LSK-Odd, lørdag 16. mai kl 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

Myklebust

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
    Ahh.. MykleBRUS på vingen..

Meget kritisk her, han er ikke Ronaldo, det er jeg enig i. Men han har da aillefall en viktig scoring på samvittigheten, så å si han ikke bidrar noe er feil. Scoringa var viktig.Jævla viktg.
    Jeg venta på den, og for all del, ingen jublet mer enn meg når det målet gikk inn, utrolig viktig mål for klubben, og helt sinnsykt å se på. MEN det holder ikke når det er det eneste målet han har satt på to sesonger (give or take). Mitt poeng er at det MÅ finnes mer attraktive alternativer på venstrekanten, f.eks ringstad, MJ, eller bolly. Fra kanten må det komme innlegg til spissene, spesielt har fraväret av denne måten å spille på värt ekstremt frustrerende med ollie eller sundgot på banen.

Kommentar

• Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

Opprinnelig skrevet av erikh
      Jeg venta på den, og for all del, ingen jublet mer enn meg når det målet gikk inn, utrolig viktig mål for klubben, og helt sinnsykt å se på. MEN det holder ikke når det er det eneste målet han har satt på to sesonger (give or take). Mitt poeng er at det MÅ finnes mer attraktive alternativer på venstrekanten, f.eks ringstad, MJ, eller bolly. Fra kanten må det komme innlegg til spissene, spesielt har fraväret av denne måten å spille på värt ekstremt frustrerende med ollie eller sundgot på banen.

Helt enig med deg, hørtes bare ut som du hadde lagt Myklebust ut for hat, men både Bolly , Johnsen og Ringen er meget aktuelle på den kanten , kanskje er det på tide å benke Myklebust snart?

Samtidig veit vi alle at han kan på sitt beste , bare så synd det er ei stønn mellom hver gang.
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

At Myklebust blir brukt bare fordi han er god defensivt er jo ett dårlig argument når han spiller kant... En grunn til at man setter noen på kanten er jo for å skape noe fremover, på den måten vil det også bli færre angrep i mot.
        Bolly og BHR er 2 spillere i klubben som har evnen til dette og i mine øyne burde de være selvskrevne vinger. Selvfølgelig kan alle spillere variere og dersom man i gitte situasjoner skulle mene at f.eks. Bolly blir for "veik" så kan man selvfølgelig bytte han mot en annen type spiller, som f.eks. Marius Johnsen. Men det vesentlige er at uansett hvem som skal spille på kanten så må den personen ha en innleggsfot og evne til å bidra offensivt.
        Dersom BHR blir foretrukket sentralt, så kan man alltids sette Bolly på høyre, da det er høyrebeint han egentlig er.. også dytte MJ inn på venstre. Karim kan evt få spille dersom man er sikker på at han gidder å løpe, men å se spillere utpå åråsen matta som ikke gidder... nei det gidder ikke jeg å se mer av hvertfall.
        Ringstad på back er i mine øyne like selvskreven som LKE er, da begge to har spilt solid og er langt i fra grunnen til at laget ligger sist. LKE har laget savnet, selv om Nordtveit har hvert god på backen så er han ikke en back på den måten jeg ønsker å se en back spille.
        Riseth er i mine øyne en av de som har hvert svakest i år, sammen med Myklebust. VR har hvert slapp i presset og har tydelig tempo problemer, samt at han plasserer seg altfor langt unna medspillere han skal sikre for. Benken på han og en svak Myklebust som ikke har bidratt med noen ting fremover.
        Mitt lag i forhold til de som er tilgjengelige;
        Hansen (Syntes han har spilt bra, minus ett par tabber. Rå i vinter).
        LKE-Nordtveit-Kippe-Ringstad
        Bolly-Nosa-Bjørkøy-MJ
        Bjørn Helge Riise
        BBS/Edwin*
        * Er noen av disse skadefrie?!! Evt BHR på topp, Nosa frem og Søgård inn på midten.

Kommentar

• Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

Jeg mener det som er viktigst av alt nå er at vi klarer å spille inn en 11'er som er fast, laget har jo variert fra kamp til kamp, og det er ikke lett å få satt et spillemønster når man flytter rundt på spillere.

