Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hel1017
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2008
    • 196

Opprinnelig skrevet av holmiz

Dersom nevnte gjeng må gå er mitt syn og mine tanker som følger:
    • Hvem skal ta over for Berg, som med det medfører at vi MINST berger plassen?
    • Torgeir. Hvem kan erstatte han, og hvorfor?
    Veldig enig med holmiz, skulle vært artig å vite hvem som skulle vært alternativene...??
    Kan ikke se at det er noen aktuelle kanditater som LSK har råd til å erstatte disse med?

Kan bare tenke på et navn, men han er desverre litt opptatt i Danmark om dagen. Men LSK har ikke pæng uansettt...

Når det gjelder resten av trenerteamet, så har jeg vanskligheter med å se hva Judas og Belsvik har tilført laget i år?
    Men ikke dermed sagt at vi skal kvitte oss med Belsvik. Han andre derimot...

Og daglig leder og styreleder, det er en annen historie.
    Her hadde det vel snart vært sunt med litt forandring?
    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

Det Henning Berg og resten av trenerteamet gjør nå er å drive lagbygging. De skal rydde opp etter gamle synder og sette på fote et nytt, ungt og bedre lag. Det tar tid.

Etter å ha sett litt på noen av de mest suksessrike trenerne de siste årene har alle trengt - og fått - tid til å bygge lag. Flere av disse fikk bygge lag i Adecco, som jeg mener er en mye enklere jobb enn i Tippeligaen.

Eksempler på trenere med suskess de siste årene:
      - Stabæk; Jan Jönsson: Brukte året 2005 i Adeccoligaen til å bygge lag.
      - HamKam; Ståle Solbakken: Brukte året 2003 i Adeccoligaen til å bygge lag.
      - Molde; Kjell Jonevret: Brukte året 2007 i Adeccoligaen til å bygge lag.

Nå mener ikke jeg at vi skal rygge ned i Adeccoligaen for å få bygget opp et bra LSK-lag, men understreker at andre kanskje har hatt enklere arbeidsforhold enn Henning Berg. Det alle disse tre har fått er ro, tillit og tid. Det må vi gi det nye teamet på Åråsen også.

Det er også slik at en ny trener som ikke skal pusse opp laget, men rive det nesten ned og bygge nytt trenger tid. Se for eksempel til England: Harry Redknapp nøt ikke direkte suksess med Tottenham, men har klart gjennom sesongen å forbedre laget og ikke minst prestasjonene (nå er forøvrig Redknapp mest sannsynlig ikke ferdig med å bygge lag - men nok om det).

Det kan brukes flere sitater og klisjeer: Skynde seg langsomt og ikke minst det å ta et steg tilbake - for så to steg frem.

Gi laget, administrasjonen og ikke minst Henning Berg tid, så er jeg sikker på at LSK vil bli en ledene klubb i Norge igjen.

Og til slutt: Da LSK i høst lanserte kutt og røde tall lo alle av klubben. Sportsjournalistene frydet seg med at LSK var i økonomisk krise. Etterjul har så og si samtlige andre kommet etter med sine økonomiske problemer, se på Rosenborg. Nå er jeg stolt av at LSK så krisen komme først av alle. Det betyr at vi har en kompetent ledelse også administrativt. Derfor er jeg trygg på at LSK er i gode hender nå.

Forza fugla!
      Last edited by Martin83; 18.05.2009, 10:45.

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7134

Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Berg må gå! Alternativet er Adecco. I følge mine meger godt informerte venner i Oslo Vest, så er nøkkelen til å kvitte seg med Berg å kvitte seg med Bjarmann.
        En meningsløs og destruktiv tråd som aldri burde ha sett dagens lys. LSK har ikke råd til å sparke Berg, og de har heller ingen grunn til det. Han rydder opp i kaoset Uday etterlot seg, og er inne på en helt nødvendig omlegging av klubbstrukturen. Allerede ser jeg tegn til noe jeg aldri så mens Uday var her. Du burde selv forstå at arbeidsforholdene blir vanskelige når inntil sju (tell dem) førstelagsspillere har vært skadd eller indispoonert samtidig hittil i sesongen. Klubben som sådan lider under konsekvensene av mange års overspending.

