Bra kamp av Riise

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    #21
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Det er cool, skal switche over med en gang. Takker for info!
    ...hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag, er det tirsdag?
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Nok en gang har Bjørn Helge imponert meg stort. I U-landskampen mot Sverige i kveld scoret han Norges mål på en nydelig volley (tap 1-2 til slutt).
      Han har voldsom apetitt på mål, men har bevist at han har mange andre kvaliteter også: Stor løpskapasitet, veldig god med ballen i bena, gode finter, veldig gode innlegg. Hadde også en livsfarlig corner som svenskene reddet på streken.
      Her har vi garantert fått en bra mann !

      mvh
      perta
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #23
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Han har voldsom apetitt på mål, men har bevist at han har mange andre kvaliteter også: Stor løpskapasitet, veldig god med ballen i bena, gode finter, veldig gode innlegg. Hadde også en livsfarlig corner som svenskene reddet på streken.
        Her har vi garantert fått en bra mann !
        Gamle-Perta er faen meg blitt senil :wink:

        Uenig med Per. I løpet av hele kampen som kantspiller kom han til ett (1) kvalifisert innlegg fra kanten, de fleste gangene driblet han seg vekk og mistet ballen eller spilte en støttepasning bakover på banen.

        Nå er jeg i likhet med deg imponert over hans teft foran mål og hans løpskapasitet, men strengt tatt så må han opp enda et hakk for å forsvare både prisen og en plass på laget.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Blakk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 1860

          #24
          ikke for å være kjip men riise sa på tv i dag at lillestrøm nok kun er et springbrett videre ut i verden.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #25
            Og så? Med en fireårskontrakt får vi uansett mye glede av han, enten ved godt spill eller penger ved salg.

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #26
              Opprinnelig skrevet av Blakk
              ikke for å være kjip men riise sa på tv i dag at lillestrøm nok kun er et springbrett videre ut i verden.
              Nei sier du det? Jeg som trodde han skulle spille gratis for oss resten av sin karriere...
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #27
                men strengt tatt så må han opp enda et hakk for å forsvare både prisen og en plass på laget.
                Ja, det har du helt rett i. På LSKs høyreside er det knallhard konkurranse!
                Der kommer neppe en skarve støttespiller på U21-landslaget med. At han har et par års erfaring fra en liga som er vesentlig bedre enn den norske trekker også ned.

                Senil, Ronnie?


                mvh
                perta
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Ja, det har du helt rett i. På LSKs høyreside er det knallhard konkurranse! Der kommer neppe en skarve støttespiller på U21-landslaget med.
                  Knallhard konkurranse er det vel ikke, men en spiller som er løpssterk, god defensivt og ikke flink til å komme til innlegg har vi vel strengt tatt allerede i Søgård

                  Uansett, er det ikke hans prestasjoner fra Belgia jeg setter i tvil, ei heller tidligere prestasjoner i U-21 landslaget, men snarere prøve å holde et visst nivå av saklighet når det gjelder vurderingen av hans prestasjoner i de to siste kampene. Riise i de to siste kampene har jo vært som å se en Winsnes med litt ekstra fart og han må prestere bedre enn dette for å være den åpenbaringen du hevder han er.

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  At han har et par års erfaring fra en liga som er vesentlig bedre enn den norske trekker også ned.
                  Synes du det? Javel, jeg synes det er bra at han har spilt på et høyt nivå tidligere i karrieren, men deg om det.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    #29
                    Liten tvil om at Riise går rett inn i LSKs førsteellever. Ikke fordi han er usannsynlig god, men fordi vi mangler konkurranse på høyrekant.
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #30
                      Han skal spille seg inn på laget som alle andre, men jeg er ganske sikker på at han tar den plassen fort.
                      Siden han "bare" har en 3.5 års avtale så må Lillestrøm satse på han fra første stund hvis de vil tjene kroner på han.

                      Dette er en gutt som ikke lar seg be 2 ganger, han putta på Italia, og hadde en godt volleymål mot Sverige, han har jo baller av stål! :lol: Sånne spillere må det satses på.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Knallhard konkurranse er det vel ikke, men en spiller som er løpssterk, god defensivt og ikke flink til å komme til innlegg har vi vel strengt tatt allerede i Søgård
                        Her har du vel glemt å nevne Espens eminente egenskaper som en avslutter med målteft, de går vel også langt utapå Bjørn Helge ???

