Tromsø-LSK, Alfheim, lørdag 18. april kl. 16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Kamptråd Tromsø-LSK, Alfheim, lørdag 18. april kl. 16

    Blir Riise klar?

    Blir Eriksen klar igjen?

    Fortsetter Berg med gamlefar + de tre unge?

    Benkes Occean? (Hope so...)

    Klarer vi årets første trepoenger?
    Bølerkanaris
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    Ett bytte av Bolly mot Mykle bør også vurderes. Mykle gjorde riktignok en god kamp her i fjor.

    Otto/Hansen

    Eriksen Kippe Nortdtveit Ringstad

    Riise Kiko Søgård Bolly

    Bergmann Sundgot.

    Begge nye afrikanerne er vraket på grunn av værmessige/klimatiske grunner. De trivdes ikke i Ålesund så da regner jeg de griner på nesa av en tur til Tromsø. Mann kan evt forsøke Mykle som spiss sammen med Gilbert.

    Håper vi er like kompakte og konsentrerte som i fjor. Da spilte vi en strålende kamp på Alfheim.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      #3
      Hansen; Gabrielsen, Nordtveit, Kippe, Ringstad; Riise, Dosso, Søgård, Bolly; Edwin, Sundgot.

      Håper på dette, men frykter dessverre noe helt annet.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • kinstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2007
        • 406

        #4
        All out offensiv

        Otto; Eriksen, Nordtveit, Kippe, Ringstad; Mykle, Riise, Dosso, Bolly; Edwin, Bergmann

        At dagens spillere skal greie å slite ned Tromsø har jeg mildt sagt ingen tro på. Tromsø og da særlig Molskred er på gang og det vil ikke bli en 0-1 kamp som i fjor. Tromsø KOMMER til å score i denne kampen, og med de siste kampers sjansesløseri friskt i minne mener jeg at vi like gjerne kan gå ut offensivt og bruke de sugende, tekniske og kreavtive spillerene våre for det de er verdt.

        Otto: Fordi en må ha lov å ha en dårlig dag på jobb (ja jeg er glad i fyren), og jeg kan med godt grunnlag peke vel så mye på PSA for flere av baklengsmålene så langt i år. Otto vil reise seg.
        Mykle: Fordi han innen lørdagen husker hvor kjapp han egentlig er.
        Riise på midt: Fordi noen sa at han spilte bra der i landskampen, og han selv tror han vil mestre den rollen bra.
        Dosso: Fordi han kan slå en passning og da også gjerne fremover på banen.
        Bolly: Fordi han våger å skape noe selv.
        Edwin: Fordi teknikk og kreativitet ofte belønnes i den posisjonen.
        Bergmann: Fordi jeg jeg rett og slett har troen på den gutten. Er i gjennomsnitt på 1-2 treninger i uka og ut ifra det jeg har fått med meg syntes jeg han virker lovende.
        Resten får bare greie seg bak der.

        Som dere skjønner vil det gå utover det defensive å sette kiko og søgård ut av laget, da jeg mener begge er flinke til å jobbe, men det får bare stå til. Dosso og riise bør da også kunne fungere til en viss grad defensivt.

        Sundgot byttes inn i det 64. minutt som vanlig (og putter på et ekstra mål slik at vi på martins kan ta oss en ekstra øl)

        Null tillitt til Søgård, Occean, Kiko, Riseth og PSA, ikke mot Tromsø ihverfall.

