Jeg skjønner det ikke....

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Jeg skjønner det ikke....

    Virker som om mange her har begynt å mislike Powell her...... Greit nok, han er ikke den som scorer mest på laget, nå har han blitt henvist til benken, men han legger en vanvittig innsats hver gang han blir bytta inn.. Virker ikke som han klager så altfor mye over å sitte på benken heller..Powell har tjent klubben lenge og gjort sine saker bra og vært en av de beste i klubben i mange år nå..... han er ett solid oppspilspkt, han jobber hardt.... Spillestilen hans er kanskje litt utdatert etter at Der Uwe la om spillestilen men ikke glem det han har gjort for klubben, han er nok inne i en av sine siste sesonger...La oss heller være taknemmlige for det han har gjort istede for å skaffe han ny jobb. som det virker som om flere her driver med....Han har tross alt senka vålenga og det er nok til å ha en plass i mitt hjerte for alltid!
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.
  • Justnes
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2003
    • 57

    #2
    Stemningen rundt Powell snudde vel for et par sesonger siden da han begynte å snakke om at han ville bort fra Lillestrøm som Bosmanspiller, og det etter at Lillestrøm hadde betalt millionlønnen hans siste halvdel av 2001 og nesten hele 2002 da han var skadet. Selv om han var helt konge sammen med Zane i 2001, så er det lenge siden vi har sett han på det nivået.

    Supportere husker godt, det er bare å se på alt oppstyret rundt Bergdølmos tilbakekomst, og Powell mistet nok sin høye stjerne blant mange av oss etter alle de uttalelsene han kom med da.

    Hvis man skal se på hans rolle idag, så mener jeg at Powell er en bra squadspiller å ha. Han er et fint supplement til Gilbert på topp, og når han først spiller så gir han 110% og ser med det ut til å dra med de andre. Kvalitetene er nok ikke så gode som de var for noen år siden, og han scorer ikke så mange mål som han nok burde eller vi håper, men innsatsen er det ihvertfall ikke noe å si på.

    For at vi skal bli et storlag, så er det mange som mener vi trenger en bedre spiss eller bedre backup enn Powell på topp, og det er jeg forsåvidt enig i. Poenget er at det har vi ikke i dagens situasjon, og jeg tror uansett det er bra å ha en spillertype som han i stallen og i hverdagen på treninger, da han er en type som går foran og drar med de andre. Selv om vi kritiserte holdningene hans for noen år siden, så mener jeg idag at han står frem som en ydmyk spiller med meget gode holdninger. Tror en erfaren spiller som han også også kan vise unggutta et og annet, og det blir jo ihvertfall viktig nå fremover hvor det forhåpentligvis blir fyllt opp med u-21 landslagsspillere på Åråsen.
    Petter Justnes

    Kommentar

    • bøllefrø
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2004
      • 462

      #3
      Powell er helt i lønnstoppen i lsk, og for den lønna vi betaler han kunne vi fått inn en veldig mye bedre spiller som er ung, sulten og som har lyst til å gi fremtida si for klubben.

      Jeg synes ikke powell har gjort så mange bra matcher siden 2001, den mot enga i sommer var et hederlig unntak. Men for meg holder det ikke at han gjør noen gode taklinger, kriger hardt etc. - for å være en god spiss. Vi så f.eks. i fjor at mange av taklingene hans er så hodeløse at de resulterer i skader etc. - og det er ikke lønnsomt for klubben.

      Bra med stort hjerte - det har magnus - men det er fint å koble det sammen med et godt hode også.

