Klapp på ryggen for HB - støttetråd

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

Klapp på ryggen for HB - støttetråd

Tross for en ny skuffelse mot pyromenene, må jeg støtte HB 99.99 prosent i dag.

Han benket OO etter pausen. Tok litt balls for å benke "stjernespissen" mener jeg, særlig når man ligger under. OO er langt under pari. Det er vi enige om, ikke sant?

Han våget å starte Riise Jnr som hengende spiss.

Hansen fikk sitt debut.

Gjorde om formasjonen flere ganger under kampen.

Han prøver noe nytt. Bare tenk tilbake til Uday. 4-3-3 og trekant pasninger.

Jeg begynter å se at ting begynner å sitte sammen nå. Ligger meget tynt ift. angrepende\spiss opsjoner\muligheter men jeg ser for meg en opptur for gutta. Stå på gutter. Sesongen begynner for oss til onsdag (ikke sant dennis!)
    Last edited by RSP; 07.05.2009, 08:53. Begrunnelse: dennis som hjalp meg med terminslista.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK
  • David Hay
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Apr 2007
    • 22

Og han bruker ikke energi til å snakke om Roy Helge, selv om han har alle grunner i verden til å gjøre det. Godt gjort, tviler på om jeg hadde klart det samme.

Kommentar

• LSK Missile
      I karantene
      Ferskenpels
      • May 2009
      • 7

Opprinnelig skrevet av David Hay
      Og han bruker ikke energi til å snakke om Roy Helge, selv om han har alle grunner i verden til å gjøre det. Godt gjort, tviler på om jeg hadde klart det samme.

Berg skjønner at Roy helge Olsen er en for dårlig Dommer til og i heletatt bruke energi på. Er NFF som er idiotene her som lar dissa svina løpe rundt utpå der og drite seg ut! en SKAM for Norsk fotball! Henning viser klasseforskjell.. Roy helge viste hva han synes om LSK på banen,Henning Pisser på roy helge etter kampen

Keep on going strong Henning detta løssner!!

Kommentar

• David Hay
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Apr 2007
        • 22

Opprinnelig skrevet av LSK Missile
        Berg skjønner at Roy helge Olsen er en for dårlig Dommer til og i heletatt bruke energi på. Er NFF som er idiotene her som lar dissa svina løpe rundt utpå der og drite seg ut! en SKAM for Norsk fotball! Henning viser klasseforskjell.. Roy helge viste hva han synes om LSK på banen,Henning Pisser på roy helge etter kampen

Keep on going strong Henning detta løssner!!

- AT Roy Helge Olsen er ubrukelig tror jeg de fleste er skjønt enige om. Problemet hans er at han alltid velger den kontroversielle avgjørelsen hvis han har valget. I England kaller de dette for Fa-cupsyndromet. Henning fortjener skryt for å ikke fokusere på dette, det er andre sin oppgave. Torgeir kunne f.eks. hvert fall nevne det i media!

Kommentar

• Fuglegutt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2008
          • 863

Opprinnelig skrevet av David Hay
          - AT Roy Helge Olsen er ubrukelig tror jeg de fleste er skjønt enige om. Problemet hans er at han alltid velger den kontroversielle avgjørelsen hvis han har valget. I England kaller de dette for Fa-cupsyndromet. Henning fortjener skryt for å ikke fokusere på dette, det er andre sin oppgave. Torgeir kunne f.eks. hvert fall nevne det i media!

Føler vel at det er en av ( mange) forskjellene fra i fjor og åra før der, vi beinflyr ikke til media om alt mulig, ala Fjøra/Tom Tom.
          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• kinstad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2007
            • 406

Berg er god mann og det å klage på dommeren hjelper oss bare ikke. Jeg tror nemlig at spillergruppa vil føle seg ustrekkelig eller få dårlig selvtillitt som syting og klaging blir en del av hverdagen dems. Typisk det som skjedde i fjor. Klager treneren = klager spillerene = dårligere prestasjoner/vanskeligere å yte.