Jeg mener dette er laget vi må stille:

------------ Hansen ------------

Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad

Essediri - Nosa - Bjørkøy - Johnsen

------ Riise - Edwin --------

Her med Riise hengende mellom Edwin og midtbane, men samtidig så kan Riise true bakrom med sin høye hastighet.
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• christoffer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 326

Enig i at man må spille inn en ellver nå, og jeg går for det gode gamle trauste laget, som jeg tror kan holde plassen i ligaen.

Hansen

Eriksen Riseth Kippe Johnsen

Riise Bjørkøy Søgård Ringstad

Arild Nosa

Si Riise klarer å få inn 5 gode innlegg, og Ringstad det samme. Kan jeg garantere at Arild putter 2 mål.

Kommentar

• Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

Opprinnelig skrevet av christoffer
              Enig i at man må spille inn en ellver nå, og jeg går for det gode gamle trauste laget, som jeg tror kan holde plassen i ligaen.

Hansen

Eriksen Riseth Kippe Johnsen

Riise Bjørkøy Søgård Ringstad

Arild Nosa

Si Riise klarer å få inn 5 gode innlegg, og Ringstad det samme. Kan jeg garantere at Arild putter 2 mål.
              Selv om man må gå utifra at Nordtveit forsvinner, så synes jeg en lagoppstilling uten han blir spesiell. Han har jo bortimot vært vår beste spiller hittil.

Hva mener du med å sette ut Nordtveit nå?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Jeg mener det som er viktigst av alt nå er at vi klarer å spille inn en 11'er som er fast, laget har jo variert fra kamp til kamp, og det er ikke lett å få satt et spillemønster når man flytter rundt på spillere.

Jeg mener dette er laget vi må stille:

------------ Hansen ------------

Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad

Essediri - Nosa - Bjørkøy - Johnsen

------ Riise - Edwin --------

Her med Riise hengende mellom Edwin og midtbane, men samtidig så kan Riise true bakrom med sin høye hastighet.
                Veldig enig i tanken om å få spillt inn en 11. med spillere på sine faste plasser. Ville muligens kjørt Bjørkøy på høyrekant(han har vel spillt her før?) og Rånern inn i midten, men er ellers helt enig i oppstillingen.

Når Kiko blir klar tar han plassen på midten sammen med Nosa, så blir det eneste usikkerhetsmomentet spissplassene når alle er kampklare.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• christoffer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 326

Opprinnelig skrevet av Roll75
                  Selv om man må gå utifra at Nordtveit forsvinner, så synes jeg en lagoppstilling uten han blir spesiell. Han har jo bortimot vært vår beste spiller hittil.

Hva mener du med å sette ut Nordtveit nå?

Jeg skjønner hva du mener, men nå vil jeg ha inn litt rutine i dette laget. Riseth vet veldig godt hva dette går ut på, og jeg vil heller ha han bak der med Kippe.

Jeg er enig i at Nordtveit har vært en av våre mindre dårlige spillere i år, men det finnes en del situasjoner som Nordtveit har vært innvolvert i, som har ført til baklengsmål.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Jeg skjønner hva du mener, men nå vil jeg ha inn litt rutine i dette laget. Riseth vet veldig godt hva dette går ut på, og jeg vil heller ha han bak der med Kippe.

Jeg er enig i at Nordtveit har vært en av våre mindre dårlige spillere i år, men det finnes en del situasjoner som Nordtveit har vært innvolvert i, som har ført til baklengsmål.
                    Det samme kan sier om Vidar. I de kanmpene han har spillt siden han kom til klubben får han ta flere mål på sin kappe etter personlige feil. Velger Håvard forran Vidar 10 av 10 ganger.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

Nordtveit har vært langt bedre enn Riseth. Helper ikke med rutine hvis du ikke er der du skal være pga uoppmerksomhet eller andre blundere.

Kommentar

• Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Veldig enig i tanken om å få spillt inn en 11. med spillere på sine faste plasser. Ville muligens kjørt Bjørkøy på høyrekant(han har vel spillt her før?) og Rånern inn i midten, men er ellers helt enig i oppstillingen.

