Nyheter mai 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Nosa: - Utrolig deilig

Det ble dramatisk på Strømmen Stadion i cupderbyet mellom LSK og Strømmen, og det måtte ekstraomganger til for at LSK kunne slippe jubelen løs.

http://www.lsk.no/default.aspx?did=9110793

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Henning: - Burde ha vunnet mer komfortabelt

- Vi burde ha utnyttet dødballene bedre, oppsummerer Henning etter cupseieren på Strømmen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Sundgot: - Vi burde avgjort tidligere

Det ble jevnt på Strømmen stadion, mye takket være strålende spill av Strømmen-keeper, Kim Hording.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Juniorene møter topplaget

En ny tøff utfordring står foran juniorlaget når de skal forsøke å stoppe lederlaget Bærum på bortebane i kveld. - Det er slike kamper det er morsomt å spille, sier målvakt Lars Sutterud.

Kommentar

• Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

lsk.no

Grusom revansje for juniorgutta
            28/05/2009
            (Bærum-LSK 1-4) Juniorgutta til LSK slo tilbake på best mulig måte etter det forsmedelige cupnederlaget og vant 4-1 borte mot serieleder Bærum i kveld.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Lyn på mandag - treninger hele helgen

LSK forbereder seg nå på neste oppgave som er Lyn på Ullevaal på mandag klokka 18:00.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

VG-papir

Arild på rundens lag i VG med 7 poeng:
                Klok, skapende og matchvinner mot Sandefjord. Drømmescoring fra 20 meter. Har skaffet Lillestrøm 6 poeng på to kamper.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

TILBAKE: Henning Berg møter gamle kjente når LSK møter Lyn på Ullevaal.FOTO: LISBETH ANDRESEN

Hennings Lyn-visitt

ÅRÅSEN:
                  Henning Berg gjorde Ullevaal til et slags fort som Lyn-trener. Mandag vender han tilbake for å vinne med LSK.

Av: Morten Svesengen
                  Publisert 30.05.2009 - 13:21 Oppdatert 30.05.2009 - 13:21

På fire sesonger som trener for Lyn, hadde Henning Berg mange fine opplevelser. Og laget hans tapte sjelden. På 51 hjemmekamper tapte Oslo-klubben bare 12 kamper under Bergs ledelse.
                  I tillegg tapte han ingen av de 8 bortekampene mot Vålerenga på samme arena.

Mandag kveld skal han for første gang være ordentlig gjestetrener på landskamparenaen.

– Avgjøres på banen
                  Berg innrømmer at det blir litt spesielt.
                  – Det blir litt spesielt før kampen siden jeg kjenner både spillerne og mange andre i klubben godt etter fire år på Ullevaal. Men når kampen er i gang blir det en helt vanlig kamp, sier Berg.
                  LSK-treneren tror ikke det betyr så mye for kamputfallet verken at han kjenner spillerne i Oslo-klubben godt eller Lyn-trener Kent Bergersen har vært hans assistent i Lyn.
                  – De fleste trenere og klubber vet det de trenger å vite om hverandre. Derfor tror jeg ikke det har noen ekstra betydning i denne kampen at jeg har vært i Lyn, sier Berg.
                  Han støttes av sin assistent fra 2008-sesongen, Kent Bergersen.
                  – Denne kampen blir ikke avgjort av oss trenerne selv om vi vet en del om hverandre. Det er den jobben spillerne på begge lag gjør på banen som betyr noe. Mulig Henning kan gi noen ekstra tips til sine spillere om noen av våre spillere, men jeg tror neppe det vil avgjøre kampen, sier Lyn-treneren.

Fem uten tap
                  Fra å være et lag som aldri vant for en drøy uke siden, er LSK nå plutselig et lag som ikke har tapt på fem kamper.
                  Berg håper trenden vil fortsette på Ullevaal.
                  – Den største forskjellen er at vi har vært bedre både foran egen kasse og foran motstanderens mål. Det er der fotballkamper avgjøres, og derfor er det viktig. Kampene mot Aalesund og Start er de to eneste hvor motstanderen har vært klart bedre enn oss. I alle de andre har vi spilt jevnt med eller vært bedre enn våre motstandere, sier Berg.

