Lillestrøm - Rosenborg 26.04.09 - Åråsen stadion. kl.20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    Tilfeldigheter

    Spillerne mener tilfeldigheter har skylden for at vi ligger sist, SIST, etter seks kamper. http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4288391.ece

    Patetisk!

    Hadde jeg vært raskere ville jeg løpt sekstimetern raskere. Hadde jeg vært en bedre fotballspiller kunne jeg blitt proff. Hadde jeg lest mer ville jeg gjort det bedre på eksamen. Hadde jeg ikke drukket så mye igår ville jeg ikke vært fyllesjuk. Hadde ikke keepern redda hadde jeg scoret...

    LSK-spillerne har faen ikke sterke psyke enn en pyroman som blir stilt foran en gammal rønne med kanne bensin og får beskjed om at det er greit...

    Kommentar

    • sk-kanaris
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2007
      • 240

      Særlig skuffa over 1-1 målet. Etter avslutta angrep, jogger vi tilbake mot midten uten å snu oss og fortsette presse, Strand for gå fra egen 16 og 40-50 meter og legge upressa en god passning og det blir 1-1. Ble noen rokkeringer etter spiller bytter på midten når Søgård kom inn og Nosa ble flytta ut på venstre som kanskje er noe av grunnen til at dette skjedde.
      /Ståle

      http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6079

        MErkelig at alle tar feil av hvem som var involvert i det annulerte målet. HAr hørt Nosa, Riseth, Edwin og Occean nevnt som en av de to som var nær ballen før målet. Det hele toppa seg når jeg nå leste følgende i nyhetstråden:

        – Jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg headet ballen i mål, mens Edwin (Eziyodawe) var ved keeperen deres, sier Occean.

        Det var da vitterlig Nordtveit som stussa den til Edwin? Hva har Occean røyka??

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 488

          mine vurderinger er som følge:

          LSK-spillerne - presterer som forventet, noen presterte bra, noen var rett og slett ræva.

          Rbk-spillerne - presterer som forventet. Virker som om enkelte av rbk-spillerne ikke tåler en dritt før dem detter.

          Dommerne - presterer som forventet, da dem gjør allt for att LSK ikke skal få noe til sin fordel, til og med det vi skulle ha dømt vår vei klarer mennene i svart å dømme motsatt.

          Publikum - som forventet da kampen ble som den ble. Nervøs stemning igjennom hele kampen, men da rbk fikk sitt 2 mål forsvant håpet om en seier.

          Så totalt sett så kan man si att det hele var som forventet.

          Er det noen som veit om det finnes ett lag som driver med synkronsvømming i Lillestrøm-regionen?? ett undervannsrugby duger også fint. Vurderer å finne meg en ny sport å følge med på

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Bittert!

            Vi klarer ikke å ta de poenga som vi har fortjent etter spill. Det er ene og alene vår udyktighet og skyld. Idag kunne vi stjelt ett poeng eller tre selv om vi egentlig ikke hadde fortjent det ut fra spill, men vi blir bortdømt ett 2-0 mål som trolig hadde gitt oss tre poeng. Det er ikke dommeren som skal rette opp ujevnheter i resultatet i forhold til sjansestatistikken.

            Utrolig irriterende at det er etablerte som svikter igjen. At en midtstopper på 37 ikke har lært seg å falle av er en skandale. Har lurt på om Riseth har vært en muldvarp som skal få oss ned. Det han gjorde mot FFK på hjemmebane i fjor i en særdeles viktig kamp er ikke glemt. Heller ikke de to stygge missene mot VIF iår. Han følger opp med å gi blaffen i Prica på 1-1 og like etter er han 20 meter bak en av RBKs spisser foran mål. Kippes opptreden på disse er heller ikke helt bra. Håper Eriksen blir klar asap og få Nordtveit i midten!

            Ottos innsats er nevnt. Hansen fortjener en sjanse.

