Nyheter mai 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Riise må holdes igjen

Bjørn Helge Riise føler seg klar til kampen mot Odd. Om han får spille bestemmer LSK-fysioterapeut Geir Kåsene.
    – Jeg føler meg helt fin jeg, og føler at jeg kan spille. Men det er Geir (Kåsene) som avgjør om jeg spiller. Jeg gjør som han bestemmer, sier Bjørn Helge Riise.
    Landslagsspilleren meldte seg nærmest klar for spill allerede mot Start i forrige uke. Men da sa Kåsene nei.
    – Bjørn Helge har spilt sju kamper så langt i år. Målet vårt er at han skal spille så mange kamper som mulig, og med tanke på hans skadehistorie er vi forsiktig, forklarer Kåsene.

Lærte av fjoråret

Riise kjente at han var litt stiv på baksiden av låret før Start-kampen, men han følte ikke at det var verre enn at han kunne stille seg til disposisjon for LSK-trener Henning Berg til kampen.
    – Det var helt sikkert lurest å stå over, men jeg var stivere i lårmuskulaturen i noen av de kampene jeg startet forrige sesong. I fjor hadde jeg garantert spilt kampen mot Start, sier Riise.
    Denne gangen gjorde han det ikke.
    – Det betyr kanskje at jeg har lært noe av fjoråret. Jeg er også veldig glad for at det er Geir som tar avgjørelsene. For jeg vil jo gjerne spille, og da vet jeg at jeg også vil presse meg litt ekstra. Nå holder Geir meg litt igjen, sier Riise.

Riise kjente ingenting

I går kjente ikke Riise noen ting i låret på trening – uansett hva slags øvelser han prøvde. Det betyr likevel ikke at han blir med for fullt når LSK-stallen samles til fellestrening i morgen.
    – Bjørn Helge er eksplosiv i alt han gjør, og derfor er vi ekstra opptatt av å være tålmodig. Det er positivt at han ikke kjenner noe, og vi har et godt håp om å få ham klar til lørdagens kamp. Men vi tar én dag om gangen, sier Kåsene.

Skadekvartett nærmer seg

I går kjørte LSK-fysioterapeuten en egen trening med spillerne som er på vei tilbake etter skade. Riise trente sammen med Lars Kristian Eriksen, Edwin Eziyodawe og Arild Sundgot.
    Hele kvartetten kan bli spilleklar til kampen mot Odd 16. mai.
    – Alle disse fire nærmer seg, og flere av dem vil være med på deler av treningen onsdag. Så vil de neste dagene avgjøre om de er aktuelle for spill lørdag, sier Kåsene.

– Bunnlag skadeutsatt

LSK-fysioterapeuten har nok å gjøre om dagen. Skadelisten er betydelig lengre enn han skulle ønske.
    – Hvorfor så mange skader?
    – Det er ikke en enkeltårsak siden skadene er ulike. Vi har en blanding av belastningsskader og
    mer akutte skader, sier Kåsene.
    – Er det noe dere kunne gjort annerledes for å unngå noen av skadene?
    – Det er noe vi vurderer fortløpende, men det er ikke noe konkret vi kan vise til. Lag som sliter vil også oftere få skader fordi spillerne binder seg litt og blir mer skadeutsatt, mener Kåsene.
    PS! Hassane Dosso gikk ut ved pause i cupkampen mot Østsiden. Ivorianeren vil ifølge Geir Kåsene være tilbake i trening i morgen.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

Helgerud dømmer 16. mai-kampen
      Lørdag dømmer Kristoffer Helgerud kampen mellom LSK og Odd Grenland på Åråsen 16. mai.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

tv2sport.no

SKADET: Ruben Gabrielsen brakk foten på trening mandag. Foto: Solum, Stian Lysberg/SCANPIX

Mer skadetrøbbel for LSK

Nok en forsvarsspiller ute med skade.
        Åråsen / Bergen (TV 2 Sporten): Lillestrøm har opplevd et skademareritt av en annen verden denne våren.
        I tur og orden har forsvarsspillerne Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen og Lars Kristian Eriksen blitt skadet.
        I tillegg har Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe gått glipp av kamper.
        Nå har Henning Berg en ny forsvarsspiller på skadelisten.
        Unge Ruben Gabrielsen ble taklet hardt på mandagens trening og tirsdag ble det konstatert et brudd i foten.
        Nå venter åtte til ti uker i gips for 17-åringen.
        - Det er synd at jeg mister mye av sesongen. Men jeg håper å komme sterkt tilbake mot slutten av sesongen, sier han til TV 2 Sporten.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

Vi er på 3 plass med flest brukte u21-spillere

Ungguttene blomstrer i Tippeligaen

..........