Finpuss
                  I går ga han spillerne sine treningsfri. Formen til mandagens kamp skal finpusses med trening i dag og i morgen.
                  Etter de to treningene blir det avgjort om Lars Kristian Eriksen, Bjørn Helge Riise og Khaled Mouelhi blir spilleklare til Lyn-kampen. De øvrige som var med i troppen i cupkampen mot Strømmen onsdag, vil trolig være tilgjengelig mandag.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Treningsrapport 30. mai

Fra dagens trening:
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    På treninga på Stadion/Vigernesjordet lørdag 10.30-12.10 stilte alle mann alle bortsett fra de to opererte, Olivier Occean og Pål Steffen Andresen. Tre mann trente for seg sjøl med løping rundt banen og spesialøvelser på sidelinja med Geir Kåsene: Karim Essediri, "Al" Dosso og Bjørn Bergmann Sigurdarson.

Fra juniorstallen var Fredrik Gulbrandsen, Eivind Damstuen og Thomas Halstensen med på trening og spill.

Formasjonstreninga starta med en 11'er som også er tippa i RB i dag:

Otto
                    Lasse-Håvard-Frode-Marius
                    Bjørni-Espen-Jonna-Mathis
                    Arild-Nosa

som spilte mot

Eddie-Fredrik
                    Kristoffer-Thomas-Kiko-Magnus
                    Stian-Eivind-Vidar-Ruben
                    André

Mye tyder på at dette ikke behøver å bli startoppstillinga mandag. Etter kort tid bytta Henning Kiko inn på gult første-11'erlag for Mathis Bolly, med Bjørn Helge over på venstre og Kiko på høyre kant. Han prøvde seg også en kort periode med Eddie på topp sammen med Arild, og Nosa sentralt for John Anders Bjørkøy, men avslutta med Nosa og Jonna, tilbake i alternativ to, som jeg derfor trur mest på (før treninga i morra). Dessuten kommer at selv om både Bjørn Helge, Lasse (eller "Lassie" som Dosso uttalte det...) og Kiko spilte, er det vel ikke helt avgjort hvor kampklare de faktisk er.

gilbert

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

Nær 180 000 kroner til LSK
                      Det nærmer seg 180 000 innsamlede kroner i Grasrotandelen. Du kan fortsatt hjelpe LSK til flere midler.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

rb.no

KLAR MOT LYN: Bjørn Helge Riise trener igjen. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Riise starter mot Lyn

LILLESTRØM:
                        Bjørn Helge Riise trente for fullt lørdag og er spilleklar mot Lyn. Også Khaled Mouelhi kan starte mandag.

Både Riise og Mouelhi så friske ut da LSK-trener Henning Berg samlet sin tropp til trening i sommervarmen på Lillestrøm lørdag.
                        De kom seg gjennom den gode treningsøkten, og er mest sannsynlig klare for spill mot Lyn mandag.
                        Trener Henning Berg vil vurdere et par dager til før han bestemmer om han skal bruke dem fra start mot Lyn i det viktige Tippeliga-oppgjøret mandag.
                        – Det er bra at vi har begge tilbake. På denne treningen ville vi se på spillere som har vært ute en stund, så får vi bruke tiden fram til mandag på å vurdere om vi skal starte med en, begge eller ingen av dem, sier Berg.

Frisk Riise

Bjørn Helge Riise startet også mot Sandefjord for en uke siden, men da valgte landslagsspilleren å gå ut midtveis i første omgang. Han er optimist med tanke på mandagens kamp.
                        – Jeg kjente absolutt ingen ting på treningen. Det er klar framgang, for før Sandefjord kampen var jeg litt stivere i muskulaturen, sier Riise.
                        LSK-fysioterapeut Geir Kåsene mener også at Riise er friskere nå enn han var før Sandefjord-kampen.
                        – Før den kampen fikk han beskjed om å være forsiktig i starten for å kjenne hvordan det fungerte. Hvis han kjente stivhet, skulle han be om å bytte. Det var ingen stor risiko å starte med ham så lenge han var forsiktig, og det var veldig lurt at han gikk. Nå har han trent for fullt to dager uten å kjenne noe, og det er veldig positivt, sier Kåsene.

