Kommer årets første seier i en obligatorisk kamp mot Østsiden i morgen? Her diskuterer vi kampen.
1. runde i cupen: Østsiden - LSK søn. 10. mai kl. 18.00
Collapse
X
-
Kommentar
-
Berg har sagt at han skal stille med det beste laget, men verken Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe, Olivier Occean, Lars Kristian Eriksen, Khaled Mouelhi eller Pål Steffen Andresen er friske ennå.
Hvordan blir laget?Kommentar
-
Håper vi gjør et forsøk på å spille inn et lag før kampen mot ODD og forhåpentligvis få bedra samspillet og selvtilliten noen få hakk.
Er usikker på hvilken kampform Johnsen er i men om han er i god form kunne jeg tenkt meg noe sånt:
Bergmann
Myklebust
Ringstad - Dosso - Nosa - Bolly(Riise)
Johnsen - Kippe - Nordtveit - Bjørkøy(Eriksen)
Hansen
eller
Bergmann
Myklebust
Ringstad - Dosso - Nosa(Riise) - Bolly
Johnsen(Eriksen) - Kippe - Riseth - Nordtveit
Hansen
Med forandringer til Oddkampen i parantes.Kommentar
-
Vi har alt å tape
Noterer meg rundt om kring (spesielt turtråden) at folk gleder seg til denne kampen. Nå skal vi ikke ta alle sorger på forskudd, men dette er en kamp hvor vi har absolutt alt å tape.
Og, et tap er selvsagt fullt mulig for denne gjengen. Regner med at de fleste husker pinlige nederlag mot Turn og Falk (atpåtil hjemme!). Vi har også hatt en rekke nær-døden-opplevelser. Ikke minst mot strømmen. Den gang hadde vi imidlertid Mifsud å sette innpå for å redde oss. Jeg ser ingen slike reddende engler på det nåværende tidspunkt. Snarere tvert i mot.
Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Hansen/Otto
Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad
M.Johnsen-Søgård(Bjørkøy)-Dosso-Nosa
Bergmann-Myklebust
Må ha Johnsen i startelveren da helt sikkert kommer til bli en del cornere og dødballer. M.Johnsen er kanskje det beste målscorer alternativet vi har for øyeblikket. Kan fort bli Nordtveit, Kippe eller Johnsen som blir målscorere.
Myklebust og Bergmann er de eneste spissene som er aktuelle. Sett inn Guldbrandsen og/eller Bolly når Østsiden har fått kjørt seg i 60 min. Det eneste vi kan vinne på med dagens selvtillit er 120 % innsats fra alle spillere fra første minutt. Når krampa kommer er det bare å bytte. Vi bør løpe et 3. div lag i senk.
Hadde trengt Essedirri sine innlegg og cornere i dag men han er ræva defensivt og jobber ikke for laget.
Mange ville vel hatt Bjørkøy på banen men tror Søgård har bedre kampform og løpekapasitet. Bjørkøy er ikke i form men kan komme innpå etter hvert.Kommentar
-
En annen ting som blir viktig i denne kampen er at Ringstad/Nordtveit blir med på overlapp og skaper overtall. Begge to har bra innlegg og er gode offensive backer. Bedre at Søgård blir igjen på midtbanen og blir ankerppunktet. Østsiden vil garantert legge seg bakpå og det vil bli trangt i midten. Gode innlegg med Johnsen foran mål kan fort bli tiingen vi må satse på.
Myklebust må gjerne dra med seg midtforsvaret ut mot kanten og legge inn eller bruke kanten/backen til å legge inn til Bergmann, Dosso, Nosa, Johnsen og kanskje Nordtveit er i feltet. Vi må selvfølgelig ikke bli for offensive men tror nok Østsiden vil trekke samtlige menn i forsvar om vi presser på med backene. Kippe, Riseth og Søgard bør ligge igjen. På døballer bør selvfølgelig Kippe, Riseth, Nordtveit og Johnsen være i boksen.Kommentar
-
Noterer meg rundt om kring (spesielt turtråden) at folk gleder seg til denne kampen. Nå skal vi ikke ta alle sorger på forskudd, men dette er en kamp hvor vi har absolutt alt å tape.
Og, et tap er selvsagt fullt mulig for denne gjengen. Regner med at de fleste husker pinlige nederlag mot Turn og Falk (atpåtil hjemme!). Vi har også hatt en rekke nær-døden-opplevelser. Ikke minst mot strømmen. Den gang hadde vi imidlertid Mifsud å sette innpå for å redde oss. Jeg ser ingen slike reddende engler på det nåværende tidspunkt. Snarere tvert i mot.
Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.
Det får være måte på pessitivisme. At vi har hatt marginene i mot oss i flere kamper i år, er plutselig helt glemt??? At alt ikke er rosenrødt er helt klart, men at man skal begynne å forskuttere nedrykk og cuptap blir helt feil. Får i alle fall håpe at spillerne ikke viser samme tapermentalitet.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Så, hold dere fast, og forvent det værste. Eneste grunnen til å glede seg til i morgen er nok fylla for de som tar turen innom legendariske Øre Villa Kro.Kommentar
-
Det får være måte på pessitivisme. At vi har hatt marginene i mot oss i flere kamper i år, er plutselig helt glemt??? At alt ikke er rosenrødt er helt klart, men at man skal begynne å forskuttere nedrykk og cuptap blir helt feil. Får i alle fall håpe at spillerne ikke viser samme tapermentalitet.
Tro meg, jeg har forventet en dårlig sesong, men sååååå dårlig klarte ikke engang jeg å forutse. Som flittige forumbrukere vet har jeg som regel beklageligvis rett i mine pessimistiske spådommer.
Jeg sier ikke at LSK sannsynligvis ryker i morgen, men jeg sier det er fullt mulig. Vil vel sette sannsynligheten rundt 20-30-50 etter full tid. Ved eventuell straffekonk tror jeg Hansen er god på strek, men jeg stoler ikke et sekund på våre skyttere. 3-2 til Østsiden på straffer?
Må si jeg også får litt dårlige følelser når jeg leser på KFL at dette skal bli en ren kosetur, alt taler for en relativt jevn kamp. Dette laget har vel også tre strake seire og er i flytsonen. Vi skal jo egentlig ta dette greit, men man må være realist også. Akkurat nå ser jeg Odd bøtter inn mål mot Brann, Brenne scorer klassemål - sitt tredje allerede, og jeg lurer virkelig på hvordan vi skal score mer enn dem neste helg. For baklengs må man jo regne med.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jeg håper matchen brukes til å spille inn godfølelsen i laget. Det er ingen fare: LSK vinner uten problemer i morgen.Kommentar
-
Kommentar
-
Simen B. ødela for seg sjøl i LSK han. Glimtvis god i 4-3-3. Håpløs i 4-4-2. Solgt, og ferdig med spurven (hehe). Når det gjelder Odd så drar de klare fordeler av kunst"gresset". Ingen umulig oppgave for Fugla på Åråsen.
Mot Øssia i morra ønsker jeg meg Dosso og Bjørkøy sentralt. Trene på skudd gutta, vi veit dere kan! Uansett syns jeg Jonna kan få prøve seg på favorittplassen, Søgård får være reserve denne gang.
Vært artig og sett hr Johnsen på v.backen, det gir enda en tøffing foran der på dødball. Unge Ringstad kan gjerne starte på v.kant, så får han prøve å komme til innlegg. Men spørs om det blir noen løsning på denne problemplassen etter denne kampen heller.. Bolly er aktuell her, også som innbytter. Marius J så veeeldig tung ut sist da. Skal ikke starte i en offensiv rolle spør du meg. Men med Nordtveits crossere fra h.back, kan MJ være en bra mottaker hvis vi må ha mål. Nød lærer naken kvinne å spinne..
Høyre kant blir close mellom Essediri og Mykle. Den førstnevnte har en viktig dødballfot, mens -busten kan SKAPE frispark for oss. Mykle også aktuell på venstre og som spiss. Nosa SKAL og må spille, og er muligens perfekt som mellomromsspiss her. Bjørn B. eller Mykle som spiss. Ingen av dem passer som møtende spisser.
Dette gir: A.Hansen - Nordtveit, Riseth, Kjeppe, Ringstad (MJ)
K.Esse (Mykle), Dosso, Bjørkøy, Mykle (SR/MJ/Bolly)
Nosa Igiebor
B.Bergmann (Mykle)
Benken: Otto, Gabriel, Johnsen, Søgård, Tokstad, Bolly, F.Gulbrandsen.
(psa kiko edwin as oo riise eriksen skada = sju superaktuelle spillere = FÆLT)Kommentar
-
Litt skeptisk til den passive haltepinken på høyrekant, men dette laget kan kanskje klare en heldig 1-1 og ekstraomganger.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jepp. Vurderte å la være å sette opp en høyrekant og heller spille med 10 mann, men mulig vi får en 15-20 dødballer han kanskje kan treffe en gang med så jeg lot tvilen komme tunisieren til gode...................Kommentar
Kommentar