Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kort svart til trådemne: Ja tror nok vi nærmer oss slutten for disse heroiske individene. Ting er ikke slik de engang var, det kommer nok heller ikke til å forandre seg. Men innsatsen gjennom årene, det er det ingenting å si påShut up and focus on the good things
Kommentar
-
Kommentar
-
Occean: 31 mål på 88 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp
Sundgot: 98 mål på 277 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp
Tar vi med oppholdet i Odd viser Occean seg som en mye mer målfarlig spiller enn Sundgot.Kommentar
-
Jeg vil tro uten å være helt sikker, men hvis du gjør om til antall spillte minutter og ikke antall kamper så vil Arild komme mye bedre ut enn Occean.Kommentar
-
Håper vi blir kvitt begge og at de erstattes med noen som leverer på et høyere nivå.
Nytter ikke å være sentimental i profesjonell fotball, jeg holder med LSK, ikke enkeltspillere, selv om selvfølgelig sympatien går til lojale Sundgot.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Hvordan en kan sette stemplet "dårlig" på en spiss som i denne sesongen har vært blant de to-tre mest effektive målskårerne i Tippeligaen, både sett i forhold til spilletid og i forhold til utnyttelse av sjanser (solid dokumentert lenger opp i denne tråden), er svært vanskelig å forstå, iallfall ut fra saklige grunner.
Jeg antar det må være ut fra en vurdering av stilpoeng, som vi ikke har i den fotballen jeg er kjent med, der dribleteknikk, fart, eleganse og spektakulære enkeltprestasjoner bare er noen av en lang rekke ferdigheter som skal til for å skåre mål og vinne kamper, og er null verdt i seg sjøl.
gilbertKommentar
-
Heldigvis for LSK. Ellers hadde Sundgot vært borte fra Åråsen for lenge siden. Hans fotballhode og målteft er udiskutabel. Alle spisser bommer på sjanser i løpet av en sesong. Flere ganger har han hatt en kamp der han har vært uheldig med avslutningene før han scorer to på rad eller to i neste. Likevel er den sterkeste parolen at spissene som har vært i LSK aller mest vil spille med han. Både Helguson, Powell, Zane og Rösler visste de ville få det beste ut av seg med Arild som makker, og gjorde stor suksess. OO vet det ennå, og hadde kanskje sin beste periode sammen med ham, der alle målene fra april til august i fjor bare kom fra dem og han fikk konsentere seg om å komme inn i boksen. Dessverre gjør manglende Occean-smartness det vanskelig, men det sier ikke lite om Sundgot. Han er en mester til å gjøre andre rundt seg gode - og også like viktig fra start. Med Arild i førsteelleveren har LSK tatt 20 poeng på tolv kamper.Kommentar
-
Og så kan man legge til den effekten det har på motstanderen at de føler seg nødt til å ha (minst) en mann på Legenden i 2 x 45 pluss tillegg.Knurr...Kommentar
-
Hvordan en kan sette stemplet "dårlig" på en spiss som i denne sesongen har vært blant de to-tre mest effektive målskårerne i Tippeligaen, både sett i forhold til spilletid og i forhold til utnyttelse av sjanser (solid dokumentert lenger opp i denne tråden), er svært vanskelig å forstå, iallfall ut fra saklige grunner.
Jeg antar det må være ut fra en vurdering av stilpoeng, som vi ikke har i den fotballen jeg er kjent med, der dribleteknikk, fart, eleganse og spektakulære enkeltprestasjoner bare er noen av en lang rekke ferdigheter som skal til for å skåre mål og vinne kamper, og er null verdt i seg sjøl.
gilbert
Må være en total mangel på fotballkunnskaper hos disse klubbene som ikke evner å se hvor god han egentlig er...
Fra spøk til alvor, Sundgot og Occean er etter min mening ikke norges beste spisspar, skal LSK noensinne vinne seriegull igjen trengs det TL's beste spisser. Det har vi ikke etter min mening i dag.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
I denne kampen
1) truer Sundgot to desperate Odd-forsvarere til å sparke ballen i beina på hverandre og i mål,
2) skulle han hatt straffe (tilogmed etter TV2s vurdering),
3) stusser han en målgivende pasning videre til Frode Kippe, og
4) setter han, som han oftest gjør de siste fem-seks åra (før det var han ikke fast straffeskytter), vår høyst fortjente straffe sikkert i mål.
Konklusjon: En ny klar bekreftelse på at han er en dårlig spiss og ikke blant de beste i Tippeligaen.
gilbertKommentar
-
Det argumentet har jeg hørt endel ganger før, hva er det som får folk til å tro at alt man trenger er en "superspiss" eller to og så er man plutselig ligaens beste lag? Vi har ikke TL's beste høyrebeck, venstrebeck, midtbanespiller, høyreving eller venstreving heller, skal vi da bare sende alle disse spillerne til motstandere og håpe på at vi kan hente spillere som vil være best i ligaen i sin posisjon? Våkn opp, og se realitetene i øynene! Dette er ikke Football Manager hvor det bare er å kjøpe en ung lovende spiller fra Portugal for 100.000 og gjøre ham til stjerne på rekordtid. Det er lett å si at "vi vinner ikke Tippeligaen med Arild Sundgot", men jeg har aldri skjønt det argumentet, sannsynligvis hadde vi ikke vært et tippeligalag anno 2009 uten Arild Sundgot...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar