Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    Kamptråd Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

    Kampen i dag var ikke dårlig. Så tenker vi begynner å se frem på kampen mot Rosenborg på søndag neste uke. RBK er ikke dårlige, og jeg tror at vi kan får sterkere motstand i RBK enn TIL. Det blir spennende og se hvordan vi klarer oss med et såpass ungt lag som vi har.
    Og vi venter fortsatt på årets første seier.

    Blir Ringstad og Eriksen Klar?
    Isåfall håper jeg på dette laget:

    Hansen
    Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
    Riise - Iggy - Kiko - Bolly
    Arild - Bergmann
  • Odinster
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2008
    • 160

    #2
    Etter dagens kamp kunne jeg tenkt meg et lag som ser ca slik ut:

    ----------------Hansen----------------
    Gabrielsen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
    Essediri ------Riise--- Kiko -------- Bolly
    ------------Sigurdarson-Arild-----------

    Synes ikke man kan ta hensyn til at Otto kanskje får dårlig selvtillit av å bli benket. Keepere må finne seg i å bli byttet på lik linje med alle andre i stallen. Det skal være kamp om plassene, og Berg skal stille med det antatt beste laget. Otto trenger en tenkepause.
    Regner ikke med at Eriksen blir kampklar, og Lunan Ruben har min fulle tillit. Nordtveit og Kippe er selvskrevne med den kvaliteten på innsatsen de legger i hver kamp. Om verken Ringstad eller Eriksen blir friskmeldte er vel dagens løsning å foretrekke.
    Kunne tenke meg å se hva Riise har å by på som indreløper, og ser for meg at han ligger noe mer offensivt i banen enn Kiko. Essediri gjorde det meget bra i dag, viser en profesjonell holdning til situasjonen han er i, og dersom han holder seg på det nivået frem til RBK-kampen bør han belønnes med en plass fra start. Bolly= venstrebent talent. Myklebust= hørebent.
    Occean trenger også noen signaler på at han ikke er selvskreven i hver kamp, men er nødt til å prestere bedre. Arild tar derfor hans plass men ligger litt bak Sigurdarson på topp.

    Tror dette er en oppstilling som kan ta RBK litt på senga. Iggy fant seg fort til rette i dag og kan byttes med Essediri og skyve Riise ut på kanten når RBK begynner å bli passe møre i bena. I bakhånd har vi også Edwin, Alhassane og evt en sulten Occean.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Liker forslagene som er nevnt her.

      Befinner meg i samme gate selv.

      ----------Otto/Hansen------------
      LKE/Lunan-Nordtveit-Kippe-Ringern
      --------------Kiko----------------
      Karim/BHR---Iggy/BHR---Bolly/BHR-
      ---------Arild-------Siggy---------

      Skråstrekene bör avgjöres av innsats og form på trening. BHR er bankers, mens Karim og Iggy viste lovende takter i dag. Bolly er kanskje ikke et like sikkert kort, men jeg klager ikke om han finnes i start11'n.
      Gabrielsen var bra mot söpla, medioker i dag, men er knallbra om han har dagen. Igjen er kanskje Eriksen et sikrere kort, men Gabrielsens kvaliteter er virkelig spennende. Jeg lar meg rive med av hans offensive engasjement, han går ofte på offensive löp innover i banen og er således ganske uforutsigbar i norsk målestokk. Han virker jo også sinnsykt allsidig og anvendelig.
      Otto bör få konkurranse av Hansen, ihvertfall om Andre har samme form som han hadde i vinter.
      På topp er det bankers. Arild er smart, slu og et meget bra oppspillspunkt, mens Sigurdarson har teknikken, farten og en voldsom guts.

      Helvete faen, jeg kan ikke huske sist jeg så en like spennende LSK-stall.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #4
        Iggy håper jeg fortsetter å få spilletid, men om han starter eller ikke blir en avveining. Det neste spenningsmomentet blir om Eriksen blir klar og endelig får spille på samme side som Riise, dernest om Ringstad er klar igjen og vi får et "breddebein" på venstre. Backrekka som er satt opp i åpningsinnlegget er den mest interessante i forhold til en komplementær forsvarsrekke. Nordtveit er bedre i rollen som den som sikrer bak den første duellen, og har litt av den roen og konstruktiviteten Kippe mangler. Eriksen og Ringstad får spille i "vante" posisjoner. Om en eller ingen av dem blir klare, har jeg ingen betenkeligheter med å sende ut Gabrielsen, dog da som høyreback.

