Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7088

    Hvis Bjørkøy er fit, mener jeg han er et klart valg som høyreback i konkurranse med Gabrielsen. Sistnevnte tåler ikke å matches i Tippeligaen hver uke foreløpig, og Bjørkøy er en smart fyr, som også har spilt back tidligere, i Fredrikstad.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Kiko observert på sentrum røntgen i dag noen som veit hvorfor......Dette ser hel svart ut.
      Kanskje de skal lete etter skuddbeinet.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Bjørkøy på backen er jeg meget skeptisk til, bedre med gabielsen mener nå jeg. Essediri og Søgård på vingene er jeg også meget skeptisk til, da har vi ingenting å komme med da. Vil heller se Myklebust og Bolly dersom Riise ikke blir klar. Nosa og BBS foran tror jeg ikke er så dumt, men jeg tviler på at de klarer å gjøre noe på egenhånd. For jeg er meget skeptisk til at resten av laget skal hjelpe noe særlig til.

        Forøvrig er det gledelig at Hansen får fornyet tillit i mål.
        Bjørkøy på back er greit, da han er altfor defensiv for å fylle opp på en midtbane der vi trenger: offensiv kraft. Kanskje han kan omskoleres og gjøre en meget god jobb for LSK her i fremtiden.

        Essediri er OK på ving (hvor ellers) men etter min beskjedne mening bedre på transferlista. RBK fant han for dårlig, og det var en grunn til nettopp det. Da duger han heller ikke for LSK. Det samme kunne forsåvidt sies for Riseth og Stensaas, som tross enkelte gode innhopp, var for gamle når de kom!

        Essediri mangler helt den killertouchen som skal til for å gjøre mål, da mener jeg at det ikke er vits i å stille opp for LSK. Jeg mener ALLE, unntatt keeper, skal ha et ønske om å bidra med noen scoringer ila. en lang sesong.

        Jeg vil i alle fall ikke se spillere i LSK-trøje som overlater dette med scoringsansvar til "alle andre". Når Kippe kan score, så kan da for svarte midtbanespillere og andre backer score!!! Som ving skal man da for faen klare å levere noen mål hver sesong, se på utlandet, hvor mange vinger er det der som for dille rundt i 2 sesonger uten å levere mål?

        Essediri er typisk en slik spiller. Når så ikke resten av spillet hans heller stemmer, så er det rett ut med gutten. Jeg mener at Essediri ikke skal være LSK-spiller i 2010.

        Riise som hengende spiss funker, Bolly og Myklebust på vingene også. Men bytt gjerne side på Myklebust ja. Eller la han få spille rein spiss i noen perioder i kampene, da ved siden av en murbrekker (les: Occean).

        Kanskje det kan lokke frem målteften til Myklebust igjen. Litt ekstratrening med Tom Lund evt. Arild Sundgot kunne kanskje også gjort seg...disse gutta har litt å lære bort hva det å gjøre mål angår.

        Søgård som klegg på Bolanos m.fl., uansett hvor på banen, er for meg et meget klokt trekk. Bruk Søgård.

        Med Søgård og Bjørkøy på banen har vi også noe mere rutine, noe dette laget trenger.

        Behold Ringstad på banen fra start. La Lunan Gabrielsen få hvile og spille seg inn igjen via LSK2.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Ser at flere er skeptisk til Bjørkøy på back. Enig i at han har lite kamptrening i år, men husker jeg ikke feil så spilte han også back hjemme mot Rosenborg i fjor høst...
          Bare så det er nevnt.
          Han spilte også på landslaget som H. Back når han spilte i FFK så han er definitivt ikke ukjent med denne plassen. Jeg er mer spent på formen hans.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • antikris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 520

            Opprinnelig skrevet av reka
            Starter vel klokka 18 og er over klokka 19 for vår del....

            Tror vi sier at kampen er over omtrent like kjapt som den var for Arsenal i går. Men for all del, jeg skal jo se kampen og håpe på seier men jeg klarer ikke å mobilisere trua.

            Kommentar

            • Fæssundrånern
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2007
              • 53

              Muligheter...

              Med all respekt og uten å virke hoven på noen som helst måte mener jeg Start får alt for mye respekt i forhold til det som har blitt prestert av de. De har selvfølgelig tatt de poengene de har tatt, noe vi ikke har greid å gjøre.

