Klapp på ryggen for HB - støttetråd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #21
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Ingen var vel under sesongoppkjøringen skeptisk til at HB fornyet laget med unge lovende spillere. Det var stor jubel for hver overbetalte gamlis som forsvant ut.
    Alle forstår at klubben måtte gjøre noe for å begrense utgiftene og det er alltid spennende med nye eksotiske navn å forholde seg til. Dessuten er en del av "gamlisene" bundet tett sammen med fjoråret rent følelsesmessig, det ble derfor på en måte an slags avsluttning når JML og JP dro.
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Det var usunne forhåpninger til hvordan vi kom til å gjøre det i år, på tross av at alle burde forstå at vi kom til å variere i prestasjonene.
    Det var ingen som krevde en topp-plassering og få som trodde på det. Prestasjonene er forøvrig stabile, vi fremstår som et dårlig addecco lag.
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Nå når det går ræva, ustabiliteten er som forventet - men alt som kan gå i mot oss hva gjelder dommeravgjørelser, skadehelvete og marginer - da starter det sedvanlige sutrekoret fra etterpåklokskapens og kortsynthetens menighet.
    En kan ikke skylde på andre ting alltid. Laget spiller kort & godt for dårlig fotball til å vinne. LSK har pr. nå ingenting i TL å gjøre. Det virker som gamlis'a er bytta ut med noe som er dårligere, noe som er trist.
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Hvis man ikke ser forskjell på det HB driver med kontra Nordli / Fjøra - regimet kvalifiserer man ikke til å uttale seg i det heletatt, og burde sporenstreks bli bannlyst fra å uttale seg.
    Det hjelper f... så lite at ting gjøres anderledes når resultatene av de nye metodene synes og være dårligere.
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Hvis man refererer til at man er lei av å "i de siste årene bli pissa på" gjør man nettopp dette - man trekker HB til ansvar for elendige disponeringer gjort av udugelige leder, trenere og støtteapparat som vi har vært så uheldige å trekkes med.
    Igjen skyldes det på andre. HB har et ansvar for hvilke unge spillere som har blitt valg, han har et ansvar for treninger og spilleres form og til slutt det overordnede ansvar for å frembringe de ønskede resultater.
    Opprinnelig skrevet av runarM
    Når det er sagt; noen rykker ned av eliteserien hvert år, en del må slutte å innbille seg at vi pga tradisjoner og stolthet og blabla og gud vet hva automatisk ikke burde havne i denne situasjonen. Eliteserien er bingo som i stor grad avgjøres av tilfeldigheter. HB har tatt grep som har vært helt nødvendige for å rydde opp i år med vanstyre, og i verste fall kan dette føre til nedrykk. En faktor her er som de oppegående på forhånd var klar over - vi er avhengig av flyt, marginer og skadesituasjon for at dette skal gå bra. Når dette nå slår oss i trynet for fullt er det ingen overraskelse at vi ligger der vi ligger.
    Jo, det burde være en overraskelse at vi ligger såpass langt etter alle andre lag i TL. Dersom målet for sesongen er adecco vil dette kunne oppnås til langt lavere kostnad enn i dag. Jeg tror faktisk det er mulig og søke NFF om degradering.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Det var ingen som krevde en topp-plassering og få som trodde på det. Prestasjonene er forøvrig stabile, vi fremstår som et dårlig addecco lag.
      Prestasjonene er bedre enn poengfangsten.

      Et dårlig adeccolag ville blitt rævkjørt i samtlige kamper så langt i år, det har ikke LSK blitt. Vi kan med rette si at vi er marginer og uflaks fra å ha 4-6 poeng flere enn det vi står med.

      Nå har jeg ikke fulgt voldsomt med på alle kampene så langt denne sesongen, men jeg fikk med meg Aalesund hjemme som ble pisset på av Molde på en måte vi ikke har sett LSK blitt siden i fjor. Jeg registrerer også at Bodø/Glimt borte mot Viking var enveiskjøring i 80 minutter. Vårt dårligeste nivå er fremdeles høyere enn flere andre lag, mens vi sliter med å få ut vårt beste.

      Mot Start, som mange mener er den svakeste vi har spilt (personlig synes jeg Aalesund var svakere), så scoret Start 3 mål på 7 sjanser, hvorav den ene sjansen (og ergo målet) var en gavepakke fra Hansen. LSK puttet ingen på noen av de fire sjansene vi fikk...

