Nyheter mai 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB: Børsen Start - LSK

Start – Lillestrøm 3-0 (1-0)

Sør Arena
    Mål: 1-0 (6) selvmål, André Hansen, 2-0 (36) Bernt Hulsker, 3-0 (88) Aram Khalili.
    Gult kort: Petter Bruer Hansen, Start, Nosa Igiebor, LSK.
    Tilskuere: 8.877.
    Målsjanser: Start 7, LSK 2.
    Cornere: Start 6, LSK 4.
    Stadionstemning: 6
    Kampkarakter: 4

LSK (4-4-2):

ANDRÉ HANSEN 2
    Generaltabbe som kan gå Europa rundt på diverse tv-kanaler. Det hjelper lite at han ellers står bra når slike tabber preger LSK til de grader. Reddet mesterlig da Bolanos var gjennom to ganger alene med keeper.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
    Lærte at tilbakespill rett mot mål kan føre til scoring, uten at Bjørkøy trenger å miste nattesøvnen. Spilte greit som back, men hadde en del problemer når motstandere kom i stor fart.

HÅVARD NORDTVEIT 5
    Greide ikke å følge løpet og lot Hulsker slippe foran seg da Start gikk opp til 2-0. Viste igjen at han er god med ballen og at han kan utvikle seg i LSK, selv om laget gjør det virkelig dårlig om dagen.

FRODE KIPPE 6
    Solid defensiv jobb. Ryddet opp og startet i gang spillet bakfra. Også med framme på dødballer og var nær ved en gang før pause. Den dagen han får resten av spillerne med seg, kan det være håp.

STIAN RINGSTAD 4
    Har stor selvtillit med ballen. Kan ikke lastes for at han ikke var helt oppe ved Bolanos, da han kom langt bakfra og la inn til hjemmelagets 2-0 mål. Savner mer trøkk framover på banen.

KARIM ESSEDIRI 2
    Prøvde seg langs høyrekanten, men kom sjelden fram på sin side før pause. Fikk ingenting til offensivt de knappe 70 minuttene han var på banen. Korrekt byttet ut med Fredrik Gulbrandsen.

KHALED MOUELHI 4
    Mer aktiv fra start enn han har vært i de siste kampene. Brukbart defensivt arbeid, men må bli bedre med ball. Ble skadet og måtte ut med det som virket som en alvorlig lårstrekk.

HASSANE DOSSO 3
    Mangler mye på å forstå den norske fotballen med høyt press og stress der ingen lar motstandere gå uforstyrret med ballen. Uryddig i stilen og pådrar seg unødvendige frispark.

ESPEN SØGÅRD 3
    Skulle demme opp for Bolanos på venstrekanten. I og med at costaricaneren var anonym helt til han la opp til 2-0 var det greit. Markerte seg ikke med ball. Men kan trenges på laget i fortsettelsen.

NOSA IGIEBOR 3
    Nær ved å redusere til 1-2 for LSK da han headet Essediris frispark, men keeper reddet. God med ballen og i en-mot-en situasjoner. Men har mangler forståelsen av lagspill og utfordret skjebnen med sitt gule kort.

BJØRN BERGMANN SIGURDARSON 2
    Anonym bortsett fra et par situasjoner. Headet over etter corner, mens en høyre-venstre-finte ga ham en god skuddposisjon. Men skuddet gikk rett på keeper. Byttet med Myklebust etter 45 minutter.

SUM 11 MANN: 38

INNBYTTERE:

MAGNUS MYKLEBUST 4
    (45 min. for Bergmann Sigurdarson)
    Alene gjennom rett etter pause, men skuddet gikk over. Også et par andre gode forsøk. Av de bedre på et grått LSK-lag.

MARIUS JOHNSEN 3
    (36 min. for Mouelhi)
    Debut for året for en skadeforfulgt spiller. Et god skuddforsøk da ballen gikk utenfor motsatt stolpe. Trengs når han er i form, men det er et stykke fram dit.

FREDRIK GULBRANDSEN
    (22 min. for Essediri)
    Debuterte som den yngst for LSK i eliteserien siden 1975. Nær ved å bryte gjennom og gi LSK et håp på 0-2.

SUM 13 MANN: 45

DOMMER

TOMMY SKJERVEN 6
    Nesten usynlig, noe som alltid er et godt tegn for en dommer. Full kontroll på en lettdømt kamp.

