Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • VallerudKanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 308

    Opprinnelig skrevet av Hel1017
    Hansen
    Bjørkøy, Nordtveit, Kippe, Ringstad
    Essediri, Kiko, Dosso, Søgård
    Nosa
    Bergmann Sigurdarsson

    Å fy faen...

    Syns ikke detta lover så godt.

    Tror vi skal være meget godt fornøyd med ett poeng i morgen.
    Trur faktisk dette laget kan overraske på Sør Arena!
    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      At Søgård spiller på venstre kanten må være for å hjelpe til å stoppe Bolaños. Ringstad er bare 17 år og selvom han har spilt bra, i kampene sine så er jeg ganske sikker på at han ville slite med Bolaños. Bolaños har herja på høyrekanten sin, og vet ikke hvor bra Ringstad ville klart seg. Men vi får se i morgen hvor bra Bolaños blir satt ut.

      Bjørkøy på høyre beck er jeg mer usikker til. Vet at han har spilt der før men ville helst hatt LKE frisk.

      Kommentar

      • Stabellmaster
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • May 2008
        • 112

        Fredrik Guldbrandsen har imponert veldig på trening og i 2 div. og nå har han blitt belønnet med plass i troppen til kristiansand. Gleder meg til alle disse unge har fått noen år på seg. for nå er vi faktisk norges ledende klubb på juniorsiden.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
          Fredrik Guldbrandsen har imponert veldig på trening og i 2 div. og nå har han blitt belønnet med plass i troppen til kristiansand. Gleder meg til alle disse unge har fått noen år på seg. for nå er vi faktisk norges ledende klubb på juniorsiden.
          Noen vil kanskje si FOR ledende, vi stiller snart med juniorlag!! håper bare dem klarer å få utrettet noe
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2931

            Nei og nei, alt går i mot oss denne sesongen så langt! Nå er bjørn helge ute også, kanskje vår eneste virkelig gode spiller. Faen! At Occean er ute må jo kun bety en ting: inn med Arild! Noe jeg ville ment uansett egentlig. Mannen kan skåre mål, det kan ikke Occean...
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Nei og nei, alt går i mot oss denne sesongen så langt! Nå er bjørn helge ute også, kanskje vår eneste virkelig gode spiller. Faen! At Occean er ute må jo kun bety en ting: inn med Arild! Noe jeg ville ment uansett egentlig. Mannen kan skåre mål, det kan ikke Occean...
              Arild var ute før Occean.. Begge er ute, så tenk ut en annen som skal score mål mot Start!!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av KrisB
                At Søgård spiller på venstre kanten må være for å hjelpe til å stoppe Bolaños. Ringstad er bare 17 år og selvom han har spilt bra, i kampene sine så er jeg ganske sikker på at han ville slite med Bolaños. Bolaños har herja på høyrekanten sin, og vet ikke hvor bra Ringstad ville klart seg. Men vi får se i morgen hvor bra Bolaños blir satt ut.

                Bjørkøy på høyre beck er jeg mer usikker til. Vet at han har spilt der før men ville helst hatt LKE frisk.
                Får håpe det ikke regner da, så har Søgård hvertfall en teoretisk mulighet til å klare å stoppe Bolanos... Men spørs vel om han er rask nok til det. Her lukter det kort lang vei...
                Dette vil jo også gi Start en ekstra ving, i og med at backen slipper å bekymre seg for overganger på denne siden hvertfall... og om det mot all formodning skulle komme ett løp med ball nedover siden, så er det vel ikke Søgård vi håper kommer i den situasjonen... Er vel den spilleren i hele troppen som vil ha vanskligst med å drible seg forbi en mann og få til ett bra innlegg.
                Men som en annen over her sier, dette laget kan overraske.. For alt annet enn tap med vårt B-lag vil jeg si er en stor overraskelse.
                Dersom Islendingen spiller spiss som antatt, så kan nok han klare å finne på noe lurt, spespielt med hjelp fra Nosa.. Så helsvart er det vel ikke!
                Nei nå ble det mye drit her, jeg vil ha trua... Jeg må ha trua!!
                LSK vinner 3-1!!!

                Kommentar

                • Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

                  Får prøve å ha fokus på det positive. Bergmann som bakromsspiss passer nok bedre enn han som mellomromspiller. han er trossalt hurtig og en god avslutter. Nosa kan forhåpentligvis vise litt av magien som gjorde bjarmann villig til å gi fra seg lønnen for å få han inn. Det som blir viktig, bortsett fra å stoppe bolaños, blir å plukke opp fevang i mellomrommet. Han har vært strålende så langt i år.