Lillestrøm har i likhet med Aalesund benyttet seks spillere som holder U21-alder denne sesongen.
          - De unge spillerne vi har er gode, sier Henning Berg.

Se intervju med Berg og Ringstad følg link: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2729597.ece

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB (papir)

Fra dagens RB-papir:
            Opprinnelig skrevet av KrisB
            Gabrielsen må gå med gips i 6-8 uker og vil ikke være klar før til høsten i følge, kåsene.
            " Det er et lite bein som har brukket i foten hans. Han har gipset beinet og den må han ha i 6-8 uker," sier Geir kåsene.

Det står også at Sundgot tror han vil bli klar i løpet av uka og håper på å spille mot Odd.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

NRK Sport

Finanskrisen rammer eliteserien
              Norsk fotball sliter i finanskrisen. Et flertall av klubbene i eliteserien vurderer kutt i spillerlønningene eller andre kostnadskutt.

- Det kan bli aktuelt. I løpet av mai måned må vi vurdere det, innrømmer daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund overfor NRKSport.no.

I går ble det kjent at Strømsgodset kutter lønningene til spillerne med 10 prosent for å redde klubben.

Spillere, trenere, støtteapparat og ansatte i Odd Grenland ble også tidligere i år enige om en lønnsreduksjon ut året.

Nå er Lillestrøm en av flere andre klubber der det også kan bli aktuelt med lønnskutt. Grønlund presiserer at de ennå ikke har drøftet dette med spillerne. Lillestrøm sliter imidlertid i bunnen av eliteserien, og det får konsekvenser for inntektene til klubben.
              - Å ligge som topp fire i bunnen rammer hardt, sier han.
              Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

LSK.no

Tredjebest i å bruke ungdommen
                LSK er nå tredjebest i Tippeligaen når det gjelder å bruke spillere under 21 år fra Norge.

Kommentar

• KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

LSK - Odd

Lillestrøm - Odd på Åråsen, lørdag 16. mai kl 18:
                  Bli med på årets snuoperasjon!

Med en cupseier i lomma går Fugla en lys framtid i møte. Motgangen snus, marginene er med oss, dommerne har satt seg inn i offside-regelen, Kanari-Fansen går bananas på tribuna og Norge vinner Melodi Grand Prixxx.

Her er det møteplikt! Vi snakker tross alt om norsk fotballs nasjonaldag, 16. mai. Her er det ingen unnskyldning for å holde seg hjemme. Det er god tid til å gjøre unna handlinga tidligere på dagen, unga kan tas med for å oppleve magisk Åråsen-stemning og kampen er avslutta så tidlig at det er null problem å være hjemme i god tid før NRK starter Grand Prix-sendinga si kl 21.

Noen har hevda at det er nå serien starter for Fugla. OK, la oss gjøre dette til en heidundrende seriestartfest da. Her skal det gutses fra førstemann løper inn til oppvarminga til kampen blåses av! Nå er det nok snakk om mentalitet - nå er det på høy tid å vise den.

La oss drukne de puslete "Oddra ned!"-ropa fra de tilreisende fra Skien i et massivt og konstand lydtrøkk. La skjerf og flagg vaie, og farge tribuna i klubbens stolte farger. La oss hoppe med en entusiasme som gjør at hele Åråsen-publikummet lar seg rive med. La gutta på banen merke at vi sammen løfter dem fram til seier og 3 poeng.

Nå trenger vi at alle bidrar maksimalt. Du kan være med å snu dette! Og ærlig talt: Hvem vil sitte hjemme når spillerne løper æresrunde i vill glede etter matchen!