ANALYSEN
    LSK fikk den verst tenkelige starten med et tabbemål vi må helt tilbake til 1996-sesongen for å finne maken til i klubben. Da var det Torgeir Bjarmann som sendte ballen tilbake til Frode Grodås, som ikke fikk kontroll mot Strømsgodset. Gårsdagens LSK-mannskap hang ikke sammen. Det er for mange av spillerne som ikke har forstått betydningen av lagarbeid. Det må læres for at laget skal ha en sjansen til å overleve i Tippeligaen.
    Start var heller ikke noe stort lag i går, men vant helt fortjent mot et av de svakeste LSK-lagene som har gjestet Kristiansand. At sørlendingene ligger helt oppe i teten kan være en svakhet for norsk fotball.

Vurdert av Per Kristian Torvik

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Aftenposten (papir)

LSKs beste:
      I mangel på gode alternativer, Espen Søgård: Han kriget i hvert fall.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Kippe: - Samling i bunn

Onsdagens oppgjør på Sør Arena ble aldri helt den store LSK-opplevelsen. - Nå må vi ha en samling i bunn, sier Frode Kippe.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

André Hansen: - Uflaks, ikke udyktighet

19-årige André Hansen måtte se ballen gå i nettmaskene allerede i sjette minutt. LSK-keeperen viste likevel at han ikke ble knekt av baklengsmålet.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Gulbrandsen overtok rekorden fra romkameraten

Selv om det ble tap onsdag kveld fikk 16-årige Fredrik Gulbrandsen sin debut, og ble dermed LSKs yngste i toppserien. Rekorden overtok han fra romkameraten.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Aftenposten

- Vi ble rundtspilt

Publisert: 07.05.2009 kl. 08:32

LSKs Marius Johnsen er både overrasket og imponert over årets Start-lag.

KRISTIANSAND: Hellemyr-gutten har slitt med store skadeproblemer de siste sesongene. I fjor ble han avspist med 23 minutter fordelt på tre innhopp i Eliteserien. I går fikk han 36 minutter på banen – som spiss (!) – da LSK tapte 0-3 på Sør Arena. Etter kampen brukte 27-åringen mye tid på å skryte av sin gamle arbeidsgiver.

- Vi ble rundspilt i dag, sier Johnsen, og legger til.

- Jeg er veldig imponert og overrasket over det Start har fått til denne sesongen. Jeg hadde ikke trodd de skulle være så gode. De har en fin balanse i laget, og har en stram defensiv organisering. I tillegg har de offensive krydder i Bolaños og Hulsker. De har slått til veldig, og det gir enormt med selvtillit, sier Johnsen.

Den tidligere landslagsspilleren syntes det var godt å være tilbake på fotballbanen – og på Sørlandet – til tross for at det ble litt piping fra tribunen.

- Det må jeg tåle. Jeg vet uansett at jeg har gjort mye bra for denne klubben, sier Johnsen.

Om LSK-krisen sier han følgende:
              - Vi har ikke vært gode nok, og må begynne å stille krav til hverandre på trening. Det vi leverte i mot Start var fryktelig dårlig, sier Johnsen, som fortsatt kjenner litt til skaden sin.

- Men jeg er tilbake i full trening, og ønsker mest av alt å bidra på banen, sier Johnsen.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Aftenposten

– Skjønner ikke hva Henning Berg tenkte på

Av: Thomas Larsen Røed
                Publisert: 07.05.2009 kl. 08:25

De var vrakgods i Lillestrøm, nå er Steinar Pedersen og Lars Ivar Moldskred i ferd med å løfte Strømsgodset på tabellen – mens LSK har jumboplassen

Steinar Pedersen har vært Strømsgodsets beste mann så langt denne sesongen. Han er på lån fra Lillestrøm. Mot Aalesund strålte også en annen ”LSK-mann”.

Moldskred forskjellen
                For Lars Ivar Moldskred var den største forskjellen på lagene i første omgang, og var spilleren trener Ronny Deila trakk frem som dagens "ener". Han stoppet fete Aalesund-sjanser, og gjorde derfor at Godset kunne stikke opp i ledelsen da drammenslaget fikk en noe heldig straffe. Mye av æren ønsket han imidlertid å dele med forsvarsfireren.
                – Vi er ti mann til på banen, spesielt de fire foran meg er gode i dag.
                – Hva med Steinar Pedersen?
                – Jeg håper han blir, for å si det sånn. Men det er vel ikke så sannsynlig nå. Det er helt utrolig at han ikke fikk spille i Lillestrøm. Jeg skjønner ikke hva Henning Berg har tenkt på der, sier keeperen til Aftenposten.no.
                Han bor fortsatt i Lillestrøm, men det som opprinnelig var en låneavtale, ble gjort permanent slik at Pedersen kunne hentes på lån. LSK hadde nemlig nådd kvoten av utlånte spillere. Nå Moldskred og Pedersen sammen til og fra Drammen. For keeperen har fortsatt ikke flyttet.

