Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
    Man kan ikke forvente og ta poeng i Tippeligaen med et juniorlag. MAn må ha en stamme på erfarne gode spiller og ikke som LSK for tiden som baserer alt på en stamme av juniorer..

    Dette ender med nedrykk om ikke noe gjøres.. Greit og satse ungt, men dette er faen meg og overdrive. Berg sier han bruker de beste spillerne uansett alder, men jeg nekter å tro at vi ikke har en bedre spiller enn en første års junior i stallen...
    Men slutt å skyv problemene over på junior gutta....
    LAGET er for dårlig, troppen er for dårlig... Ingen av de unge spilte i fjor, det var like ræva da. Søgård, Kippe, Kiko og Karim er like dårlig som Ringstad, Hansen, Dosso osv i denne kampen hvertfall.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      Vi snakker vel faktisk SKJEBNEKAMP i neste runde mot Odd på Åråsen. Fy faen!!
      Ikke en kjeft må holde seg hjemme neste hjemmekamp. Dette er viktig!


      ...og hvorfor i helvete kneler dette jævla forumet under/etter HVER kamp??

      Kommentar

      • Fæssundrånern
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2007
        • 53

        Opprinnelig skrevet av Folke
        Men slutt å skyv problemene over på junior gutta....
        LAGET er for dårlig, troppen er for dårlig... Ingen av de unge spilte i fjor, det var like ræva da. Søgård, Kippe, Kiko og Karim er like dårlig som Ringstad, Hansen, Dosso osv i denne kampen hvertfall.


        Sannheten er at vi var bedre i fjor på denne tiden. Vi hadde hvertfall flere poeng... med en eldre stamme i laget..

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1081

          4-3-3

          Nå har vi vel prøvd alt. Kasta innpå gud og enhver juniorspiller. Rokkert laget i hytt og gevær. Den eneste som gjenstår nå er 4-3-3

          ------------Hansen--------------
          Nortveit-Riseth-Kippe-Eriksen
          -----------------------------------
          ----Riise----Kiko---Ringstad
          -----------------------------------
          ---Mykle---Sundgot--Johnsen

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Jepp, vi må bygge opp laget rundt etablerte spillere. Deretter slippe til juniorer litt etter litt. Vi må vente med juniorer som ikke holder nivået. Av de juniorene som har sluppet til er det Nordtveit og Edvin som har virket nærmest. Nosa har også vist gode ferdigheter, men det skorter litt på forståelse. Ringstad har vært alright han også, mens Hansen gjør mye bra, men feilene hans er av svært grov karakter. Når vi får tilbake spillere, skal det være mulig å sette opp et lag uten for mye ungt. Halvannen uke med fri gjør sannsynligvis godt slik at vi får tilbake spillere. LKE, Riseth, Edvin og Riise er forhåppentligvis tilbake, kanskje noen fler?

            Jeg gidder ikke grave meg ned riktig enda. Er 22 kamper igjen.

            Vi må begynne med å tette igjen bakover. Vi slipper inn altfor enkle mål.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
              Sannheten er at vi var bedre i fjor på denne tiden. Vi hadde hvertfall flere poeng... med en eldre stamme i laget..
              Kan du fotball? Bedre i fjor? Om vi hadde spilt som i fjor i år hadde vi stått med 0 poeng... Garantert.
              Laget i fjor kostet så mye penger at ett år eller to til med det og LSK hadde hvert nedlagt!!!
              Hva ønsker du da? Å ikke kunne dra på åråsen lenger eller faktisk ha ett lag, selv om de er unge og i verste fall får ett år i adecco før de er tilbake, sterkere enn på mange år? I beste fall er de tilbake i løpet av sesongen og med for fullt alt neste år.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Kan de som maser om at Søgård må spille tre frem å peke på hva faen han bidrar med?! En venstreving som ikke evner å dra av en bruskasse og som mister ball og slår feilpasninger med en provoserende jevnhet. Mykle med sin imponerende ufarlighet skal liksom score mål og bidrar selvfølgelig ikke med annet enn å brenne en kjempesjanse. Surprise! Juniorfeila florerer, og det er langtfra bare juniora som gjør dem! Nå kreves det at investorer smøres og umiddelbare forsterkninger kjøpes. Midtbanen skriker etter en sjef og kreativ hjerne.

