Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Så du har aldri hørt om kontrakter som kan sies opp eller forlenges etter gitte vilkår? Det er ingen ting i veien for å inngå en kontrakt som sier at den for eksempel kan sies opp uten vederlag eller med et avtalt vederlag om visse forutsetninger ikke er tilstede eller mål ikke nås.
    Nei, det er ikke noe i veien for det. Med noen unntak. Arbeidsavtaler f.eks. Arbeidstakere kan ikke fraskrive seg sitt oppsigelsesvern på forhånd.

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Det burde være slik at enhver leder (trener) i sin kontrakt har en avtale om at: 1) leverer du bra, så blir du belønnet. 2) leverer du ikke bra, så finn deg en annen jobb.
    Det er mulig det burde være sånn. Men det er altså ikke sånn. Selv syns jeg det er greit at klubben forholder seg til arbeidsmiljøloven og ikke hvordan BennyLem og norskpoker syns det burde være.

Kommentar

• norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Nei, det er ikke noe i veien for det. Med noen unntak. Arbeidsavtaler f.eks. Arbeidstakere kan ikke fraskrive seg sitt oppsigelsesvern på forhånd.

Det er mulig det burde være sånn. Men det er altså ikke sånn. Selv syns jeg det er greit at klubben forholder seg til arbeidsmiljøloven og ikke hvordan BennyLem og norskpoker syns det burde være.
      Ok, så det var altså ulovlig at LSK og Tom Nordlie på forhånd avtalte et erstatningsbeløp om Nordlie skulle få sparken? Sier ikke AML at midlertidig ansatte har rett til å bli fast ansatte etter en viss periode? Betyr dette i så fall at det er umulig å sparke trenere som har vært ansatt lenge nok til å kunne kreve fast ansettelse? Er det ulovlig å inngå en ettårskontrakt med en trener hvor klubben har opsjon til å gi han et år til om han innfrir visse krav, enda et år om han oppnår nye krav osv?

Kommentar

• El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

Så latterlig tråd. Dere er grunnen til at Tippeligaen har blitt som den er. Trenere må få lov til få tid til å bygge opp et lag. Ser jo hvordan det har gått med Rosenborg. Under tia med Eggen, der han fikk lov til å bygge laget, vant de alt som var og satte virkelig Norge på kartet i Europa. Leser også i England, at manageren til Wigan har sagt til styret; "Om 2-3 år kan vi kjempe om titler i PL og 4-5 år skal vi kunne sloss om mesterskap i Europa", noe som styret godtar. De forstår at det tar tid. Det gjør de i LSK også.

Bortsett fra dere da.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

Opprinnelig skrevet av El Caco
          De forstår at det tar tid. Det gjør de i LSK også.

Bortsett fra dere da.
          Det jeg, som sikker er en representant for de som ikke skjønner noe som helst, også sliter med å forstå er hvordan dere som ivrer sånn etter å gi alle så mye tid kunne være med på å gi Tom Nordlie sparken???

Kommentar

• BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

Jo, det er sånn. Vi snakker ikke om kommunen eller staten her, som jeg antar du høster dine erfaringer fra. Undertegnede jobbet tidligere i staten og kan bekrefte at dette stillingsvernet er en gedigen ulykke. Inkompetanse, korrupsjon og mobbing er utbredt. Alt takket være at man ikke blir kvitt sulliker som ødelegger.

I privat sektor derimot, så er det andre avtaler som gjelder. For eksempel seks måneders oppsigelsestid (etterlønn). Nå finnes det selvsagt ledere med patetiske gyldne fallskjermer, men de tilhører mindretallet. Tipper det er flere her inne som jobber i privat sektor som kan bekrefte det. Leverer man ikke varene, så er det ut.