      Ingen tvil om at vi er ineffektive, men det er tross alt lettere å snu et ineffektivt lag enn et lag som blir rævkjørt og ikke skaper sjanser (eller scorer mål).

      Fokus på det defensive nå Henning. Spesielt på bortebane må vi være kompakte og flinkere til å utnytte fart på topp. I går hadde vi Nosa og Sigurdarsson på topp, spillere som kan utnytte bakrom. Lemping av ball på topp, forsvare seg med heltemot = oppskrift på ett poeng + en og annen griseheldig trepoenger.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Lemping av ball på topp, forsvare seg med heltemot = oppskrift på ett poeng + en og annen griseheldig trepoenger.
        Uenig. Lemping av kula funker bare dersom motstanderen tror noe helt annet kommer eller er i veldig ubalanse. Det er stort sett meget lett å stoppe denslags lemping.
        Selvsagt kan en prøve å spille med 9 mann ved egen 16 og håpe motstandera lar seg lokke langt nok frem, men dette nytter neppe annet en i bortekamper hvor vi tar ledelsen.

        Eneste mulighet for å til en viss grad lykkes med ball lemping er å ha en Arild i form til å ta i mot kula. Han har styrke, teknikk og smartness nok til å dempe og gi fornuftige avleveringer selv med to mann i ryggen. Men selv dette krever riktig timede løp fra vingene (vi ikke har) samt en offensiv midtbanespiller og/eller spisskollega.

        Forsvare seg med heltemot er jeg enig i og dette burde alltid være en selvfølge. Ulempen med unge spillere er ofte konsentrasjonsglipper og/eller uheldige valg. Vi så det fra Hansen (mål 1) og Nordtveit (mål 2) i går. Midtbanen må også bli bedre til markere løp, det hjelper ikke å fly hodeløst omkring å jakte ballfører.

        Spillera virker ikke samspilte i det hele tatt, selv om mange har individuelle ferdigheter nok. Så får det heller diskuteres hvem sin skyld dette er. LSK trenger et mirakel for å overleve i TL og mirakler er det langt mellom i Lillestrøm.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Jon André
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2007
          • 60

          #24
          Personlig syntes jeg at vi som støtter laget må kunne si ifra til spillere og trenere at vi ikke liker det som skjer med klubben vår. Vi har ikke vunnet en kamp så langt denne sesongen, så da må noe skje... Det spillet vi har sett til nå er ikke bra nok til å holde seg i toppen av norsk fotball
          Ultras Lillestrøm

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #25
            Opprinnelig skrevet av Jon André
            Personlig syntes jeg at vi som støtter laget må kunne si ifra til spillere og trenere at vi ikke liker det som skjer med klubben vår. Vi har ikke vunnet en kamp så langt denne sesongen, så da må noe skje... Det spillet vi har sett til nå er ikke bra nok til å holde seg i toppen av norsk fotball
            He, he, sååååå overraskende at de første som melder seg til aksjoner mot spillere og trenere er UL

            100% støtte så lenge det går bra!
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Jon André
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2007
              • 60

              #26
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              He, he, sååååå overraskende at de første som melder seg til aksjoner mot spillere og trenere er UL

              100% støtte så lenge det går bra!


              Har jeg sagt noe om aksjoner? Jeg mener det at vi må kunne si ifra når det går så dårlig som det gjør nå om dagen. Vi har ikke vunnet på 8 kamper og ligger sist på tabellen. Kaller du det bra???
              Ultras Lillestrøm

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #27
                Opprinnelig skrevet av Jon André
                Personlig syntes jeg at vi som støtter laget må kunne si ifra til spillere og trenere at vi ikke liker det som skjer med klubben vår. Vi har ikke vunnet en kamp så langt denne sesongen, så da må noe skje... Det spillet vi har sett til nå er ikke bra nok til å holde seg i toppen av norsk fotball
                Åhhh, faen! At jeg ikke tenkte på det før! Jeg må si fra at jeg vil vinne!

                OK, da skal jeg si fra til Henning og gutta at jeg ønsker tre poeng mot Odd. Da snur det automatisk...

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #28
                  Det må være rom for å diskutere trenerteamets valg og prioriteringer. Men å kreve hovedtrenerens avgang, for at han gjør det beste ut av det hans forgjengere har etterlatt ham, er unødvendig.