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  Må gutta seriøst skjerpe seg. Dette er hjerteskjærende å se på.
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Fæssundrånern
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2007
                    • 53

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Kan du fotball? Bedre i fjor? Om vi hadde spilt som i fjor i år hadde vi stått med 0 poeng... Garantert.
                    Laget i fjor kostet så mye penger at ett år eller to til med det og LSK hadde hvert nedlagt!!!
                    Hva ønsker du da? Å ikke kunne dra på åråsen lenger eller faktisk ha ett lag, selv om de er unge og i verste fall får ett år i adecco før de er tilbake, sterkere enn på mange år? I beste fall er de tilbake i løpet av sesongen og med for fullt alt neste år.


                    Flere poeng i fjor enn i år kan det vanskelig unngås å si at vi hadde. Selvsagt mener jeg ikke at vi nødvendigvis at spilte var bedre i fjor enn i år, men jeg tør vel påstå at de siste kampene denne segsongen ikke har vært noe bedre enn det som ble prestert i fjor.

                    Du som alle oss andre må jo forstå at man ikke kan ta et generasjonsskifte på en vinter. Man må faktisk ha en stamme av erfarne spillere og spille inn de yngre over tid. Ser man på gjennomsnittsalderen på laget nå kontra det som spilte de to første kampene i år har den blitt lavere og det har faktsik prestasjonene også.

                    Jeg er helt enig med deg at man må satse ungt på å ha et slagkraftig lag for fremtiden, men dette må uansett skje over tid.

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      Etter min mening skal Tom Nordlie og Fjøra ha hovedskylda for den situasjonen klubben har havnet i. Med deres hodeløse, ikke-bærekraftige pengebruk og merkerlige disposisjoner måtte det gå galt til slutt. Jeg håper virkelig at det ikke blir stilt spørsmål ved HB uansett hvordan det går i årets sesong.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                        Flere poeng i fjor enn i år kan det vanskelig unngås å si at vi hadde. Selvsagt mener jeg ikke at vi nødvendigvis at spilte var bedre i fjor enn i år, men jeg tør vel påstå at de siste kampene denne segsongen ikke har vært noe bedre enn det som ble prestert i fjor.

                        Du som alle oss andre må jo forstå at man ikke kan ta et generasjonsskifte på en vinter. Man må faktisk ha en stamme av erfarne spillere og spille inn de yngre over tid. Ser man på gjennomsnittsalderen på laget nå kontra det som spilte de to første kampene i år har den blitt lavere og det har faktsik prestasjonene også.

                        Jeg er helt enig med deg at man må satse ungt på å ha et slagkraftig lag for fremtiden, men dette må uansett skje over tid.
                        Det BØR skje over tid, men problemet er jo at for LSK så MÅ det skje nå...
                        Klubben har ikke råd til noe annet, så enkelt er det.
                        Søgård er vel Mister Lillestrøm, men hjertet utenpå drakta og en innsats ingen andre i fotballnorge kan gå utenpå... Men han må jo ha hvert lagets dårligste i år, sammen med Mykle.
                        JML fikk vel terningkast 2 i begge sine første kamper i adeccoligaen, er det han du savner?
                        Nei jeg savner faktisk enda mer fart og lyst/spilleglede, er det en som har det og som ikke har fått prøvd seg må det være Bolly. Ja han er ung, ja han svinger i prestasjonene... Men han kan i hvertfall drible OG løpe mot mål samtidig. Nordtveit udiskutabelt en av de beste i år, Ringstad er ikke langt unna... Hvem er det du gjerne ville hatt in på deres plasser? Hvem i stallen fra i fjor kunne gjort det bedre?
                        Tror de etablerte er problemet, sammen med mye skader og dårlig økonomi.. Men problemet er IKKE de yngste!