Uavhengig av hvem som er trener, så mener jeg LSK også burde innrette seg slik. JA, man får god lønn og status. Men, man må også gå hvis resultatene mangler. Slik som det beklageligvis gjør for Berg.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• 10.09.50
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1410

Ok, så det var altså ulovlig at LSK og Tom Nordlie på forhånd avtalte et erstatningsbeløp om Nordlie skulle få sparken?
              Ja, for så vidt. Eller mer presist: Det er ikke noe til hinder for at man inngår en forhåndsavtale om hva som skal gjelde ved oppløsning av et arbeidsforhold, og det er heller ikke noe som hindrer begge parter i å etterleve avtalen når oppsigelsen skjer - slik Sportsklubben og Tom Nordlie gjorde. Men sånne klausuler står seg ikke dersom arbeidstaker utfordrer dem. Man kan som sagt ikke fraskrive seg oppsigelsesvernet på forånd. Sagt på en annen måte: Arbeidsgiver kan ikke gjennom avtale utvide oppsigelsesadgangen.

Sier ikke AML at midlertidig ansatte har rett til å bli fast ansatte etter en viss periode? Betyr dette i så fall at det er umulig å sparke trenere som har vært ansatt lenge nok til å kunne kreve fast ansettelse? Er det ulovlig å inngå en ettårskontrakt med en trener hvor klubben har opsjon til å gi han et år til om han innfrir visse krav, enda et år om han oppnår nye krav osv?
              Jo, AML sier at midlertidig ansatte har rett til å bli fast ansatte etter en viss periode. Men det gjelder noen unntak, bl.a. for idrettstrenere (§ 14-9 første ledd bokstav e). Det er derfor ingenting i veien for å inngå f.eks. suksessive ettårskontrakter med trenere. Når det likevel sjelden gjøres er det selvsagt fordi det er vanskelig å få attraktive kandidater på slike vilkår, og fordi klubben jo da gir treneren en årlig exitmulighet. Klubber med langsiktig satsing vil gjerne unngå det.

Kommentar

• norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

Jo, AML sier at midlertidig ansatte har rett til å bli fast ansatte etter en viss periode. Men det gjelder noen unntak, bl.a. for idrettstrenere (§ 14-9 første ledd bokstav e). Det er derfor ingenting i veien for å inngå f.eks. suksessive ettårskontrakter med trenere. Når det likevel sjelden gjøres er det selvsagt fordi det er vanskelig å få attraktive kandidater på slike vilkår, og fordi klubben jo da gir treneren en årlig exitmulighet. Klubber med langsiktig satsing vil gjerne unngå det.
                Hvordan gir en opsjon til klubben treneren en årlig exitmulighet?

Kommentar

• 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

Jo, det er sånn. Vi snakker ikke om kommunen eller staten her, som jeg antar du høster dine erfaringer fra. Undertegnede jobbet tidligere i staten og kan bekrefte at dette stillingsvernet er en gedigen ulykke. Inkompetanse, korrupsjon og mobbing er utbredt. Alt takket være at man ikke blir kvitt sulliker som ødelegger.

I privat sektor derimot, så er det andre avtaler som gjelder. For eksempel seks måneders oppsigelsestid (etterlønn). Nå finnes det selvsagt ledere med patetiske gyldne fallskjermer, men de tilhører mindretallet. Tipper det er flere her inne som jobber i privat sektor som kan bekrefte det. Leverer man ikke varene, så er det ut.
                  Jeg har ingen ambisjoner om å gå i diskusjon om arbeidstakerrettigheter med selverklært libertarianer. Hvordan det burde være, får hver enkelt mene hva man vil om. Hva jeg mener om det, er ganske uinteressant. Men jeg kan litt om jussen i dette, og den kan kan jeg godt gnåle litt om. Om ikke annet får vi kanskje moderert denne tråden vekk fra hovedforumet.

Det er prinsipielt ingen forskjell på stillingsvernet i offentlig og privat sektor. Loven gir adgang til å avtale unntak fra oppsigelsesvernet for øverste leder ved en virksomhet - det vil i praksis si daglig leder. Men det gjelder ingen slik adgang for fotballtrenere. I kontraktsperioden nyter fotballtrenere samme oppsigelsesvern som alle andre. Det er nettopp derfor det koster millioner å bli kvitt dem.

Når norskpoker antyder at det er en smal sak å inngå avtaler som gjør det enkelt å bli kvitt trenere før tiden, tar han rett og slett feil. Det er dyrt.