Mouelhi på kanten?
                        Også Khaled Mouelhi er friskmeldt til kampen mot Lyn. Strekkskaden han fikk mot Start for drøyt tre uker siden, ser ut til å være leget.
                        – Det kjennes fint ut nå. Jeg risikerer ingen ting, men regner med at jeg kan spille mot Lyn, sier Mouelhi.
                        Tunisieren får neppe tilbake plassen sentralt på midten, hvor John Anders Bjørkøy og Espen Søgård har spilt godt de siste kampene.
                        Men Mouelhi er et reelt kant-alternativ nå som Magnus Myklebust må stå over med karantene.
                        – Jeg har spilt på kanten tidligere, så det er ikke en ny posisjon for meg. Det gir meg en mer offensiv rolle, og det har jeg ikke noe mot, sier Mouelhi.

Riise på venstre
                        På lørdagstreningen brukte Berg seks mulige start-oppstillinger. Totalt var 13 spillere inne på laget i løpet av treningen.
                        Men én start-oppstilling er mer sannsynlig enn de andre, og i den er både Khaled Mouelhi og Bjørn Helge Riise med som henholdsvis høyre- og venstrekant.
                        Lars Kristian Eriksen, Marius Johnsen og Arild Sundgot er alle spilleklare selv om de ble helt eller delvis hvilt i cupkampen mot Strømmen.
                        Trolig starter disse mot Lyn (4-4-2): Otto Fredrikson – Lars Kristian Eriksen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Marius Johnsen – Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Nosa Igiebor.
                        • I tillegg til disse elleve var både Mathis Bolly og Edwin Eziyodawe inne på førstelaget i løpet av treningen.
                        http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4366778.ece

Kommentar

• Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

Berg håper LSK fortsetter utviklingen mot Lyn

Med syv poeng på tre kamper og avansement i cupen håper Henning Berg på gode prestasjoner videre mot sin tidligere arbeidsgiver.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

Espen Berntsen dømmer Lyn-LSK

Mandagens kamp mot Lyn på Ullevaal stadion dømmes av Espen Berntsen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                            -
                            -
                            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

Fra treningstråden :
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Trening samme sted, en halv time tidligere enn på lørdag, stort sett de samme oppmøtte (jeg tok ikke full vareopptelling idag) så vidt jeg kunne se ved et raskt besøk mellom 11.10-11.30.

11'ern mot Lyn i morra ser mest sannsynlig ut slik jeg (og seinere RB) tippa etter gårsdagens trening:

Otto
                              Lasse-Håvard-Frode-Marius
                              Kiko-Espen-Jonna-Bjørni
                              Arild-Nosa

gilbert
                              Håkon Henriksen
                              -
                              -
                              ALT FOR FUGLA

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Torgeir endelig på Ullevaal i gult og svart

Forrige gang Lyn og LSK møttes var Torgeir Bjarmann sportsdirektør i Lyn. Endelig har den tidligere LSK-kjempen fått på seg de riktige fargene når lagene møtes.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

MYE JUBEL: Lars Kristian Eriksen har ikke vært med å tape som LSK-spiller.
                                  FOTO: LISBETH ANDRESEN

«Lasse» taper aldri

LILLESTRØM:
                                  Lars Kristian Eriksen møter tidligere lagkamerater som ubeseiret LSK-spiller.

Av: Morten Svesengen
                                  Publisert 31.05.2009 - 17:58 Oppdatert 31.05.2009 - 17:58

Eriksen som bare kalles «Lasse» av alle i Lyn og LSK, ser fram til mandagens møte med lagkamerater på Ullevaal.
                                  – Det blir helt klart litt spesielt å møte så mange kjente. Senest torsdag spiste jeg lunsj med sju av Lyn-spillerne, sier Lars Kristian Eriksen.