Ikke på lån
                – Det er mange som tror jeg er på lån, men jeg er Godset-eiendom, sier Moldskred, som har en kontrakt ut sesongen. Etter det vet han ikke hva som skjer, men legger ikke skjul på at det er deilig å prestere fast på A-nivå.
                – Det er jo dette jeg jobber med, og i dag får jeg godt betalt, sier han.
                Pedersen må le litt over skryten fra pendlekompisen.
                – Husk at vi er gode kompiser, men jeg er litt enig. Det får egentlig de der oppe svare på selv, og det begynner de sikkert å bli lei av. Jeg er bare glad for at jeg får vist at jeg duger. Det er bra for meg og gøy for Godset, sier høyrebacken til Aftenposten.no.
                Lillestrøm tapte nok en kamp onsdag kveld, og ligger helt siste med tre poeng. Strømsgodset vant sin annen hjemmekamp på rad, og har nå klatret opp over nedrykksstreken med sine åtte poeng.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Agderposten

Lillestrøm kom til Kristiansand med et betydelig svekket lag etter at sentrale spillere som Vidar Riseth, Arild Sundgot, Bjørn Helge Riise og Oliver Ocean ikke kunne stille. Laget kom under på en gedigen keepertabbe, greide aldri å reise seg og har færre enn halvparten så mange poeng som nest siste lag på eliteserietabellen.
                  Start var et bedre lag enn oss. Spillerne og jeg er skuffet og misfornøyd med kampen. Vi sliter med motivasjonen, og spillerne har mye å gå på, sa Berg.
                  – Men jeg tar ansvaret for resultatene og står last og brast med guttene som tapte.

Kommentar

• Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

Årets kosetur!
                    Kosetur til cupkampen mot Østsiden, med mimrestopp og sosialisering på Øre Villa kro søndag 10. mai. Avreise fra Alexander Kiellandsgate kl 13. Bussbillett 200 kroner.

Skrevet av kfl.no

Årets kosetur: Bli med KFL til cupkamp mot Østsiden

Det har vært tøft å være LSK-supporter så langt i sesongen: Lange borteturer enten på hverdager eller med behov for overnatting har gjort et kraftig innhogg i både økonomi og avspaserings- og feriedager. Fort Åråsen har ikke framstått som et skrekkinngytende sted hvor motstanderlaget blir paralysert av skrekk. Det sportslige utbyttet har vært magrere enn kvinnelige norske langdistanseløpere.

Vi fortjener noe annet, og Kanari-Fansen lanserer den rette medisinen:

Kosetur til cupkampen mot Østsiden, med mimrestopp og sosialisering på Øre Villa kro søndag 10. mai. Avreise fra Alexander Kiellandsgate kl 13. Bussbillett 200 kroner.

Nå tar vi oss rett og slett en pustepause og en fridag fra seriealvoret. Dette er turen for deg som vil ha det moro! Øre kro - det er det offisielle navnet nå – bringer fram gode minner fra den gang Moss spilte i den øverste divisjonen og sangen Én fugl i Norge runga på stadion.

Vi har vel ærlig talt aldri savna Mossekråkene, men borteturene med stopp på kroa var legendariske. Puben holder til i en gammel villa, med serveringsdisk i stua. Siden vi her snakker om et mimrestopp driter vi selvfølgelig langt i det offisielle navnet. Vi skal til Øre Villa kro!

Nå er det slett ingen grunn for den nye generasjonen av kanaris å tenke at dere ikke er velkomne med på tur. Snarere tvert imot. Kroa må oppleves! Og KFL er glade for å gi dere et innblikk i ting som har vært med på å forme Kanari-Fansen til et sjølironisk lavterskeltilbud.

Turen til Østsiden passer for alle: Her bør det bli comeback for gamle grinebitere som trodde at busstur med KFL var et tilbakelagt stadium. Her er det møteplikt for nødvendig mentalhygiene for de som alltid er med på bortekamper. Og dette vil være en perfekt introduksjonstur for deg som ennå ikke har vært med på en KFL-buss noen gang. Her vil du møte på masse hyggelige folk!

Moralen er å droppe privatbiler og bli med KFL på kosetur!

