Nyheter mai 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

Nå er dommeroppsettet for 16. mai-runden klart:

Lillestrøm – Odd: Kristoffer Helgerud

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

Østsiden: - Det vil snu for LSK
      Søndag spiller LSK mot Østsiden i cupens første runde. Fredrikstad-klubbens trener, Lasse Trulsen, mener Henning Berg og LSK vil snu den negative trenden. Bare ikke på søndag.

Kommentar

• Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

Rb.no

VIL HA SELVTILLIT: LSK-trener Henning Berg håper Østsiden-kampen i cupens første runde kan gi selvtilliten til en LSK-gruppe som sliter.
        Stiller toppet – tar ingen sjanser

ÅRÅSEN:
        Disse LSK-spillerne er ute mot Østsiden i cupen. – Vi undervurderer ikke, sier LSK-Berg.

Verken Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Olivier Occean eller Lars Kristian Eriksen er med i troppen til LSK.
        Men LSK håper alle de fem rekker 16. maikampen mot Odd Grenland.
        Med til Fredrikstad er følgelig heller ikke Khaled Mouelhi (lårstrekk) eller Pål Steffen Andresen (kne).

– Undervurderer ikke

Men ut fra de han har tilgjengelig stiller Henning Berg med sitt beste mannskap på Østsiden stadion.
        – Dette er en kamp vi ser på med det største alvor. Her blir det ikke snakk om undervurdering. Det viktigste er å vinne kampen. Deretter håper jeg gutta kan få med seg en dose selvtillit.
        Treneren har ikke tatt ut startlaget ennå, og vurderer blant annet hvem som skal starte mellom stengene.
        Det som imidlertid er hundre prosent sikkert er at Vidar Riseth går inn i midtforsvaret.
        Dermed skyves Håvard Nordtveit ut på høyrebacken og John Anders Bjørkøy fram på midtbanen.
        – John Anders kommer til å spille, men jeg vet ikke i hvilken rolle.

Renset lufta

Morgendagens motstander vet LSK-treneren veldig lite om.
        – De rykket ned fra 2. divisjon i fjor og har vunnet de tre første kampene, opplyser han.
        LSK brukte onsdagskvelden og torsdag formiddag til å renske luften etter det for forsmedelige 0-3 tapet for Start.
        Trener Henning Berg sier laget er klar for en ny start.
        – Det nytter ikke å tenke på kampene som har vært. Nå starter vi på nytt. Kall det gjerne back to basic, sier Henning Berg.

Gruperer ikke de unge

Derfor er skader, feilaktige utvisninger, bortdømte straffesituasjoner og ufortjente poengtap historie.
        – Nå går det på innstillingen til hver enkelt spiller, og mentaliteten en møter med til trening og kamp. Vi fokuserer på det vi kan gjøre noe med. Og vi vet at spillerne kan langt bedre enn det de viste fram i Kristiansand.
        – De er mye snakk om ungdomssatsingen og bruk av de yngste. Er du mest skuffet over det de med lang erfaring har prestert?
        – Jeg deler ikke gruppa inn i unge og eldre og vurderer etter det. De er LSK-spillere. Vi vet også at skadesituasjonen har gjort at vi har måttet spille med et uerfarent mannskap. Og vi vet også at alle kan bedre.

– Viktige innspill

– Er det aktuelt å bruke Espen Søgård og John Anders Bjørkøy sentralt på midtbanen?
        – Det er en aktuell kombinasjon.
        – Det var mange som hang med hodet i Kristiansand. Hvordan takler dere det?
        – Jeg har god kommunikasjon med alle og forsøker å få vite hva de tenker. Spillerne kommer med viktige innspill, som vi tar hensyn til. Det er et godt utgangspunkt for å jobbe seg ut av problemene, sier Henning Berg.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Henning Berg om tabellsituasjonen og veien videre
          To døgn etter tapet i Kristiansand gir Henning Berg deg en oppsummering av hva han tror om tabellsituasjonen, om veien videre, og ikke minst om supporternes rolle i å snu den negative trenden.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Berg: - Viktig kamp for oss

Årets første cupoppgjør spilles på bortebane søndag mot Østsiden. - Det er en viktig kamp for oss, sier Henning Berg.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

– Lukter cup-bombe

FREDRIKSTAD:
              – Jeg skjønner godt at LSK er litt nervøse for å møte oss. Det hadde jeg også vært hvis jeg hadde vært i deres sko.

Av Per Morten Sødal
              Publisert 10.05.2009 - 11:04 Oppdatert 10.05.2009 - 11:26

Det sier spillende assistenttrener Rino André Hansen i Østsiden foran søndagens cupmøte mot skakkjørte kanarifugler.

39-åringen med keepererfaring fra Moss, Fredrikstad og Sarpsborg har fått såpass med seg at han skjønner at morgendagens motstander ikke akkurat drar stinne av selvtillit til Østfold.
              – De har alt å tape. Og med tanke på hvordan de har gjort det i det siste, skjønner jeg godt at LSK er litt nervøse for å møte oss. Det hadde jeg også vært hvis jeg hadde vært i deres sko, sier den tidligere toppkeeperen til Romerikes Blad.

