LSK-Ræv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Karakterbok LSK-Ræv

    Alle har jo sett kampen, og den har blitt oppsummert histen og pisten. Min egen oppfatning: RBK var veldig tent og på hugget fra start. De tok LSK på senga, og dro med seg en veldig fin innledning på kampen gjennom resten av førsteomgang. Rett og slett kriget oss i senk.

    Vi blir igjen felt av at avstanden opp til de to på topp blir alt for lang. Siden Rosenborg la seg såpass høyt i banen og etablerte press nær vår 16-meter, ble Nosa tvunget ned i en mer defensiv rolle enn hva kanskje var planen.

    Etter pause var vi mye bedre, og da målet kom, hadde jeg et lønnlig håp om at vi skulle klare å ro det inn. Utrolig frustrerende å derfor se Vidar Riseth drive ballwatching som en annen 16-åring, først, og dernest at alle de bakre fem gjør seg skyldig i å bakke av fra Sapara, slik at han får skyte upresset fra 20 meter. Resultatet er det ikke noe å si på - Rosenborg var gode - men måten vi tapte på svir veldig, for det var helt unødvendig å tape denne kampen, slik som den utviklet seg.

    Boka:
    Otto 5 (6-4) - Totalinntrykket ødelegges av det andre målet, som han definitivt bør ta. Bortsett fra det en opptur etter en dårlig kamp i Tromsø. Ryddet opp bra bak midtstopperne de gangene markeringene glapp, to gode redninger og bra utspill.
    Nordtveit 6,5 (7-6) -Reduserer Trond Olsen til en sutrende dust med fallesyke. Viser fote fram pasningsfoten, tross noe slurv, også fra ham.
    Riseth 5,5 (7-4) - Veldig god helt fram til en håpløs juniorfeil på 1-1. Er vel også stopperen nærmest Sapara på 1-2.
    Kippe 7 (7-7) - Fikk mye mot seg fra Øvrebø, som samtidig overså Iversens griserier. God kamp av Frode.
    Ringstad 5,5 (5-6) - Begår et par juniorfeil med ballen i beina det første kvarteret. Løser situasjonene enklere etter det. Habilt.
    Riise 6 (6-6) - Står på og jobber bra, og scorer et mål. Men aldri effektiv med ballen i beina, og slipper returløpene mot Dorsin minst fire ganger (jeg telte). Tre av gangene slapp Dorsin til innlegg fra overlapp. Det holder ikke, Riise.
    Mouelhi 6 (7-5) - God førsteomgang, mye av æren for at vi holdt nullen til pause tilfaller Mouelhi. Falt mer ut av posisjon etter pause, og lot seg stresse av Sapara, som tok en mer offensiv posisjon da. Likevel best av de på midtbanen.
    Nosa 4,5 (4-5) - Led under lite tid på ballen og pådro seg mange ballmist; åpenbart ikke vant til det råharde presset på ballfører i Norge. Ble derfor lite synlig kreativt sett. Helt grei defensiv jobb, løper veldig mye. Sterk i kroppen, god balanse.
    Myklebust 3 (3-3) - Kan snart få noen kamper på benken nå, synes jeg. Ender vender han inn i banen og blir takla, ellers går han seg vill nede ved hjørneflagget. Hjelper bra til defensivt og løper mye, men ingen skapende kraft.
    Occean 5 (5-5) - Helt ok jobb av Ollie. Ble veldig alene, og feilvendt, men det har mest med dype medspillere og et lag med altfor stor avstand mellom midtbane og angrep.
    Bergmann 3 - Bra ballbehandling, men ble smågutt mot Demidov og Lago.

    ->Edwin 5 - Utbyttet er iblant variabelt, men det er hevet over enhver tvil at Eddie gir oss noe resten av angrepsrekka vår ikke makter. Øvrebø stjal hans første mål for klubben fra ham. Håper å se ham fra start mot Brann (Eddie, ikke Øvrebø - Gud forby)

    ->Søgård - Ok innhopp, men lyktes ikke i sin misjon, som var å ligge i beina på Sapara. Vant sin andel dueller.

    ->Karim - Burde definitivt ha satt Occeans flikk rett før slutt. Tynt!
    Last edited by iL; 27.04.2009, 20:01.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Riseth 5,5 (7-4) - Veldig god helt fram til en håpløs juniorfeil på 1-1. Er vel også stopperen nærmest Sapara på 1-2.
    Kippe var nærmest på 2-1, men du er alikevel for snill med Vidar.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz

      ->Edwin 5 - Utbyttet er iblant variabelt, men det er hevet over enhver tvil at Eddie gir oss noe resten av angrepsrekka vår ikke makter. Øvrebø stjal hans første mål for klubben fra ham. Håper å se ham fra start mot Brann (Eddie, ikke Øvrebø - Gud forby)
      TIL away. Da putta Edwin sitt første mål for klubben..