Dette skjer på Martin's

Det blir fokus på tribuneliv, og dertil filmvisning.

Martin's åpner kl 12:00. Ta med medlemskort så får du kanari-pris på øl i baren.

kl 13 - Tribunefilm: "Crazy Argentina!" En herlig film med ras på ras.

kl 15 - Tribunemøte. Dagens gjest: Du, og du, og du der!

TSM-gruppa har stand, og du finner hyggelige kanaris over alt.

Alle mann på Åråsen kl 17!

Etter å ha lest følgende i en forumtråd ligger det an til en stor opplevelse: "Vi skal ikke bare høres bedre, men flagge mer. Flagging under oppvarming, ved innmasj, ved avspark, hjørnespark og ballespark!

Se for deg Riise jogger ned til cornerflagget foran feltet, vi går pasient, skriker, brøler, og ørtibørti-tohundreogførti flagg stikkes opp i været og sprayer vinden gul og svart.

Går det ikke enda en faen i spillera da, så veit ikke jeg. Men det gjentas, gjentas, og gjentas til vi har vinni og kan stikke en paraply i drinken."
                  Dette vil du ikke gå glipp av!

Vi har bidratt til å snu krisestemning tidligere. Nå er det tid for å ta et tak igjen. Bli med på årets snuoperasjon!

Vi er Kanari-Fansen - holder aldri kjeft!
                  Vidar Evje

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Nosa ønsker flere mål

Det ble to fulltreffere mot Østsiden. Nå håper Nosa på flere mål, men vil først tilvenne seg norsk fotball som han skryter veldig av. Møt han på LSK-TV!

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB- Papir

Skeptisk Sundgot
                      Åråsen: Arild Sundgot var med på deler av gårdsdagens trening, men er ikke optimist med tanke på spill mot Odd 16. mai. Nå er det ikke bare en sene under foten som er plagsom.
                      -Jeg har fått problemer med akilles. Det gjør meg ganske pessemist. Akkurat nå føler jeg at jeg er et stykke unna å være aktuell, sier Arild Sundgot

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

RB-Papir

Tror på spille mot Odd
                        Situps med medisinball var det nærmeste Bjørn Helge Riise kom med ball i går. Men han tror på spill mot Odd -Og aller helst som bindeledd mellom midtbane og en spiss. -det er en rolle jeg trivdes i mot Brann i Bergen. Jeg håper fysio Geir Kåsene gir meg klarsignal i dag, sier Bjørn Helge Riise
                        Last edited by KrisB; 14.05.2009, 10:29.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

2. runde nm

NM
                          Kampoppsett 2. runde NM menn

14.5.2009
                          Norges Fotballforbund har nå satt opp kampene i 2. runde NM menn 2009. Se hvem ditt lag møter her.

Onsdag 27. mai kl. 18:00

Strømmen - Lillestrøm
                          http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=249809

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LSK.no

11 på rad uten tap
                            Ikke siden 25. januar har juniorlaget til LSK tapt. Det betyr 11 kamper på rad. Men i kveld venter det eneste laget som har slått småfuglene i år.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

TV 2s fotballekspert møter LSK

Petter Myhre og Strømmen møter Lillestrøm i cupens 2. runde.
                              Fotballeksperten er til daglig hjelpetrener i 2. divisjonsklubben Strømmen. Nå får han møte laget han har sett uttallige kamper på tv.
                              - Lillestrøm er store favoritter. Det var et ypperlig oppsett for oss. Dette er en mulighet for klubben til å tjene penger, og en kamp vi gleder oss enormt til, sier Myhre.
                              Han er ikke redd for at Lillestrøm-trener Henning Berg vil gi litt ekstra mot Strømmen siden Myhre uke inn og uke ut har kommentert Lillestrøms dårlige sesongåpning.
                              - Jeg tror ikke det er motivasjon stor nok i seg selv. Det kan jo også hende at Lillestrøm har vunnet et par kamper før de møter oss, sier Myhre.
                              Den tidligere VIF-treneren har god kontroll på motstanderlaget fra Romeriket.
                              - Jeg vet hvordan Lillestrøm opptrer, og vi vet hva som møter oss. Vi må allikevel spille på styrkene våre. Vi har et lag fullt av selvtillit, sier Myhre.
                              Strømmen topper sin 2. divisjonsavdeling med fire strake seirer. Myhre håper publikum kjenner sin besøkelsestid.
                              - Det bør komme et sted mellom 2000-3000 tilskuere. Hvis ikke blir jeg skuffet, sier Strømmen-treneren.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