Kan snu
              Hansen tror kampen kan være veldig viktig for LSK, selv om den «bare» er mot et godt tredjedivisjonslag.
              – Skulle vi klare å holde nullen lenge, vil usikkerheten og frustrasjonen sikkert melde seg hos dem. Og skulle bomba sprenge med et mål til oss, kan man bare tenke seg hva som vil skje. LSK har alt å tape. For oss er dette årets kamp. Slipper LSK seg ned noen prosent, får de store problemer. FREDRIKSTAD
              Men han tror kampen også kan bli vendepunktet for kanarifuglene.
              – Skulle de lage mange mål på oss – noe de absolutt kan gjøre – kan selvtilliten komme tilbake igjen. Fra egen karriere vet jeg at det kan være så lite som skal til.

God start
              Østsiden står med tre strake seirer i sin 3. divisjonsavdeling. Hansen mener laget er godt.
              – Vi har en god spiller i alle ledd. I tillegg tror jeg vi skal være veldig godt trent. Andreomgangene våre har vært sterke. Men tempoet blir selvfølgelig noe helt annet nå, sier han.
              Han roser Henning Berg får å ha satset på ungdommen.
              – Det er helt riktig vei å gå og noe klubben vil få igjen for senere. Men dagens økonomi kan man ikke bare kjøpe inn. Uansett tror jeg de er for gode til å rykke ned, selv om starten har vært dårlig.
              Godt nytt for LSK er at de søndag slipper å møte Hansen – på banen. Keeperveteranen nyter benketilværelsen.
              – Man må satse på ungdommen. Jeg spiller bare hvis det er skade, sier han.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Ringstad vet hva som venter i Fredrikstad

Det har gått ett år siden Stian Ringstad var med å slå ut LSK i fjorårets utgave av cupen. Nå reiser han til Fredrikstad, og han vet hva som venter.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

TV2 Sport

Drillos moderklubb vil senke Lillestrøm

Østsiden vil utnytte at LSK er totalt ute av form.

Fredrikstad (TV 2 Sporten): Østsiden i tredjedivisjon er moderklubben til landslagstrener Egil Drillo Olsen, og Mainz-trener Jørn Andersen.
                  - Det er der jeg har spilt fra jeg var smågutt, og oppover. Så det er klubben i mitt hjerte, sier Drillo til TV 2 Sporten.
                  - Kan man slå Lillestrøm?
                  - Selvfølgelig kan man det, sier leder i Østsiden, Tore Frølich.
                  Drillo vet hva som må til.
                  - For det første, så må de ha flaks. Ha marginene på sin side, og prestere litt over evne, sier Drillo.
                  Østsidens stopperkjempe, Jacob Hegre, tror på seier over LSK.
                  - Jeg registrerer at de ligger i bånn. De scorer ikke fryktelig mange mål om dagen, og vi slipper ikke inn fryktelig mange mål om dagen. Det lover godt, dette her, sier Hegre.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Riseth ønsker god opplevelse mot Østsiden

Med kun noen timer igjen til cupoppgjøret mot Østsiden ønsker Vidar Riseth en god opplevelse i årets første cupoppgjør.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

Occean tilbake fra start

Olivier Occean er tilbake fra start når LSK møter Østsiden klokka 18. Med fra start er også Marius Johnsen, Vidar Riseth og Magnus Myklebust.

Lagoppstillingen her: http://www.lsk.no/?did=9109666

Kommentar

• CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

Nosa reddet Lillestrøm

Emmanuel Nosakhare Igiebor scoret to mål da LSK slo Østsiden i cupens 1. runde.

FREDRIKSTAD:
                        (Østsiden - Lillestrøm 2-3). Emmanuel Nosakhare Igiebor scoret to mål da
                        Lillestrøm slo Østsiden og avanserte til 2. runde i cupen.

Lillestrøm imponerte ingen mot Østsiden, men gjorde akkurat nok til å avansere. http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4320527.ece

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Østsiden yppet seg mot LSK

Drillos moderklubb hadde ingen respekt for Lillestrøm i cupen.

Østsiden-Lillestrøm 2-3

Se kampreferat i linken:

Kommentar

• LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

Lite intervju med Østsidens trener og Henning Berg
                            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no

Kippe: - Godt å få en seier
                              Østsiden forsvarte seg heroisk, men LSK kontrollerte likevel inn til seier i cupens første runde.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

LSK.no

LSK videre i cupen
                                Marius Johnsen og Nosa Igiebor scoret LSKs mål søndag kveld. Årets første obligatoriske seier og avansement er i boks.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Søgård og LSK setter nå fokus på Odd Grenland

Etter avansement til andre runde i cupen søndag kveld setter nå Espen Søgård og LSK fokus videre på Odd Grenland. Skiens-klubben kommer til Åråsen lørdag.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

RB-Papir

Occean opereres denne uka
                                    Fredrikstad: Olivier Occean ofret seg for laget og meldte seg kampklar, til tross for store smerter i tåa som har plaget han i hele vinter. Denne uka legger spissen seg trolig på operasjonsbordet. -Det gjorde vondt i denne kampen også. Det er mye bedre å operere og bli kvitt dette enn å fortsette på halv maskin, sier han. Trener henning berg regner med å ha Bjørn Helge Riise tilbake mot Odd 16. mai, men måtte se Hassane Dosso gå ut med overtråkk halvveis i går.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

lsk.no

Se Nosas fulltreffere mot Østsiden
                                      Søndag vant LSK 3-2 over Østsiden. Nosa Igiebor scoret to mål for LSK. Fulltrefferne kan du se på LSK-TV.