Kommentar

• norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

Når norskpoker antyder at det er en smal sak å inngå avtaler som gjør det enkelt å bli kvitt trenere før tiden, tar han rett og slett feil. Det er dyrt.
                    Vedlegg 5 i arbeidsavtalen mellom klubber og trenere i NFF:

Klubbens rett til å si opp treneren.
                    Klubben kan si opp treneren med en måneds varsel når:
                    Klubbens økonomi svikter vesentlig i forhold til realistisk oppsatt budsjett.
                    Klubbens Senior A-lag rykker ned en divisjon.
                    Treneren ikke opprettholder det faglige nivå som arbeidsavtalen forutsetter.
                    Treneren ikke oppfyller sine forpliktelser i arbeidsforholdet selv etter at mislig-holdet er påtalt skriftlig av klubben.

Kommentar

• MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

Det jeg, som sikker er en representant for de som ikke skjønner noe som helst, også sliter med å forstå er hvordan dere som ivrer sånn etter å gi alle så mye tid kunne være med på å gi Tom Nordlie sparken???
                      Jeg var en som ikke var videre lei meg for at Nordlie fikk sparken, men det var ikke pga resultater (selvfølgelig dels pga det - hadde nok tålt litt lenger med seriegull, men ikke lenge.)
                      Grunnen til at jeg ville ha han vekk var fordi han drev klubben til vanvidd. Han tok fra spillere selvtillitt, behandlet folk rundt seg som slaver, kunne absolutt ikke snakke ordentlig til folk om det så sto om livet. Tom Nordlie var i ferd med å ødelegge klubben vår.

Et eksempel på dette er måten han behandlet en fyr på treningsfeltet (vet ikke hvem han fyren var - virket som en materialforvalter.) TN skrek bare hansker, fyren kom med et par, TN tar på den ene og snur seg plutselig og roper: Faen ser det ut som om jeg har to venstrehender eller?!? Og slang bare hansken mot ham. Og det var NULL humor i det. Dette så jeg selv, og jeg skjønte med en gang at vi måtte bli kvitt den sosiopaten av en mann.

Jeg vet at det eksempelet ikke er noe brutalt, men slik oppførsel og slik måte å behandle folk på, har en nedbrytende effekt.

Jeg har også hørt en del innenfra klubben og det er ikke oppbyggende.

Henning Berg har muligens ikke de beste resultatene så langt, men han er en jævlig god fyr til å bygge denne skakkskjørte klubben opp igjen. Se bare på Edwin etter målet mot FFK forrige møte. Det er harmoni i klubben, men ikke noe koseklubb. Det stilles krav og temperaturen er høy innimellom.

Jeg har rett og slett klokketro på at Henning OVER TID, kommer til å bety gull for denne klubben!

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Jeg har ingen ambisjoner om å gå i diskusjon om arbeidstakerrettigheter med selverklært libertarianer. Hvordan det burde være, får hver enkelt mene hva man vil om. Hva jeg mener om det, er ganske uinteressant. Men jeg kan litt om jussen i dette, og den kan kan jeg godt gnåle litt om. Om ikke annet får vi kanskje moderert denne tråden vekk fra hovedforumet.
                        Ynkelig 10.09.50, virkelig ynkelig. Jeg hadde forventet bedre fra deg, men den gang ei.

1. Du har ingen ambisjoner om diskusjon med meg sier du, men allikevel inngir du deg på den samme diskusjonen.

2. (for spesielt interesserte) Selverklært libertarianer sier du? Hvem ellers skal si noe om meg? Staten? Det Kongelige Norske Arbeiderparti? Jeg er fullstendig klar over hvordan enkeltindividets frihet undergraves i det totalitære rødgrønne samfunnet, men det finnes da grenser?

3. Moderer denne tråden vekk fra hovedforumet? På hvilket grunnlag? LSK leverer en av sine mest elendige sesonger i moderne tid. Da er det vel på sin plass om debatt om ledelsen, er det ikke? Elendig forsøk på herskerteknikk. Hadde jeg vært moderator hadde jeg gitt deg rødt kort.