Når Kiko blir klar tar han plassen på midten sammen med Nosa, så blir det eneste usikkerhetsmomentet spissplassene når alle er kampklare.
                        Bjørkøy på høyre kant er selvmord. I mine øyne må vi ha fart på begge kantene og det har overhode ikke Bjørkøy mens Johnsen under tvil kan spille der. Mitt soleklare 1. valg er Bolly. Skal vi unngå baklengs må vi evne å presse motstanderen bakover og det krever offensive og raske kanter i tillegg til kreativitet og figther egenskaper sentralt. Med Riise mellom midtbane og Spiss vil vi bli uforutsigbare fremover. Hvem som skal spille ren spiss er jeg derimot veldig usikker på da jeg ikke synes noen av våre spisser har infridd denne sesongen. Det kan ha med dårlige arbeidsforhold å gjøre men mest av alt tror jeg dette har med at spillerne har blitt flyttet fra plass til plass, og dette gir usikkerhet i gruppa. Jeg ser selvsagt at dette har med skalder å gjøre, men utifra stallen bør det nå være mulig å bruke en mer fast 1 ellever.
                        Fugla Forever

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Det vil overraske meg om laget klarer å snu vårens elendige utvikling før sommerpausen. Vi kan like godt forsøke å spille inn en fast 11-er og forsøke å redde det lille enkeltspillerne har av selvtillit. Tross alt ser det ut til at vi rykker ned - jo fortere laget tar dette inn over seg, jo fortere kan man begynne jobben med å forberede seg til høstens poengjakt.

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

For ikke å snakke om at Nordtveit har satt i gang ballen raskt fra egen 16 meter ved flere anledninger som har endt med scoring.....

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av reka
                              Det vil overraske meg om laget klarer å snu vårens elendige utvikling før sommerpausen. Vi kan like godt forsøke å spille inn en fast 11-er og forsøke å redde det lille enkeltspillerne har av selvtillit. Tross alt ser det ut til at vi rykker ned - jo fortere laget tar dette inn over seg, jo fortere kan man begynne jobben med å forberede seg til høstens poengjakt.
                              Ingen fotballspillere vil ta det innover seg... Ingen supportere burde ta det innover seg etter 8 av 30 serierunder heller!!!
                              Spill til dommern blåser, hver runde, så gjør vi opp regnskapet tilslutt.
                              Men at Henning Berg tenker langsiktig og prøver å kjøre inn en fast 11-er for fremtiden er jeg enig med deg i, men dersom spillerne regner med at de skal tape hver kamp fordi at det uansett blir nedrykk.. ja da er jeg redd for at det blir nettop det, tap og nedrykk.
                              Kommer man opp på en medgangsbølge med litt stang inn, skal man ikke se bort i fra at laget får den selvtilliten det trenger og plutselig vil alt se mye bedre ut. Men spillet fra enkelte av treningskampene i vinter, samt noen få av seriekampene er jeg rimelig sikker på at det ikke blir nedrykk.

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Nå mente jeg helst at spillerne skulle innse at de pr i dag ligger an til nedrykk, og at de har en jobb å gjøre, ikke at de skulle resignere og gi blaffen i alt. Har hørt alt for ofte fra LSK-kanten at "dette vil snu" som om det er regnvått sommervær vi har med å gjøre.

Kommentar

• CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

Nå spørs det hva man mener med negativ utvikling. Jeg er fast bestemt på at vi får vår første seier før sommerpausen og kommer til å begynne å ta poeng. Så gutta går nok inn til sommerpausen med mer selvtillit enn idag. Om dette er nok poeng for å ikke bli hektet av er jo et annet spørsmål ,men det kommer vesentlig mer rutine inn på laget de neste kampene og dette vil nok hjelpe på spillet kontra å ha et G19 lag ute på matta.

PS: Jeg skal se kampen. Jeg trenger først og fremst et kampnachspiel og en sofa etter det igjen. Tar selvsagt med en helflaske som jeg gjerne deler med noen hyggelig sjeler. Send meg gjerne en PM , Epost eller ring hvis noen har noe å tilby
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

otto
                                    eriksen-arsenal-kippe- marius/ringstad
                                    riise- dosso- bjørkøy- ringstad/bolly
                                    ..... edwin/nosa/arild

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Odds lag i morgen:
                                      Arni Gautur Arason - Steffen Hagen, Morten Fevang, Torjus Hansén, Søren Jensen - Magnus Lekven, Kenneth Dokken, Simen Brenne - Alex Valencia, Peter Kovacs, Bentley.

Kommentar

• Felt C
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 776

Var på dagens trening og der sa de at Riise ikke spiller morgendagens kamp.

Kommentar

• Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

Opprinnelig skrevet av Felt C
                                          Var på dagens trening og der sa de at Riise ikke spiller morgendagens kamp.
                                          Ble det sagt noe om LKE og de andre skadede spillerne.
                                          Fugla Forever

Kommentar

Working...