                        Kommentar

                        • GulMakt
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2005
                          • 115

                          Jeg graver meg ikke nedenda, selv om dette var en forferdelig kamp.

                          Hansen
                          Bjørkøy-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                          Essediri-Dosso-Søgård-Mykle
                          Nosa-Johnsen

                          Av disse er det bare Kippe, muligens Mykle/Ringstad/Søgård jeg hadde sett for meg i førstellveren, samt Bjørkøy i en annen posisjon.

                          Vi hadde Riseth, LKE, Riise, Andresen, Occean, Sundgot og Edwin ute. Alle disse hadde trolig startet dagens kamp (unntatt Edwin kanskje), hvis de hadde vært friske. 6 rutinerte førstelagsspillere ute med skader. Bare RBK kunne muligens fortsatt ha mønstret et ok fotballlag med så mange viktige spillere ute. Vi kan ikke det.

                          Like fullt må vi regne med et år på nedre halvdel før dette snur, selv med de skadde tilbake.

                          Som supportere må vi bare fortsette å støtte gutta. De trenger det mer enn noen gang.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            Opprinnelig skrevet av sniper
                            Hva annet kan man forvente da, man har jo ansatt AJB. Visste det var starten på alt ondt!
                            Starten på alt vondt var når klubben valgte å sparke Uwe for å ansette Nordlie. Etter det har det bare gått en vei (se bort ifra cupgullet). Vi fikk inn avdanka dyre gamle ex-start spillere, vi brukte alt for mange millioner på Brenne og Bjørkøy, vi sparker ut Pål Strand, og sist men ikke minst, judas kom tilbake.

                            Kommentar

                            • Fæssundrånern
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2007
                              • 53

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Det BØR skje over tid, men problemet er jo at for LSK så MÅ det skje nå...
                              Klubben har ikke råd til noe annet, så enkelt er det.
                              Søgård er vel Mister Lillestrøm, men hjertet utenpå drakta og en innsats ingen andre i fotballnorge kan gå utenpå... Men han må jo ha hvert lagets dårligste i år, sammen med Mykle.
                              JML fikk vel terningkast 2 i begge sine første kamper i adeccoligaen, er det han du savner?
                              Nei jeg savner faktisk enda mer fart og lyst/spilleglede, er det en som har det og som ikke har fått prøvd seg må det være Bolly. Ja han er ung, ja han svinger i prestasjonene... Men han kan i hvertfall drible OG løpe mot mål samtidig. Nordtveit udiskutabelt en av de beste i år, Ringstad er ikke langt unna... Hvem er det du gjerne ville hatt in på deres plasser? Hvem i stallen fra i fjor kunne gjort det bedre?
                              Tror de etablerte er problemet, sammen med mye skader og dårlig økonomi.. Men problemet er IKKE de yngste!