            Jeg er fremdeles ikke så bekymret som jeg var ifjor. Men minuset er at de som besitter de nye kvalitetene som vi ikke hadde i fjor, er tenåringer. Det er liksom de som skal bære oss opp av gjørma. De etablerte svikter dem gang etter gang.

            Nytter ikke å syte på dommeren, men det er irriterende å se på at vi har rykter på å være ett fysisk lag og at dette gjør at listen for at vi får frispark er høyere enn motstanderen.

            Kudos til Berg etter kampen hvor han ikke lot seg lure til å sutre på dommeren.

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              Opprinnelig skrevet av ap4
              Jeg tror det er skummelt å tenkte at det kommer "lette" kamper. Ja vi hang med mot Stabæk og Tromsø, men i dag ble faktisk Tromsø knust av Start, og Stabæk tapte mot Strømsgodset. Det er ingen garanti for at vi skal vinne mot såkalte "lette" lag.
              Enig. Å snakke om lett kampprogram blir feil, og hva er det som avgjør om et kampprogram er lett eller ikke - forventningene man har til laget eller hva som blir prestert? Det kommer til å bli rekordjevnt på nedre halvdel i år.

              Bittert at vi ikke får minst uavgjort i dag, men samtidig tilsier ikke spillet at vi fortjente noe bedre. Igjen blir vi avslørt i bakrommet. Det andre målet er heller ikke noen tabbe fra Otto, men den er tagbar.

              Og kommentaren fra Riise kan neppe tolkes som et tegn på arroganse, bare at han har helt rett: Måten RBK slipper til på er utrolig unødvendig. Ønsker man imidlertid å tolke alt i verste mening, klarer man jo alltids det, men det sier ofte mer om den som tolker...

              OO fikk til lite i dag, og jeg hadde gjerne sett AS komme inn. Det var noen tendenser offensivt, men over det hele en lang vei gå. Jeg så ikke en overlapp i dag, og selv med Bergmann fra start ble det for statisk. Tror han kunne profitert bedre på Sundgots spill enn Occeans, og det blir spennende å se hva Berg velger til neste kamp.

              Nosa og Edwin får godkjent og er spennende, og får laget satt seg litt framover synes jeg ikke dette kan tolkes som et nedrykksvasku. Husk at det var Rosenborg vi møtte i dag, men innledninga kan være en vekker for dem som seriøst tror vi er blant medaljefavorittene.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Faen! Mas om marginer imot får ikke ta fokus fra det åpenbare faktum at vi ikke skaper noe fremover og ikke klarer å levere to i det minste godkjente kamper på rad. Dropp snakket om hvor fantastisk man er på trening og hvordan ting går fremover når vi ser nada i kamp, spesielt på egen hjemmebane.

                Har steintro på Berg, men ingen kan trylle vekk faktumet at vi ligger rock bottom for øyeblikket, med fare for en viss luke fra i morra.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7089

                  Alt jeg kan si, er at jeg håper spillerne ikke går rundt og syns synd på seg selv fordi alle disse "tilfeldighetene" går imot oss.

                  Håper vi får se maks tenning fra start i Bergen - slik som Rosenborg viste i førsteomgang. De var veldig på hugget og spilte flott fotball. LSK ble liggende bakpå og turte ikke å utfordre dem.

                  Akkurat det skuffet meg mest ved kampen i kveld: Vi ble slått på viljen. Og det skal virkelig ikke kunne aksepteres i Lillestrøm Sportsklubb.

                  Brann i Bergen er aldri lett. Start i Kristiansand blir vanskelig. Odd hjemme blir guffent. Slutt å prate om "lette" kamper. Det er ingen lette kamper i Tippeligaen når selv Strømsgodset, som jeg hadde som definitiv taper i nedrykksstriden, klarer å kjempe seg til seier og tre poeng over Stabæk.