Fortsett å hold det posetivt, løst og ledig Berg. Etter min mening vil det hjelpe oss i lengden.
            ________
            -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Litt typisk at Berg holder kjeft den gangen han nok har hatt aller mest grunn til å føle seg snytt av dommeren. Men Brann-kampen bør gå i glemmeboka fortest mulig, utenom Hansens keeperspill og angrepet med nærmere tjue trekk som Opdal ikke hadde averga mål på om han hadde gått inn for det. Gul makt på sitt ypperste!

Etter å ha sett Molde leke seg på plastikken i havgapet føler jeg meg rimelig sikker på at vi klarer oss greit. Dette blir en sesong der Molde og RBK stikker fra, resten av laga slår hverandre og minst tre lag vil havne bak oss. Bodø, Godset og Lyn sikrer oss ny kontrakt.

Kommentar

• OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Litt typisk at Berg holder kjeft den gangen han nok har hatt aller mest grunn til å føle seg snytt av dommeren. Men Brann-kampen bør gå i glemmeboka fortest mulig, utenom Hansens keeperspill og angrepet med nærmere tjue trekk som Opdal ikke hadde averga mål på om han hadde gått inn for det. Gul makt på sitt ypperste!

Etter å ha sett Molde leke seg på plastikken i havgapet føler jeg meg rimelig sikker på at vi klarer oss greit. Dette blir en sesong der Molde og RBK stikker fra, resten av laga slår hverandre og minst tre lag vil havne bak oss. Bodø, Godset og Lyn sikrer oss ny kontrakt.
                Jepp. Du har rett i det som du sier. Glimt er elendig og Lyn er på randen av konkurs. Godset er sterk hjemme på kunstgresset sitt og havner langt foran oss.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• jonpaurog
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Apr 2009
                  • 11

Støtte til Henning Berg

Jeg har full tillit til Henning Berg som trener. LSK er i en finansiell dyp dal. Vi har svært begrensede midler. Hvis vi noen gang skal se LSK i toppen av tippeligaen, mener jeg det HB nå gjør er det eneste korrekte, han foretar et generasjonsskifte.

Slik jeg ser det har LSK ingen mulighet til kortsiktig gode resultater. I beste fall kan vi klare en 9-12 plass dersom vi bare satser korsiktig og bruker våre eldste og mest rutinerte spillere over hele rekka. Jeg tror nemlig det vil gi bedre uttelling enn dersom vi bruker juniorene vi gjør nå. Men det medfører også at vi kommer til å ligge å kjempe på samme plass i mange år fremover. Akkuratt der vi hadde ligget de siste årene også om det ikke var for at Per Berg kom inn å reddet klubben noen år tilbake.

Jeg tror LSKs eneste mulighet til å komme tilbake i toppen i norsk toppfotball er å satse på de yngre garder. Dette vil også kunne redde LSK økonomisk. På lang sikt er jeg sikker på at et generasjonskifte der vi satser på flere gode unge talenter vil gi resultater. Kanskje ikke i år, kanskje ikke neste år, men om 2-3 år er jeg overbevist om at vi kommer til å se at det har lønt seg. Og jeg kan ikke se noen som er bedre til å bygge opp et lag fra bunnen av, og samtidig fortsette å avle opp gode talenter i klubben enn nettopp Henning Berg.

Når jeg sier at jeg tror dette vil kunne redde LSK økonomisk også, er det godt gjennomtenkt. I stede for å hente inn gamle avdankede ringrever å gi dem lønn i millionklassen, har jeg mye større tro på å bygge opp spillere fra bunnen. Spillere som senere kan gi LSK gode inntekter ved salg.

LSK er i ferd med å bygge seg opp til å bli et atraktivt akademi alla Ajax. Jeg er stolt og meget glad over det som skjer i klubben. Så får det heller være at de kortsiktige resultatene uteblir i år. Dette er en investering i klubbens fremtid som jeg er svært positiv til. Og jeg håper Henning Berg blir her lenge. Så til alle dere som river dere i håret og kritiserer Berg som om han skulle være Tom Nordli, se dere om og innse fakta. Vi er fattige og blottet for toppklasse spillere. Uwe Rösler vokser ikke på trær, ei heller Per Berg. Ja til langsiktig satsing, ja til Henning Berg!