        Jeg er for at Hansen starter denne kampen. Otto må få vite at han ikke har spilt seg ut av laget, men at han må samtidig vise forståelse for at det er en målvakt til som trenger å føle litt tillit og fortjener å spille en kamp. Men det går ikke bare på at Hansen må føle at han har muligheten: Otto har vært utrygg og utspillene svake. Både med ballen i beina og til å dirigere laget er Hansen i en egen klasse. Feltarbeidet til Otto stiller jeg også et spørsmålstegn ved, hvor han noen gangen virker for ivrig til å komme ut. Keeperplassen er helt spesiell, og spørsmålet er viktig med tanke på hvor liten mulighet Hansen skal få til spilletid - og vi snakker ikke i utgangspunktet om en svekkelse av laget.

        Ottos utspill og nonchalanthet med ballen i beina irriterer meg hardt. Det virker som han har blitt satt tilbake av kneskaden. Med AS eller OO på topp og en Bergmann på bakromsløp, er det om å gjøre å få utspillene lengst mulig, enten ved (og mest sannsynlig) ved at AS (eller OO) stusser eller mottar. På tilbakespill var utspillene i dag krise, og fra femmeter eller med tid på seg er de generelt altfor korte. Det gjør at vi 1) lettere kan miste ballen 2) større fare for kontringer 3) ikke får satt "linja" langt nok fram og AS eller OO (eventuelt begge) må trekke ned for å duellere. Spesielt OO er avhengig av å være rettvendt og få duellene mest mulig rundt 16-meteren (og det gjelder hele angrepet), og ikke ned for å hente og få lengre vei til 16-meteren. Utspillene til Hansen er en nytelse å se på.

        Kommentar

        • LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

          #5
          Ser mange ønsker Nordtveit inn i midten. Jeg håper ikke det skjer mot RBK. Det er vel det laget i TL som spiller mest på kant. Heller at han tar ut Trond Olsen av kampen, en at han skal duellere mot Iversen/Prica, da jeg tror han er for veik for det. Greit å dytte han inn i midten senere, men ikke i denne kampen.

          Ellers må myke ut på benken. Han får virkelig lite til om dagen. Han står konsekvent 10-20 meter for lavt i banen når vi har kontroll på ballen. Synes heller vi burde gamble på en offensiv sterkere, men defensivt svaker Bolly.
          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

          Nei til NFF!

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #6
            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
            Ser mange ønsker Nordtveit inn i midten. Jeg håper ikke det skjer mot RBK. Det er vel det laget i TL som spiller mest på kant. Heller at han tar ut Trond Olsen av kampen, en at han skal duellere mot Iversen/Prica, da jeg tror han er for veik for det. Greit å dytte han inn i midten senere, men ikke i denne kampen.

            Ellers må myke ut på benken. Han får virkelig lite til om dagen. Han står konsekvent 10-20 meter for lavt i banen når vi har kontroll på ballen. Synes heller vi burde gamble på en offensiv sterkere, men defensivt svaker Bolly.
            Ønsker at LSK skal spille med det beste laget, og dersom LKE er skadefri og klar til kamp bør han spille hb. Men helt enig med deg ang vurderinga av Nordtveit, er det en som kan klare å ta ut Olsen må det være han. Men Olsen trekker ofte inn mot midten og dersom LKE spiller hb er det jo forøvrig Nordtveit som vil "sikre" han.. det er også en viktig jobb og gårdsdagens mann på den plassen har vist klare svakheter på sikringsarbeidet sitt, spesielt i kampen mot søpla på målet til mos.

            Vedr Otto er jeg helt enig i at han har virket usikker, men etter at jeg har tenkt på dette en ukes tid så må vi jaggu meg ikke glemme at han har hvet skadet i hele vinter og at det er kamptrening han trenger.. Å sette inn på en Hansen uten kamptrening på dette nivået mot RævBK kan fort slå feil vei.. selv om jeg tviler på at Hansen skuffer, da han er den mest lovende keeperen jeg har sett i Norge noen gang.

