Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    #41
    PSA har jeg troen på at kan utvikle seg til å bli noe stort fortsatt, så sant skadeproblemene reduseres.

    Espen og Sundgot blir viktige 'squadplayers' som kan vise vei på treninger og trå til i kamper når unggutta føler presset.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #42
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      PSA har jeg troen på at kan utvikle seg til å bli noe stort fortsatt, så sant skadeproblemene reduseres.

      Espen og Sundgot blir viktige 'squadplayers' som kan vise vei på treninger og trå til i kamper når unggutta føler presset.
      Morsomt og lese om spillere som ikke er gode nok, fins nå tråder på OO,Arild,PSA,Otto,Espen,Riseth legg da på at Lsk beste spiller i fjor Steinar P fikk gjenom gå også hvem faen mener dere er gode nok a ...Ta dere en tur ned på treningsfeltet eller se en 2 lags kamp så kan dere jo se da om dere fortsatt mener at Bolly ,Tokstad eller en annen junior er noe bedre....Jeg blir flau av og lese disse trådene..Ta dere sammen og bruk kreftene på å støtte laget i steden...Og til dere som ikke greier det ta dere en BOLLE.:evil:

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #43
        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Morsomt og lese om spillere som ikke er gode nok, fins nå tråder på OO,Arild,PSA,Otto,Espen,Riseth legg da på at Lsk beste spiller i fjor Steinar P fikk gjenom gå også hvem faen mener dere er gode nok a ...Ta dere en tur ned på treningsfeltet eller se en 2 lags kamp så kan dere jo se da om dere fortsatt mener at Bolly ,Tokstad eller en annen junior er noe bedre....Jeg blir flau av og lese disse trådene..Ta dere sammen og bruk kreftene på å støtte laget i steden...Og til dere som ikke greier det ta dere en BOLLE.:evil:
        Resultatene de siste årene tyder jo på at noen IKKE er gode nok!!
        Jeg er ikke for noen form for en heksejakt, det er i mine øyne uakseptabel oppførsel fra egne fans.. MEN, jeg syntes da det er på høy tid at noen av de etablerte får seg en reminder på at det finnes andre i troppen som også kan. Og som ikke bare får trene, men også spille kamp og øve seg på det å bli gode fotballspillere. Det stilles også ulike krav på en etablert spiller (som f.eks. Vidar Riseth) og en totalt uerfaren men forhåpentlig ett stort navn for fremtiden (som f.eks Gabrielsen).. det er da i manges øyne bedre at de som faktisk kan lære og utvikle seg videre får sjansen fremfor de som har stagnert og som ikke har bidratt til å løfte laget opp fra bunnkampen laget har hvert i gjennom de siste 1-2 årene.
        Men vi er skjønt enige om at noen form for "hets" av spillere IKKE er akseptabelt!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #44
          Til syvende og sist bør de beste alltid spille, uansett alder. Vår manglende poengfangst har allerede resultert i at vi er fjernet fra TV-skjermen, andre inntektstap vil komme etterhvert om dette fortsetter. Nå ligger det litt i ordet "best" at det kan gjøres taktiske disposisjoner som favoriserer våre unge spilleres fremste egenskaper, men uansett bør vi stille med toppa lag. Tabellklatring er avgjørende for klubbens umiddelbare økonomiske situasjon, selv om salg av spillere også representerer en hypotetisk inntekstkilde på sikt. Om ikke tabellen var agendaen til Berg ved sesongstart er jeg rimelig sikker på at det står høyest på prioriteringslista nå.

          Som et apropos opplever jeg ikke kvaliteten på enkeltspillere som hovedproblemet. Vi har langt større utfordringer mtp. organisering og samhandling. I så måte kan rutine både være en fordel og en hemsko når nytt spillemønster skal innføres, og bør ikke veie for tungt ved laguttaket.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3438

            #45
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Morsomt og lese om spillere som ikke er gode nok, fins nå tråder på OO,Arild,PSA,Otto,Espen,Riseth legg da på at Lsk beste spiller i fjor Steinar P fikk gjenom gå også hvem faen mener dere er gode nok a ...Ta dere en tur ned på treningsfeltet eller se en 2 lags kamp så kan dere jo se da om dere fortsatt mener at Bolly ,Tokstad eller en annen junior er noe bedre....Jeg blir flau av og lese disse trådene..Ta dere sammen og bruk kreftene på å støtte laget i steden...Og til dere som ikke greier det ta dere en BOLLE.:evil:
            Det var da veldig til reaksjon for et innlegg jeg følte var reativt nøkternt og ikke spesielt negativt. Jeg velger å se siterte innlegg som et uttrykk for generell frustrasjon, og ikke myntet på mitt innlegg i særs tilfelle.