Det er prinsipielt ingen forskjell på stillingsvernet i offentlig og privat sektor. Loven gir adgang til å avtale unntak fra oppsigelsesvernet for øverste leder ved en virksomhet - det vil i praksis si daglig leder. Men det gjelder ingen slik adgang for fotballtrenere. I kontraktsperioden nyter fotballtrenere samme oppsigelsesvern som alle andre. Det er nettopp derfor det koster millioner å bli kvitt dem.

Hørt om avtaler? Det er ingenting i veien for at LSK kan inngå avtaler med de de ansetter som trenere. Undertegnede har for eksempel seks måneders oppsigelsestid, uten å inneha noe CEO-stilling.

Igjen, det er sikkert mange her som jobber i privat sektor som har tilsvarende.

Kommentar

• 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

Hørt om avtaler? Det er ingenting i veien for at LSK kan inngå avtaler med de de ansetter som trenere. Undertegnede har for eksempel seks måneders oppsigelsestid, uten å inneha noe CEO-stilling.
                          Og enten du vil eller ikke har du i tillegg et vern mot usaklig oppsigelse. Det gjelder også for libertarianere. Courtesy of Det Kongelige Norske Arbeiderpartiet.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7134

3. Moderer denne tråden vekk fra hovedforumet? På hvilket grunnlag? LSK leverer en av sine mest elendige sesonger i moderne tid. Da er det vel på sin plass om debatt om ledelsen, er det ikke? Elendig forsøk på herskerteknikk. Hadde jeg vært moderator hadde jeg gitt deg rødt kort.
                            Moderer vekk denne idiotiske tråden fordi tråden holdes i live av èn hysterisk persons ryggmargsreflekser. Du legger ikke opp til debatt - hvis du kaller uinfomerte pisspreiket du søler ut i denne tråden for det, må du sikte til den typen debatt som finner sted i sandkassene i barnehagen.

Patetisk!
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

Gud bedre. Tror du virkelig på dette selv? Tidenenes mest stupide innlegg på forumet. Kan du ikke like gjerne ta i litt, og si at hadde det ikke vært for dommere, så hadde Berg, Grønlund og Bjarmann cruiset inn til seriegull? Et lite hint vollafugl: hadde dommere sett alt, så hadde vi blitt sendt at av Strømmen i cupen. Strømmen!

Fadesen 2009 skyldes ikke TV2, Dommere, Diadora, Tilskuere, Vinden, Ufoene, Jødene, Siv Jensen eller CIA. Henning Berg tar ut laget, han coacher, og han gjør (ikke) endringer under kampen. For en ubrukelig jobb han gjør.

Ta en titt på spillestallen vår og budsjettet. Burde det vært mulig å fått mer ut av det? Definitivt, ja. Henning Berg må gå!
                              Det var da voldsomt. utgangspunktet for innlegget mitt var et svært spissformulert (del)utsagn fra GIFKanari som jeg var uenig i. Jeg regner med selv som rimelig edruelig og forsiktig både når det gjelder dommere og deres avgjørelser og i forhold til andre eksterne årsaker til elendighet. Men det bør være relativt åpenbart at LSK i sesongen 2009 samlet og objektivt sett har tapt poeng på klart feilaktige dommeravgjørelser. Blant annet ble vi snytt for poeng i begge kampene mot RBK (!), i bortekampen mot Brann og hjemme mot Stabæk. Etter min mening er det helt relevant å nevne dette i en diskusjon om lagets prestasjoner.

Kommentar

• Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

Denne trådens åpningsinnlegg peker direkte på tre forhold; Berg, Bjarmann og Grønlunds innsats i klubben. Jeg ønsker å forholde meg til dette, ikke kommentere personsjikane eller politisk ideologi etc.

