Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00
Collapse
X
-
-
At Søgård spiller på venstre kanten må være for å hjelpe til å stoppe Bolaños. Ringstad er bare 17 år og selvom han har spilt bra, i kampene sine så er jeg ganske sikker på at han ville slite med Bolaños. Bolaños har herja på høyrekanten sin, og vet ikke hvor bra Ringstad ville klart seg. Men vi får se i morgen hvor bra Bolaños blir satt ut.
Bjørkøy på høyre beck er jeg mer usikker til. Vet at han har spilt der før men ville helst hatt LKE frisk.Kommentar
-
Fredrik Guldbrandsen har imponert veldig på trening og i 2 div. og nå har han blitt belønnet med plass i troppen til kristiansand. Gleder meg til alle disse unge har fått noen år på seg. for nå er vi faktisk norges ledende klubb på juniorsiden.Kommentar
-
Noen vil kanskje si FOR ledende, vi stiller snart med juniorlag!! håper bare dem klarer å få utrettet noeKommentar
-
Nei og nei, alt går i mot oss denne sesongen så langt! Nå er bjørn helge ute også, kanskje vår eneste virkelig gode spiller. Faen! At Occean er ute må jo kun bety en ting: inn med Arild! Noe jeg ville ment uansett egentlig. Mannen kan skåre mål, det kan ikke Occean...I år så tar vi altKommentar
-
Nei og nei, alt går i mot oss denne sesongen så langt! Nå er bjørn helge ute også, kanskje vår eneste virkelig gode spiller. Faen! At Occean er ute må jo kun bety en ting: inn med Arild! Noe jeg ville ment uansett egentlig. Mannen kan skåre mål, det kan ikke Occean...Kommentar
-
At Søgård spiller på venstre kanten må være for å hjelpe til å stoppe Bolaños. Ringstad er bare 17 år og selvom han har spilt bra, i kampene sine så er jeg ganske sikker på at han ville slite med Bolaños. Bolaños har herja på høyrekanten sin, og vet ikke hvor bra Ringstad ville klart seg. Men vi får se i morgen hvor bra Bolaños blir satt ut.
Bjørkøy på høyre beck er jeg mer usikker til. Vet at han har spilt der før men ville helst hatt LKE frisk.
Dette vil jo også gi Start en ekstra ving, i og med at backen slipper å bekymre seg for overganger på denne siden hvertfall... og om det mot all formodning skulle komme ett løp med ball nedover siden, så er det vel ikke Søgård vi håper kommer i den situasjonen... Er vel den spilleren i hele troppen som vil ha vanskligst med å drible seg forbi en mann og få til ett bra innlegg.
Men som en annen over her sier, dette laget kan overraske.. For alt annet enn tap med vårt B-lag vil jeg si er en stor overraskelse.
Dersom Islendingen spiller spiss som antatt, så kan nok han klare å finne på noe lurt, spespielt med hjelp fra Nosa.. Så helsvart er det vel ikke!
Nei nå ble det mye drit her, jeg vil ha trua... Jeg må ha trua!!
LSK vinner 3-1!!!Kommentar
-
Får prøve å ha fokus på det positive. Bergmann som bakromsspiss passer nok bedre enn han som mellomromspiller. han er trossalt hurtig og en god avslutter. Nosa kan forhåpentligvis vise litt av magien som gjorde bjarmann villig til å gi fra seg lønnen for å få han inn. Det som blir viktig, bortsett fra å stoppe bolaños, blir å plukke opp fevang i mellomrommet. Han har vært strålende så langt i år.Kommentar
-
Får håpe det ikke regner da, så har Søgård hvertfall en teoretisk mulighet til å klare å stoppe Bolanos... Men spørs vel om han er rask nok til det. Her lukter det kort lang vei...
Dette vil jo også gi Start en ekstra ving, i og med at backen slipper å bekymre seg for overganger på denne siden hvertfall... og om det mot all formodning skulle komme ett løp med ball nedover siden, så er det vel ikke Søgård vi håper kommer i den situasjonen... Er vel den spilleren i hele troppen som vil ha vanskligst med å drible seg forbi en mann og få til ett bra innlegg.
Men som en annen over her sier, dette laget kan overraske.. For alt annet enn tap med vårt B-lag vil jeg si er en stor overraskelse.
Dersom Islendingen spiller spiss som antatt, så kan nok han klare å finne på noe lurt, spespielt med hjelp fra Nosa.. Så helsvart er det vel ikke!
Nei nå ble det mye drit her, jeg vil ha trua... Jeg må ha trua!!
LSK vinner 3-1!!!Fugla ForeverKommentar
-
Med det laget som starter i morgen, vil det være en stor overraskelse om vi vinner. Selv uavgjort vil være over det vi kan forvente. Offensivt er jeg mest bekymret: Søgård på venstrekant er en fallitterklæring. Essediri kommer heller ikke til å lykkes uten OO eller AS, all den tid han kun evner å slå innlegg. Verken de to eller Dosso og Kiko sentralt evner å skape noe særlig offensivt, hvilket er dårlig nytt for en Bergmann Sigurdarson som det ikke bare er å sende ballen opp mot. Han må spilles god, på hans styrke i gjennombrudd.
