LSK-Odd, lørdag 16. mai kl 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Robban
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2006
    • 56

Jeg kan ikke forstå at et forsvar med

Hansen
    Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad (M Johnsen?)

ikke skulle klare å holde minst middels Tippeliganivå. Kan vi be om at Allah og Dommerstanden lar oss beholde en fast forsvarsfirer framover og at Berg sørger for at disse fire (fem) holder buret reint. Hvis vi skal klare å berge plassen i år tror jeg nøkkelen må ligge i et pottetett forsvar. Framover er det skralt...
    Vi starter med 0 i ræva mot Odd, takk.
    Last edited by Robban; 13.05.2009, 11:29. Begrunnelse: Dårlig norsk
    Robban

Mr Owl ate my metal worm

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7135

Det pussigste er jo at selv om angrepsspillet var ganske variabelt i vinter, var forsvaret bunnsolid. Spesielt mot Elfsborg, der vi ble totalt rundspilt.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av Robban

Hansen

ikke skulle klare å holde minst middels Tippeliganivå. Kan vi be om at Allah og Dommerstanden lar oss beholde en fast forsvarsfirer framover og at Berg sørger for at disse fire (fem) holder buret reint. Hvis vi skal klare å berge plassen i år tror jeg nøkkelen må ligge i et pottetett forsvar. Framover er det skralt...
        Dette er en meget bra forsvarsfirer. I vinter og i starten av sesongen imponerte vi defensivt mens offensivt har vi slitt i hele år. Hvertfall etter TL startet.

Fosvaret er vår klart sterkeste lagdel med de beste spillerne så å tette igjen bakover er nok den største nøkkelen til suksess i år.

Fremover er vår største utfordring. Vi fremstår blottet for samhandlig og får til svært lite som et lag. Nå må vi få spillerne friske ASAP og få spillt inn en fast ellever. Potensiale ligger der.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

Opprinnelig skrevet av trigz
          Det pussigste er jo at selv om angrepsspillet var ganske variabelt i vinter, var forsvaret bunnsolid. Spesielt mot Elfsborg, der vi ble totalt rundspilt.
          Og i den kampen spilte vi med følgende "bak der": Otto Fredriksson - Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Stian Ringstad
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

Hansen

Jeg mener den backlinja du viser til her er bland de sterkeste i TL. Helst vil jeg se den du stilte opp med en liten forandring. M. Johnsen inn for Ringstad. Trur det er på tide å kjøre litt rutine bakerst snart! Har vist seg gang på gang at vi ikke klarer nivået med 3 ten-åringer bak!

Hadde også vært positiv til å sette inn Riseth i steden for Nordtveit for å se hvordan vår eldste firer hadde klart brassene. Har stor trua!

Hadde det vært et forslag i å drite i å klikke når dommeren blåser i mot. Trur ikke han får lyst til å dømme noen flere 50/50 for fugla når 7000 folk står og skriker hvor rævva han er!
            Er ikke noe bedre selv, men er vel verdt ett forsøk det også..?
            Last edited by Oddis; 13.05.2009, 12:56. Begrunnelse: Jadda
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

Opprinnelig skrevet av Oddis
              Jeg mener den backlinja du viser til her er bland de sterkeste i TL. Helst vil jeg se den du stilte opp med en liten forandring. M. Johnsen inn for Ringstad. Trur det er på tide å kjøre litt rutine bakerst snart! Har vist seg gang på gang at vi ikke klarer nivået med 3 ten-åringer bak!

Hadde også vært positiv til å sette inn Riseth i steden for Nordtveit for å se hvordan vår eldste firer hadde klart brassene. Har stor trua!

Hadde det vært et forslag i å drite i å klikke når dommeren blåser i mot. Trur ikke han får lyst til å dømme noen flere 50/50 for fugla når 7000 folk står og skriker hvor rævva han er!

Hekt klart ett poeng her Oddis, eneste jeg er usikker på er å benke Håvard . Jeg vil ha han på laget , da han rett og slett er en bedre spiller enn Vidar.