Kommentar

• antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

Unnskyld meg, men jeg gidder faen ikke 3 år med den driten her. Og det er jeg ikke aleine om. Et generasjonsskifte kan da for faen skje uten at laget spiller som hodeløse kyllinger med svineinfluensa.

Jeg lurer faktisk på hva i helvete de driver med på trening. Mine tips til Henning:

-Defensiv samhandling
                    -Formasjonstrening

Kommentar

• MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

Fullstendig enig med deg trådstarter.

LSK kan ikke fortsette å hente spillere til 6 - 8 millioner kroner og da er Henning Berg utvilsomt den beste treneren vi kan ha i Norge. Vi snakker tross alt om Norges Wenger her. En trener som våger å satse ungt og det vil betale seg i lengden. Som du er inne på, vi vil kanskje slite et par sesonger men at det LSK nå gjør lønner seg på sikt finnes det ingen tvil om.

At Henning Berg begynner å få kritikk nå lå vel litt kortene men jeg skal ikke kaste meg med på bølgen. Det er en annen tid på Åråsen i år kontra de siste årene og jeg stoler fult og helt på at Henning Berg løser dette. Det er klart at så mange skader merkes på Tippeligaens yngste lag. Vi kommer oss over dette også. Henning Berg og resten av LSK har full tiltro til denne modellen å drive LSK videre, og jeg stoler på det.

In Berg we trust!!!!

Kommentar

• jonpaurog
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Apr 2009
                        • 11

Opprinnelig skrevet av antikris
                        Unnskyld meg, men jeg gidder faen ikke 3 år med den driten her. Og det er jeg ikke aleine om. Et generasjonsskifte kan da for faen skje uten at laget spiller som hodeløse kyllinger med svineinfluensa.

Jeg lurer faktisk på hva i helvete de driver med på trening. Mine tips til Henning:

-Defensiv samhandling
                        -Formasjonstrening
                        jeg trokke du skjønner innlegget helt. Dette var ment som prinsippeil støtte til Berg og LSK for jobben de gjør, og som et motargument mot mange latterlige uttallelser i diverse tråder. Klart det burde gå ann å gjøre noe på trening så vi begynner å vinne kamper. Men jeg kan likevel ikke se for meg at vi får noen god plassering på årets tabell. Og jeg tar heller med meg kvallik og unggutta på banen enn 11 plass med laget fullt av overbetalte gamlinger (som feks å hente tilbake SP)...

Kommentar

• MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

Opprinnelig skrevet av antikris

-Defensiv samhandling
                          -Formasjonstrening
                          Tror du virkelig ikke at Henning Berg har fokus på dette?

Men det blir vanskelig med defensiv samhandling og et klart spillemønster når man ikke får spilt to kamper på rad engang med noe som ligner det samme laget.

Disse to tipsene dine til HB kan kun utføres med kontinuitet og tid. Når du begynner å mase om dette etter såpass kort tid og med så mange skader i laget gir du ikke HB sjansen til å følge dine tips.

Kommentar

• antikris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 520

Jeg skjønner fint hva du mener, og jeg ønsker en forandring velkommen også, men jeg mener at dette kan gjøres uten å prestere så dårlig som vi har gjort til nå. Noe er fundamentalt feil med laget, og selv om Berg sitter trygt (jeg ønsker ikke hans avgang selv med nedrykk) så syns jeg det må være lov å stille spørsmål ved måten denne omstillingen blir gjort på, og om den eventuelt har gått litt for fort.

Kommentar

• mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Disse to tipsene dine til HB kan kun utføres med kontinuitet og tid. Når du begynner å mase om dette etter såpass kort tid og med så mange skader i laget gir du ikke HB sjansen til å følge dine tips.
                              HB tok over i fjor høst... Er fotballspillere usedvanlig tunglærte ?
                              Noen ting burde folk ha fått med seg, vi skaper bortimot ingenting. Prestasjonene er på linje med fjoråret selv om enkelte ser ut til å hevde noe annet.

Tar noen ansvar for den totale mangelen på form de "gamle" på laget viser ? Alle kan umulig ha gjort jobben rett når ingen spillere (kanskje med unntak av fra Kippe) er i nærheten av sitt normale prestasjonsnivå.

