Tromsø-LSK, Alfheim, lørdag 18. april kl. 16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Brutus
    Medlem
    Møteplager
    • Jun 2004
    • 86

    #21
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Hva får deg til å tro det?
    Tromsø har fått seg en skikkelig smell i år, og det fikk de hjemme av et RBK-lag hvor f eks ikke Steffen Iversen spilte før stillingen var 4-0 til RBK...
    Tettey, Trond Olsen & Co løp mellom, rundt og bak de store midtstopperne til Tromsø...
    Bare så det er nevnt.
    Du kan ikke ha sett kampen RBK-TIL når du påstår at "Tettey, Trond Olsen & Co løp mellom, rundt og bak de store midtstopperne til Tromsø". Tromsø vant sjansestatistikken 11-6. Ett av RBKs mål var et selvmål som oppsto da Demidov holdt Helge Haugen på en corner slik at trøya sto som et seil - ballen traff Haugen og gikk i mål. Dommeren hevder at han ikke så dette, og derfor ikke annulerte målet. Trond Olsen fikk ingenting til mot Tom Høgli, og ble tatt av banen etter ca 60 minutter. Enkelte kamper er slik (for eksempel vår bortekamp mot dere i fjor), det vil seg bare ikke.
    DIXI

    Kommentar

    • Toffern
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jun 2008
      • 47

      #22
      Otto

      Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad

      Bolly - Riise - Søgård - Mykle

      Arild/Ollie - Bergmann

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #23
        Rush skada og rekker mulignes ikke kampen mot LSK

        Kommentar

        • Brutus
          Medlem
          Møteplager
          • Jun 2004
          • 86

          #24
          NRK Nordlandssendingen meldte for en time siden at både Rushfeldt og Ramovic er spilleklare til lørdag. Det er fortsatt litt usikkert med Koppinen, men TIL tror at han også blir klar.
          DIXI

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #25
            Laget bør bli:

            Målmann: Andre Hansen (Otto er delvis skyld i begge måla mot VIF, samt dårlige utspark).
            V. Back: Eriksen (Ringstad er dessverre ikke moden for denne oppgaven)
            H.midtstopper: Riseth (en uke med god trening gjør underverker, men jeg vil ikke ha passitivitet alla 2-0 målet til VIF, forferdelig å se på)
            V.midtstopper: Kippe (potensielle målscorere må på banen, ikke mange av dem)
            H.back : Nordtveit(kan bli bra)

            V.midtb: Bolly (liker farta og med sko som ikke sklir kan det bli meget hett for TILs back)
            V.sentral: Søgård (best mot VIF)
            H.sentral: Khaled (2.omg sist var bra, men må bli mer lenderetningsorientert)
            H.midtb. : Riise ( Fortell mannen at det kommer speidere fra Italia)
            H.spiss: Occean (Nå skal du for f... sette sjansene, og så skal du for f...spille ballen istedet for alltid å skal gjøre det selv som du ikke er god nok til)
            V.spiss: Sundgot (Bolly har ballen og du løper som pokker mot mål, du løper hver gang og du vil til slutt få kula servert, løpe,løpe,løpe

            Nye sko og faenskap gjør underverker

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              #26
              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Rush skada og rekker mulignes ikke kampen mot LSK

              http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2676348.ece
              Koppinen er også usikker til LSK-kampen

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #27
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Laget bør bli:

                V. Back: Eriksen (Ringstad er dessverre ikke moden for denne oppgaven)
                H.midtstopper: Riseth (en uke med god trening gjør underverker, men jeg vil ikke ha passitivitet alla 2-0 målet til VIF, forferdelig å se på)
                Jaha...
                Venstreback: Ringstad har tar alt på strak arm, og sto i vIF-kampen frem som solid frem til han ble skada. Kan ikke forstå at han ikke er moden for spill mot Tromsö. Ringstad er atpåtil venstrebeint, noe som er viktig om vi skal spille med höyrebeinte Myklebust som venstrekant.

                Midtstopper: Riseth? Håplös på 0-2 mot söpla, og bör få langt mer pepper enn både Lunan og delvis Otto. I tillegg til den episoden var han en sikkerhetsrisiko ved flere anledninger og skapte faen meg muligheter for rottene. Heldigvis klarte de rutinerte ringrevene Nordtveit og Gabrielsen
                å rydde opp etter hans sködeslöse fremtreden. Makan!

                Gabrielsen burde forsåvidt også få fornyet tillit. Det var ikke unggutta som spilte seg ut av laget i går.

                Knall forsvarsfirer:

                Eriksen/Lunan-Nordtveit-Kippe-Ringstad

                Riseth kan få spille i cupens innledende runder.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Ringstad er atpåtil venstrebeint, noe som er viktig om vi skal spille med höyrebeinte Myklebust som venstrekant.
                  Det er også ganske sannsynlig at dødballer vil være vårt fremste våpen på Alfheim. Ikke bare vil Ringstad være den eneste venstrebeinte spilleren på laget, han vil også være den med best serve ut fra det jeg så i treningskampene. Galskap å sette ham ut, spesielt mot et TIL som ikke er best kjent for eksplosive enkeltspillere (utenom Moldskred). Stian mot f.eks. Yttergård Jenssen kommer til å gå brillefint.