Ellers enig.
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Jeg er ikke enig med deg her. Først å fremst er LKE langt fra en tenåring, men nok om det.

Ringstad og Nordtveit har flere ganger i år vist at de holder nivået. Nordtveit har vel blitt BB 2 ganger, og det sier sitt. Ringstad var til tider helt sjef i sesongoppkjøringen og etter en litt usikker start har han virkelig vist hva som bor i han de siste kampene.

Trur vi har mere bohov for MJ på venstrekanten der vi virkelig har slitt offensivt i år(eller i mange år for den saks skyld).
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                  Hekt klart ett poeng her Oddis, eneste jeg er usikker på er å benke Håvard . Jeg vil ha han på laget , da han rett og slett er en bedre spiller enn Vidar.

Ellers enig.
                  Sant.. Men trur vi absolutt trenger rutinen for å takle slik motgang. Selv om dette egentlig blei motbevist i fjor da vi hadde det mest rutinerte, også kaldt eldste laget noen sinne i tippeligaen noen gang..

Selv om Nordtveit er god, kan han fortsatt være preget av mange kamper som ikke har endt med 3 poeng.
                  Er egentlig bare litt interessert i hvordan vår mest rutinerte firer ville stått fram!
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Robban
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2006
                    • 56

Helst vil jeg se den du stilte opp med en liten forandring. M. Johnsen inn for Ringstad. Trur det er på tide å kjøre litt rutine bakerst snart! Har vist seg gang på gang at vi ikke klarer nivået med 3 ten-åringer bak!

Ringstad vs Johnsen blir vel en totalvurdering som flere har vært inne på i forhold til blant annet foretrukket venstrekant og kampformen til Johnsen. 3 år på sidelinja gjør vel noe med rutinen det også, kanskje?

Riseth i stedet for Nordtveit har jeg mindre lyst på. Eneste minuset med Nordtveit med vår flaks er vel at Arsenal henter han tilbake akkurat i det Nordtveit/Kippe har utviklet seg til å bli tippeligaens beste stopperpar...
                    Robban

Mr Owl ate my metal worm

Kommentar

• Hel1017
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2008
                      • 196

Eneste minuset med Nordtveit med vår flaks er vel at Arsenal henter han tilbake akkurat i det Nordtveit/Kippe har utviklet seg til å bli tippeligaens beste stopperpar...
                      Ja, det kan du ta deg faen på....

Men personelig syns jeg HN har fungert best som back, faktisk. Og det er vel i den posisjonen han har blitt kåret til BB et par ganger.
                      Selv om han selv foretrekker å spille midtstopper.

Men med LKE på vei tilbake etter skade så ser jeg heller at HN spiller stopper på bekostning av VR.
                      Hvis det ikke var for skadene LKE så ville vi sett fint lite til VR, tror jeg.

SR vs MJ er 50/50 syns jeg.
                      Men tror faktisk MJ har mer å bidra med framover.
                      Syns SR har kommet med for lite framover. Men det kommer nok etterhvert når gutten får litt mer rutine og trygghet.

Faktum er at SR og co er i alderen 17-20 år. Tenk på hvor gode de kommer til å bli i åra framover under HB. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg!

Første beviset kommer mot ODD til helga. Det er nå det snur!

Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!
                      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

Dagens papir-RB melder i en liten notis/kuriositet at Arild Sundgot står med 6 nettkjenninger på siste 9 kamper mot Odd. Jeg VIL ha legenden frisk, "rask" og i startoppstillingen til denne matchen!!

Kommentar

• Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

Er Edwin tilbake til denne?