Hva som er helt sikkert er at Berg har levert elendig, langt under alle forventninger. En liten oppsummerig av Bergs 11 måneder i LSK:

- Har til gode å gjøre kloke taktiske grep i kampsituasjon som har snudd en kamp til vår fordel.
                                - Har til gode å virkelig kjøre over en motstander i 2 x 45 og vinne med mange mål.
                                - Har gjort en rekke taktiske blemmer i laguttak og disponeringer.
                                - Har ikke gjort noe for å forbedre den kollektive nervevrak sinnstemningen som rår i spillerstallen under kamp.

Jeg er motstander av å sparke Henning Berg. Vi har ikke råd til å sparke han. Vi har ikke råd til erstatter. I tillegg har jeg fortsatt et lite håp om at resultatene blir forbedret på sikt. Men la det være klinkende klart; om situasjonen er den samme ett år frem i tid vil min tålmodiget være slutt. Helt uaktuellt at øverstkommanderende i en prestasjonsgruppe skal gå klar for kritikk i all tid. Til neste år må vi se progresjon Henning! Ikke nødvendigvis i mange flere poeng, men i spillerglede, bedre og mer offensiv fotball og entusiasme.

Da er vi over på neste punkt, nemlig det administrative og markedsarbeidet i klubben. Jeg har tilgode å forstå hva vi skal med konsernsjef, daglig leder, sportslig og administrativ leder og markedssjef i Lillestrøm Sportsklubb. Selvfølgelig trenger vi personell og ressurser, men blir ikke ledersituasjonen litt uklar med denne konstellasjonen? Selv har jeg erfaring fra selskaper med flere ansatte og større omsetning som har en vesentlig ryddigere og mindre topptung administrasjon. Direkte talt mener jeg styret får rydde opp i dette og avgjøre hvem av Grønlund og Bjarmann som er sjefen og vise den andre pent på dør. Min mening om hvem som bør bli og hvem som bør gå er krystallklar.

Markedssansvarlig bør ha en svært prestasjonsavhengig avlønning. Mye mulig dagens markedssjef leverer kanonresultater. Min oppfatning er ikke dette, men på dette området kan jeg ta feil. Å være markedssjef i Lillestrøm Sportsklubb er en meget attraktiv stilling som ganske lett vil kunne appelere til flere dykige kandidater om denne stillingen skulle bli ledig. Jeg tror nok en utskifting her ville kunne være sunt snarlig.

Når vi er inne på tema om utskiftinger synes jeg klubben sporenstreks bør ta grep i forhold til neste års satsning. I forhold til andrelagets situasjon i 3. div og de økonomiske utfordringene, får Berg bestemme seg for om det er Belsvik eller Bergdølmo som er nestkommanderende. Min mening om hvem som bør bli og hvem som bør gå er også her krystallklar.

I dag har det oppriktig gledet meg at vif har tatt 3 poeng. Særlig lenger ned kan ikke en LSK-supporter komme. Nå handler det bare om å komme oss gjennom denne helvetessesongen og ta en gedigen evaluering etter sesongslutt. Og da må det mer til en å gå i koselig dialog. Det må settes krav, mål og rammer, og dette må være forankret i hele Sportsklubben. Ukulturen må ryddes vekk og de gamle LSK-verdiene må frem i lyset.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Moderer vekk denne idiotiske tråden fordi tråden holdes i live av èn hysterisk persons ryggmargsreflekser. Du legger ikke opp til debatt - hvis du kaller uinfomerte pisspreiket du søler ut i denne tråden for det, må du sikte til den typen debatt som finner sted i sandkassene i barnehagen.

Patetisk!
                                  Patetisk? Lurer på hvem som er patetisk her. Empirien er i hvert fall ikke på din side trigz.

På de siste 28 timene teller jeg ca. 35 innlegg av ca 20. forskjellige brukere, så jeg antar tråden har relevans. En person? Patetisk.

Noe annet ville også vært forunderlig. Med tanke på årets begredelige resultater ville jeg ansett det som et sykdomstegn om ledelsen ikke ble diskutert. Undertegnede velger å ta ansvar, fremfor å følge saueflokken i KFL som snur ræva til.