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Slik jeg ser det har LSK gjort mer for Powell enn Powell har gjort for LSK. Klubben skrev ny kontrakt med ham da han var langtidsskadet. Som vi alle husker var han jo skadet i et års tid. Det var svært snillt gjort av LSK, men hva var takken? Så snart det var snakk om å måtte gå ned i lønn året etter, så ville Powell bort med en gang. Han kunne hvertfall ikke gå ned i lønn, det var helt sikkert (selv om han var blant de best betalte spillerne i troppen). Etter den hendelsen har jeg mistet mye av respekten for ham. Jeg er overbevist om at Powell hadde gått som bosmann spiller for lenge siden hadde han vært litt bedre.
        Han er en helt ok spiller å ha på benken, men skaffer vi oss en ny spiss, så bør han bort. Den lønna han har er det ikke mange andre bankslitere i Tippeligaen som har (sikkert bortsett fra noen landslags-spillere i rbk). Han er ikke god nok for første 11'eren, og kommer neppe til å bli det i framtiden. Han har bare hatt en god sesong (2001), bortsett fra den sesongen har han vært under pari stort sett hele tiden.

        Kommentar

        • christoffer
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 326

          #5
          Enig i mye av krtikken rundt Powell, men hvis vi ser bort fra "minibank" uttalelsene hans på sommeren 2003, så har han vært mye skadet.
          Han er vel ikke 100% frisk i kneet sitt fremdeles, men det er faen ikke mange kamper Powell har fått under 6 på rb børsen.

          Vent å se, målene til Powell vil komme allerede på søndag tror jeg!!

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2128

            #6
            Har alltid hatt sansen for Powell, og senker du vif er du en HELT!! Litt artig å merke seg at "ingen" tror på avisene i Judas-saken, mens "alle" tror på avisene i Powell-saken...
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              #7
              Opprinnelig skrevet av heidar
              Har alltid hatt sansen for Powell, og senker du vif er du en HELT!! Litt artig å merke seg at "ingen" tror på avisene i Judas-saken, mens "alle" tror på avisene i Powell-saken...
              Nå hadde det seg slik at Powell sa det på riksdekkende TV...

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #8
                De som surmuler over Powell nå bør ta seg sammen.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  nå mener jeg at det blir litt feil å sammenligne powell med bergdølmo..... powell klaga litt, men bergdølmo dolka alle med gult hjerte i ryggen...det er værre å tilgi...dessuten mener jeg at det å ha rutinerte spiller som er en smule kjente i fotballnorge er fine å ha i klubben.....må være mye mere motiverende for ungutta å ha powell med på rekruttlagskamper enn hvis det skulle vært bare småtasser der....ett lag bør han en mix av unge og lovende spillere, og ha noen litt eldre og rutinerte spillere..... det å si at powell scorer lite er ett tåpelig argument.....han er ingen typisk goalgetter, det er det ingen i klubben som er, noen utmerker seg vært år som en flittig målscorer men følger sjeldemn opp året etter....det er ikke lenge siden en god del søyt og klaga over sundgodt og omtrent ville kjeppjage han ut av lillestrøm....sjelden å høre noen klarger på han nå..synes alle snakker om hvem som skal være makker til sundgodt.... Powell har vært lojal og tjent klubben bra......
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                    De som surmuler over Powell nå bør ta seg sammen.
                    Kan du utdype det en smule mer? Jeg synes Powell er en helt grei spiller å ha i laget, men klubben bruker mer penger på ham enn han er verdt. Han skal få hele denne sesongen til å overbevise meg, gjør han ikke det bør han selges eller gis bort...

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      De som surmuler over Powell nå bør ta seg sammen.
                      Kan du utdype det en smule mer? Jeg synes Powell er en helt grei spiller å ha i laget, men klubben bruker mer penger på ham enn han er verdt. Han skal få hele denne sesongen til å overbevise meg, gjør han ikke det bør han selges eller gis bort...
                      Det er ikke ha sin skyld hva LSK betaler han i lønn.

                      Dette er gamle saker, ingen vits i å sutre over ting som Powell, Uwe og resten av LSK har lagt bak seg.

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #12
                        Selvfølgelig er det ikke hans skyld at LSK betaler ham latterlig mye, men det endrer ikke det faktum at han som benksliter pumper store summer ut av klubben. Jeg vil kalle dette en blemme av styret. Å gi en så skadeforfulgt spiller lang kontrakt med topplønn er ikke noe sjakktrekk. Regner ikke med at slikt skjer igjen med Per Berg i klubben...

                        Kommentar

                        Working...