              Start er på ingen måter uovervinnelige og jeg mener vi har mulighet til å ta med oss alle poenga fra Kristiansand. Greier vi og demme opp for de to spillerne som har vært gode i å; Bolanos og Fevang; er på ingen måter start noe kjempegodt lag. Skal ikke påstå at vi heller har spilt bra i år og kanskje kommer det ikke i dag heller, men mitt poeng er at man ikke nødvendigvis trenger og overgå seg selv for å kunne ta poeng i Kristiansand.

              Greier vi å demme opp for de offensivt gode Bolanos og Fevang tror jeg vi bør kunne holde ganske tett bakover. Jeg tror nok også at vi kan få et bedre offensivt mønster uten store og tunge spisser. Jeg tror ikke lange høye baller med mye hodedueller uansett er en god måte og spille på mot store midtstoppere, så jeg håper vi kan skape mer ved å spille langs bakken.

              Mitt tips i dag er 1-2. Kippe på dødball og ett av Bergmann

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                Er redd vi kan få en kamp alla Fredrikstad borte ifjor.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                  Med all respekt og uten å virke hoven på noen som helst måte mener jeg Start får alt for mye respekt i forhold til det som har blitt prestert av de. De har selvfølgelig tatt de poengene de har tatt, noe vi ikke har greid å gjøre.

                  Start er på ingen måter uovervinnelige og jeg mener vi har mulighet til å ta med oss alle poenga fra Kristiansand. Greier vi og demme opp for de to spillerne som har vært gode i å; Bolanos og Fevang; er på ingen måter start noe kjempegodt lag. Skal ikke påstå at vi heller har spilt bra i år og kanskje kommer det ikke i dag heller, men mitt poeng er at man ikke nødvendigvis trenger og overgå seg selv for å kunne ta poeng i Kristiansand.

                  Greier vi å demme opp for de offensivt gode Bolanos og Fevang tror jeg vi bør kunne holde ganske tett bakover. Jeg tror nok også at vi kan få et bedre offensivt mønster uten store og tunge spisser. Jeg tror ikke lange høye baller med mye hodedueller uansett er en god måte og spille på mot store midtstoppere, så jeg håper vi kan skape mer ved å spille langs bakken.

                  Mitt tips i dag er 1-2. Kippe på dødball og ett av Bergmann
                  På generellt grunnlag har du vel rett i at vi skulle klare å slå Start borte, men i den formen lagene er i nå, virker det veldig usannsynlig. Det ser de fleste her inne på forumet også. Hadde vi enda hatt en helt skadefri tropp, kunne jeg hatt trua på noe.

                  Det eneste vi kan håpe på, er at Start undervurderer oss, og at vi setter 2 i kassa før pause.

                  Kommentar

                  • Mauer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 270

                    Jeg tror vi har gode sjanser til å vinne kampen idag selvom vi har mye skader og et ungt og delvis redusert mannskap. Start har spilt bra i år og har noen enkeltspillere som er ekstra gode, men jeg tror alikevell det laget vi stiller med idag har en god mulighet til å slå disse. Hvis vi klarer å score mål før pause idag noe vi ikke har gjort før i år så tror vi klarer å vinne kampen. Jeg er positiv til kampen idag og jeg tror det er 50/50 sjanse for LSK tïl å vinne idag Jeg gleder meg spesielt til å se Igiebor og Bergmann som våre to fremste spillere idag! Håper de kan lage mye uro for Start forsvaret

                    Kommentar

                    • TomLundby
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 616

                      Seier forventes

                      Mye pessimister på denne tråden. Jeg mener laget LSK starter med i dag er sterkeste lagoppstillingen hittil i år. Det er vel egentlig bare Riise av spillerne i stallen for tida som kan gå inn og forsterke laget betydelig. Gleder meg til å se et LSK lag med to raske tekniske spisser og to raske midtstoppere. Kan faktisk ikke huske at det har skjedd noensinne, ihvertfall neppe siden Tom Lund ga seg.

                      Jeg blir ikke det minste overrasket om LSK vinner ikveld.

                      Kommentar

                      • Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                        Mye pessimister på denne tråden. Jeg mener laget LSK starter med i dag er sterkeste lagoppstillingen hittil i år. Det er vel egentlig bare Riise av spillerne i stallen for tida som kan gå inn og forsterke laget betydelig. Gleder meg til å se et LSK lag med to raske tekniske spisser og to raske midtstoppere. Kan faktisk ikke huske at det har skjedd noensinne, ihvertfall neppe siden Tom Lund ga seg.