Masse skader.... hvorfor ?
                              Dersom vi har et større antall skader enn andre klubber skal dette kun tilskrives uflaks kontoen eller er det noe som gjøres galt et eller annet sted ?
                              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Opprinnelig skrevet av jonpaurog
                                LSK er i ferd med å bygge seg opp til å bli et atraktivt akademi alla Ajax. Jeg er stolt og meget glad over det som skjer i klubben.
                                Tanken er jo fin, men den hjelper sørgelig lite dersom vi roter rundt i adecco eller lavere.
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MedlemNR35
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 905

Opprinnelig skrevet av mooph
                                  HB tok over i fjor høst... Er fotballspillere usedvanlig tunglærte ?
                                  Noen ting burde folk ha fått med seg, vi skaper bortimot ingenting. Prestasjonene er på linje med fjoråret selv om enkelte ser ut til å hevde noe annet.

Tar noen ansvar for den totale mangelen på form de "gamle" på laget viser ? Alle kan umulig ha gjort jobben rett når ingen spillere (kanskje med unntak av fra Kippe) er i nærheten av sitt normale prestasjonsnivå.

Masse skader.... hvorfor ?
                                  Dersom vi har et større antall skader enn andre klubber skal dette kun tilskrives uflaks kontoen eller er det noe som gjøres galt et eller annet sted ?
                                  For å svare på det første først, som fotballspiller blir man aldri utlært og det handler ikke alltid om hva hver enkelt spiller kan men i de aller fleste tilfellene hvordan man opptrer sammen. Om man skal utvikle et bestemt offensivt spillemønster eller en trygg defensiv struktur er de to viktigste tingene tid og kontinuitet. Man kan begynne å se strukturene i løpet av kort tid men skal man ha nok tid til å få inn et system hvor hvilken som helst spiller i troppen kommer inn å gjør samme jobb som spilleren han erstatter trenger man iallefall og da sier jeg iallefall et par sesonger.

Det er stort sett kun Kippe som har spilt regulært i vårt forsvar fra vintersesongen og til nå. Man kan til nøds ta med Ringstad her selvom det ikke er noe tvil om at HB først og fremst ønsket Ringstad som en backup da Håvard Nordtveit ankom. Hvordan skal man egentlig få på plass en defensiv struktur når det kun er en spiller som har vært bankers i forsvaret siden oppkjøringen. Henning Berg har ikke ønsket dette men har blitt tvunget til å leve med det.

Når man da tenker på at det offensive tar enda lengre tid å få satt (flere elementer offensivt enn defensivt) kan ikke jeg annet enn å si at vi må la HB og resten av teamet få arbeidsro. Vi har mye skader, mange unge spillere, i starten på en spillestilforandring og ikke minst mange nye spillere som over tid vil gi oss kontinuitet men som i nuet gjør livet til Henning Berg litt vanskeligere.

Jeg synes ikke prestasjonene er på lik linje som i fjor. Jeg er kanskje enig om at kampen i går var grunn nok til å trekke den konklusjonen men hvis man ser på alle kampene i år kontra i fjor vil vi se et yngre lag med større potenisal og ikke minst hurtighet. Vi er ikke så tunge og trege som i fjor men lider av kontinuitetstrøbbel på grunn av skader, mindre/yngre tropp og fortsatt for liten tid til å se Henning Berg sine planer og ideer ute på banen.

Vi er på en måte mellom to spillestiler nå. Det kan man merke under kampene. Vi har ikke helt forlatt Tom Nordlie stadiet men vi er heller ikke på Henning Berg stadiet. Jeg synes Henning Berg skal få ro til vi er på Henning Berg stadiet. Om det er like dårlig da så kjør på med kritikk men det er altfor tidlig i dag.

Det blir på en måte det samme som om du har store planer for en eksamen. Når eksamen begynner starter du ditt arbeid men etter 3 timer river sensoren papirene dine ut av hånda di og ikke lar deg fullføre de ideene du hadde for eksamen. Du får på en måte ikke bevise dine ideer fordi man er så jævla utolmodig med å se resultatet.