Dine Lyn-kompiser får mene hva de vil - og hva mener de som er så graverende, forresten? Det forteller du aldri noe om.

Ser man på hva Berg fikk til med Lyn, under hvilke omstendigheter, har de ingen grunn til å klage. Reaksjonene deres da det ble kjent at Henning og Torgeir skulle til LSK sier jo også mye. Hadde han vært en håpløs trener, ville neppe den nyheten ha framprovosert lange, hatefulle tirader på supporterforumet deres.

Det minste du kan gjøre, er å lansere en erstatter for Berg. Forklar gjerne også hvem du mener skal betale sluttvederlaget til femårskontrakts-Berg.

Du skuffer meg stort med å legge ut en slik søpletråd på forumet. Latterlig!
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Som lovet. Den beryktede tråden.

Se det i øynene folkens. Henning "litt smartere enn Forrest Gump" Berg, Bjarmann og Grønlund styrer oss mot Adecco og 2010. Spikeren i kista fra Berg er Essidiri på venstreback. Klassebytte. Får Uwe's famøse bytte av Sundgot mot Mifsud på stillingen 1-3 på Ullevaal til å virke smart. Forrest Guuuu-uuump!

Berg må gå! Alternativet er Adecco. I følge mine meger godt informerte venner i Oslo Vest, så er nøkkelen til å kvitte seg med Berg å kvitte seg med Bjarmann.

Bjarmann må gå! Alle som tviler på dette bør ta en prat med noen i rødt og hvitt. Nå mener jeg alvor! Bjarmann må gå!
          Jeg quoter Benny's innlegg kun for å ha det lagret og klart til å trekkes opp fra søla sammen med hatter, sko, kameler og andre interessante objekter Benny må spise når B-gjengen viser sin verdi i gull.

Jeg har vært enig med Benny i mye, men med dette innlegget vises en total mangel på fotballforståelse, men en ditto større vilje til å skrike på en syndebukk. Når syndebukken skal finnes skytes med hagle, da er oddsen for å treffe noe større. Hvem har ikke pådratt seg Bennys vrede?

Jeg venter fortsatt på hvem Benny mener skal styre skuta på rett kjøl.

Jeg venter fortsatt på begunnelser på hvorfor Henning Berg ikke lenger er vel ansett blandt godt informerte Lyn-supportere.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

Ja dette inlegget tok virkelig kaka. Jeg har sett endel kontroversielle inlegg fra Benny - land, men dette inlegget er i beste fall kun et forsøk på å provosere. Jeg mener et slikt fora er for å skape konstruktive debatter rundt Sportsklubben. Denne tråden er i beste fall destruktiv. Når det skrikes i gangene om avganger allerede etter 9 serierunder og til tider godt spill så synes jeg denne tråden sier det meste om Mr. Benny himself. Hva med å undergrave dine synspunkter med f.eks å komme med ideer om hven som kunne gjort denne jobben bedre og ikke minst hvem som skal finansiere dette. Nei her viser du ditt rette jeg med å hive ut påstander i øst og vest som overhode ikke har rot i virkeligheten... Er du glad i denne klubben så kommer du ikke med svada som dette. Det er en skam.
            Fugla Forever

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Fælt så provoserte folk ble av denna tråden selv om den var annonsert av Benny på forhånd.

Benny har i sin sedvanlige stil mht "Må gå" trådene ikke lansert noen løsninger, men nøyer seg med å sparke folk. Dette utgjør den største svakeheten i påstanden fordi det ligger ingen umiddelbar løsning i kun å kvitte seg med folk. Her bør du gjøre en bedre jobb Benny.

Til Bennys forsvar må det medgis at B Gjengen faktisk har feilet til nå. Berg har ikke klart å holde en prestanda på laget som gir TL bilett til neste år, noe som må være et minimum for å oppnå godkjent karakter. Det måtte en vanskelig opprydning til etter fjoråret, men det må gå ann å rydde uten å rive ned huset.

