Brann - Lillestrøm torsdag 30. april kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    #61
    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
    er du gammel nok, så er du god nok.
    Er du god nok, så er du ung nok, tenker jeg vi sier.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #62
      Dette blir en dildolottokamp hvor tilfeldighetene avgjør. Formasjon: 11 svineinfluensafrie menn med griseflaks.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #63
        Det tror ikke jeg. Det laget som får overtaket fra begynnelsen av stikker av med poengene. Om Brann kommer til tidlige mulligheter og får dominere banespillet vil de føle at de nærmer seg flytsonen og gjenvinne trua på egne evner. Om vi får overtaket fra børjan vil spillerne tenke at nå skal det faen meg gå, og endelig snur det.

        Join me next week on "Let's pretend to know what we're on about", when I will be amateurishly analyzing the mating patterns of orangutangs.
        Last edited by Grusom B; 29.04.2009, 11:21.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          #64
          Ser at Riise trolig starter på topp mot Brann. Jeg er litt uenig i denne plasseringen av Riise, ville heller hatt edwin på topp og Riise som Sentral midtbane spiller bak spissene.

          Da kunne Oliver vunnet duellene og lagt igjen til Riise som kunne satt fart fremover og spilt igjennom en ennå hurtigere Edwin.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #65
            Opprinnelig skrevet av Kanariz
            Ser at Riise trolig starter på topp mot Brann. Jeg er litt uenig i denne plasseringen av Riise, ville heller hatt edwin på topp og Riise som Sentral midtbane spiller bak spissene.

            Da kunne Oliver vunnet duellene og lagt igjen til Riise som kunne satt fart fremover og spilt igjennom en ennå hurtigere Edwin.
            Vi vet at Riise er en bra spiller og det kan kanskje slå godt ut at han blir mer involvert i midten. Men jeg er skeptisk til vinglinga til Berg. Er det ikek på tide å få spilt inn en elver snart. Det er ikek lett å få skapt gode relasjoner slik stabæk hadde i fjor om alle spillerne flyttes rundt på banen. Synes det er på tide at Berg bestemmer seg for en sentral midtbane og et spisspar nå, slik at de kan bli kjent med hverandres oppgaver og bevegelser.

            Til nå har Mouelhi og Occean vært fast mens det er bingo hvem som starter ved siden av dem. Synes han burde holdt på Nosa i noen matcher, ser heller ingen grunn til å la Bergmann få de to kampene han har fått om man skal benke han etter hans første tippeligakamp noen gang og en vanskelig kamp mot RBK.

            Kommentar

            • runarM
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 565

              #66
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Synes det er på tide at Berg bestemmer seg for en sentral midtbane og et spisspar nå, slik at de kan bli kjent med hverandres oppgaver og bevegelser.
              Snodig indeed. Berg har jo også etter eget sigende vært forholdsvis fornøyd med spillet på tross av manglende resultater, da rimer det ikke helt å stadig rokkere rundt på både midten og foran. Hadde dog håpet på rise i en offensiv sentral rolle på midten, men ikke som hengende spiss?! Nuvel, gi meg tre poeng og jeg skal holde skikkelig kjeft.
              runarM

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                #67
                Opprinnelig skrevet av runarM
                Snodig indeed. Berg har jo også etter eget sigende vært forholdsvis fornøyd med spillet på tross av manglende resultater, da rimer det ikke helt å stadig rokkere rundt på både midten og foran. Hadde dog håpet på rise i en offensiv sentral rolle på midten, men ikke som hengende spiss?! Nuvel, gi meg tre poeng og jeg skal holde skikkelig kjeft.
                Om vi skulle hatt riise som en av de sentrale så ser jeg ikke så mange grunner til at det er en mye bedre ide nå enn i vinter. Da burde Berg bestemt seg for det tidligere og kjørt inn et lag med Riise sentralt. Liker ikke at det kommer nye ideer hver runde som blir testa i maks 2 runder før vi prøver noe nytt igjen.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #68
                  Leser i nyhetstråden at dette trolig blir midtbanen om Kiko rekker kampen:

                  Essediri - Mouelhi - Søgård - Myklebust

                  Det her må vel være den dårligste midtbanefireren vi har spilt med på mange mange år? Av disse fire spillerne er det vel kun Kiko - i god form vel og merke - som holder god tippeligastandard. Merkelig sammensetning av Berg, men samtidig så tyder det på at vi skal spille defensivt mot Brann. Ville heller sett en slik firer på midten:

                  Riise - Dosso - Kiko - Nosa
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Det tror ikke jeg. Det laget som får overtaket fra begynnelsen av stikker av med poengene. Om Brann kommer til tidlige mulligheter og får dominere banespillet vil de føle at de nærmer seg flytsonen og gjenvinne trua på egne evner. Om vi får overtaket fra børjan vil spillerne tenke at nå skal det faen meg gå, og endelig snur det.