                  Jeg tror rett og slett vi må akseptere at et nedrykk kan være konsekvensen av det rotet som har vært i klubben tidligere. Men nå er nye koster i gang, og de må få slippe en diskusjon om stillingen sin, all den tid de ikke er ansvarlige for det uføret vi nå har kommet ut i.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    #29
                    Tror faktisk man ikke kan forvente annet enn nedrykk i år. Dårligere økonomi gjør at klubben må starte på nytt, få inn nytt og ungt blod.

                    HB er satt til å gjennomføre dette, og styret og ledelsen er nok inneforstått med at det vil kunne medføre et nedrykk. HB sitter trygt selv med nedrykk.

                    I Startkampen stiller vi altså med 6 spillere i tenårene, vi setter inn en 16åring i løpet av kampen. Disse spillerene får matche seg på det øverste nivået og vil utvikle seg raskt.

                    De tre afrikanerene kan bli gull verdt på sikt, men trenger tid til å bli kjent med spillestill, spillere mm. Et år i adecco kan også være sunt. Da får man muligheten til å spille inn et lag, få inn et spillemønster og utvikle samhandling.

                    Slik det er nå løper spillerene rundt uten samhandling.

                    Andre Hansen kommer til å bli en meget god keeper og rister av seg tabben fra igår, Ringstad er en kommende storback og Bolly og Tokstad vil også bli bra spillere.

                    I år er vi helt avhengig av at de etablerte spillerene er skadefri og i form. Nå er Riise,Eriksen, Khaled, Occean og PSA skadet. Riseth, Johnsen og Bjørkøy har slitt med skader i lang tid. Dette holder bare ikke. Av andre etablerte er det nå bare Kippe som har holdt seg skadefri. Søgård holder bare ikke nivå og Nordtveit ser jeg forsatt på som en lovende ungutt, selv om han kanskje har vært den beste i år sammen Riise og muligens Kippe.

                    Tror det er sunt å dempe forventningene i år, og ta hvert poeng som en bonus, hver en god prestasjon som en bonus.

                    Momenter som bør trenes spesielt. 1. Overganger, når vi vinner ballen må det gå hurtigere i lengderetning med løp bakfra. 2. Skudd trening, man trener sikkert på det men har vi egentlig sett et eneste susende skudd i år? 3. Dødballer, blir for spedt og forutsigbart. 4. Forsvarsorganisering, baklengs i 12 på rad sier vel alt.

                    Kommentar

                    • sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

                      #30
                      ett nedrykk håper jeg vi slipper,men om så skulle skje håper jeg de fleste spillerne blir med å få laget opp igjen.Hvis vi ser på stabæk så kom dem som ett skudd etter nedrykket,men får håpe vi berger plassen.tommy sharif har vel klubbfølelse og penger så han spytter vel inn med kroner så vi får ett par nye klassespillere.(noe jeg tviler sterkt på.tror det er mest prat med den mannen der)

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av sten
                        tommy sharif har vel klubbfølelse og penger så han spytter vel inn med kroner
                        Fuck Tommy Shariff. Mannen bruker klubben som ei hore for å selge dekk. Hvor er blitt av den 15 mil han lovet Uday?

                        Cunt.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                          Fuck Tommy Shariff. Mannen bruker klubben som ei hore for å selge dekk. Hvor er blitt av den 15 mil han lovet Uday?

                          Cunt.
                          I etterpåklokskapens navn bør vi forsåvidt være takknemlige for at uday aldri fikk kloa i de pengene. Da ville vi hatt lønnsforpliktelser til lars martin engedal, bård borgersen og bala garba nå.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            I etterpåklokskapens navn bør vi forsåvidt være takknemlige for at uday aldri fikk kloa i de pengene. Da ville vi hatt lønnsforpliktelser til lars martin engedal, bård borgersen og bala garba nå.
                            Kunnet Bala Garba spilt på venstre sida av midtbanen ???
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              Kunnet Bala Garba spilt på venstre sida av midtbanen ???
                              Han hadde vel en del uheldige "involveringer" i sin tid i Start. Tror vi skal være glad for de vi har.

                              Kommentar

                              • Bekkis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 441

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                I etterpåklokskapens navn bør vi forsåvidt være takknemlige for at uday aldri fikk kloa i de pengene. Da ville vi hatt lønnsforpliktelser til lars martin engedal, bård borgersen og bala garba nå.
                                Klubben skulle vel få pengene hvis det ble gjort noen grep. altså nordlie ut. Resten av historien kjenner vel folket.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #36
                                  Når det gjelder Stabæk, så ligger jo de også an til å rykke ned p.d.d., så det forrige nedrykket deres kan i så måte ikke sees som så veldig vellykket, seriegull til tross.