            Jeg har vært noe negativ til OO's innsats i det siste, men det betyr ikke at han bør kastes. At alternativer på topp bør utforskes bør skje uansett tabellsituasjon. Personlig føler jeg at Sundgot er en bedre targetman slik vi har spilt i det siste, men det kan vel ikke hentydes dithen at jeg ikke støtter laget? SP sa jeg vel noe om at ville vært en bra mann å ha i bakhånd, og kanskje ikke burde lånes ut. Eneste spiller av de nevnt ovenfor som er på vei ut er Riseth, men det er på bakgrunn av alder og kontraktens utløp. Å resignere han til en lignende kontrakt som han har nå, er vel de fleste enig i at ikke er en god forvaltning av ressurser?

            Som sagt, jeg tar ikke innlegget over personlig, men når jeg blir sitert i et såpass krasst innlegg føler jeg et visst behov for å forsvare meg.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #46
              Samme greia hvert år, og gutta slår tilbake hvert år. Søgård og Gilbert er faen ikke de første som bør forsvinne ut dørene! Garanterer at gutta gjør det bra neste år også(etter samme diskusjonen som vi har hvert år)!

              Takk gutta!
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #47
                Jeg er 100% sikker på at Espen ikke kommer til å forsvinne ut noen port, det samme med Gilbert. Desverre tror jeg skadeproblematikken til Pål Steffen gjør veien tilbake for lang, desverre...
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                  Jeg er 100% sikker på at Espen ikke kommer til å forsvinne ut noen port, det samme med Gilbert. Desverre tror jeg skadeproblematikken til Pål Steffen gjør veien tilbake for lang, desverre...
                  Er ikke enig med deg der Håkon. PSA er en av TLs beste stoppere i kampform, og med Kippe godt over 30, Riseth nær 40 og Nordtveit på vei tilbake til London er PSA en mann vi kommer til å trenge og nyte godt av i årene som kommer. Han er lojal som få og local-lad på sitt ytterste. Dette tror jeg også klubben ser. Jeg setter glatt en pils på at PSA blir. Og han blir lenge.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Toffern
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jun 2008
                    • 47

                    #49
                    Se og få gitt Espen og Gilbert nye kontrakter!
                    Søgård er sjela vår og speller jo bra om dagen, den gutten kan ikke spille for noen andre!
                    BB 2 kamper på rad nå, og det blir fler!

                    Kommentar

                    • Joha
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 314

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Toffern
                      Se og få gitt Espen og Gilbert nye kontrakter!
                      Søgård er sjela vår og speller jo bra om dagen, den gutten kan ikke spille for noen andre!
                      BB 2 kamper på rad nå, og det blir fler!
                      Liker dette innlegget har hele tida ment at Espen og Gilbert er gode nok for laget

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Nå har Søgård gjort to gode kamper på rad i akkurat den type kamper han har alle forutsetninger for å gjøre det bra. Krigerkamper der stilen og kreativiteten betyr nada, innsats og poeng absolutt alt. Du veit hva du får og ikke får med Søgård, spørsmålet er om det til slutt til sammen bærer båten. Og til syvende og sist mener jeg at han ikke forsvarer en plass i vår førsteellever med fullt lag tilgjengelig fordi tæl og innsats ikke lenger er nok i norsk fotball. Sundgots inntreden har derimot vært en liten revolusjon nå, godt hjulpet av Nosa. Vi våger mer fremover og har mer ro i spillet med Sundgot som oppspillspunkt.

                        Andresen er jeg enda mer usikker på nå etter å ha fått nok et langt skadeavbrekk, og når Kippe har fått ny kontrakt. Selv om han har fart så blir PSA for lik Kippe og for dårlig ferdighetsmessig for Berg. Kippe har blitt foretrukket. Spørsmålet for Søgård og PSA blir om de tolererer å bli i klubben som stallfyll. Hvis vi fortsatt har ambisjoner.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #52
                          Jeg spådde en revitalisert ES på midtbanen i år, en ekte konkurrent som tok opp kampen. Og viola - en liten stjerne har vist sitt første glimt i negativitetståka fra melkeveien. Skål!