                  I fjor begynte skippertaket først i juni. Skal vi vente like lenge i år? Få tilbake gnisten, gutter!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Mingus
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 193

                    Øvrebø stjeler poeng fra oss i dag. 2-0 skulle aldri vært avblåst. Hva faan tenker soppen med? Selv om vi taper fortjent så er det dommersatan som lar rbk fortsatt være inne i kampen! Selv om tegneserielaget fra bartehelvette var best så er det dommeren som lar de komme inn i kampen igjen med sin horrible avgjørelse. Han dømte konsekvent i favør bortelaget i alle 50/50 situasjoner og stjeler vårt andre mål fra oss. Måtte du brenne lenge!!

                    Selv LSK haterne mini og watne mente vi ble feilaktig avblåst i dag og det sier sitt....

                    Forøvrig har jeg full tillit til Henning og laget. Mener bestemt at vi spiller betydelig bedre enn på samme tid i fjor samt at det er mye uforløst potensiale i laget. Ønsker ikke å bli med på hylekoret som garantert vil komme fremover fra media. Henning er mannen for LSK!

                    Kommentar

                    • kinstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2007
                      • 406

                      jeg er for trøtt, for full og for deppa til å si noe annet og lite innsiktsfullt enn:

                      hva i helvete er det gutta driver på med der ute? Vi er tannløse offensivt, dytt eller ikke dytt. Vi burde strengt tatt skapt mye mer på eget gress en den ene scoringen som vi tok full utnyttelse av etter et lite oppmerksomt rbk forsvar. Har ikke hjerte til å skylde på occean i dag. Han var jo faen meg onside!!! og dessuten helt alene på topp i dag. Bergmann trenger mer tid. Første omgangen var like underholdene som når bestemor snakker om sykdommer og beinbrudd hun har pådratt seg de siste åra. Og det blir ikke liv før vi får vårt noe heldige første mål (cred til nordtveit egentlig), etter det er det en sjanse (føkkings annulering) før bedrøveligheta selv er på besøk på åråsen....pokker så frustert jeg er !!!
                      ________
                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        Blir noe skremt når noen skriver at det etter Brann i Bergen kommer lettere kamper. Neste kamp da er Start i Kristiansand. Fordelen i denne kampen er at Lsk har et par ekstra dager å restituere seg, men Start er ingen kasteball.

                        Vi har forøvrig også en dag lenger å restituere oss mot Brann. Kan bli avgjørende!

                        Kommentar

                        • Mannschaft Rösler
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Nov 2003
                          • 247

                          Øvrebø: Pell deg til Gå ut sentret i Hurdal. Og ta med deg linjemann.
                          Gratulerer med å ha avgjort kampen!

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Alt jeg kan si, er at jeg håper spillerne ikke går rundt og syns synd på seg selv fordi alle disse "tilfeldighetene" går imot oss.
                            Enig her. Vi må for guds skyld ikke skylde på noe annet enn oss selv. Med unntak av i dag hvor vi blir bortdømt, er det vår egen udyktighet som ikke har tatt de poengene som vi skulle hatt.

                            Jeg hører aldri Bjørndalen skylde på uflaks, men kun udyktighet dersom han ikke lykkes. En annen skiskyter, Forde Andresen, skylder gjerne på tilfeldigheter. Bjørndalen bretter heller opp ermene og trener på detaljer for at alle "tilfeldigheter" skal være på hans side neste gnangog det er det som skiller ham fra de andre. Det er ikke tilfeldig at det som oftest er de gode lagene som har flaks. De har gjerne den ekstra kvaliteten som gjør at de trenger færre sjanser for å score.

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              Nå må faen meg noe gjøres med dommerstanden.

                              En liten skrekkoppsummering fra dommerfeil som ender fatalt for LSK:

                              Seriestart mot Stabæk:
                              Vi leder 1-0, Occean blir totalt feilaktig avblåst i en situasjon hvor Stabæks forsvarsspiller detter. Istedet for å ha potensielt gått opp i en 2-0 ledelse utligner Stabæk til 1-1. (Stabæk ble også snytt for et straffespark, men på stillinga 2-0 ville kampbildet sett helt annerledes ut)

                              Poengtrekk: 2


                              Borte mot Tromsø:

                              Magnus Myklebust og LSK blir soleklart snytt for et straffespark, i en kamp som til slutt ender 1-1. En kamp vi potensielt kunne ha vunnet 2-0(1)

                              Poengtrekk: 2


                              Hjemme mot Rosenborg.