Juniorlaget tapte mot Skeid
                                14/05/2009
                                To skåringer de siste ti minuttene sørget for Skeid-seier over Lillestrøm i kveld. Juniorlagets første nederlag siden januar.

Kommentar

• glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

Klar for comeback

TILBAKE: Lars Kristian Eriksen er i trening igjen, og kanskje spiller han allerede mot Odd i morgen. FOTO: MORTEN SVESENGEN
                                  Klar for comeback

ÅRÅSEN:
                                  Lars Kristian Eriksen har kun trent én full økt siden slutten av mars. I morgen kan backen bli brukt fra start mot Odd.
                                  Av Morten Svesengen
                                  Publisert 15.05.2009 - 06:30
                                  Tips en venn om denne saken
                                  Skriv ut denne siden

Se større bilde
                                  UTEN TAP: Lars Kristian Eriksen, her fra LSK-Viking 22. mars. ROAR GRØNSTAD

Eriksen fullførte hele LSK-treningen torsdag. Hvis han ikke får noen reaksjon i etterkant, er det en sjanse for at han blir å se enten i førsteoppstillingen eller på benken i det viktige hjemmemøtet med Odd.

– Det blir en vurdering fram til lørdag. Er han frisk nok til å spille, så er han aktuell, sier LSK-trener Henning Berg.
                                  Slo Brann i Lyn-comeback

Eriksen var fornøyd etter sin første hele trening med laget på nesten to måneder.
                                  – Det gikk bra selv om jeg følte meg litt stiv etterpå. Vi får se hvordan det er på fredag, sier LSK-forsvareren.
                                  Han er ikke redd for å starte kampen dersom han blir klar.
                                  – Hvis jeg blir med i troppen, så er jeg også klar for å spille. Da blir det opptil treneren å avgjøre, sier 25-åringen.
                                  Det blir i tilfelle ikke første gang i karrieren at Eriksen spiller kamp i Tippeligaen med lite fotballtrening i kroppen etter en lang skadeperiode.
                                  – For to år siden hadde jeg ikke trent én eneste trening på åtte uker før jeg spilte mot Brann. Vi vant 6-0, forteller Eriksen med et smil om munnen.
                                  Eriksen uten tap

Eriksen har også en fin statistikk å ta vare på som LSK-spiller. Han er den eneste spilleren som har vært på banen uten å tape.
                                  Backen rakk bare å spille oppgjørene mot Stabæk (1-1) og Viking (1-1) før han ble skadet.
                                  – Vi får håpe både for laget og min del at den statistikken holdes ved like, fastslår sunnmøringen.
                                  Henning Berg har sett Eriksen gjøre comeback etter skade tidligere, og har ingen problemer med å bruke ham selv om han har vært lenge borte fra fellestreningene.
                                  – "Lasse" har bra erfaring, og kan spille godt selv om han har vært ute en stund. Det gjorde han flere ganger i Lyn, sier Berg.
                                  Riise testes i dag

I går var Eriksen inne i førsteoppstillingen i LSK-forsvaret sammen med Håvard Nordtveit, Frode Kippe og Stian Ringstad. Vidar Riseth (stiv i leggmuskel) og Marius Johnsen (avtalt hviledag fra fotball) sto over økten i går, men er tilbake i trening i dag.
                                  Bjørn Helge Riise skal trolig testes på treningen i dag.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

RB-Papir

Bolly-forfall til landslaget
                                    Åråsen: LSK-spilleren Mathis Bolly har meldt forfall til G19-landslagets EM-kvalifisering i neste uke. LSK har store skaeproblemer i troppen, og trenger Bolly på Åråsen til kampene mot Odd, Strømsgodset og Sandefjord. Lagkametat Kristoffer Togstad blir med G19-troppen til mellomspillet i Frankrike.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

rb.no/lsk-magasinet

SPILLER IKKE: Bjørn Helge Riise spiller ikke mot Odd.
                                      Riise står over

ÅRÅSEN:
                                      Bjørn Helge Riise spiller ikke mot Odd.