            Men det klareste og letteste valget for Henning Berg før neste kamp må da bli å få inn Bolly på plassen til en usedvanlig tam Myklebust.
            At han scoret ett nydelig, men heldig, mål mot neste rundes motstander sist år hjelper lite nå... Han har hvert den svakeste den siste tiden, Bolly
            var klart en av de beste sist kamp og dette sier seg selv spør du meg.

            Iggy viser meget gode takter, selv om ett innhopp ikke blir det samme som å starte, og bør vel også få spille fra start. Søgård har ikke akkurat imponert meg de siste kampene.

            På topp må Edwin og/eller Bergmann få prøve seg igjen, disse viser egenskaper de andre er milevis unna og at minst en av de starter er jeg rimelig sikker på.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Hansen
              Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
              Riise - Iggy - Kiko - Bolly
              Edwin - Bergmann

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #8
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Hansen
                Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
                Riise - Iggy - Kiko - Bolly
                Edwin - Bergmann
                Tidenes yngste Tippeligalag?

                Kommentar

                • MartinRE
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2008
                  • 738

                  #9
                  Hvis ikke Ringstad og LKE blir klare vil jeg se dette laget :

                  ----------Hansen------------
                  Nordtveit-Riseth-Kippe-Ruben
                  Karim-Riise-Iggy-Mykle
                  ---Bergmann-Edwin---

                  Hvis de blir klare vil jeg se dette :

                  ---------Hansen------------
                  Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad
                  Karim-Riise/Kiko-Iggy-Bolly/Riise
                  ---Bergmann-Edwin---

                  Riseth som kan fighte mot Iversen og Nordtveit som tar ut Trond Olsen.
                  Bergmann så bra ut å jeg vil la han starte med Edwin som har fart og teknikk.
                  Riise sentralt med Iggy,men hvis kiko starter istedet så vil jeg ha han på venstre kant og Karim på høyre, syntes han så bra ut de 4-5 minutta jeg så han. Evt Sundgot istedet for Edwin så han kan ta imot alle innlegga som kommer fra Karim og Riise (hvis han spiller kant)
                  Last edited by MartinRE; 19.04.2009, 10:23.
                  "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                  Kommentar

                  • A-net
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 447

                    #10
                    Hansen/Otto
                    Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
                    Riise - Iggy - Kiko - Mykle

                    Sundgot - Bergmann
                    I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                    Kommentar

                    • Dal-kanari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2005
                      • 136

                      #11
                      Jeg mener at det blir for dumt å sette opp Essediri i en førsteellever etter syv gode minutter som innbytter. La han få et par lengre innhopp før man kan diskutere om han evt kan flytte Riise inn i midten.

                      Videre synes jeg, i likhet med mange andre, at Occean blir helt feil brukt. I starten av sesongen hadde jeg skyhøye forventninger. Jeg syntes han virket kvikk og mye lettere i kroppen enn noen gang tidligere i LSK, men jeg har blitt skuffet av en usannsynlig dårlig touch, og feil valg med ball, samt de utallige offsidene. I kombinasjon med at Otto ser ut til å være i en bølgedal formmessig, ønsker jeg dette laget, forutsatt at LKE og Ringstad blir klare:

                      Hansen
                      LKE-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                      Riise-Søgård-Nosa-Myklebust
                      Sundgot-Bergmann
                      Lucky nr. 11

                      Kommentar

                      • kinstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2007
                        • 406

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Dal-kanari
                        Jeg mener at det blir for dumt å sette opp Essediri i en førsteellever etter syv gode minutter som innbytter. La han få et par lengre innhopp før man kan diskutere om han evt kan flytte Riise inn i midten.

                        Videre synes jeg, i likhet med mange andre, at Occean blir helt feil brukt. I starten av sesongen hadde jeg skyhøye forventninger. Jeg syntes han virket kvikk og mye lettere i kroppen enn noen gang tidligere i LSK, men jeg har blitt skuffet av en usannsynlig dårlig touch, og feil valg med ball, samt de utallige offsidene. I kombinasjon med at Otto ser ut til å være i en bølgedal formmessig, ønsker jeg dette laget, forutsatt at LKE og Ringstad blir klare:

                        Hansen
                        LKE-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                        Riise-Søgård-Nosa-Myklebust
                        Sundgot-Bergmann
                        ville gitt Kiko fornyet tillitt siden han spilte sin beste kamp i år nå mot TIL. Greit å få han i gang skikkelig. Mykle lever også farlig, men tipper han blir byttet ut om han ikke gjør det han skal.
                        ________
                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #13
                          Tror at hvis gutta gleder seg til denne kampen, og ikke frykter den, så kan vi bokføre vår første seier og RBK sitt første tap for sesongen.