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #53
                            Er vi fornøyd med spillere som Søgård i en førsteellever bør vi glemme å tenke på å nå toppen av norsk fotball igjen, så enkelt er det. Nå har vi en gjeng norske unggutter med helt andre forutsetninger og som på sikt lett kan ta over Søgårds rolle.

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Er vi fornøyd med spillere som Søgård i en førsteellever bør vi glemme å tenke på å nå toppen av norsk fotball igjen, så enkelt er det. Nå har vi en gjeng norske unggutter med helt andre forutsetninger og som på sikt lett kan ta over Søgårds rolle.
                              Søgård og Bjørkøy var grunnene vi vant kampen i kveld. Vi rævpulte Gødset på midtbanen.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Nå har Søgård gjort to gode kamper på rad i akkurat den type kamper han har alle forutsetninger for å gjøre det bra. Krigerkamper der stilen og kreativiteten betyr nada, innsats og poeng absolutt alt. Du veit hva du får og ikke får med Søgård, spørsmålet er om det til slutt til sammen bærer båten. Og til syvende og sist mener jeg at han ikke forsvarer en plass i vår førsteellever med fullt lag tilgjengelig fordi tæl og innsats ikke lenger er nok i norsk fotball.
                                Det er vel nettopp derfor Søgård er en såpass viktig spiller å ha i stallen. Slike kamper kommer det til å bli en del av, særlig når vi ligger der vi ligger på tabellen, og når andre spillere er skada, så er jo nettopp Søgård mannen å bruke. Ville være galskap å kvitte seg med en slik spiller.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                                  Det er vel nettopp derfor Søgård er en såpass viktig spiller å ha i stallen. Slike kamper kommer det til å bli en del av, særlig når vi ligger der vi ligger på tabellen, og når andre spillere er skada, så er jo nettopp Søgård mannen å bruke. Ville være galskap å kvitte seg med en slik spiller.
                                  Og jeg mener heller ikke at vi bør kvitte oss med ham, bare at han ikke forsvarer en plass i en førsteellever. Så står det på hans egne ambisjoner om han vil bli, som jeg forsåvidt uansett håper at han vil gjøre. Men det virker som om noen supportere her inne ikke helt tør å ta stilling til om de virkelig ønsker et lag i toppen av norsk fotball, eller om en lokal gutt, en midtbanespiller fylt av innsats med et minimum av kreativitet, trumfer alt.

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Men det virker som om noen supportere her inne ikke helt tør å ta stilling til om de virkelig ønsker et lag i toppen av norsk fotball, eller om en lokal gutt trumfer alt.
                                    Ja takk, begge deler
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

                                      #58
                                      Den dagen Espen forlater Åråsen og LSK, blir det
                                      a) til utlandet som proff, eller
                                      b) hjem til Fetsund og Fet.

                                      Altså, han stikker hjem til Fetsund og spiller litt for Fet. Men det blir flere sesonger til. Heldigvis. Finfin spiller å ha i stallen og miljøet.

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                        Den dagen Espen forlater Åråsen og LSK, blir det
                                        a) til utlandet som proff, eller
                                        b) hjem til Fetsund og Fet.

                                        Altså, han stikker hjem til Fetsund og spiller litt for Fet. Men det blir flere sesonger til. Heldigvis. Finfin spiller å ha i stallen og miljøet.
                                        Jeg har fortsatt ikke gitt opp trua. Når Doffen som en utrent lubben spiller som kun kan takle og jogge rundt på midtbanen blir invitert til Wigan så kan jammen meg en Søgård som alltid spiller med hjertet utenfor på Drakta gjøre det minst like bra og sansynligvis vesentlig bedre.

                                        Når Erlend Hanstveit spiller i Gent etter å ha blitt byttet ut og inn av førstelaget til Brann så er veien til proffspill i såkalte "bakgårdsklubber" i utlandet liten. Betalingen er nok vesentlig bedre , noe som er med å sikre fremtiden for mange fotballspillere. På en annen side så klarer jeg heller ikke se Søgård i en annen klubb
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          På en annen side så klarer jeg heller ikke se Søgård i en annen klubb
                                          Akkurat dette tror jeg Espen sliter med selv også. Legg til familiesituasjonen(denne har hverken Hanstveit eller Hæstad??), så skal det MYE til før han forlater oss. Da må han pælmes, og det blir han ikke.

                                          Kommentar

                                          Working...