Blitt mye forsvar i dag. Dog har ikke RBK klart å skape noen farligheter, på tross av adskillig mer ballinnehav. Reprise av fjoråret nå- kjip försteomgang, vakker andre.
Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00
Collapse
X
-
Vi må få fart i vingene i 2. omgang. Myklebust har en ekstremt dårlig dag og får ikke til noe som helst offensivt. Riise kommer seg ikke til utlandet med det spillet han viser nå. Tror ikke Hudgson(?) blir imponert over Bjørn Helge i dag.
Dommeren blåser og blåser. Nosa har gjort det rimelig bra hittil. Får ikek til det ekstraordinære han prøver på, men det kommmer seg nok etterhvert.
Mulig det kan være bra med Bolly inn for mykle i 2. Om han klarer de defensive oppgavene så ser jeg ikke hvordan han kan gjøre det dårligere enn Mykle har gjort hittil.
Kanskje Sundgot eller Edwin bør komme inn for Bergmann, som er rimelig usynlig, etterhvert.Kommentar
-
Tragisk førsteomgang. LSK har ikke skapt en eneste sjanse. Eneste positive er at forsvaret ser ut til å begynne å sitte, men nå er ikke RBK akkurat verdens mest effektive lag heller.
Vi er nødt til å få en annen spiller på venstre kant enn Myklebust. Det er rett og slett ille å se på. Enten går han rett på en motspiller og mister ballen, eller så spiller han en pasning hvor det bare er motspillere.Kommentar
-
Klasseforskjell spillemessig. Rosenborg har neppe vært like overlegne mot noen annen motstander så langt i sesongen. Veldig skuffende at vi er så svake.Kommentar
-
Pinlig å se hvordan spillerne opptrer. Rett og slett en flau forestilling. Kanskje det mest ufarlige laget jeg har sett på mange år..
Virker som om beskjeden fra Henning var å dunke ballen blindt opp til RBKs midtstoppereSuper KanarisKommentar
-
Vi må få fart i vingene i 2. omgang. Myklebust har en ekstremt dårlig dag og får ikke til noe som helst offensivt. Riise kommer seg ikke til utlandet med det spillet han viser nå. Tror ikke Hudgson(?) blir imponert over Bjørn Helge i dag.
Dommeren blåser og blåser. Nosa har gjort det rimelig bra hittil. Får ikek til det ekstraordinære han prøver på, men det kommmer seg nok etterhvert.
Mulig det kan være bra med Bolly inn for mykle i 2. Om han klarer de defensive oppgavene så ser jeg ikke hvordan han kan gjøre det dårligere enn Mykle har gjort hittil.
Kanskje Sundgot eller Edwin bør komme inn for Bergmann, som er rimelig usynlig, etterhvert.
Hjertens enig angående Övrebö. Blåser mye unödvendig."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Nuvel, etter rapportene å dömme har bartene fått meget godt utbetalt i forhold til spill og sjanser i år. Tromsö-bart var ihvertfall ingen oppvisning i sjanseslösing fra gjestenes side."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Her er det faen meg mye å ta tak i! Laget står altfor lavt, og midtbaneleddet lar seg tilsynelatende gladelig strekkes ut av en kompakt og sammenspilt trøndermidtbane. Det blir altfor stor strekk mellom angrepet og resten av laget, og det blir fryktelig enkelt for RBK å stoppe de håpløse oppspillene mot Occean, både ved å lese ballbane og ved å pakke ham effektivt inn. Jeg begriper ikke disse lange ballene, det er totalt ineffektivt og fungerer ikke i det hele tatt. Myklebust gjør en god jobb defensivt, men offensivt er han totalt ubrukelig, og har rotet bort ballen gudene vet hvor mange ganger. De eneste som har vært positive er de fire i forsvar, som med unntak av en noe nervøs Ringstad har vært veldig solide, og Mouelhi som har gjort en veldig solid jobb på midtbanen. Han har jo ingenting å spille på, og da blir pasningsspillet deretter.
Hva skal så gjøres? Vi må få mye mer bevegelighet i midtbaneleddet, og Occean må legge seg lavere(i den grad han i det hele tatt burde være på banen), slik det er nå blir han tatt ut altfor enkelt. Vi trenger uforutsigbarhet og bevegelighet, samt mye, mye større ro og presisjon i pasningsspillet. Jeg ser ikke hvordan dette skal gå seg til, men føler vel egentlig at Bolly, Edwin og Arildo alle bør være aktuelle kandidater da disse alle besitter en eller flere av disse egenskapene. Bergmann er bortkastet som bindeledd, og burde ligge på topp med Arildo eller Edwin bak seg. De kan nemlig både holde på ballen og slå gode pasninger/holde på ballen og skape rom for medspillere. Riise må høyere i banen, men hovedproblemet er uansett hvordan RBK overbefolker midtbanen og dermed er oppe i press på ballfører så snart denne mottar ballen. Denne taktikken gjør det fryktelig vanskelig for oss, og vi må øke aggresjonsnivået og bevegeligheten betraktelig. Så langt er dette knock-out seier for Hamrén rent taktisk, så får vi bare krysse fingrene for at han bestemmer seg for å kjøre inn Prica om sjansene fortsatt uteblir, slik at vi kan tilkjempe oss mer ballbesittelse og rom sentralt.
Blir ikke tre poeng av dette!!!Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Hvis det ikke blir markant forbedring nå håper jeg ihvertfall Berg er smart nok til å glemme å snakke om store forbedringer og fremskritt på treninger. For dette kalles er å bli latterliggjort og pissa på. Vi har nesten ikke vært innafor motstanders seksten på egen hjemmebane i en hel omgang!Kommentar
-
-
-
-
Kommentar