                                  Hvis vi ser forbi tabellen og fokuserer på prestasjonene, så er det varierende kost. Akkurat som vi hadde regnet med denne sesongen. RBK, som allerede er utropt til seriemestere, fikk vi i kne, og bare uflaks/udyktighet nektet oss den skalpen. Brann kunne gått begge veier uten Roy Helge Olsen. Med 4 poeng i bare de to kampene, så hadde vi ligget helt i ryggen på Stabæk og i posisjon til å begynne klatringen. Med 6 poeng hadde vi ligget på 11 med lik poengsum som nr. 8. Sikkert flere kamper vi har vært uheldig i.

                                  En ting er sikkert, uflaksen vi har varer ikke evig, og når den snur vil vi begynne å klatre. Med alle talentene vi har, så burde vi begynne å få uttelling etterhvert som de 'tar nivået'.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • antikris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 520

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Når det gjelder Stabæk, så ligger jo de også an til å rykke ned p.d.d., så det forrige nedrykket deres kan i så måte ikke sees som så veldig vellykket, seriegull til tross.

                                    Hvis vi ser forbi tabellen og fokuserer på prestasjonene, så er det varierende kost. Akkurat som vi hadde regnet med denne sesongen. RBK, som allerede er utropt til seriemestere, fikk vi i kne, og bare uflaks/udyktighet nektet oss den skalpen. Brann kunne gått begge veier uten Roy Helge Olsen. Med 4 poeng i bare de to kampene, så hadde vi ligget helt i ryggen på Stabæk og i posisjon til å begynne klatringen. Med 6 poeng hadde vi ligget på 11 med lik poengsum som nr. 8. Sikkert flere kamper vi har vært uheldig i.

                                    En ting er sikkert, uflaksen vi har varer ikke evig, og når den snur vil vi begynne å klatre. Med alle talentene vi har, så burde vi begynne å få uttelling etterhvert som de 'tar nivået'.
                                    Litt uenig med deg. Det er ikke noe automatikk at det vil snu. Sånne negative tendenser forplanter seg på samme måte som postive tendenser, (flyt) men de er bare vanskelige å snu. Du tenkte sikkert det samme i fjor, men da var vi bare en sinnsyk kamp mot Rbk unna å rykke ned. Og for ikke å nevne at vi slapp kvalikk pga utvidelsen.

                                    Men jeg støtter HB 100%, og vet at på lang sikt er denne prosessen nødvendig for klubben. Det svir noe jævlig, men det må til.

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #38
                                      La meg bare si dette:

                                      Veldig, veldig få trenere i HELE VERDEN kunne ha fått LSK til å produsere bedre resultater enn Berg har klart så langt i år.

                                      I fjør så unngikk vi nedrykk så vidt.

                                      Utifra dette (en dårlig stall) forventer mange at Berg skal få maksimal ut av en stall som er blitt tvinget til å kutte ned i lønnsutgiftene.
                                      Hvis dette ikke var ille nok så har vi leid ut noen av våre mest rutinert og erfarne spiller (Pedersen, Midtun Lie) eller solgt enkelte spiller (Brenne)
                                      I tillegg til dette så har vi stilt opp i kamper med en meget ung tropp. Kunne vi har forventet Jose Morinho til å ta tre poeng fra Bergen med Gabrielsen, Nordveit, Kippe og Ringstad som bak fire med Hansen i mål ???
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        La meg bare si dette:

                                        Veldig, veldig få trenere i HELE VERDEN kunne ha fått LSK til å produsere bedre resultater enn Berg har klart så langt i år.

                                        I fjør så unngikk vi nedrykk så vidt.
                                        Du har helt rett. Ifjor så ungikk vi nedrykk. Det gjør vi ikke iår hvis denne poengfangsten fortsetter. Jeg er positiv og tror nok vi berger plassen iår, og ønsker selvsagt å gi treneren arbeidsro ,men tabellen er et skremmende syn som desverre ikke lyver.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          #40
                                          Nu kommer Acidtesten. Klarer vi å ta 3 poeng hjemme mot Sandefjørd på søndag? 6 poeng fra 6 mulige kan bety at LSK havner på 13 plass istendenfor desidert sist som vi var kl. 17.59 i kveld.
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...