Hvorfor vi har mye skader blir vanskelig å diskutere. Vi har iallefall mange skader og skadene er stort sett på sentrale spillere. Hvorfor? Vet ikke, og man skal selvsagt ikke skylde kun på skader men skader gir et resultat i form av at vi aldri får satt et lag og dermed mister noe av det viktigste i fotballen,- kontinuitet. Dessuten er vi ikke Manchester United, vi kan ikke erstatte Rooney og Ronaldo med Berbatov og Tevez. Vi må erstatte våre beste med Essediri, Bjørkøy og en haug av juniorspillere.

Jeg håper virkelig vi gir alt for å støtte HB og gutta nå. Det er tunge tider for unge spillere og uten støtte/tro vil vi gjøre jobben enda vanskeligere for HB.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Moderatormelding:
                                    Jeg har slått sammen de to støttetrådene for Henning Berg,

Kommentar

• runarM
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 566

Klarer ikke helt å se hvordan ting skulle vært gjort veldig annerledes?!

Ingen var vel under sesongoppkjøringen skeptisk til at HB fornyet laget med unge lovende spillere. Det var stor jubel for hver overbetalte gamlis som forsvant ut. Det var usunne forhåpninger til hvordan vi kom til å gjøre det i år, på tross av at alle burde forstå at vi kom til å variere i prestasjonene.

Nå når det går ræva, ustabiliteten er som forventet - men alt som kan gå i mot oss hva gjelder dommeravgjørelser, skadehelvete og marginer - da starter det sedvanlige sutrekoret fra etterpåklokskapens og kortsynthetens menighet.

Hvis man ikke ser forskjell på det HB driver med kontra Nordli / Fjøra - regimet kvalifiserer man ikke til å uttale seg i det heletatt, og burde sporenstreks bli bannlyst fra å uttale seg. Hvis man refererer til at man er lei av å "i de siste årene bli pissa på" gjør man nettopp dette - man trekker HB til ansvar for elendige disponeringer gjort av udugelige leder, trenere og støtteapparat som vi har vært så uheldige å trekkes med.

Når det er sagt; noen rykker ned av eliteserien hvert år, en del må slutte å innbille seg at vi pga tradisjoner og stolthet og blabla og gud vet hva automatisk ikke burde havne i denne situasjonen. Eliteserien er bingo som i stor grad avgjøres av tilfeldigheter. HB har tatt grep som har vært helt nødvendige for å rydde opp i år med vanstyre, og i verste fall kan dette føre til nedrykk. En faktor her er som de oppegående på forhånd var klar over - vi er avhengig av flyt, marginer og skadesituasjon for at dette skal gå bra. Når dette nå slår oss i trynet for fullt er det ingen overraskelse at vi ligger der vi ligger.
                                      runarM

Kommentar

• norskpoker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 399

Opprinnelig skrevet av jonpaurog
                                        LSK er i ferd med å bygge seg opp til å bli et atraktivt akademi alla Ajax. Jeg er stolt og meget glad over det som skjer i klubben. Så får det heller være at de kortsiktige resultatene uteblir i år. Dette er en investering i klubbens fremtid som jeg er svært positiv til. Og jeg håper Henning Berg blir her lenge. Så til alle dere som river dere i håret og kritiserer Berg som om han skulle være Tom Nordli, se dere om og innse fakta. Vi er fattige og blottet for toppklasse spillere. Uwe Rösler vokser ikke på trær, ei heller Per Berg. Ja til langsiktig satsing, ja til Henning Berg!
                                        Dette er et utsagn det ikke finnes noe belegg for i det hele tatt. Hvordan i all verden du klarer å sammenligne oss med Ajax er for meg en stor gåte. Vi vet ingen ting om hvordan vår såkalte ungdomssatsing vil virke. Vi vet ikke om spillerne er gode nok eller om lederne er gode nok til å få frem talentene som måtte bo i dem. Det eneste vi vet er at vi til nå har brukt en haug med unggutter samtidig i en situasjon hvor vi desperat trenger poeng. Hvor gode disse gutta kan bli er umulig å si på samme måte som det er umulig å si om Henning Barg er den rette mannen til å få dette til.

Jeg håper selvsagt at du har rett, men det er altfor tidlig å mene noe om at vår satsing på ungdommen kommer til å bli en suksess eller ikke.

Kommentar

Working...