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Riseth er som flere ganger svak i presset og hjelper ikke medspillerne sine som han skal... Burde trekkes mer.
        BHR spilte i mine øyne 2 forskjellige omganger, hvertfall store deler av 1. omgangen var han slapp og langt på nær så god som i store deler av andre omgangen...
        Ellers er vi enige ;-)

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #5
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Kippe var nærmest på 2-1, men du er alikevel for snill med Vidar.
          Nå må du nok vaske brillene, Essidiri er nærmest og ofrer seg ikke i det hele tatt, meget svakt, nærmeste stopper er selvsagt Riseth.

          Hadde Essidiri vært Frode Kippe kan jeg GARANTERE deg at det skuddet hadde blitt stoppet

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av dollyholly
            Nå må du nok vaske brillene, Essidiri er nærmest og ofrer seg ikke i det hele tatt, meget svakt, nærmeste stopper er selvsagt Riseth.

            Hadde Essidiri vært Frode Kippe kan jeg GARANTERE deg at det skuddet hadde blitt stoppet
            Det har du faktisk helt rett i. Jeg har klart det urolige og sett feil på Essediri og Kippe...
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7080

              #7
              Opprinnelig skrevet av sniper
              TIL away. Da putta Edwin sitt første mål for klubben..
              Hmm...

              *host*
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Mouelhi 6 (7-5) - God førsteomgang, mye av æren for at vi holdt nullen til pause tilfaller Mouelhi. Falt mer ut av posisjon etter pause, og lot seg stresse av Sapara, som tok en mer offensiv posisjon da. Likevel best av de på midtbanen.
                Nå har jeg bare sett kampen en gang, men jeg vil si at Mouelhi burde belønnes med 5-7 i stedet for 7-5. I første omgang var han på linje med resten av laget ofte på etterskudd. I andre omgang hadde han mange farlige brudd høyt oppe i banen og slo også gode pasninger fremover. Alt i alt en bra kamp, men jeg mener at mannen var mye bedre i andre enn i første.

                Kommentar

                • sbraathen
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2004
                  • 88

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  Boka:
                  Otto 5 (6-4) - Totalinntrykket ødelegges av det andre målet, som han definitivt bør ta. Bortsett fra det en opptur etter en dårlig kamp i Tromsø. Ryddet opp bra bak midtstopperne de gangene markeringene glapp, to gode redninger og bra utspill.
                  synes du er litt snill med otto....i første omgang gjør han det han skal, men i andre omgang gjør han mye rart.

                  virker ekstremt ubesluttsom og feilvurderer for mange situasjoner. i tillegg så slipper han 2 mål på 2 hjemmekamper i korthjørnet....det skal ikke skje 2 av 2 ganger.

                  synes otto kan få hvile litt på benken nå og la andré få prøve seg en kamp eller to
                  Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                  - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3438

                    #10
                    Stort sett gode vurderinger, trigz, men har et par innvendinger:

                    Riise's førsteomgang var elendig. Han svirret rundt som en hodeløs kylling, og kun et par brukbare returløp var det positive. Løper altfor mye inn i midten og gjør oss veldig trange når vi går i angrep. Han tok seg opp etter pause, men allikevel en av de dårligste kampene jeg har sett ifra den gutten.

                    Myklebust gjorde en kjempejobb defensivt, men manglet en del fremover. Ikke uten grunn at RBK fikk sine første innlegg ifra høyre først etter at han gikk ut. En treer er altfor dårlig betalt, spesielt når Riise får seksere.

                    Occean burde ha et poeng mindre. Han har ikke teknikken til å spille ensom spiss og targetmann, og burde nok vært erstattet av Sundgot.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Stort sett gode vurderinger, trigz, men har et par innvendinger:

                      Riise's førsteomgang var elendig. Han svirret rundt som en hodeløs kylling, og kun et par brukbare returløp var det positive. Løper altfor mye inn i midten og gjør oss veldig trange når vi går i angrep. Han tok seg opp etter pause, men allikevel en av de dårligste kampene jeg har sett ifra den gutten.

                      Myklebust gjorde en kjempejobb defensivt, men manglet en del fremover. Ikke uten grunn at RBK fikk sine første innlegg ifra høyre først etter at han gikk ut. En treer er altfor dårlig betalt, spesielt når Riise får seksere.

                      Occean burde ha et poeng mindre. Han har ikke teknikken til å spille ensom spiss og targetmann, og burde nok vært erstattet av Sundgot.
                      Enig i at Riise har fått for lite pepper i forhold til Mykle. Mistet ballen mange ganger offensivt og fikk til svært lite for en spiller av hans kaliber. Begge var gode defensivt og ræva offensivt, men forventer at Riise skal klare seg bedre i en kamp som denne.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        Hvilken karakter gir du til "kan-ha-tatt-feil-for-n'te gang-imot-LSK-Øvrebø", trigz ? Går det an å kaste terningen så hardt gjennom veggen at naboen tar telling? Satann, for ei møkkadommer. Øvrebø er en stor KJÆRRING. Er ikke i tvil et sekund om at han gjør dette bevisst, når han gjør det gang på gang. Den mannen har ALDRI blåst til fordel for hjemmelaget på Åråsen. Ynkelig av NFF å sette opp partiske dommere.