                        Mer seriøst, jeg trodde for et par år siden at Espen ville kunne bli en giftig avslutter og få langt bedre betalt for at han ofte dukka opp inne i boksen og kom til mange sjanser på sine mange og lange løp. Jeg kan ikke si at jeg er blitt styrka i denne troen. Men håper gjør jeg fortsatt. Det var visse oppløftende tegn i treningskampene i vinter. Som jeg har vært inne på før er vel Espen litt offer for diamanten på midtbanen; han kom mer til sin rett som den offensive SMB-spilleren i en flatere midtbanefirer. Jeg ser likevel slett ikke bort fra at han bli god som indreløper og kant; jeg synes Espen har hatt mange gode innlegg både med høyre og venstre fot (ja, jeg gjør faktisk det, rett nok sett over litt tid, og de trenger å bli flere i hver kamp, men innleggene er iallfall langt bedre enn de fra JP...).

                        Derimot blir jeg litt sur på Espens vegne når jeg ser den enorme media-oppmerksomheten og hypen om "Doffen", som strengt tatt ikke gjorde noe annet mot Italia enn å forstyrre motstanderen og vinne ballen, omtrent like utrettelig som rånern fra Fetsund, men uten særlig mye bedre pasninger eller kreativitet framover. (Det var jo ikke helt ufortjent at rånern fikk være med på B-landslaget for en stund siden. Men nå har han altså en litt annen rolle på klubblaget, så landslagsplass er svææært langt unna.)

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          #32
                          Espen Søgård er en bra spiller som for under ett år siden hadde en fot inne i landslagsvarmen. Han er den "terrier-typen" som alle lag trenger. Men han er ingen kantspiller. Endelig på tide at vi fikk kjøpt en ekte kantspiller i Riise, men ingen vits i å sammenligne disse. Vi trenger begge to.

                          Angående om Riise er god nok eller ikke... Det tror jeg han er. Men jeg vil støtte "Rønnern" litt; alt Riise har gjort disse to kampene er ikke bra. Som unge spillere flest har han gått i mange dårlige løp, feil disponeringer og tildels svake innlegg.

                          Det positive er at han har profilpotensiale. Han kan bli en medieyndling og publikumsfavoritt. Kan ikke komme bort fra at han surfer litt på Riise-navnet også. En bra signering av LSK. (Men vi må ikke forvente alt for mye av gutten.)

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #33
                            Det er sikkert flere enn meg som fikk med seg at U21-laget til Norge tapte 1-2 mot U21-Sverige i går. Norges eneste mål ble også nå scoret av unge Riise - en nydelig hel volley fra utenfor 16 meter. Gleder meg til å se han på Åråsen...

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Det positive er at han har profilpotensiale. Han kan bli en medieyndling og publikumsfavoritt. Kan ikke komme bort fra at han surfer litt på Riise-navnet også. En bra signering av LSK. (Men vi må ikke forvente alt for mye av gutten.)
                              Veldig riktig. Riise er gull for LSK mediemessig, han er, i tillegg til å være bror til broren sin, en gutt med en porsjon selvtillit og sånne liker media.

                              For ordens skyld, så legger jeg til nok en gang, at jeg har stor tro på Riise, også sportslig.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • christoffer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2004
                                • 326

                                #35
                                Etter hva jeg husker var han vel en liten flopp i Viking, eller tar jeg feil??

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2601

                                  #36
                                  Tja, ikke såå stor flopp siden han kom seg til utlandet derfra? Uansett sa Hangeland at han hadde blitt mye bedre siden den gang for en stund tilbake.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • A.Bilet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2005
                                    • 808

                                    #37
                                    Re: Bra kamp av Riise

                                    Først målet mot Italia og så mot Sverige. LSK selger han for 30 mill. om noen år. Fjøra har for en gang skyld funnet gull.
                                    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                    Twitter-bruker

                                    Kommentar

                                    Working...