Bjørn Helge Riise har ikke trent med laget hele uka, og han er ikke aktuell til lørdagens kamp mot Odd.

– Vi vurderer at det er for stor risiko å la ham spille mot Odd, derfor står han over, sier LSK-trener Henning Berg til rb.no.

Se lørdagens kamp LIVE på rb.no her.

Ikke forverret
                                      Landslagsspillerens skade har ifølge LSK-fysioterapeut Geir Kåsene, ikke forverret seg den siste uka.

– Det har vært fin framgang og alt går egentlig akkurat slik vi har planlagt, sier Kåsene.

Når det gjelder Lars Kristian Eriksen er det ikke avgjort om han blir med i troppen mot Odd eller ikke.

– Det blir tatt en avgjørelse på det lørdag, sier Henning Berg.

Det mest sannsynlige er at Eriksen i beste fall blir med på innbytterbenken.

Trolig starter denne forsvarsfireren for LSK:

Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe og Marius Johnsen.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

TV2 Sport

Bjørn Helge Riise uaktuell mot Odd

Men det også positive nyheter fra skadesituasjonen i Lillestrøm.

Selv om Riise trente fredag formiddag, er han uaktuell mot Odd Grenland.
                                        - Han har ikke trent nok gjennom uka, og dermed tar vi ikke sjansen på å bruke han i morgen. Så selv om han trente i dag og følte seg fin, så er han ikke med i troppen, sier LSK-trener Henning Berg.

Riise har slitt med kramper på baksiden av låret den siste tiden. Han mener han er i form, men trenger altså nok trening før kamp for å unngå nye skader.

Skadelisten til Lillestrøm har vært lang: Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Olivier Occean, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Ruben Gabrielsen, Vidar Riseth og Marius Johnsen. På fredagens trening kom gladnyheten: Fem av de ni spillerne er klare til lørdagens 16. mai- kamp.

Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Lars Kristian Eriksen, Vidar Riseth og Marius Johnsen er alle aktuelle mot Odd.

Visar Riseth har slitt med en stiv leggmuskel denne uka, men er likevel klar. Mot Start måtte han stå over på grunn av rødt kort.
                                        - Det kjennes greit ut, så vi får se hvordan det går i morgen. Det blir en artig kamp med bra stemning, vi gleder oss, sier Riseth til TV 2 Sporten.

- Dere jakter fortsatt på deres første seier, hvordan er stemningen?
                                        - Stemningen er bra og flere spillere er på vei tilbake nå. Vi har hatt en god treningsuke, så det ser bra ut, fortsetter han.

Mangler Occean og Riise
                                        Marius Johnsen, som sleit mye med kneet i fjor, er også klar for kamp.
                                        - Sist gang jeg startet var i 2007, så det er klart jeg har lyst til å spille nå. Kneet føles bra, sier forsvarsspilleren.

Men fortsatt mangler Lillestrøm sentrale spillere som Bjørn Helge Riise og Olivier Occean. Pål Steffen Andresen og Ruben Gabrielsen er også ute med skade fortsatt.

Lillestrøm og Berg har ennå ikke tatt tre poeng i år. På Åråsen håper han de vil komme.
                                        - Flere spillere er tilbake i troppen enn vi har hatt tidligere. Folk er tilbake i trening og det er vi glade for. Vi er klare for at det blir fest på Åråsen 16. mai, sier Berg.

- Hvor aktuelt er det at Eriksen starter?
                                        - Det er aktuelt, men vi får se i morgen, svarer Berg.

Se Henning Bergs vurderinger før kampen mot Odd Grenland:

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Henning Berg: - Vi er godt forberedt

I kveld spiller LSK hjemme på Åråsen mot Odd Grenland. Henning Berg forteller at gutta er klare, og godt forberedt.

Kommentar

Working...