Han kom til Lyn fra Aalesund på sommeren i 2001, og på sju og en halv sesong spilte han 95 kamper for Oslo-klubben. Før årets sesong byttet han ut hovedstadslaget med LSK og Åråsen.
                                  Og mandag møter han altså gamleklubben for første gang i gult og svart.
                                  – Selv om jeg er fra Ålesund, er det mer spesielt å møte Lyn. Det er der jeg kjenner flest. Men det er bare før kampen det blir litt rart. Da dommeren blåser i gang, er det en helt vanlig kamp, mener forsvarsspilleren som 28. juni fyller 26 år.

Bare ett poeng uten Eriksen
                                  Eriksen kommer til mandagens viktige bunnoppgjør med en ganske spesiell LSK-statistikk også. Selv om LSK hadde sin verste sesongåpning noensinne i de ni første kampene, er «Lasse» fortsatt ubeseiret i sine fem kamper for klubben.
                                  Han har ikke spilt noen av de fem kampene hvor Åråsen-klubben har tapt. Bare én gang denne sesongen har LSK tatt poeng uten at Eriksen har vært på banen fra start (1-1 mot Tromsø). De ti andre poengene har LSK sanket med forsvarsspilleren i start-elleveren.
                                  – Det er selvfølgelig gøy at jeg ikke har tapt med LSK, men jeg har spilt for få kamper til at det har betydning. For LSK hadde det vært bedre om laget hadde tapt alle kampene jeg har spilt og vunnet alle de andre. Det hadde gitt oss flere poeng, sier Eriksen.

Første vanlige trening
                                  De gode nyhetene for LSK er at den tidligere Lyn-spilleren er spilleklar til mandagens kamp mot gamle lagkamerater. Han gikk gikk ut ved pause mot Sandefjord etter en ny god omgang og han sto over cupkampen mot Strømmen.

Lørdag gjennomførte han sin første ordentlige treningen med laget etter at han kom tilbake fra skadeoppholdet – mot Odd 16. mai.
                                  – Det har stort sett blitt restitusjon og kampforberedende trening for meg siden jeg kom tilbake. Denne uka har jeg fått litt mer hvile, og det var godt å endelig få gjennomført en vanlig trening. Jeg er klar mot Lyn, sier Eriksen.

I de siste hjemmekampene (Odd og Sandefjord) har han gått ut ved pause, men mot Strømsgodset i kampen mellom fullførte han 90 minutter. Det merket han godt i Åråsen-møtet mot Sandefjord.
                                  – Jeg hadde den samme følelsen etter en omgang mot Sandefjord som jeg normalt har etter å spilt en hel kamp og to ekstraomganger. Det var helt avgjørende at jeg gikk ut. men nå føler jeg meg helt fin igjen, forteller sunnmøringen.

Tenker ikke landslag
                                  Eriksen vet det kan bli en jevn og tøff kamp mot Lyn mandag, men han håper at hans nye klubb vil dra i land sin tredje strake seier i serien.
                                  – Vi har kommet inn i en god «steam», og det er viktig for oss å fortsette den. Men det blir ingen enkel seier.
                                  «Lasse» har blitt belønnet med tre 5'ere og to 6'ere på RB-sportens børs i sine fem kamper. Ved siden av å være en back som er villig til å være med offensivt, har han først og fremst imponert fordi han aldri slipper noen forbi seg.
                                  – Jeg klarer meg greit en mot en. Hvis jeg kunne bli enda litt bedre til å hindre innlegg, så vil jeg bli enda bedre.

Med det høyreback-problemet Drillo og Norge har, så vil det være merkelig om ikke Eriksen ikke blir vurdert i landslagssammenheng hvis han fortsetter som han har startet i LSK.
                                  – Det er ikke noe jeg tenker på. For meg er det viktigst å prestere for LSK. Skulle det bety at jeg får muligheten senere, så er det selvfølgelig hyggelig. Men nå handler det mest om å holde seg skadefri og spille stabilt godt for LSK, fastslår Eriksen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger

Les kunngjøringen her: http://www.lsk.no/?did=9111248

Kommentar

Working...