                        Jeg blir ikke det minste overrasket om LSK vinner ikveld.
                        Det blir jeg , men drister meg allikevel til å tippe en kniiipen 1-2 seier

                        Håper virkelig du har rett, men kan ikke si meg helt enig i at dette ser ut som den beste 11`ern så langt i år...Til det er det for mye urutinerte spillere ettersom vi har 6 av 11 mann under 19 år...
                        FUGLA TIL VI DØR!

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Starts lagoppstilling:

                          Kenneth Høie

                          Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branco

                          Cristian Bolaños - Erik Mykland - Petter Bruer Hanssen - Christer Kleiven

                          Geir Ludvig Fevang

                          Bernt Hulsker

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1251

                            Opprinnelig skrevet av RSP
                            Latterlig at man skal bli skremt av dette laget. Men er vel ingen som blir skremt av våre 11 heller..

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Opprinnelig skrevet av RSP
                              Starts lagoppstilling:
                              Nesten samme som sist bortsett fra at Kleiven erstatter løpssterke og hurtige Børufsen. Det er sikkert ikke dumt med tanke på at vi mønstrer Bjørkøy på høyre. Med få dager siden sist kamp og gamle Myggen på midtbanen, bør vi kunne vinne midtbanen med innsats og selvtillitt. Som sagt tidligere, stopp Bolaños og vær i beina på Myggen hver gang han mottar ballen. Liker også at alle trekker frem hode- og duellstyrken til stopperne deres, siden vi skal spille med spisser som spiller på helt andre kvaliteter.

                              Stopperne er også dårlige med ballen i beina visstnok, så med Sigurdarsson halsende etter dem på topp kan de fort tvinges til å spille langt eller feil. Publikum på Sør arena har drøye forventninger og stemningen kan fort bli sur hvis vi begynner å sluke makrell på stadion deres.

                              I teorien skal dette fungere...

                              BB: Espen Søgård med én assist, ellers sett som fotlenke på Bolaños.
                              Last edited by Kimito; 06.05.2009, 15:05.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                Mye pessimister på denne tråden. Jeg mener laget LSK starter med i dag er sterkeste lagoppstillingen hittil i år. Det er vel egentlig bare Riise av spillerne i stallen for tida som kan gå inn og forsterke laget betydelig. Gleder meg til å se et LSK lag med to raske tekniske spisser og to raske midtstoppere. Kan faktisk ikke huske at det har skjedd noensinne, ihvertfall neppe siden Tom Lund ga seg.

                                Jeg blir ikke det minste overrasket om LSK vinner ikveld.
                                Jeg er til dels enig med deg i dine vurderinger her Mr. Lundby, men et lag består av mer enn bare midtstoppere og Spisser. Klarer vi å vende opp på midten å sende spissene våre på løp tror jeg dette kan bli morro fordi Stopperne til Start er mer duellspillere enn raske. Kantspillet vårt i dag tror jeg blir så som så hvis det blir Søgård og Essediri på hver sin kant... Jeg mener det er svært viktig at den sentrale midtbanen i dag evner å spille gjennom spissene våre. Da har vi en Fair mulighet.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Men er vel ingen som blir skremt av våre 11 heller..
                                  Bortsett fra oss som heier med LSK da...
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • BlodigHøne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 729

                                    Bekreftet lagoppstilling:

                                    André Hansen
                                    John Anders Bjørkøy, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad
                                    Karim Essediri, Khaled Mouelhi, Hassane Dosso, Espen Søgård
                                    Nosa Igiebor
                                    Björn Bergmann Sigurdarson

                                    Benk: Otto Fredrikson, Marius Johnsen, Magnus Myklebust, Fredrik Gulbrandsen, Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly, Lunan Ruben Gabrielsen.
                                    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                    That went wherever I... did go!

                                    Kommentar

                                    • Drillo
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2006
                                      • 54

                                      VG live melder at Fevang fikk en strekk under oppvarmingen og måtte gi seg. Gode nyheter for oss!

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        Geir Ludvig Fevang spiller ikkeFikk føling med en liten strekk under oppvarmingen, tilfeldig?
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2601

                                          Fevang ute for Start. Han fikk en strekk under oppvarming.
                                          Ferdigskåra

                                          Kommentar

                                          Working...