Av: Ole Kristian Bakkene

En etterlengtet seier ble sikret i Østfold søndag kveld da Østsiden ble slått 3-2 i cupen. Marius Johnsen scoret LSKs første mål. Deretter satt Nosa Igiebor inn de to siste.

Du kan nå få med deg fulltrefferne på LSK-TV
                                      Trykk her for å gå til Østsiden-LSK 2-3

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

DAGENS DOBBEL: Nosa Igiebor dundrer inn Vidar Riseth fine pasning på hel volley. 3-1-scoringen ble seiersmålet i en kamp LSK dominerte, men kun maktet å skape åtte målsjanser. FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD

Nosa-Mannen

FREDRIKSTAD:
                                        (Østsiden – LSK 2-3). Nosa Igiebors (18) to første LSK-fulltreffere ble forskjellen mellom kanarifuglene og nivå fire-laget Østsiden.

Av Per Morten Sødal
                                        Publisert 11.05.2009 - 14:28 Oppdatert 11.05.2009 - 14:29

Nigerianeren scoret to flotte mål i andre omgang – stort sett det eneste LSK hadde å glede seg over i går – bortsett fra avansementet.
                                        Og Igiebor var på ingen måte i skyene selv heller.
                                        – Jeg tar ikke av etter dette her. Det var to fine mål som var viktige. Men jeg er vant til å score. Det er tross alt jobben min. Men jeg var veldig nervøs de siste minuttene. Ekstraomganger hadde ikke blitt noe morsomt, sier han.
                                        1-2-scoringen kom etter fint forarbeid av innbytter Mathis Bolly som slo 45 grader ut. Igiebor kunne knapt bomme.
                                        – Man kan bomme på alt. Jeg kunne scoret flere i denne kampen også, men det viktigste er at man lærer av sine feil når man brenner sjanser, sier han.

Volley
                                        18-åringens andre i går var imidlertid av det vakre slaget. Vidar Riseths ball direkte inn i bakrommet ble forlenget opp i krysset – på hel volley.
                                        – Likte du det målet? Det gjorde i alle fall jeg. Det handler om timing. Det tar tid å venne seg til norsk fotball, men jeg føler jeg tar steg hele tiden, sier han.
                                        Trener Henning Berg var fornøyd med Igiebor og at laget kom tilbake og vant. Han ødslet ikke akkurat med superlativene om den generelle prestasjonen.
                                        – De scoret på de to skuddene de hadde på mål, men sånn er fotball, sier han.

Mareritt
                                        Vertene grov også LSK enda lenger ned i gjørma de tok ledelsen etter et snaut kvarter. De gikk rett i angrep og fikk et frispark etter at Olivier Occean hadde brent en kjempesjanse. Etter ping pong i feltet dundret Kim Hansen kula i nettmaskene. Da virket alt utgjort.
                                        – Heldigvis kom scoringen såpass tidlig. Det hadde vært verre hvis dette hadde skjedd mot slutten av kampen. Nå fikk vi tid til å komme oss tilbake i kampen, sier Henning Berg.
                                        Marius Johnsen som sesongdebuterte fra start viste at han kan bli et aktivum i begge boksene da han satte inn utlikningen etter hjørnespark. Sørlendingen forteller at LSK-spillerne skulle bruke kampen som en ny start.
                                        – Jeg har vært med på slike kamper før. For motstanderen er det årets kamp og vi har egentlig alt å tape. Samtidig skulle vi bli bedre på blant annet kommunikasjon og duellspill. Da vi fikk 2-1-målet kunne vi slippe ned skuldrene. Dessverre trodde vi kampen var ferdig da 3-1 kom.

Sluttspurt
                                        For da vertene reduserte etter at Vidar Riseth ble parkert på fart, kastet de alt framover. Ut fra dagens LSK-situasjon hadde det vært typisk om de hadde fått ny uttelling.
                                        – Om vi fikk selvtillit av dette? Jeg regner med at Nosa fikk litt selvtillit. Og så får vi ta med oss at vi kom tilbake og vant, fastslår trening Henning Berg.
                                        For resten av spillet ga på ingen måte noen grobunn for å tro at LSK-krisen er over med det første.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

LSK på fjerdeplass
                                          Til nå har det blitt samlet inn nær 150 000 kroner gjennom grasrotandelen. Det gjør LSK til den fjerde beste klubben i Norge.

Kommentar

Working...