                    Join me next week on "Let's pretend to know what we're on about", when I will be amateurishly analyzing the mating patterns of orangutangs.
                    Det var jo ren verdal-lotto at ikke bodø-glimt scoret først i siste kamp. De hadde et massivt overtak de første 10, men punghår, måkefjær og jordens rotasjon forhindret skåring til fiskerne. Deretter fikk brann rompa opp av fiskersuppa og gjorde et fantastisk flaksemål hvor kollektiv søvnapné og en keepertabbe av majestetiske proposjoner gav dem ledelsen på et sølvfat. Som med oss varierte begge lagene enormt i prestasjoner, og hvem som putta først var helt tilfeldig. Slik tror jeg også det blir i morra. Helt riktig av Berg å skyve den LSK-spilleren med mest flaks og gullhår i nedre ryggledd høyere opp i banen. Anbefaler jesus-kanaris å legge seg i massiv forbønn med trippel nattverd og voksendåp med tromme for å sikre Guds lykke og velmenende åsyn. Etter kampen vil sikkert noen klare å se et system i tilfeldighetene, men slik er det alltid når fru fortuna styrer utfallet ref. skatteoppgjøret.

                    Ellers er jeg glad for å se Essediri tilbake, i de to korte innhoppene sist kom han til en gigasjanse og et målgivende innlegg. Ettersom Riise bare virrer rundt om dagen er det like greit å hive han inn på midten. Jeg har STOR tro på kombinasjonen Essediri og Kiko.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #70
                      Dette er faktisk årets første bortekamp på gress!

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Dette er faktisk årets første bortekamp på gress!
                        I den forbindelse er det jo å håpe at gresset der borte endelig er blitt festa til bakken.

                        Ellers er jeg enig med Reka i at dette blir bingo, hverken vi eller skarre-på-r laget har trua for tia. Den som først har lykken med at kula detter ned på rett sted får overtaket.

                        Jeg har mareritt om en tidlig gåll til oss med påfølgende lavtliggende kanarifugler og panikkarta jobbing i forsvaret hvor ingen markerer noen. Når bergensera utligner går lufta helt ut av gutta og det er duka for en glisende Davy W. Håper på 0-1 etter en sein scåring, veldig sein.

                        Jeg begynner desverre å få fjorårsfeelingen... den som gir deg stygge tanker om at ingenting nytter. Pessimisme, vik fra meg!
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av hoyt
                          Leser i nyhetstråden at dette trolig blir midtbanen om Kiko rekker kampen:

                          Essediri - Mouelhi - Søgård - Myklebust

                          Kan ikke forstå annet enn at det vil bli enda lenger avtstand mellom midtbane og angrep med denne konstellasjonen, virkelig skeptisk! Dessuten, her snubler man over hverandre i uttalelser om at alt er så bra og harmonisk og at det snart vil snu, men så begynner altså eksperimenteringa.

                          Etter landskampen mot Finland sa Berg at det var uaktuelt å dra inn Riise på sentral midtbane. Nå blir det altså noe som i utganspunktet var enda mer uaktuelt.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Etter landskampen mot Finland sa Berg at det var uaktuelt å dra inn Riise på sentral midtbane. Nå blir det altså noe som i utganspunktet var enda mer uaktuelt.
                            Han sa at det var uaktuelt å bruke han som sentral midtban, men at han kunen komme til å bruke han som hengende spiss. Så han har alltid vært åpen for dette.

                            Last edited by HSft; 29.04.2009, 18:04. Begrunnelse: fant link

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 846

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Kan ikke forstå annet enn at det vil bli enda lenger avtstand mellom midtbane og angrep med denne konstellasjonen, virkelig skeptisk! Dessuten, her snubler man over hverandre i uttalelser om at alt er så bra og harmonisk og at det snart vil snu, men så begynner altså eksperimenteringa.