        Hurra for offensiv slagkraft og flere mål!
        ________
        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #5
          ser for meg et stortap her gitt.
          Denne kampen må vi spille 2 omganger foppall hvis vi skal ha noen sjangs.
          Her er det kunstgress, kaldt og kanskje vått eller snø. Og med et TIL i storform blir dette skummelt
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            #6
            Opprinnelig skrevet av kinstad
            Otto; Eriksen, Nordtveit, Kippe, Ringstad; Mykle, Riise, Dosso, Bolly; Edwin, Bergmann

            At dagens spillere skal greie å slite ned Tromsø har jeg mildt sagt ingen tro på. Tromsø og da særlig Molskred er på gang og det vil ikke bli en 0-1 kamp som i fjor. Tromsø KOMMER til å score i denne kampen, og med de siste kampers sjansesløseri friskt i minne mener jeg at vi like gjerne kan gå ut offensivt og bruke de sugende, tekniske og kreavtive spillerene våre for det de er verdt.

            Otto: Fordi en må ha lov å ha en dårlig dag på jobb (ja jeg er glad i fyren), og jeg kan med godt grunnlag peke vel så mye på PSA for flere av baklengsmålene så langt i år. Otto vil reise seg.
            Mykle: Fordi han innen lørdagen husker hvor kjapp han egentlig er.
            Riise på midt: Fordi noen sa at han spilte bra der i landskampen, og han selv tror han vil mestre den rollen bra.
            Dosso: Fordi han kan slå en passning og da også gjerne fremover på banen.
            Bolly: Fordi han våger å skape noe selv.
            Edwin: Fordi teknikk og kreativitet ofte belønnes i den posisjonen.
            Bergmann: Fordi jeg jeg rett og slett har troen på den gutten. Er i gjennomsnitt på 1-2 treninger i uka og ut ifra det jeg har fått med meg syntes jeg han virker lovende.
            Resten får bare greie seg bak der.

            Som dere skjønner vil det gå utover det defensive å sette kiko og søgård ut av laget, da jeg mener begge er flinke til å jobbe, men det får bare stå til. Dosso og riise bør da også kunne fungere til en viss grad defensivt.

            Sundgot byttes inn i det 64. minutt som vanlig (og putter på et ekstra mål slik at vi på martins kan ta oss en ekstra øl)

            Null tillitt til Søgård, Occean, Kiko, Riseth og PSA, ikke mot Tromsø ihverfall.

            Hurra for offensiv slagkraft og flere mål!
            Enig i dette. Synes også at Riise jobbet bra hjemover under siste landskamp, så jeg tror ikke vi får noe dårligere defensivt enn vi har sett i de siste kampene. Kiko dreit seg jo ut i går også med hårreisende feilpasninger bakover.

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #7
              Blir en vanskelig kamp, Tromsø i form, vi sliter. Tipper 3-0

              Kommentar

              • Hel1017
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2008
                • 196

                #8
                Vi skal være veldig godt fornøyd med ett poeng mot TIL.
                Men jeg satser offensivt og ønsker meg denne oppstillingen.


                Hansen
                Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                Riise-Dosso-Søgård-Bolly
                Sundgodt-Edwin

                Otto trenger en pause. Virket ikke patent i går, og virket som han slet med å bruke beina til å sette i gang med og klarere. (noe som er litt viktig i fotball)

                Håper Eriksen er tilbake, er vel på gang igjen.

                Nordtveit og Kippe framstår som de beste stopper alternativene vi har p.t.

                Håper på at Ringstad ikke pådro seg en alvorlig skade, og satser på at han er tilbake til helga.

                Samme gjelder for Riise. (egentlig ville jeg har sett ham i et par kamper sentralt sammen med Søgård. Tror vi hadde fått mer balanse i midtbaneleddet. Riise som en offensiv spiller oppunder spissene og Søgård som en defensiv spiller foran den bakre 4-ern.)

                Kiko er helt ute av form og trenger en pause. Derfor Dosso inn. Det bor mye mer i denne spilleren enn han har fått vist så langt. Selv om det er kaldt nordpå...

                Jeg syns Espen leverer greit, og bør få fortsette å krige.

                Mykle er helt ute å kjøre, han har ikke vist noen ting som skal tilsi at han bør spille.
                Bolly derimot har fart og teknikk som få andre kan matche og han bør få mye TL spill i tiden fremover.