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Får håpe det ikke regner da, så har Søgård hvertfall en teoretisk mulighet til å klare å stoppe Bolanos... Men spørs vel om han er rask nok til det. Her lukter det kort lang vei...
                    Dette vil jo også gi Start en ekstra ving, i og med at backen slipper å bekymre seg for overganger på denne siden hvertfall... og om det mot all formodning skulle komme ett løp med ball nedover siden, så er det vel ikke Søgård vi håper kommer i den situasjonen... Er vel den spilleren i hele troppen som vil ha vanskligst med å drible seg forbi en mann og få til ett bra innlegg.
                    Men som en annen over her sier, dette laget kan overraske.. For alt annet enn tap med vårt B-lag vil jeg si er en stor overraskelse.
                    Dersom Islendingen spiller spiss som antatt, så kan nok han klare å finne på noe lurt, spespielt med hjelp fra Nosa.. Så helsvart er det vel ikke!
                    Nei nå ble det mye drit her, jeg vil ha trua... Jeg må ha trua!!
                    LSK vinner 3-1!!!
                    3-1!! Hvem i allverden skal score de målene. Når nå i tillegg Riise er ute.... Selvsagt kan disse spillerne overraske men her tror jeg seriøst vi blir i letteste laget mot et Start lag i medgang. I Essediri finnes det ikke et eneste defensivt fiber. Med en rusten Jonna på back kan også den siden bli utsatt. Søgård er brukbar som et arbeidsjern sentralt men der stopper også hans kvaliteter. Jeg synes heller ikke våre nye importer har imponert nevneverdig, noe som heller ikke var å forvente så tidlig i sesongen. Hva står vi igjen med da. Jo en brukbar forsvarsrekke og en sentral midtbanespiller i Kiko som har vært ikke mer enn moderat. HB har mer enn en manns jobb å gjøre her. Vi gjennomførte noen bra treningskamper i vinter, men da serien startet gjorde vi først en god figur mot Stabæk og Viking før vi gradvis bare har blitt dårligere. Først og fremst tror jeg dette har med mange unge spillere som i mangel av rutine blir mer rammet av de dårlige resultatene enn de rutinerte spillerne. Ser da bort ifra Stian Ringstad som har gjort en strålende insats i de kampene han har spilt. Når i tillegg spillere som Riseth, Occean og Myklebust gjør seg fullstendig bort har vi en "JUNIORSTALL" og det holder ikke må i tippeligaen. Disse spillerne vil nok utgjøre et meget godt lag om et år eller to men begynner ikke de rutinerte spillerne vår å produsere mer enn de gjør pr. dags dato er jeg svært bekymret for inneværende sesong.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1082

                      Enig med Bekkis her. Kan være begynnelsen på slutten på AS og OO på topp.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        Med det laget som starter i morgen, vil det være en stor overraskelse om vi vinner. Selv uavgjort vil være over det vi kan forvente. Offensivt er jeg mest bekymret: Søgård på venstrekant er en fallitterklæring. Essediri kommer heller ikke til å lykkes uten OO eller AS, all den tid han kun evner å slå innlegg. Verken de to eller Dosso og Kiko sentralt evner å skape noe særlig offensivt, hvilket er dårlig nytt for en Bergmann Sigurdarson som det ikke bare er å sende ballen opp mot. Han må spilles god, på hans styrke i gjennombrudd.

                        Det bør derfor være åpenbar logikk i at det ikke er hensiktsmessig for oss å komme mest mulig rundt på kanten i morgen. Karim er med andre ord meningsløs. Myklebust på høyrekant står bedre til oppstillinga og ikke minst til kontringene. Nosa og Bergmann Sigurdarson har gjennomløp og bevegelighet blant sine fremste kvaliteter. Kombinert med at vi har en sentral midtbane som gjerne ligger dypt for å lokke frem bakrommet, bør det være liten tvil om at Essediri og Søgård overhodet ikke passer til hvilke spillere vi starter med og kvaliteten de besitter. Søgård kan i det minste forsvares taktisk, men jeg mener det er en feilkomponering uansett.

                        Det ligger et stort offensivt ansvar på Nosa i morgen, og jeg håper vi finner han ofte i mellomrommet. En slik spiller er det alltid vanskelig å markere. Samtidig ligger det et minst like stort ansvar på forsvaret og midtbanen, hvor det ikke holder å spille så ensidig direkte her som det har vært gjort.

                        Vi mangler mye i dette laget, og vi skal være sjeleglade kommer vi hjem med poeng. Laget er overhodet ikke samspilt, men jeg håper gutta overrasker meg. Jeg har null forventninger.

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          Jeg kan ikke huske sist jeg var så negativ før en kamp. Tenk det; nyopprykkede Start, anført av en benkesliter fra dansk toppserie og en fotballpensjonist som har brukt de tre siste årene på alt annet enn trening og ball er storfavoritter mot tenåringslaget LSK. Hem hadde trodd det?