Det bør derfor være åpenbar logikk i at det ikke er hensiktsmessig for oss å komme mest mulig rundt på kanten i morgen. Karim er med andre ord meningsløs. Myklebust på høyrekant står bedre til oppstillinga og ikke minst til kontringene. Nosa og Bergmann Sigurdarson har gjennomløp og bevegelighet blant sine fremste kvaliteter. Kombinert med at vi har en sentral midtbane som gjerne ligger dypt for å lokke frem bakrommet, bør det være liten tvil om at Essediri og Søgård overhodet ikke passer til hvilke spillere vi starter med og kvaliteten de besitter. Søgård kan i det minste forsvares taktisk, men jeg mener det er en feilkomponering uansett.
Det ligger et stort offensivt ansvar på Nosa i morgen, og jeg håper vi finner han ofte i mellomrommet. En slik spiller er det alltid vanskelig å markere. Samtidig ligger det et minst like stort ansvar på forsvaret og midtbanen, hvor det ikke holder å spille så ensidig direkte her som det har vært gjort.
Vi mangler mye i dette laget, og vi skal være sjeleglade kommer vi hjem med poeng. Laget er overhodet ikke samspilt, men jeg håper gutta overrasker meg. Jeg har null forventninger.Kommentar
-
Jeg kan ikke huske sist jeg var så negativ før en kamp. Tenk det; nyopprykkede Start, anført av en benkesliter fra dansk toppserie og en fotballpensjonist som har brukt de tre siste årene på alt annet enn trening og ball er storfavoritter mot tenåringslaget LSK. Hem hadde trodd det?Kommentar
-
3-1!! Hvem i allverden skal score de målene. Når nå i tillegg Riise er ute.... Selvsagt kan disse spillerne overraske men her tror jeg seriøst vi blir i letteste laget mot et Start lag i medgang. I Essediri finnes det ikke et eneste defensivt fiber. Med en rusten Jonna på back kan også den siden bli utsatt. Søgård er brukbar som et arbeidsjern sentralt men der stopper også hans kvaliteter. Jeg synes heller ikke våre nye importer har imponert nevneverdig, noe som heller ikke var å forvente så tidlig i sesongen. Hva står vi igjen med da. Jo en brukbar forsvarsrekke og en sentral midtbanespiller i Kiko som har vært ikke mer enn moderat. HB har mer enn en manns jobb å gjøre her. Vi gjennomførte noen bra treningskamper i vinter, men da serien startet gjorde vi først en god figur mot Stabæk og Viking før vi gradvis bare har blitt dårligere. Først og fremst tror jeg dette har med mange unge spillere som i mangel av rutine blir mer rammet av de dårlige resultatene enn de rutinerte spillerne. Ser da bort ifra Stian Ringstad som har gjort en strålende insats i de kampene han har spilt. Når i tillegg spillere som Riseth, Occean og Myklebust gjør seg fullstendig bort har vi en "JUNIORSTALL" og det holder ikke må i tippeligaen. Disse spillerne vil nok utgjøre et meget godt lag om et år eller to men begynner ikke de rutinerte spillerne vår å produsere mer enn de gjør pr. dags dato er jeg svært bekymret for inneværende sesong.
TVI TVIKommentar
-
Trøsten får vel være at vi mest sansynlig slipper å se Søgård på vingen, men det hjelper lite om nok en spiller er på skadelista.
Men jo mindre forventninger, jo bedre.. Så håpet lever!!Kommentar
-
Nettopp. Man har allerede startet medaljepraten i Kristiansand. Når bunnlaget LSK i tillegg møter med et sterkt svekket mannskap, er Start nødt til å ta lett på oppgaven. Vi vinner denne kampen greit.Kommentar
-
Men LSK må vinne før eller siden, start må ned på jorda før eller siden, sånn er fotballen laget!!Kommentar
-
Bjørkøy på backen er jeg meget skeptisk til, bedre med gabielsen mener nå jeg. Essediri og Søgård på vingene er jeg også meget skeptisk til, da har vi ingenting å komme med da. Vil heller se Myklebust og Bolly dersom Riise ikke blir klar. Nosa og BBS foran tror jeg ikke er så dumt, men jeg tviler på at de klarer å gjøre noe på egenhånd. For jeg er meget skeptisk til at resten av laget skal hjelpe noe særlig til.
Forøvrig er det gledelig at Hansen får fornyet tillit i mål.Kommentar
-
Ser at flere er skeptisk til Bjørkøy på back. Enig i at han har lite kamptrening i år, men husker jeg ikke feil så spilte han også back hjemme mot Rosenborg i fjor høst...
Bare så det er nevnt.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
Kommentar