Opplegget blir altså:

Kl 12: Avreise fra Råholt. Påstigningsmulighet på Jessheim.
                    Kl 13: Avreise fra Lillestrøm
                    Kl 13.15: Oppsop av Oslo-kanaris ved Hotell Opera
                    Kl 15: Mimrestopp på Øre Villa kro
                    Kl 16.30: Avreise fra kroa
                    Kl 18: Cupkamp mot Østsiden
                    Kl 20: Hjemtur med opplada batterier
                    16. mai: Sesongstart mot Odd på Åråsen

Påmelding så raskt som mulig til Mariell Sørensen på telefon 4000 15 26 - 3. Eller SMS med navnet ditt til 922 60 384. 200 kroner betales kontant på bussen. De som var med KFL-bussen til Kristiansand får denne turen for bare 100 kroner.

Blir pågangen stor kan vi sette opp flere busser, men da nytter det ikke å melde seg på i timene rett før avreise. Her er det bare å ringe eller sende SMS umiddelbart!
                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB-papir

Ut med lårstrekk
                      Kristiandsand: Khaled Mouelhi måtte gi seg etter ti minutter av 2.omgang. Han kan få et flere ukers avbrekk fra kamp. -Jeg fikk en strekk på baksiden av låret. Det kjennes ikke bra ut med tanke på de neste kampene, sa Khaled Mouelhi, som fortvilte over nytt tap. -Vi må prøve å holde en god mentalitet i laget. Men situasjonen er alvorlig for oss akkurat nå.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

RB- Papir

Espen lover å ta tak
                        Kristiandsand: Espen Søgård kan ikke love annet enn at han skal gjøre alt han kan for å ta et tak i LSK de neste ukene. -Det eneste som gjelder er å jobbe knallhardt med oss sjøl. Det må vi alle. Dette er tungt, men vi har vært ute i hardt vær før og snudd det, sier Espen Søgård.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

RB- Papir

Riseth fikk bare èn kamp
                          Lillestrøm: LSK-spilleren Vidar Riseth fikk èn kamps karantene for å ha blitt utvist i seriekampen mot Brann i Bergen. Det er disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund (NFF) som i går fattet sin besluttning i sakene som vedrører Riseth og Odd-trener Dag Eilev Fagermo. Riseth pådro seg to gule kort i kampen mellom Brann og Lillestrøm 30. april og måtte gå tidlig i dusjen.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

VG

Kippe: - Det sliter på selvtilliten

Av Jon R, Andreassen 07.05.2009 kl. 12:30 Kilde: VG NETT

KRISTIANSAND (VG Nett) Lillestrøm-kaptein Frode Kippe innrømmer at åtte kamper uten seier gjør noe med selvtilliten. Nå krever han innsats.

MANER TIL INNSATS: LSK-kaptein Frode Kippe mener spillerne har mye å hente på innsatsen. Foto: Scanpix

Etter 0-3-tapet mot Start har Lillestrøm fortsatt til gode å vinne en kamp i årets eliteserie og ligger på jumboplass med fattige tre poeng. Kippe mener spillerne nå må ta tak.

- Vi må heve oss betraktelig. Først må innsatsen være på topp. Vi må gi jernet, men det blir bare tamt og dødt. Vi er giret før kamp, men alle klarer ikke å komme opp på det nivået som kreves, sier stopperkjempen før han legger til:

- Det er klart vi merker at det går trådt. Det sliter på selvtilliten, innrømmer Kippe.

Møter Østsiden
                            Nå håper Kippe at Lillestrøm kan spille på seg nødvendig selvtillit i oppgjøret mot Østsiden kommende helg.

- Vi får prøve å spille bra der, og score noen mål. Vi må vise oss fra en bedre side, det er det hvertfall ingen tvil om, sier Kippe til VG Nett.

VG Debatt:
                            "Det er en tid for alt, og kanksje er det tid for at Lsk rykker ned. Er ikke sikkert det er så dumt, så kan man bytte ut litt folk i ledelsen. Ikke Bjarman og Berg, men noen av de andre idiotene som tror at vi holder oss med junior-laget."

LSK-trener Henning Berg vil først og fremst fokusere på å gå videre mot Østsiden i cupen før han forventer storspill.

- Kanskje vi kommer til å spille på oss selvtillit, men hovedfokuset vårt vil være å gå videre, sier Berg.

- For å vinne fotballkamper må vi han den rette mentaliteten. Det har vi ikke nå. Vi er nødt til å snu dette sammen, men Start-kampen er et steg tilbake. Vi har presterte bedre enn det tidligere. Vi må nå finne ut hvorfor vi ikke presterer, og det må gjøres både på treningsfeltet og på banen, sier Berg til VG Nett - som også er frustert over alle skadene.