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                            3-1!! Hvem i allverden skal score de målene. Når nå i tillegg Riise er ute.... Selvsagt kan disse spillerne overraske men her tror jeg seriøst vi blir i letteste laget mot et Start lag i medgang. I Essediri finnes det ikke et eneste defensivt fiber. Med en rusten Jonna på back kan også den siden bli utsatt. Søgård er brukbar som et arbeidsjern sentralt men der stopper også hans kvaliteter. Jeg synes heller ikke våre nye importer har imponert nevneverdig, noe som heller ikke var å forvente så tidlig i sesongen. Hva står vi igjen med da. Jo en brukbar forsvarsrekke og en sentral midtbanespiller i Kiko som har vært ikke mer enn moderat. HB har mer enn en manns jobb å gjøre her. Vi gjennomførte noen bra treningskamper i vinter, men da serien startet gjorde vi først en god figur mot Stabæk og Viking før vi gradvis bare har blitt dårligere. Først og fremst tror jeg dette har med mange unge spillere som i mangel av rutine blir mer rammet av de dårlige resultatene enn de rutinerte spillerne. Ser da bort ifra Stian Ringstad som har gjort en strålende insats i de kampene han har spilt. Når i tillegg spillere som Riseth, Occean og Myklebust gjør seg fullstendig bort har vi en "JUNIORSTALL" og det holder ikke må i tippeligaen. Disse spillerne vil nok utgjøre et meget godt lag om et år eller to men begynner ikke de rutinerte spillerne vår å produsere mer enn de gjør pr. dags dato er jeg svært bekymret for inneværende sesong.
                            Om du leser hele innlegget mitt, så ser du jo at jeg ikke TROR at vi har ett bra nok lag til å vinne... Men jeg velger å ha en positiv innstilling, som alltid, og håper så mye på seier at jeg velger å si at i morgen vinner vi 3-1. Stallen er tynn, spesielt med skader, Berg setter opp spillere på de merkligste plasser og jeg har sjeldent eller aldri sett LSK så lite samspilt... Men jeg har tro på at Berg gjør de riktige tingene på lang sikt og ballen er rund.. alt kan skje. Start må ned på jorda før eller siden, nå begynner det å nærme seg siden i forhold til deres start på sesongen.
                            TVI TVI

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Kiko observert på sentrum røntgen i dag noen som veit hvorfor......Dette ser hel svart ut.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Kiko observert på sentrum røntgen i dag noen som veit hvorfor......Dette ser hel svart ut.
                                Da begynner det etterhvert å bli helsvart ja...
                                Trøsten får vel være at vi mest sansynlig slipper å se Søgård på vingen, men det hjelper lite om nok en spiller er på skadelista.
                                Men jo mindre forventninger, jo bedre.. Så håpet lever!!

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Start må ned på jorda før eller siden, nå begynner det å nærme seg siden i forhold til deres start på sesongen.
                                  TVI TVI
                                  Nettopp. Man har allerede startet medaljepraten i Kristiansand. Når bunnlaget LSK i tillegg møter med et sterkt svekket mannskap, er Start nødt til å ta lett på oppgaven. Vi vinner denne kampen greit.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Nettopp. Man har allerede startet medaljepraten i Kristiansand. Når bunnlaget LSK i tillegg møter med et sterkt svekket mannskap, er Start nødt til å ta lett på oppgaven. Vi vinner denne kampen greit.
                                    Akkurat sånn jeg ser det også, selv om jeg alltid tipper LSK seier...
                                    Men LSK må vinne før eller siden, start må ned på jorda før eller siden, sånn er fotballen laget!!

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Kiko observert på sentrum røntgen i dag noen som veit hvorfor......Dette ser hel svart ut.
                                      Kanskje han leter etter en plausibel forklaring på at han konsekvent skyter høyt over mål.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        Bjørkøy på backen er jeg meget skeptisk til, bedre med gabielsen mener nå jeg. Essediri og Søgård på vingene er jeg også meget skeptisk til, da har vi ingenting å komme med da. Vil heller se Myklebust og Bolly dersom Riise ikke blir klar. Nosa og BBS foran tror jeg ikke er så dumt, men jeg tviler på at de klarer å gjøre noe på egenhånd. For jeg er meget skeptisk til at resten av laget skal hjelpe noe særlig til.

                                        Forøvrig er det gledelig at Hansen får fornyet tillit i mål.

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Ser at flere er skeptisk til Bjørkøy på back. Enig i at han har lite kamptrening i år, men husker jeg ikke feil så spilte han også back hjemme mot Rosenborg i fjor høst...
                                          Bare så det er nevnt.
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...