                          På tide med litt stang inn, avslutninger som ikke stoppes i noen tilfeldige bein som står i veien og kanskje til og med et par dommeravgjørelser i vår favør. Er det å håpe for mye?

                          Bergmann fortjener fornyet tillit. Kiko leverte en god kamp etter en elendig kamp. Nordtveit var meget god sist. Disse tre fortjener og bør belønnes med en bankers plass mot RBK. Riise bør være bankers pga sin enorme motor, samme med Søgård. Kippe er bankers, kapteinen.

                          Alle andre plasser bør være åpne, også keeperplassen og den andre spissplassen. Occean fortjener ingen fast plass etter innsatsen første 5 runder. Her er det bare å melde seg på under trening.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Fuglegutt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2008
                            • 863

                            #14
                            Vil faktisk se :
                            ---Otto/hansen---
                            HN--FK--VR--LKE
                            -------ES-------
                            BHR ----------MM
                            ------- AS-------
                            -----EE------BBS


                            men frykter dette blir for lite samspill på topp
                            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              #15
                              Ser gjerne Edwin, Iggy og Bergmann fra start i denne kampen. De vil kunne gi Hamrén noen overraskelser, i og med at RBK ikke har møtt dem før. I går var RBK syltynne og de gjør neppe to så dårlige kamper på rad.

                              Kommentar

                              • m_skedsmo
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 212

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                Ser gjerne Edwin, Iggy og Bergmann fra start i denne kampen. De vil kunne gi Hamrén noen overraskelser, i og med at RBK ikke har møtt dem før. I går var RBK syltynne og de gjør neppe to så dårlige kamper på rad.
                                Dønn enig. Edwin og Bergmann på topp med Iggy bak seg vil gjøre RBK forsvaret faens så svimle.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                                  Dønn enig. Edwin og Bergmann på topp med Iggy bak seg vil gjøre RBK forsvaret faens så svimle.
                                  På den annen side mister vi alt som er av luftstyrke på topp. Jeg ser gjerne Arild ved siden av Bergmann. Tror sistnevnte vil profittere på Arilds gode bruk av ballen.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • m_skedsmo
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 212

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    På den annen side mister vi alt som er av luftstyrke på topp. Jeg ser gjerne Arild ved siden av Bergmann. Tror sistnevnte vil profittere på Arilds gode bruk av ballen.

                                    Joda, tror Arild passer bedre sammen med Bergmann enn det Occean gjør. Men det blir vanskelig å sette Edwin på benken også etter å scoret mål og reddet poeng.

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #19
                                      Mulig det blir noen tomler ned her, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor de fleste vil ha Riseth ut av laget etter innhoppet mot søpla( der det faktisk ble bedre etter at han kom inn ), og etter kampen mot Til der jeg syns han var god.

                                      Personlig vil jeg helst se
                                      hn-vr-fk-lke

                                      evnt

                                      hn-vr-fk-sr
                                      Last edited by Fuglegutt; 20.04.2009, 10:01. Begrunnelse: trykklæif
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • m_skedsmo
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 212

                                        #20
                                        Men det som er digg i år, sett i forhold til fjorsesongen, er at vi nå kan sitte på forumet og faktisk ha gode spillere å vurdere å bytte inn. I fjor etter få poeng var det mest frustrasjon og håpløshet.

                                        Bare det å vite at vi i år har Edwin og Bergmann å putte inn hvis (sorry, NÅR) Arild og Occean ikke får det til. I tillegg har vi en Iggy på midten som ser ut til å kunne gjøre ting jeg ikke kan huske å ha sett på midten hos LSK før.

                                        I fjor hadde jeg gruet meg til RBK kampen. I år gleder jeg meg, og føler meg ganske sikker på 3 poeng.

                                        Kommentar

                                        Working...