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Jaha...
                    Venstreback: Ringstad har tar alt på strak arm, og sto i vIF-kampen frem som solid frem til han ble skada. Kan ikke forstå at han ikke er moden for spill mot Tromsö. Ringstad er atpåtil venstrebeint, noe som er viktig om vi skal spille med höyrebeinte Myklebust som venstrekant.

                    Midtstopper: Riseth? Håplös på 0-2 mot söpla, og bör få langt mer pepper enn både Lunan og delvis Otto. I tillegg til den episoden var han en sikkerhetsrisiko ved flere anledninger og skapte faen meg muligheter for rottene. Heldigvis klarte de rutinerte ringrevene Nordtveit og Gabrielsen
                    å rydde opp etter hans sködeslöse fremtreden. Makan!

                    Gabrielsen burde forsåvidt også få fornyet tillit. Det var ikke unggutta som spilte seg ut av laget i går.

                    Knall forsvarsfirer:

                    Eriksen/Lunan-Nordtveit-Kippe-Ringstad

                    Riseth kan få spille i cupens innledende runder.

                    Er helt enig.

                    Riseth??? Hvorfor skal Riseth få en ny sjans? Sammenlignet med unggutta så stinka han. Ringstad, Nordtveit og Gabrielsen sto frem som mer enn modne nok til vårt førstelag. Riseth er for gammel.

                    Og hallo...Occean og Kiko? Banens dårligste mot søpla...De bør benkes.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      #30
                      De som så kampen mot vif så vel at det ikke er i forsvaret vi sliter, men fremover på banen.

                      Bytt ut sundgot og oliver med edwin og en annen..

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #31
                        Mitt "fantasilag":

                        Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                        -------------Kiko---------------
                        Riise............Mykle--------Bolly
                        ------------Edwin--------------
                        ------------Sundgot------------

                        Forsvarsrekka gir seg selv.

                        Kiko i en defensiv rolle, mykle offensiv midtbane. Mykle jobber godt hjemover, og kan nok løpe opp en del. Samtidig er han flink til å forsere/slå pasninger. Hurtig nok til å komme seg i posisjon ved angrep.

                        Sundgot pusher på stopperne til TIL mens edwin spiller hengende spiss i mellomrommet. Kort vei til kassa for Sundgots klassiske avslutninger på innlegg, samt bedre balldistribusjon ved oppspill.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                          Det er også ganske sannsynlig at dødballer vil være vårt fremste våpen på Alfheim. Ikke bare vil Ringstad være den eneste venstrebeinte spilleren på laget, han vil også være den med best serve ut fra det jeg så i treningskampene.
                          Dette har jeg også hørt, og jeg er ekstremt positiv til å ha en venstrebent spiller slå innsvingte cornere. Men, Ringen fikk ikke slå corner når han var på banen mandag. Noen som vet hvorfor?

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                          -------------Kiko---------------
                          Riise............Mykle--------Bolly
                          ------------Edwin--------------
                          ------------Sundgot------------

                          Forsvarsrekka gir seg selv.

                          Kiko i en defensiv rolle, mykle offensiv midtbane. Mykle jobber godt hjemover, og kan nok løpe opp en del. Samtidig er han flink til å forsere/slå pasninger. Hurtig nok til å komme seg i posisjon ved angrep.

                          Sundgot pusher på stopperne til TIL mens edwin spiller hengende spiss i mellomrommet. Kort vei til kassa for Sundgots klassiske avslutninger på innlegg, samt bedre balldistribusjon ved oppspill.
                          Du skal ha for forsøket, men to ting skurrer:
                          * Kiko/Mykle/eddy kommer til å bli most i luftdueller ved utspill og avklaringer. Tenker vi bytter plass på Riise og Myklebust jeg.
                          * Fremme trenger vi Eddy for å jage bakrom og presse TIL bakover. I en Mifsud-rolle tror jeg han vil fungere glimrende. Sundgot kan ligge dypere og fordele pasninger til kantene og Eddy. Helt fremst er Sundgot alt for treg, stasjonær og forutsigbar.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            * Fremme trenger vi Eddy for å jage bakrom og presse TIL bakover. I en Mifsud-rolle tror jeg han vil fungere glimrende. Sundgot kan ligge dypere og fordele pasninger til kantene og Eddy. Helt fremst er Sundgot alt for treg, stasjonær og forutsigbar.
                            Her er jeg dypt uenig. Sundgodt vil være feilvendt, og fordele baller uansett. I en dyp rolle får han ikke gjort noe som helst, bortsett fra å stusse eller sende til kanter. Helt fremst vil han tross alt være en trussel fordi det er kortere til mål, og han kan spille rett på en rettvendt edwin/Riise. Stussene vil gå i bakrom til Eddie, bolly eller riise istedet for å lande hos backfireren til TIL. SAmtidig har sundgot kortere vei til mål, og kan utgjøre en trussel også med ballen i beina. Edwin er flink til å forsere, og med sundgot tett oppi backfireren kan faktisk begge true bakrommet.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Her er jeg dypt uenig. Sundgodt vil være feilvendt, og fordele baller uansett. I en dyp rolle får han ikke gjort noe som helst, bortsett fra å stusse eller sende til kanter. Helt fremst vil han tross alt være en trussel fordi det er kortere til mål, og han kan spille rett på en rettvendt edwin/Riise. Stussene vil gå i bakrom til Eddie, bolly eller riise istedet for å lande hos backfireren til TIL. SAmtidig har sundgot kortere vei til mål, og kan utgjøre en trussel også med ballen i beina. Edwin er flink til å forsere, og med sundgot tett oppi backfireren kan faktisk begge true bakrommet.
                              Det du sier her tolker jeg mer som klassisk 4-4-2, med Eddy og Sundgot nær hverandre. Noe jeg forsåvidt kan være helt enig i.

