Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?
Collapse
X
-
for all del
Ja, de er gode fotballspillere, men hovedferdighetene deres er å kunne dukke opp på rett plass til rett tid. Der er Legenden også god!
Men Sundgot er så mye mer. I tillegg til å være vår klart farligste spiller inne i boks er han blant annet:
1. Vår beste spiller i oppspillsfasen, ved at han er god til å holde på ballen og fordele pasninger.
2. Vår mest fotballkloke angrepsspiller, gjør de rette valgene oftere enn noen av våre andre spillere.
3. Veldig god til å frigjøre seg fra markering og gjøre seg spillbar
4. Viktig på defensiv dødball
5. Sterk og smart nok til å vinne dueller mot de beste stopperne i tippeligaen.
Jeg er overbevist om at Sundgot hadde vært toppscorer i tippeligaen mange sesonger dersom han hadde fått mer tilllit av trenerne og hatt servitører av klasse.
3: han har jo ikke smidigheten eller farta til det. så det er jeg ikke enig i.
4: ja, det kan han være pga sin høyde.
5. han vinner jo ikke en duell. det virker som han trekker seg mange ganger. Så det kan jeg ikke skjønne at du synes.
høyden har bla Occean og, og han gidder og gå opp i dueller og prøver og gjøre noe selv. Occean holder 100 ganger bedre på ballen enn Sundgot.Kommentar
-
Mener du faktisk dette? I de siste hans kampene har Occean fungert som en verkebyll for alt som heter angrepspill, med rare valg, keitete teknikk og håpløse bevegelser.
Sundgot på sin side har vist seg som en effektiv target man, god til å fordele ballen, vinner dueller, gjør seg spillbar og ikke minst har han en evne til å komme seg fri fra markering i boksen, og være på riktig sted til riktig tid. Litt av samme evnen som Gary Linek..., nei det var sant...Kommentar
-
PA har en lang forumhistorie som Sundgot-hater, så jeg tviler på at gode argumenter har noen innvirkning på tunnellsynet hans. Heldigvis har veldig mange andre fått opp øya for Arilds fantastiske innsats for Sportsklubben de siste åra, og det er ingen ting som tyder på at det nærmer seg slutten.Vidar Evje
Kommentar
-
Når det er sagt, har han vært god i år. Å takk for det!Kommentar
-
herregud mann. hvilke kamper har du sett a? skal innrømme at jeg var mer fan av Occean tidligere enn Sundgot, men tallene er ganske klare. I tillegg så har Occean blitt enda mer klønete med ballen i beina.Kommentar
-
Ser absolutt ingen områder hvor OO er bedre enn gilbert.
Rå kroppsstyrke ja. Men er det der så viktig? Gilbert er slu og vinner veldig mange baller i lufta som OO hadde vendt ryggen mot.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Sundgot vinner mye i luften....??????????????????????? Kanskje det er på tide å se en kamp igjen...Sundgot må være den spilleren med dårligst timing i hele tippeligaen...eneste gangene han vinner en duell er når det er en klønete forsvarsspiller som gir han frispark...Og forøvrig....slutt med denne sinnsyke " Sundgot=legende" greia...ja han scorer en del mål på 100% ferdigscora sjanser samt straffer men ellers er han spiss som er langt under middels klasse i TP. Og ja....spar meg for denne " han er på riktig plass "....hvis han er så utrolig god som alle vil ha det til så synes jeg det er merkelig at han fortsatt spiller i en klubb som de siste årene har kjempet for å berge kontrakt. Virker nesten som om alle mener at han platser i Barcelona eller Real Madrid...samtidlig er jeg ikke sikker på at Occean er et bedre valg men det sier vel mer om han enn om Sundgot....................Kommentar
-
Sundgot vinner mye i luften....??????????????????????? Kanskje det er på tide å se en kamp igjen...Sundgot må være den spilleren med dårligst timing i hele tippeligaen...eneste gangene han vinner en duell er når det er en klønete forsvarsspiller som gir han frispark...Og forøvrig....slutt med denne sinnsyke " Sundgot=legende" greia...ja han scorer en del mål på 100% ferdigscora sjanser samt straffer men ellers er han spiss som er langt under middels klasse i TP. Og ja....spar meg for denne " han er på riktig plass "....hvis han er så utrolig god som alle vil ha det til så synes jeg det er merkelig at han fortsatt spiller i en klubb som de siste årene har kjempet for å berge kontrakt. Virker nesten som om alle mener at han platser i Barcelona eller Real Madrid...samtidlig er jeg ikke sikker på at Occean er et bedre valg men det sier vel mer om han enn om Sundgot....................Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av KrisBPiss, piss, piss!!!
Bare tull det du skriver og de jævla prikkene gjør det ikke bedre.
Og ser du, UTEN PRIKKERKommentar
-
Ro ned litt a. Statistikken viste jo för den matchen at han Sundgot hadde satt 9 av 10 sjanser i år. Soleklart best i ligaen når det gjelder mål pr sjanse."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Og før kampen som, andersmm skriver, var han suverent best i statestikken om å være mest effektiv i tippeligaen. Da han nesten hadde satt like mange mål som sjanser. Dette er ikke noe man bare glemmer.
Han hadde bare en dårlig dag.
Ikke kan han takle,
Og en vikig ting som Sundgot gjør. Hvis Søgård, Nosa, Kiko osv. vinner ballen på midten så er Sundgot ALLTID et oppspiltspunkt. Han møter fliker, spiller støtte eller vender, hele tia. Det er så og si like viktig som å gå i taklingen på midtbanen. For han er der etter at f.eks Søgård har vunnet ballen på midten så er han et oppspiltspunkt og da mister vi ikke ballen igjen, etter taklinga. Og det blir med en gang et farlig angrep. Det er sjelden Sundgot mister ballen i de situasjonene. Det er nesten ingen i Tippeligaen som er like god til det som han.
ikke vinner han i lufta,
Selvsagt burde den ene headingen mot Stabæk blitt til noe bedre enn det han gjørde. Men det betyr ikke at han ikke kan nikke eller ikke vinner noe i lufta.
Og ser du, UTEN PRIKKER
Sundgot for alltid, Legenden i LSK!!!Last edited by KrisB; 04.09.2009, 19:44.Kommentar
-
(Da kunne jeg ha brukt den mange av Sundgot elskerne har brukt de siste 5 årene. ( som er en utrolig dårlig unnskyldning)
Da holder han på ballen så resten av spillerne kommer høyere på banen.)
nei, du sier noe der. enig at ikke Occean er god, men at han er mye bedre enn Sundgot.
occean prøver ihverfall og gjøre noe.
Han:
- Går i duellen
- Løper for og vinne ballen
- spiller ikke KUN støttepasninger.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
"Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Eller i fjor? Eller året før der? Og hva med at spillere som Runar Kristinsson, Tommy Berntsen og Ståle Solbakken har vært faste straffeskytere tidligere år.
Robert Koren tok også noen straffer.
Nei, det med straffer faller på sin egen urimelighet.Kommentar
Kommentar