Det er mulig dette endrer seg, mange ser jo lyspunker i spillet, men det til slutt er det kun resultatene som teller. Vi trenger ikke bare en seier snart, men fire-fem stykk på rad. Strikken er blitt såpass stram at vi ikke lenger har slingringsmonn for svingende prestasjoner og Adecco vil være en katastrofe. Denne katastrofen vil B-Gjengen ha ansvaret for uansett hva Uday og sportslig utvalg gjorde i 2008 så Benny har et poeng selv om han ikke presenterer en løsning.

Jag ser derfor ikke denne tråden som noe "forsøk på å provosere", men snarere et ufullstendig rop om hjelp fra en fortvilt supporter-sjel.
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• stiandahl
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2004
                • 61

Jeg er ikke enig i at de nevte personer må gå, men jeg syntes allikevel at man ikke må legge vekk denne debatten, for før eller siden vil dette bli tema hvis ikke LSK snart beveger seg vekk fra nedrykksspøkelset.

Jeg har i lengre tid sagt det. Spillerne som representerer LSK har sluppet alt for billig de siste årene. Fokus har vært på trenere og administrasjon.
                Det er egentlig helt utrolig at spillerne har sluppet unna raseri og aggresjon fra supporterne. Enkelte ganger burde spillerne blitt møtt av sinte og aggresive supportere på treningsfeltet. Da hadde man vært fall våkna opp, for våkene har de ikke vært i år. Dessuten burde spillerne i LSK vært de første som kuttet lønna i serien. Makan til dritt de har levert de siste årene skal man lete lenge etter.

Uansett hvor god jobb Berg gjør med Lillestrøm, handler faktisk dette om å vinne kamper. Jeg tror at med tap i Drammen på torsdag vil debatten rundt LSK vokse kraftig i styrke, og da kan Benny allerde ha fått sin vilje med at en av personene han vil ha vekk tar en tidlig sommerferie.

Kommentar

• Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

Opprinnelig skrevet av stiandahl
                  Jeg har i lengre tid sagt det. Spillerne som representerer LSK har sluppet alt for billig de siste årene. Fokus har vært på trenere og administrasjon.
                  Det er egentlig helt utrolig at spillerne har sluppet unna raseri og aggresjon fra supporterne. Enkelte ganger burde spillerne blitt møtt av sinte og aggresive supportere på treningsfeltet. Da hadde man vært fall våkna opp, for våkene har de ikke vært i år. Dessuten burde spillerne i LSK vært de første som kuttet lønna i serien. Makan til dritt de har levert de siste årene skal man lete lenge etter.
                  Hvorfor tror du at det skulle hjepe? Tåpelig forslag!

Kommentar

• BlodigHøne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 729

Berg hadde nokså likt spillermateriale i Lyn, men gjorde det mye bedre der. Nordlie gjorde det bra med Start, og nå med KIL. Uwe står vel ikke for samba-fotball i Stavanger, men leverer ihvertfall greie resultalter.

Må jo være en grunn til at alle gjør det dårligere med enn gang de leder LSK? Kanskje vi bør skifte navn? Skifte stadion? Draktleverandør? Skoleverandør? Kantinemat?
                    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                    That went wherever I... did go!

Kommentar

• kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1174

hvis kfl gjør det.. hva tror du tv brann vil si? trenger ikke mer negatvitet rundt klubben enn det som har vært/er..