                              På stillinga 1-0 får vi en hodeløs annulering mot oss. Stillinga skulle vært 2-0. Minutter senere spilles Occean helt fri, og blir feilaktig avblåst for offside. Potensielt kunne vi ha ledet 3-0

                              Poengtrekk: 3


                              Legg sammen disse poengtrekkene sammen med poengene vi allerede har.
                              3 + 7 = 10. Det tilsvarer en tredjeplass på tabellen.

                              Fy faen så jævla bittert.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                Drittkamp!

                                men morsomt å se Edwin noen ganger, han har teknikk jo.

                                Kommentar

                                • Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 488

                                  noen som har adressene til dommerne og tar seg jobben med å melde dem inn her: https://www.blindeforbundet.no/inter...meldingsskjema

                                  Kommentar

                                  • KanariLance
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2006
                                    • 59

                                    Fy faen så skuffa jeg er nå...
                                    Men jeg er enig med de som mener at dommeren tok seieren fra oss idag.
                                    Ja, RævBK var bedre enn oss idet meste, men av og til blir faktisk resultatet mot spillets gang, og dette skulle vært en slik kamp. Hadde vi fått 2-0 er jeg helt sikker på at vi hadde vunnet.
                                    Som sagt av flere her, til og med Watne og Mini og Myhre mener vi blei snytt for 2-0.
                                    Frode viser jo bare hvilken inkompetent idiot han er ved å lire av seg en haug med fjas. Få den mannen vekk.
                                    FORZA FUGLA
                                    I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                                    FUGLA FOR LIFE!

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      Din "tommel ned" sniper må gjerne begrunnes...
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • krsONE
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Mar 2009
                                        • 97

                                        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                        noen som har adressene til dommerne og tar seg jobben med å melde dem inn her: https://www.blindeforbundet.no/inter...meldingsskjema
                                        Da var vår kjære tom henning innmeldt

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                          Nå må faen meg noe gjøres med dommerstanden.

                                          En liten skrekkoppsummering fra dommerfeil som ender fatalt for LSK:

                                          Seriestart mot Stabæk:
                                          Vi leder 1-0, Occean blir totalt feilaktig avblåst i en situasjon hvor Stabæks forsvarsspiller detter. Istedet for å ha potensielt gått opp i en 2-0 ledelse utligner Stabæk til 1-1. (Stabæk ble også snytt for et straffespark, men på stillinga 2-0 ville kampbildet sett helt annerledes ut)

                                          Poengtrekk: 2
                                          Vel. I denne kampen var det endel situasjoner som gikk for oss. Jeg har fått referert dommerobservatørenes vurdering av dommrens innsats siden det var talentsamling den helgen med evaluering av denne kampen med Espen Berntsen. Han fikk slakt, hvorpå han fikk karantene et par runder senere (ikke alltid at denne "sones" runden etterpå). De fleste avgjørelsene gikk i vår favør. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som kom fram på dette dommerseminaret. For det første mente de at vårt mål skulle vært annulert pga Kippe som holder Høiland ned når han header ned til Mykle. Det er riktig at OO ikke skulle vært avblåst i den situasjonen. I tillegg skulle vistnok Dosso vært utvist (var vist flere muligheter til å vise ham ut). I tillegg konkluderte dem med at Stabæk skulle hatt straffespark på handsen til Sundgot. Det er et par ting jeg er uenig i, men det var altså konklusjonen på den samlingen.

                                          Jeg skulle gjerne vist hva rapporten til observatøren til dagens kamp sier selv om det ikke hjelper en dritt.

                                          Kommentar

                                          Working...