                        Aldri i livet om Tom henning Øvrebø opptrer og blåser nøytralt, når LSK står på ene banehalvdelen. Det høres ut som en syting, men når man kommer opp i et visst antall kamper med skeiv dømming, er det ikke lenger tilfeldigheter. Da mister man respekten en dommer behøver, og troverdigheten. Øvrebø må nedgraderes, evt. fratas muligheten til å dømme Sportsklubben Lillestrøm.

                        Fair Play, liksom. Særlig.
                        NFF, takk skal dere faen meg ikke ha.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Øvrebø er en stor KJÆRRING. Er ikke i tvil et sekund om at han gjør dette bevisst, når han gjør det gang på gang. Den mannen har ALDRI blåst til fordel for hjemmelaget på Åråsen.
                          Øvrebø ga oss 3 straffer mot Moss i 1999, men det veier vel ikke helt opp for at han har dømt mot oss de neste 10 årene. Har han ikke forresten dømt (mot) oss i påfallende mange kamper akkurat mot Ræv?
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Øvrebø ga oss 3 straffer mot Moss i 1999, men det veier vel ikke helt opp for at han har dømt mot oss de neste 10 årene. Har han ikke forresten dømt (mot) oss i påfallende mange kamper akkurat mot Ræv?
                            Ja, det stemmer. Påfallende ofte har han dømt store fordeler til RBK, særlig mot LSK.

                            Mot Moss tok han sikkert bare feil av draktfargene, og trodde han hadde blåst tre straffer FOR Moss, mot LSK. Sånn går det, når du ikke har filla peiling.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Det har du faktisk helt rett i. Jeg har klart det urolige og sett feil på Essediri og Kippe...
                              Åssen da?

                              En er meget brukbar og den andre bør vrakes snarest mulig.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Boka:
                                Otto 5 (6-4) - Totalinntrykket ødelegges av det andre målet, som han definitivt bør ta. Bortsett fra det en opptur etter en dårlig kamp i Tromsø. Ryddet opp bra bak midtstopperne de gangene markeringene glapp, to gode redninger og bra utspill.
                                Altfor snill mot Otto. Begge mål er scoret i "keepernshjørnet" (dvs. nærmest hjørnet). En gang er en tabbe, to tyder på slurvhet.

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Riseth 5,5 (7-4) - Veldig god helt fram til en håpløs juniorfeil på 1-1. Er vel også stopperen nærmest Sapara på 1-2.
                                Altfor mye kritikk rettet mot Riseth. Har sett kampen på opptak i tillegg til det som jeg opplevde og Riseth kriger som faen. Hadde gitt ham 7-6 selv.


                                -
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                ->Karim - Burde definitivt ha satt Occeans flikk rett før slutt. Tynt!
                                Skal jeg si no'a ???
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Øvrebø ga oss 3 straffer mot Moss i 1999, men det veier vel ikke helt opp for at han har dømt mot oss de neste 10 årene. Har han ikke forresten dømt (mot) oss i påfallende mange kamper akkurat mot Ræv?
                                  Han dømte seriefinalen i 2001 hvor han snøyt LSK for minst en straffe. Frode Johnsen rev ned Sundgot blant annet.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7080

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                    Altfor snill mot Otto. Begge mål er scoret i "keepernshjørnet" (dvs. nærmest hjørnet). En gang er en tabbe, to tyder på slurvhet.
                                    Jeg syns ikke Otto kan lastes for det første målet.

                                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                    Altfor mye kritikk rettet mot Riseth. Har sett kampen på opptak i tillegg til det som jeg opplevde og Riseth kriger som faen. Hadde gitt ham 7-6 selv.
                                    Jepp, Riseth spilte en veldig god kamp helt fram til giganttabben hans på 1-1. Mister ett poeng på det, ytterligere ett på at han ligger for dypt på 1-2 (og i tillegg snur ræva til når Sapara skyter!).
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      #19
                                      Foreslår at man studerer Essidiris forsøk på å stoppe skuddet til Sap sap sappara, j... tynne greier, vitner om en spiller som IKKe har feelings for klubben

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        #20
                                        Det som skjer på 1-1 er en kollektiv svikt, Strand supermann e arkitekten, Kippe har vært opp og er på vei tilbake in defens når Prica, the premier leage player lurer gutta, Otto den kunne du ha tatt

                                        Kommentar

                                        Working...