                              Etter landskampen mot Finland sa Berg at det var uaktuelt å dra inn Riise på sentral midtbane. Nå blir det altså noe som i utganspunktet var enda mer uaktuelt.
                              Tror nok ikke BHR kommer til å være spiss i den forstand. Han kommer ikke til å være ofte nærmere målet enn OO, så BHR blir nok et bindeledd mellom midten og OO. Om det lykkes veit vi om 25 timer og 20 minutter..
                              Morten

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #75
                                Greit at Riise plasseres sentralt, for noen ving er han ikke lenger. Samtidig som størrelsen på egoet har vokst har Riise mer og mer trukket inn mot midten.
                                Bra at Karim kjøres som ving, kanskje vi endelig får noen som forer Occean med baller han angriper som bare han (og evnt Gilbert) kan.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #76
                                  Helt rett å kjöre Riise inn i banen. Det har ihvertfall jeg etterlyst en stund. Han har kreativ kapasitet og teknikk til å ta en rolle som offensiv kreatör. Forhåpentligvis kommer han til å ligge ganske mye lavere enn OO og fungere som et bindeledd og distribueringspunkt for de to bak, vingene og Occean. Dog er det viktig at de to sentrale midtbanespillerne ikke lever i troen om at BHR skal ta hånd om alt fremover. En av dem må til enhver tid ta aktivt del i det offensive spillet. Forhåpentligvis stiller vi med Kiko og Dosso/Nosa. De er bedre egnet for å spille seg gjennom Brannlaget, enn Sögård er. Nå ser jeg RB tipper på Kiko-Sögård fra start, og i så fall bör Kiko ta det offensive ansvaret. Han har egenskaper med ball, som går utenpå Sögårds. Sögård får holde rent lavere på midtbanen, og gi ball til en mer kompetent spiller så fort han vinner den. Synes alikevel ikke denne konstellasjonen er optimal, da vi stiller med to x'er når vi behöver en x og en y.

                                  Ellers håper jeg Karim fortsetter der han slapp i Tromsökampen, IKKE bartekampen.
                                  Ser ut som Berg har langsiktige planer med Myklebust. På tross av svake prestasjoner gir han gutten masse tillit, noe som kanskje er rett medisin for Magnus. Han har ferdigheter så det holder, men selvtillit som en 15-åring.
                                  Last edited by andersmm; 29.04.2009, 21:11.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #77
                                    Riise scoret mye på u21 landslaget i perioden han kom til oss, men for LSK har han bidratt med få scoringer. Kanskje er dette en posisjon som passer ham som hånd i handske, men jeg synes det er mye utskiftinger nå, både i forsvaret, sentral midtbane og spiss ved siden av OO.

                                    Jeg synes vi har blitt merkbart bedre når Edwin har kommet inn de tre siste kampene. Derfor hadde jeg håpet at han skulle få en sjanse fra start. Samtidig er det en fin type å ha på benken.

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      #78
                                      En ting er jeg veldig skeptisk til med Riise som hengende spiss; nå vil han enda oftere komme i avslutningsposisjon fra distanse! Når skal den gutten innse at han ikke har skuddbeinet til broren? Grøsser av tanken på flere halvslappe lompeskudd midt på mål...

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                        En ting er jeg veldig skeptisk til med Riise som hengende spiss; nå vil han enda oftere komme i avslutningsposisjon fra distanse! Når skal den gutten innse at han ikke har skuddbeinet til broren? Grøsser av tanken på flere halvslappe lompeskudd midt på mål...
                                        Halvslappe lompeskudd på mål gir en hel masse returer, sett i lys av standarden på norske keepere, og da bergenske keepere i sær.

                                        Så har vi i det minste en midtbanespillere som evner å skyte ballen noenlunde hardt, på målet. Det er sjanseskapende. Kiko bruker å fyre sine skudd for høyt, og både Kiko og Søgård skyter for sjelden og for dårlig. De gangene Søgård scorer er det på indreløper-løp bakfra inn i boksen med påfølgende skudd. Kiko scorer utelukkende på straffer, han scorer ikke i banespillet noensinne. Ingen av disse gutta evner å score på langskudd dessverre.

                                        Men Riise treffer i alle fall målet oftere enn før og er derfor blitt mer målfarlig. Så hvis ikke Riise skulle score, blir det i alle fall noen returer som Ollie kan putte inn. Og det kan være nok til å senke Brann.
                                        Last edited by Hamburg & Kanari; 30.04.2009, 01:26.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          #80
                                          Jeg har vært en gang i Bergen i hele mitt liv, og det var da også nok for meg i dette livet. 3 dager med pissregn, Bergen må være et av de genuint mest utrivelig steder på denne jord, med et av de aller mest bedritne laga som noen gang har tråkka på og snubla over en fotball. Spørsmålet lyder altså: -Går kampen på TV ? Og hvis ja, går det an å skru av nebbet til masete Alsaker, komplett inkompetente Watnhe, partiske Frode Olsen og den lille hagedvergen til B/G / RBK ???
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...