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Opprinnelig skrevet av stiandahl
                        Jeg er ikke enig i at de nevte personer må gå, men jeg syntes allikevel at man ikke må legge vekk denne debatten, for før eller siden vil dette bli tema hvis ikke LSK snart beveger seg vekk fra nedrykksspøkelset.
                        Enhver debatt om LSK-relaterte forhold, inkl. trenerspørsmålet, har vi takhøyde for å ta på forumet. Men når det reises krav om at sentrale personer i klubben må gå, forventer iallfall jeg et minstmål av saklighet, begrunnelse og løsningsorientering - og det har jeg ikke registert et snev av hittil. La meg ta et eksempel:
                        Berg må gå! Alternativet er Adecco. I følge mine meger godt informerte venner i Oslo Vest, så er nøkkelen til å kvitte seg med Berg å kvitte seg med Bjarmann. Bjarmann må gå! Alle som tviler på dette bør ta en prat med noen i rødt og hvitt. Nå mener jeg alvor! Bjarmann må gå!
                        (min understrekning).

Her foreslås altså å hive ut Bjarmann som ledd i et taktisk spill for å kvitte seg med Henning Berg. Hive ut Bjarmann? En legende som klubbspiller, og en mann som så vidt jeg kan se har gjort en fremragende jobb siden han begynte, jf. bl.a. den høyst nødvendige opprydningen i stallen før sesongstart. Uverdig.

Kommentar

• Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

Noe må gjøres! Om noen må gå vet jeg ikke. Men vi har satt oss i den situasjonen at vi trenger gode resultater umiddelbart. Er ikke så sikker på at ting bare snur. Hvor lenge skal vi i såfall vente??

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Opprinnelig skrevet av RSP
                            Enhver debatt om LSK-relaterte forhold, inkl. trenerspørsmålet, har vi takhøyde for å ta på forumet. Men når det reises krav om at sentrale personer i klubben må gå, forventer iallfall jeg et minstmål av saklighet, begrunnelse og løsningsorientering - og det har jeg ikke registert et snev av hittil. La meg ta et eksempel:
                            (min understrekning).
                            Jeg ser denne, og jobber med å få en eller flere av Lyn-gutta til å stå frem her. Mer ryddig at det kommer direkte fra de, enn at jeg skal filtrere informasjonen. En av de ymtet frempå om dette lørdag, og jeg håper det går i boks.

For min egen del føler jeg at resultatene til Berg, eller mangel på sådane, er grunn god nok. Nytter ikke å legge all skyld på Uday. Vi får for eksempel langt mindre ut av våre ressurser enn Start, Odd, Bodø/Glimt osv. Fortsetter trenden blir Berg historisk i den forstand at han blir den første trener i TL uten å vinne en kamp. Den taktisk "triumfen" med Essidiri som venstreback symboliserer misgjerningen. "Stupid is as stupid does".

Resten av innleggene i tråden her skal jeg besvare i løpet av morgendagen.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• runarM
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 566

Jeg ser denne, og jobber med å få en eller flere av Lyn-gutta til å stå frem her. Mer ryddig at det kommer direkte fra de, enn at jeg skal filtrere informasjonen. En av de ymtet frempå om dette lørdag, og jeg håper det går i boks.
                              All den tid Lyn etter min mening gjorde det over all forventning med B&B-duoen bak spakene klarer jeg ikke helt se hvorfor de mener han er ubrukelig. Venter spent på begrunnelsen, og at Lyn skal starte klartingen på tabellen siden de nå åpenbart har fått kvitta seg med rasket som holdt de nede.
                              runarM

Kommentar

• Bekkis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 441

Såfremt dette ikke er lynspillere så er det vel knakende likegyldig hva de mener? Hvis de er av samme kaliber som deg så vet man jo hvor lista legges før noen må gå. Resultater skapes over tid. synes det passer å dra sammenlikningen til Sir Alex. United var ekstremt nærme nedrykk i hans debutsesong for United. Trenger vel ikke å fortelle hva som har skjedd i Manchester de årene etter. Kontinuitet er viktig, dette kommer LSK til å tjene på i lengden. På tide at vi ser litt langsiktig igjen, vi har tross alt tenkt kortsiktig de siste 4 årene. har ikke gitt oss fryktelig sterke resultater hvis vi fokuserer på ligaen...

