren kan faktisk begge true bakrommet.
Det viktigste er at Eddy ligger helt fremmer for å kunne løpe i bakrom (noe ikke Sundgot kan), og å presse forsvarerne slik at de blir stressa med ball (noe Mifsud var enorm til).Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Mer om skaden til Ruhsfeldt
Noen tilleggsopplysninger fra TILs hjemmeside:
Sigurd usikker mot LSK
Av Eirik Haldorsen 15. april 2009 13:37:26
Har væskeansamling i muskulaturen på baksiden av leggen
MR av Sigurd viste en væskeansamling i muskulaturen på baksiden av leggen. Det er vanskelig å si om dette skyldes en muskelavrivning eller om det er bare væsken som skaper irritasjon i området. Symptomene til Sigurd fremover er det som vil vise oss om han er aktuell for spill på lørdag. I mellomtiden får han intensiv behandling fra det medisinske støtteapperatet til klubben.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Han har vel fått en hjernerystelse. Fyren virket lettere komatøs på TV-bildene, for meg så det middels alvorlig ut. Normal prosedyre er å hvile i 14 dager, men nå spørs det vel hvor mye hjerne som er rystet i Koppinens tilfelle.
Har også en sterk mistanke om at joikabollemusmannen bør stå over, man får vel ikke en væskeansamling uten videre (uten at man heter Percy Nilegård).
Til syvende og sist er vel dette opp til hvor ansvarlige TIL er: Jeg har en sterk mistanke om at Koppinen blir skjøvet utpå uansett ståa om Sequndo faktisk må sone karantene.Last edited by reka; 15.04.2009, 16:16.Kommentar
-
Nei, dette er en neo-klassisk 4-4-1-1. DEt er tydelig at jeg har vært tippeligatrener lenger enn degLast edited by reka; 15.04.2009, 16:18.Kommentar
-
– Miika ble undersøkt i går, så vi vet ikke noe mer i morgen eller på fredag med tanke på kampen lørdag, sier TILs fysiske trener Truls Hallen.Koppinen selv vil ikke trene med laget i morgen, og er tidligst i trening igjen på fredag, én dag før møtet hjemme mot Lillestrøm.Kommentar
-
Sequeira får ingen karantene, og er spilleklar mot LSK lørdag! http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhets...mot-Brann-faltDIXIKommentar
Kommentar