                Jeg holder på at Sundgot er en mye mer allsidig spiss en Occean, og bør få tilitt sammen med Edwin.
                Edwin bør få spille selv om det er kaldt i nord-norge. Han har også mye mer inne enn han har fått vist så langt. Og ikke minst fart.
                Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Hansen
                  Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                  Riise-Kiko-Tokstad-Bolly
                  Bergmann-Edwin

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    ------------Otto------------
                    Ruben-Håvard-Kippen-Ringstad
                    ------------Kiko-------------
                    --Mykle-----Riise------Bolly--
                    ------Zundgot--Edwin--------

                    Tokstad kan få pröve seg som offensiv midtbane i löpet av kampen. Mykle går da ut, og Riise skyves over på vingen.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Tokstad kan få pröve seg som offensiv midtbane i löpet av kampen. Mykle går da ut, og Riise skyves over på vingen.
                      Samt et Bergmann kan erstatte Arild (evt Edwin) siste 20 dersom det ikke alle byttene allerede har gått med til skader...
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Brutus
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Jun 2004
                        • 86

                        #12
                        Velkommen til Alfheim igjen! Hos TIL er Koppinen litt usikker (ble stanget i bakhodet av Karadas og måtte ut på båre), men TILs medisinske apparat tror han blir spilleklar. Han er til legeundersøkelse i dag, og står over dagens restitusjonstrening. Hvis han ikke spiller har vi et problem, ettersom vårt tredjevalg på midtstopperplass Douglas Sequeira sannsynligvis må stå over kampen med karantene. I så fall vil sannsynligvis Kevin Larsen bli Tore Reginiussens makker i midtforsvaret. Venstrekanten Joel Lindpere fikk også hard behandling av Brann, og er også litt tvilsom til LSK-kampen. Det samme gjelder Sead Ramovic.

                        Mitt tips er imidlertid at alle de nevnte starter, og i så fall blir laget slik (4-4-2): Sead Ramovic; Tom Høgli - Tore Reginiussen - Miika Koppinen - Hans Åge Yndestad; Ruben Yttergård Jenssen - Tommy Knarvik - Helge Haugen - Joel Lindpere; Morten Moldskred - Sigurd Rushfeldt. Innbyttere: Marcus Sahlman, Lars Iver Strand, Kevin Larsen, Remi Johansen (U 19), Adriano Munoz, Mads Reginiussen.
                        DIXI

                        Kommentar

                        • heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2127

                          #13
                          Ingen vits i å ta tapet på forskudd, tror absolutt vi vil ha muligheter også i Tromsø.

                          Satser på følgende lag:
                          Otto
                          Nordtveit/Eriksen-Kippe-PSA-Eriksen/Ringstad
                          Riise/Mykle-Søgård-Mouelhi-Bolly/Mykle
                          Occean-Sundgot

                          En uheldig inngripen av Otto igår, får meg ikke til å vrake han. Den slags måte å bygge selvtillit hos keepere på, får Hareide og landslaget ta seg av.

                          Forsvarsrekka er uviss, med tanke på skadene. For meg er det viktigste å ha et midtforsvar som kjenner hverandre og har spilt sammen før. PSA går inn hvis han er klar, hvis ikke vil jeg foretrekke Riseth sentralt. På backene er spørsmålstegnene flere, men alternativene mange. Nordtveit eller Eriksen tar høyrebacken, mens både Eriksen, Ringstad og Gabrielsen kan gjøre en god jobb på venstre.

                          Jeg velger Søgård sentralt for å få inn fighteregenskapene her, og siden Dosso+kunstgress+snø høres skremmende ut. Riise tar plassen til høyre hvis han er klar, mens avveiningen Bolly/Mykle er uviss. Bolly gir oss alternativer framover, men er samtidig svakere defensivt. Vil derfor foretrekke Mykle hvis Eriksen ikke er spilleklar.