                              Men i alle dager som du trekker egne slutninger da mann. Du er værre en en kar fra akersgata. Jeg har da aldri sagt at ting var bedre i fjor. Jeg er enig at det er mye grums fra et par tidligere sesonger, men jeg mener vel kanskje at vi var vel hissige på og leie ut noen av de etablere tippeligaspillerne. Kanskje burde heller et par av de yngste tatt seg et år i adecco.. Uansett har jeg aldri lagt noen skyld på ungutta våre. De gjør en kjempejobb, problemet er bare at de ikke er gode nok/klare for å spille 30 tippeligakamper fra første året de er i stallen.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                                Men i alle dager som du trekker egne slutninger da mann. Du er værre en en kar fra akersgata. Jeg har da aldri sagt at ting var bedre i fjor. Jeg er enig at det er mye grums fra et par tidligere sesonger, men jeg mener vel kanskje at vi var vel hissige på og leie ut noen av de etablere tippeligaspillerne. Kanskje burde heller et par av de yngste tatt seg et år i adecco.. Uansett har jeg aldri lagt noen skyld på ungutta våre. De gjør en kjempejobb, problemet er bare at de ikke er gode nok/klare for å spille 30 tippeligakamper fra første året de er i stallen.
                                Nei men som sagt, LSK HAR IKKE RÅD til å beholde JML, Steinar Pedersen o.l. på millionlønninger... Men ja alle hadde vel sagt ja takk til 35 mann i stallen slik som situasjonen er nå.
                                Vi er nok enige om det meste, men i stedenfor å ønske seg noe vi ikke kan få så velger jeg å ta utgangspunkt i det vi har... Som uten skader ikke er så aller værst, vent å se!!

                                Kommentar

                                • antikris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 520

                                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                  Mye pessimister på denne tråden. Jeg mener laget LSK starter med i dag er sterkeste lagoppstillingen hittil i år. Det er vel egentlig bare Riise av spillerne i stallen for tida som kan gå inn og forsterke laget betydelig. Gleder meg til å se et LSK lag med to raske tekniske spisser og to raske midtstoppere. Kan faktisk ikke huske at det har skjedd noensinne, ihvertfall neppe siden Tom Lund ga seg.

                                  Jeg blir ikke det minste overrasket om LSK vinner ikveld.

                                  Tenker du ble overrasket nå hvertfall..

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Dette må være den mest tafatte omgangen jeg noensinne har sett av et LSK-lag. Skeid hadde slått oss i dag.
                                    Jeg har sett minst to mer tafatte omganger. I 1997. Begge i samme kamp "starring" Pellerud og Steinar Pedersen (som enkelte maser om). Vi tapte 5-1. Og jada, det var mot Skeid.

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Kan de som maser om at Søgård må spille tre frem å peke på hva faen han bidrar med?! En venstreving som ikke evner å dra av en bruskasse og som mister ball og slår feilpasninger med en provoserende jevnhet.
                                    Søgård fra start er det ultimate symbolet på klubbens forfall. Jeg driter i hvor mye han hater søpla. Han har ikke tatt et skritt fremover på ti år. Eneste grunnen til at han spiller er sannsynligvis at Sogndal ikke vil låne en gang.

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Nei men som sagt, LSK HAR IKKE RÅD til å beholde JML, Steinar Pedersen o.l. på millionlønninger...
                                    Arven etter Uday...
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1252

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Starten på alt vondt var når klubben valgte å sparke Uwe for å ansette Nordlie. Etter det har det bare gått en vei (se bort ifra cupgullet). Vi fikk inn avdanka dyre gamle ex-start spillere, vi brukte alt for mange millioner på Brenne og Bjørkøy, vi sparker ut Pål Strand, og sist men ikke minst, judas kom tilbake.
                                      Uansett blir det morro med addeco på Åråsen og tippeliga på Gjemselund i 2010

                                      Kommentar

                                      • Kaizer
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2006
                                        • 139

                                        Alle slår alle i årets sesong, alle bortsett fra oss, vi slår ingen.

                                        Nå begynner jeg å bli nervøs, når jeg ser på de kommende kampane ser jeg ingen opplagte kamper hvor jeg føler vi vil vinne og det tyder på at noe er veldig, veldig galt, jeg er vanligvis en super optimist!
                                        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                        Kommentar

                                        • KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

                                          Fra nyhetstråden:

                                          André Hansen lot seg ikke knekke etter tabben. - Jeg er ung og skal utvikle meg videre, sier han.


                                          Det er bra at han har en sånn innstilling. Sikker på at han ikke kommer til å knekke og at han kommer til å få flere sjanser fra start.

                                          Kommentar

                                          Working...