                              Det viktigste er at Eddy ligger helt fremmer for å kunne løpe i bakrom (noe ikke Sundgot kan), og å presse forsvarerne slik at de blir stressa med ball (noe Mifsud var enorm til).
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #35
                                Mer om skaden til Ruhsfeldt

                                Noen tilleggsopplysninger fra TILs hjemmeside:


                                Sigurd usikker mot LSK


                                Av Eirik Haldorsen 15. april 2009 13:37:26
                                Har væskeansamling i muskulaturen på baksiden av leggen


                                MR av Sigurd viste en væskeansamling i muskulaturen på baksiden av leggen. Det er vanskelig å si om dette skyldes en muskelavrivning eller om det er bare væsken som skaper irritasjon i området. Symptomene til Sigurd fremover er det som vil vise oss om han er aktuell for spill på lørdag. I mellomtiden får han intensiv behandling fra det medisinske støtteapperatet til klubben.
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 967

                                  #36
                                  Noe nytt om Koppinen? Rekker han kampen? Tror han faktisk er den viktigste motstanderen når Fugla er motstandere.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Han har vel fått en hjernerystelse. Fyren virket lettere komatøs på TV-bildene, for meg så det middels alvorlig ut. Normal prosedyre er å hvile i 14 dager, men nå spørs det vel hvor mye hjerne som er rystet i Koppinens tilfelle.

                                    Har også en sterk mistanke om at joikabollemusmannen bør stå over, man får vel ikke en væskeansamling uten videre (uten at man heter Percy Nilegård).

                                    Til syvende og sist er vel dette opp til hvor ansvarlige TIL er: Jeg har en sterk mistanke om at Koppinen blir skjøvet utpå uansett ståa om Sequndo faktisk må sone karantene.
                                    Last edited by reka; 15.04.2009, 16:16.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Det viktigste er at Eddy ligger helt fremmer for å kunne løpe i bakrom (noe ikke Sundgot kan), og å presse forsvarerne slik at de blir stressa med ball (noe Mifsud var enorm til).
                                      Synes det er viktigere at Edwin får rommet mellom forsvar og midtbane på å ta i mot ballen i. Han er jo teknisk svært god, og har bedre forutsetninger når han har ballen i beina enn når han må duellere om den med midtstoppere. Synes ikke han virker som noen typisk bakromspiss ala mifsud, har iallefall ikke sett ham gå på noen løp.. En rettvendt edwin med ballen i beina og litt fart vil nok gjøre Reginussen like svimmel som Koppinen.

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Det du sier her tolker jeg mer som klassisk 4-4-2, med Eddy og Sundgot nær hverandre.
                                      Nei, dette er en neo-klassisk 4-4-1-1. DEt er tydelig at jeg har vært tippeligatrener lenger enn deg
                                      Last edited by reka; 15.04.2009, 16:18.

                                      Kommentar

                                      • KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av WAK
                                        Noe nytt om Koppinen? Rekker han kampen? Tror han faktisk er den viktigste motstanderen når Fugla er motstandere.
                                        Det står at vi får ikke får vite noe før i morgen, og han vil ikke kunne trene før bare èn dag før kampen på lørdag.

                                        – Miika ble undersøkt i går, så vi vet ikke noe mer i morgen eller på fredag med tanke på kampen lørdag, sier TILs fysiske trener Truls Hallen.
                                        Koppinen selv vil ikke trene med laget i morgen, og er tidligst i trening igjen på fredag, én dag før møtet hjemme mot Lillestrøm.
                                        Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

                                        Kommentar

                                        • Brutus
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jun 2004
                                          • 86

                                          #40
                                          Sequeira får ingen karantene, og er spilleklar mot LSK lørdag! http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhets...mot-Brann-falt
                                          DIXI

                                          Kommentar

                                          Working...