                          På topp satser jeg på Occean-Sundgot. Dette er ikke en kamp som er skapt for bakromsspisser, men det blir en krig. Vi skulle startet med disse i Aalesund, og vi bør gjøre det samme på det skrekkelige underlaget/værforholdene i Tromsø. Å sette på en hurtigere spiss etterhvert, når Tromsøs stoppere har blitt mørnet høres ut som en god plan.
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                          Endelig er mørketida over.

                          Kommentar

                          • Mauer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 270

                            #14
                            ---------------- Otto -------------

                            Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad

                            ---------------- Søgård ------------
                            --- Essediri ---------------- Bolly---
                            ------------------Riise --------------

                            ------------ Edwin - Sundgot --------
                            Last edited by Mauer; 14.04.2009, 16:21.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av heidar
                              På topp satser jeg på Occean-Sundgot. Dette er ikke en kamp som er skapt for bakromsspisser, men det blir en krig.
                              Det var jo krig på Åråsen i går også og vi så jo hvordan det gikk. Ollie fortjener dermed ikke noen plass i troppen neste helg.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                På topp satser jeg på Occean-Sundgot. Dette er ikke en kamp som er skapt for bakromsspisser
                                Hva får deg til å tro det?
                                Tromsø har fått seg en skikkelig smell i år, og det fikk de hjemme av et RBK-lag hvor f eks ikke Steffen Iversen spilte før stillingen var 4-0 til RBK...
                                Tettey, Trond Olsen & Co løp mellom, rundt og bak de store midtstopperne til Tromsø...
                                Bare så det er nevnt.
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

                                  #17
                                  otto
                                  eriksen- håvard- kippe- stian
                                  riise- kiko- sørgård- bolly
                                  mykle- sungodt/olli

                                  trenger mer fart på topp, pluss at bolly gjorde en bra kamp.
                                  olli fungerte bra med mykle under uwe.. men litt mer usikker på ahn etter den dårlige kampen hans i går

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6079

                                    #18
                                    Vil gjerne se mykle sentralt i banen igjen.

                                    Har for det meste ment at han er en spiss og ikke passer på kanten. Det irriterte meg grønn når Røsler og Nordlie brukte han på vingen i 442, der jeg ikke syntes han passa overhodet. Har prøvd å være mer positiv til mykle på vingen nå som Berg har brukt han der ettersom jeg har stro tro på berg, men nå som Bolly overasker med gutts og bra innsats så synes jeg Myklebust burde flyttes frem.

                                    De fleste ser på hurtigheten som den beste ferdigheten til mykle, jeg synes hans største styrke er at han er god på små flater og flink til å legge til rette for andre spillere. Sende stikkere til medspisser og legge opp til veggspill med vinger. I tillegg har han en god arbeidsmoral og er flink til å stresse forsvar.

                                    Problemet med mykle som spiss er at han har vært lite effektiv forran kassa de siste to sesongene. Men jeg tror han som spiss vil bidra til muligheter som andre kan sette.

                                    Ollie tror jeg kan være en superinnbytter om han får komme inn med farta si og styrken sin etter 60-70 min når tromsøforsvaret kjenner syra i beina.

                                    Ellers håper jeg vi nå får se Eriksen og Riise på høyre sammen, det er virkelig på tide at vi får igang det samspillet fra preseason.

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #19
                                      Dette er en kamp der jeg vil være storfornøyd med uavgjort!! Jeg er redd det kan bli stygt for oss der oppe.

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20
                                        Brage Sandmoen er dommer.

                                        Tromsø har i de to siste kampene møtt to svært gavemilde forsvar. Men det har vi også vært de to siste kampene. Forventer at vi retter opp dette slik at vi kan få med oss poeng fra denne kampen. Forhåpentligvis er Tromsø så godt vant med at motstanderne skaper sjanser for dem at de ikke evner å skape noe selv.

                                        Kommentar

                                        Working...