Vær gjerne uenig med meg. For all del. Kom gjerne med argumenter for hvorfor Henning Berg er et geni, hvorfor Frank Grønlund burde forelest på Cambridge eller hvorfor Magnus Myklebust burde spilt venstreving på Barcelona. Men for all del: ikke forsøk å knebl en debatt fordi du er uenig med det andre mener. Det er et typisk totalitært trekk som betegner deg og dine meningsfeller.

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Ola
                                    - Har til gode å virkelig kjøre over en motstander i 2 x 45 og vinne med mange mål.
                                    Ikke uenig, men vi skylder tross alt å bemerke at vi heller ikke taper med mange mål. Unntaket er cupen mot Stabæk, kanskje også serien mot Start, men juniorlag har sjelden stor suksess i Tippeligaen.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Og enten du vil eller ikke har du i tillegg et vern mot usaklig oppsigelse. Det gjelder også for libertarianere. Courtesy of Det Kongelige Norske Arbeiderpartiet.
                                      Her tror jeg faktisk vi kan komme til en enighet hvis jeg ikke tar feil. Spørsmålet er hva som er usaklig eller ikke. Jeg kunne tenke meg en kontraktsmekanisme som sa at LSK kunne sparke treneren gitt at ikke målene er nådd. Dette mener jeg uavhengig av hvem som er trener.

Eksempelvis kunne det være slik at det ble gjennomført en halvårlig review. Har ikke laget tatt (eksempelvis) 1.5 poeng i snitt, så kan trener skiftes ut mot seks måneders etterlønn. Tilsvarende bør det selvsagt gis bonus for medaljer og cupfinale. For å unngå kortsiktig spekulasjon må det også selvsagt settes rammer for innkjøp, lønninger etc. Og det må selvsagt også tas høyde for andre faktorer, som rovdrift på spillere.

En slik modell tror jeg ville vært mer rettferdig og bærekraftig i det lange løp, uavhengig av hvem som leder klubben. Mitt hjertesukk i 2009 er at jeg oppfatter det slik at Berg slipper lang lettere enn Erlandsen, Uday, Pellerud eller for den saks skyld Martine i søpla. Det er ikke rettferdig.

Kommentar

• Joha
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 314

Ser en på spillerene som ble brukt den første halv delen av sesongen pga skader så er det ikke rart lsk ligger der de gjør på tabellen nå,nytter ikke bare og skylde på Berg,Bjarmann og Grønnlund må la dem få litt tid på seg.Hva gjør du da ikke er gode nok spillere trenerene kan ikke spille for spillerene.Lsk kommer sterkere tilbake i 2010 sesongen

Kommentar

• OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

Patetisk? Lurer på hvem som er patetisk her. Empirien er i hvert fall ikke på din side trigz.

På de siste 28 timene teller jeg ca. 35 innlegg av ca 20. forskjellige brukere, så jeg antar tråden har relevans. En person? Patetisk.

Noe annet ville også vært forunderlig. Med tanke på årets begredelige resultater ville jeg ansett det som et sykdomstegn om ledelsen ikke ble diskutert. Undertegnede velger å ta ansvar, fremfor å følge saueflokken i KFL som snur ræva til.

Vær gjerne uenig med meg. For all del. Kom gjerne med argumenter for hvorfor Henning Berg er et geni, hvorfor Frank Grønlund burde forelest på Cambridge eller hvorfor Magnus Myklebust burde spilt venstreving på Barcelona. Men for all del: ikke forsøk å knebl en debatt fordi du er uenig med det andre mener. Det er et typisk totalitært trekk som betegner deg og dine meningsfeller.
                                          Du har en del "gode arguementer"...

Ønsker du en til som er på "MM kan ikke\bør ikke spille på venstrevingen" vogna så melder jeg mitt medlemskap.

Ønsker du en som skriker "Du skal ikke spille en høyre back på venstresiden" så er jeg også med på det.

Bør Berg har forandet på ting underveis? Ja. Helt klart. Etter 10.min for min del. Fatter ikke hvorfor han tenkte at alt var bra i Fredrikstad. Det var pilråttent. Pinlig og.

Men bør Henning får tid? Et Definitivt ja.
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

Working...