Herregud Mr. Lem. Her har du skutt ti lapper inn i konkursboet til Lyn bare timer før eksekusjonspelotongen hever riflene, og så skal man liksom overveie dine personalråd som seriøse? Hvor mye kredibilitet har man igjen når man kaster penger på folk som ikke gjør opp for seg eller uttrykker noen form for skam over dette? Dette minner meg litt om din medinvestor Harald Eia som for tiden er på korstog for å straffe sine tidligere professorer i sosiologi fordi de ikke ville høre på de umodne idéene hans. Å lage bløtkakehumor med pipestemme er én ting, å sette seg til doms over andres livsverk er en annen. Så: Har Grønlund drukket på Visa-kortet ditt??
Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!
Collapse
X
-
Herregud Mr. Lem. Her har du skutt ti lapper inn i konkursboet til Lyn bare timer før eksekusjonspelotongen hever riflene, og så skal man liksom overveie dine personalråd som seriøse? Hvor mye kredibilitet har man igjen når man kaster penger på folk som ikke gjør opp for seg eller uttrykker noen form for skam over dette? Dette minner meg litt om din medinvestor Harald Eia som for tiden er på korstog for å straffe sine tidligere professorer i sosiologi fordi de ikke ville høre på de umodne idéene hans. Å lage bløtkakehumor med pipestemme er én ting, å sette seg til doms over andres livsverk er en annen. Så: Har Grønlund drukket på Visa-kortet ditt??Kommentar
-
Nå har Grønlund blitt degradert, og mistet "all makt" sportslig sett. Han sitter ei heller, ifølge mine kilder, i sportslig utvalg lenger.
Han drifter LSKs eiendommer og har blitt kjøkkensjef som en vittig tunge sa det til meg.Kommentar
-
Men det er jo ikke akkurat en uviktig jobb det heller, i og med at disse eiendommene skal finansiere tilbakekjøp av den solgte delen av Åråsen Stadion.Kommentar
-
Kommentar
-
Frank G hadde dette ansvaret tidligere også (eiendommene altså), men har ifølge kilder mistet sportslig makt.
Begynner det ikke bli vel mange hatter for Per M nå? Hvordan kan vi være dyktige på ledere i klubben når samme mann er styreformann i LSK, daglig leder i LSK OG daglig leder i Åkrene Mek Verksted. Henger ikke helt på greip for meg. Vårt svar på Martin Andresen med alle disse rolleneKommentar
-
Frank G hadde dette ansvaret tidligere også (eiendommene altså), men har ifølge kilder mistet sportslig makt.
Begynner det ikke bli vel mange hatter for Per M nå? Hvordan kan vi være dyktige på ledere i klubben når samme mann er styreformann i LSK, daglig leder i LSK OG daglig leder i Åkrene Mek Verksted. Henger ikke helt på greip for meg. Vårt svar på Martin Andresen med alle disse rollene
Kommentar
-
Daglig leder iflg lsk:
http://www.lsk.no/?aid=9093811
Den siden der er ihvertfall utdatert.Kommentar
-
Det er nok litt enklere å se organisasjonsmodellen i LSK her. Ligger snart ute under eget menypunkt:
Kommentar
-
Hvorfor er en controller i 50% stilling rangert som høyere enn en regnskapssjef?
Bra okb med oppdateringen, men du trenger ikke jobbe nå. Man må ha fri også.Kommentar
-
ok, takk. Kjenner ikke til slike fancy titler og hva som ligger bak. Det er naturlig for meg å tro at en regnskapssjef styrer regnskaps/økonomiavdelingen, men dengang ei.Kommentar
-
Jo, men noen må jo kontrollere at han gjör rett. Spörsmålet er bare hvem som kontrollerer controleren..."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Egentlig ganske interessant å se strukturen på selskapet. Skremmende hvor lite som ligger inne på økonomisiden. Uten at jeg har sett regnskapet vil jeg tippe at utgiftene til revisor og er betydelige. Om regnskapssjef og regnskapskonsulent klarer å kjøre regnskap, lønn etc uten ekstern hjelp må jeg si at jeg blir imponert.
Uansett er det svært betenkelig med kun en controller i 50% stilling, særlig med tanke på at det ikke er en dedikert stilling som økonomidirektør. Det betyr rett og slett at det blir lite intern kontroll, og forsinkelse ved eventuelle avvik i værste fall ikke oppdages før revisor kjører årsoppgjørene.
I det store og det hele stiller jeg meg omtrent like skeptisk til LSKs organisasjon som jeg stiller meg til EK på banen. Med tanke på svikten i inntektene (les mindre publikum) tyder alt på en ny økonomisk karamell om kort tid. Sannsynligvis er den der allerede, men oppdages ikke på grunn av manglende internkontroll.
Jeg tipper på et "udramatisk" likviditetslån senest rundt 1 februar, da revisor for alvor har begynt å kikke oss i kortene. Får håpe jeg tar feil i mine heller dystre prediksjoner.Kommentar
-
"LSK får ny daglig leder. Den daglige lederen blir Per Mathisen som også er styreleder. Han er i tillegg æresmedlem i LSK." http://www.lsk.no/?did=9130749
Se for eksempel: "I allmennaksjeselskaper kan ikke samme person være både daglig leder og styreleder. Regelen er den samme for aksjeselskaper med aksjekapital på tre millioner kroner eller mer. Muligens kan daglig leder heller ikke være varaleder i styret hvis dette betyr at han eller hun i kortere eller lengre tid overtar styrelederens oppgaver i selskapet. Bakgrunnen for at det ikke aksepteres at samme person er både daglig leder og styreleder, ligger i styrets tilsynsoppgaver." http://sivil.no/magma.asp?FILE=2003/06/053juss.html
"Små bedrifter med mindre enn 3 millioner kroner i aksjekapital trenger ikke ha daglig leder. Dersom selskapet ikke har daglig ledelse, står styreleder for den daglige ledelsen (ASL § 6-14). Det anbefales likevel at styreleder og daglig leder ikke er samme person, da forskjellen i roller og ansvar blir utydelige og ikke så lett ivaretatt. Dette fordi en som daglig leder naturlig vil ha sterk fokus på operative spørsmål og vanskelig vil kunne frigjøre seg fra disse når en skal være styreleder og tenke mer langsiktig og overordnet." http://www.bedin.no/cwobjekter/Guide...20som%20daglig
Nå er LSK selvsagt ikke en vanlig bedrift, og jeg antar det de gjør er lovlig. Jeg vil likevel hevde at denne konstellasjonen er svært uheldig, ettersom det er styrets jobb å blant annet evaluere (og avsette) daglig leder.
Undertegnede er selvsagt, som det fremgår av trådens tittel, glad Grønlund skyves litt mer unna, men her er det mye som skurrer. På tide å dra frem det gamle slagordet om at "styret må gå!"?
I det minste bør Per M få av seg en hatt. Det er jo rene hatteparaden inne på kontoret på Åråsen nå. Lær litt av THK: kun en hatt på av gangen!Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
"LSK får ny daglig leder. Den daglige lederen blir Per Mathisen som også er styreleder. Han er i tillegg æresmedlem i LSK." http://www.lsk.no/?did=9130749
At jeg quoter deg, betyr ikke nødvendigvis at jeg er uenig med deg, vet du.
Det virker som klubben i ettertid har oppdaget det du siterte i teksten over, og at Per M i ettertid har blitt mer "arbeidende styreleder" enn "daglig leder."Knurr...Kommentar
Kommentar