HOLDER PÅ MÅLSETNINGEN: LSK-trener Henning Berg understreker at det er 22 kamper igjen av årets sesong og LSK fortsatt kan ta medalje. Foto: Scanpix

Tror Start mister spillere
                            - Vi skulle jo gjerne ønske at vi kunne hatt alle mann med til enhver tid, men sånn er ikke situasjonen og det kan vi ikke gjøre noe med. Det som blir vanskelig når det gjelder skader, er at vi ikke kan spille inn et lag. Vi må hele tiden bytte ut folk, fortviler Berg.

Til tross for en elendig serieåpning vil foreløpig ikke Berg endre målsetningen om å ta medalje.

- Det er 22 kamper igjen, så tida får vise om medalje er realistisk. Man vet jo aldri i eliteserien. Fortsetter spillerene i Start å skinne er det ikke sikkert de blir der lenger enn til sommeren. Det er jo ikke noen andre klubber enn Rosenorg som kan si nei til høye bud, sier Berg - og antyder at noen av overraskelseslagene kanskje blir redusert utover i sesongen.

KRISTIANSAND (VG Nett) Lillestrøm-kaptein Frode Kippe innrømmer at åtte kamper uten seier gjør noe med selvtilliten. Nå krever han innsats.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

fotball.no

7.5.2009
                              Norges Fotballforbund har nå satt opp 2. runde i NM G16 Telenor Cup.

Kampoppsett:

Lillestrøm - Skiold

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

Raumnes.no

Nesbuen Stian Ringstad (17) var blant de bedre på et LSK-lag på en dårlig dag mot Start onsdag.

LSKs unge lag sliter

Stian Ringstad (17) fra Bodding får godkjent karakter etter et nytt LSK-tap onsdag. Men ungdomslinja må tåle kritikk.

LSK-trener Henning Bergs oppgave og målsetting i LSK blir stadig mer utfordrende. Etter lagets tap 0-3 mot Start i går kveld, slår riks- og regionsmedia fast at depresjonen har nådd det stolte tippeligalaget. Ikke minst blir klubben stadig oftere konfrontert med uheldige sider ved den mye omtalte ungdomslinja. TV2-ekspert Nils Johan Semb fastslo etter kampen onsdag at at det må mer rutine til for å holde seg i landets øverste divisjon. Nettavisen slår fast at laget rykker ned.

– Tapet betyr at Lillestrøm fortsatt står uten seier i årets tippeliga, og bare én gang tidligere har et lag overlevd en like svak sesongstart, står det å lese.

LSK har høstet tre poeng og ligger desidert sist etter åtte serieomganger, men Berg understreker at det uansett er for tidlig å trekke noen nedrykkskonklusjoner. Kanskje innkasserer LSK årets første seier når Odd Grenland kommer på besøk til Åråsen i neste kamp, 16. mai.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Ruben på gamle trakter

Ruben Gabrielsen spiller første omgang som høyreback når LSKs juniorer reiser til Toten og møter Raufoss i kveld. Han blir den 23. spilleren som starter i juniorserien for LSK i år.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Mathis og Kristoffer for Norge

Denne uken ble Mathis Bolly og Kristoffer Tokstad tatt ut på G19-landslaget.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

Lillestrøm vil selge Riise i sommer.

LSK trenger penger, og er klar til å cashe inn Bjørn Helge Riise.

Åråsen (TV 2 Sporten): Lillestrøm har hatt store omveltninger i stallen, for å få ned lønnskostnadene. Tolv mann er borte, mens ti er kommet inn.
                                      Likevel er det et skrikende behov for penger i romeriksklubben. Derfor bekreftes det nå langt på vei at de vil selge lagets beste spiller, Bjørn Helge Riise, i sommer.
                                      - Noen ganger man selge, hvis man må ha penger og inntekter. Det blir en tøff vurdering, sier sportssjef i LSK, Torgeir Bjarmann, til TV 2 Sporten.
                                      Etter klubbens åttende seriekamp på rad uten seier, er man klar over at nedrykk kan bli en realitet. Med mange skader, må klubben fortsette å kjempe for en seier, med et purungt mannskap.
                                      - Vi har en jobb å gjøre, sier trener Henning Berg.

Intervju med Henning Berg

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

LSK.no

LSK-seier mot Raufoss
                                        Torsdag kveld vant LSKs juniorlag 4-2 over Raufoss på bortebane.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

Østsiden på søndag - Kanarifansen arrangerer tur
                                          Som vanlig arrangerer Kanarifansen tur når LSK spiller bortekamper. Søndag er det Østsiden som er motstander i cupen.

Kommentar

Working...