Kommentar

• Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

Otto - Arsenal, Riseth, Kjeppmann, M.Johnsen (Eriksen)

Bjørkøy/Mykle , Søgård , Dosso/Bjørkøy , Riise

Nosa , Sundgot

Kommentar

• Fuglegutt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2008
                              • 863

****ah****
                              le*fk*hn*sr
                              mm*es*br*mj
                              *as**nosa*

Kommentar

• erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

Myklebust

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan så mange kan ha magnus myklebust i sine startoppstillinger!? maken til elendig bidrag har jeg ikke sett maken til. med unntak av defensiv jobb (som ved gjentatte anledninger har fått stor positiv oppmerksomhet her på forumet) som ethvert menneske kunne gjort, har ikke myklebust bidratt med noe som helst i 2009 (ei heller 08 for den saks skyld). mannen legger aldri innlegg og han scorer aldri. jeg foreslår å sette en tom colaboks på venstre kanten, i håp om at ballen treffer boksen og rikosjetterer fordelaktig for LSK. det hadde matchet mykles bidrag, kanskje til og med värt bedre med tanke på at colaboksen hadde hatt langt färre balltap.

Sörg for å komponere den midtbanen uten myklebust.

Kommentar

• runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 566

Opprinnelig skrevet av erikh
                                  Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan så mange kan ha magnus myklebust i sine startoppstillinger!? maken til elendig bidrag har jeg ikke sett maken til. med unntak av defensiv jobb (som ved gjentatte anledninger har fått stor positiv oppmerksomhet her på forumet) som ethvert menneske kunne gjort......
                                  Ja, ALT tyder jo på at hvis er det noe vi IKKE trenger å fokusere på - så er det defensiv jobbing! Den biten går jo som smurt helt av seg selv nå om dagen, og vi er pottetette bakover! :-)

Og med "ethvert menneske" antar jeg at du utelukker f.eks Essidiri?
                                  runarM

Kommentar

• Fuglegutt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2008
                                    • 863

Opprinnelig skrevet av erikh
                                    Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan så mange kan ha magnus myklebust i sine startoppstillinger!? maken til elendig bidrag har jeg ikke sett maken til. med unntak av defensiv jobb (som ved gjentatte anledninger har fått stor positiv oppmerksomhet her på forumet) som ethvert menneske kunne gjort, har ikke myklebust bidratt med noe som helst i 2009 (ei heller 08 for den saks skyld). mannen legger aldri innlegg og han scorer aldri. jeg foreslår å sette en tom colaboks på venstre kanten, i håp om at ballen treffer boksen og rikosjetterer fordelaktig for LSK. det hadde matchet mykles bidrag, kanskje til og med värt bedre med tanke på at colaboksen hadde hatt langt färre balltap.

Sörg for å komponere den midtbanen uten myklebust.

Ahh.. MykleBRUS på vingen..

Meget kritisk her, han er ikke Ronaldo, det er jeg enig i. Men han har da aillefall en viktig scoring på samvittigheten, så å si han ikke bidrar noe er feil. Scoringa var viktig.Jævla viktg.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                      Ahh.. MykleBRUS på vingen..

Meget kritisk her, han er ikke Ronaldo, det er jeg enig i. Men han har da aillefall en viktig scoring på samvittigheten, så å si han ikke bidrar noe er feil. Scoringa var viktig.Jævla viktg.
                                      Det holder ikke å ha vært god for 7 mnd. siden! Han bør benkes til fordel for Mathis Bolly.

Kommentar

• antikris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 520

--Otto--
                                        LKE-Arsenal-Kippe-Ringstad
                                        BHR-Bjørkøy-Nosa-Johnsen
                                        ------Arildo----Edwin------

Noe annet lag enn dette, er å drite seg ut.

Men HB kommer til å spille med søgård og myklebust, så det blir nok:

--Otto--
                                        LKE-Arsenal-Kippe-Ringstad
                                        BHR-Bjørkøy-Søgård-Myklebust
                                        ------Arildo----Nosa------

Ikke laget jeg personlig ville startet med, men føler meg ganske sikker på at disse starter på lørdag.

Kommentar

• Fuglegutt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2008
                                          • 863

Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          Det holder ikke å ha vært god for 7 mnd. siden! Han bør benkes til fordel for Mathis Bolly.

Det kan så være , sier ikke at han bør være selvskreven jeg heller, og for min del kan like godt Bolly prøve seg, Myklebust er ikke i sin beste form, men det hørtes ut som Magnus var den verste spilleren på to bein i tippeligaen , og det er han ikke.

Men for all del, inn med Bolly

Kommentar

Working...