Kommentar

• Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2602

Håper jeg får lov til å legge inn en liten kommentar siden jeg kom i skade for å sette tommelen opp, istendenfor ned på åpningsinnlegget. Det har stått siden tidlig i går og bare for å ha sagt det, jeg er helt uenig. Tommelen er nå vendt riktig vei.
                                  Ferdigskåra

Kommentar

• Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

Noen ganger må man si ifra. Det gjør BennyLem. Generelt er jeg enig med deg i det meste, fra meter'n til sparking av administrasjonen. Når det gjelder Berg er jeg helt enig at han gjorde en del rare ting i kampen sist, men mener han er kan være den rette for å snu skuta. Grønlund skulle vært borte for lenge siden.

Og til dere som har gitt tomler ned. Jeg tar meg friheten til å nevne denne tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...t=8679&page=10

Det å si ting tidlig er aldri populært, men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil..

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av Loddet
                                      Noen ganger må man si ifra. Det gjør BennyLem. Generelt er jeg enig med deg i det meste, fra meter'n til sparking av administrasjonen. Når det gjelder Berg er jeg helt enig at han gjorde en del rare ting i kampen sist, men mener han er kan være den rette for å snu skuta. Grønlund skulle vært borte for lenge siden.

Og til dere som har gitt tomler ned. Jeg tar meg friheten til å nevne denne tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...t=8679&page=10

Det å si ting tidlig er aldri populært, men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil..
                                      Det har vært veldig lett å kreve trenerens/assistentens/styrelederens hode på ett fat i LSK de siste årene. Stolt historie kombinert med plutselige store ressurser har sendt kravene til resultater gjennom taket, samtidig som man ikke har gitt trenerne ro til å jobbe med laget. (Det sagt, jeg mener det var 110% riktig å sparke Nordlie, feilen ble begått da man sparket Uwe.)

Benny med fler har vel etterhvert gjort krav på alle hoder som har vært involvert i klubben på ett fat og da er det naturlig at man treffer på ett hode eller to. Å kreve hoder på fat er den lette jobben, å orke å stole på en trener som beviselig har store evner som trener.

(Benny og hans meningsfeller i Ullevål Hageby kan si hva de vil - Berg skapte gull av gråstein i Lyn. At Lyn supportere mener Henning var en belastning for klubben tolker jeg bare som et bevis på savnet de føler for han, på samme måte som vi mer enn gjerne rakker litt ned på enkelte eks-spillere.)
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

Jeg mener at enkelte innlegg her er på grensen (om ikke over grensen) for personangrep. Det å kalle folk amøber og flere andre ting ser jeg helst at ikke forekommer her på forumet. Man kan godt angripe saken til en person ,men det er bare forferdelige diskusjonsteknikker når jeg ser flere personer angriper en person istedet for selve budskapet.

Jeg håper selvsagt på mer utfyllende argumentasjon fra begge parter. Jeg skulle gjerne visst ansvarsområdet og stillingsinnstruksen til Frank Grønlund og jeg tror nok det kan være lurt å offentliggjøre denne. Jeg tror ikke det finnes så mange firmahemeligheter på organisasjonssiden i en (dårlig drevet) fotballklubb.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Armando
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jul 2008
                                          • 88

Ja, kom igjen folkens! La oss lage en protestaksjon mot Grønlund/Bjarmann/Berg! Er ikke verre enn at vi henter Erik Hamrèn og Jan Jønsson som erstattere eller hva?

Når skal folk egentlig våkne opp? Det hjelper ikke å sparke folk som ikke har NOE SKYLD i at vi er der vi er! Har du helt glemt hva Tom Nordlie har rota oss opp i?? Hvordan kan Berg og Bjarmann klandres for dette?

Kjenner jeg blir provosert bare av å se at noen syns at de skal gå i den finansielle krisen som vi er i nå. For det er vel bare å finne en investor som kan redde oss fra de dårlige trenerne og HÅPE på at vi finner en bedre trener som duger i èn sesong før alt går til helvete ikke sant???

Nå får du riste av deg alkoholen som du har trøstedrukket deg med i hele sesong...mer useriøst enn det her kan det ikke bli.

Kommentar

Working...