Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Siggen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 656

    Det er mye lettere å kritisere enn å prestere - alle må gå??? Kiss my ass!
    ----------------------------------------------------------------------------
    Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
    ----------------------------------------------------------------------------

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Før du biter meg helt av; hvis du mener ar trådtittelen er feil, står det deg fritt å opprette en ny tråd med en annen tittel, f.eks. "Bergs disponering av spillertroppen" eller liknende.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Unnskyld meg, men har man gitt taleforbud mot enkelte temaer i dette forumet? Er Bergs disposisjoner tabu? Er treneren hellig?

        Forstår godt at man tar avstand fra å henge ut treneren etter en dårlig kamp, men så vidt jeg vet har folk fått rødt kort for å foreslå at en tråd skal stenges. Kan man så la være å sette seg på sin høye hest og la diskusjonen pågå, uten å prøve å fortelle folk hva som er flaut å mene og ikke?
        Har da på ingen måte kuttet hodet av ytringsfriheten men fortalt hva jeg mener om denne tråden. Folk må for all del ha lov til å ha andre meninger enn meg, men jeg presiserer bare at denne tråden er en tråd jeg tar avstand fra på en litt sterkere måte enn jeg vanligvis gjør.

        Treneren er selvfølgelig ikke hellig men nesten uten unntak blir det imot sin hensikt å sparke trenere hvert eneste år. Det koster uendelig mye penger å drive en slik politikk og det viser seg gang på gang på gang på gang at hvis man gir trenere tid vil resultatene også komme. Manchester United vurderte en gang for 15-20 år siden å sparke Alex Ferguson pga dårlige resultater men de satset på kontinuitet og har virkelig fått betalt for det.

        Skal vi virkelig fortsette slik vi har gjort den siste tiden? Du må huske på at dagens lag ikke kun er Henning Berg sitt verk men det er Tom Nordlie og tildels tilogmed Uwe Røsler sitt verk. Henning Berg har selvfølgelig ikke fått nok tid på seg og derfor synes jeg det er dårlig å sage beina under han.

        La oss si : Du tar over klasse 9B på Toten vidregåendeskole som de siste årene har hatt gjennomsnittskarakterer på rundt 3. Det har vært gode økonomiske tider for Toten VGS der de har kjøpt inn datamaskiner, nye kalkulatorer, hatt råd til studieturer osv osv , men nå som du tar over dem er økonomien på skolen rett og slett svak, det meste blir solgt unna. Du arbeider med dem i ett år under dårligere vilkår men karakterene lar vente på seg. Likevel har du metodene som gjør at det iallefall ikke har blitt noe dårligere enn i fjor. Du har lagt fram et langtidsmål som lover bedre karakterer. Er det da lurt av skolen å gi deg sparken, tror du neste lærer automatisk får karakterene opp?

        Jeg synes det er naivt. Vi må stikke fingeren i jorden og innse at LSK i dag er en klubb som må begynne med blanke ark både økonomisk og i spillerstallen. Vi er midt inne i denne prosessen nå og det vil være katastrofe både økonomisk og sportslig å bryte denne prosessen. Det sier seg selv.

        Vil de gi meg rødt kort så gir de meg rødt kort. Men jeg kan ikke se noe grunn til det fordi jeg har vel da aldri bedt noen om å stenge en tråd, det jeg har sagt er at jeg er sterkt uenig og flau over denne tråden. Det er to forskjellige ting. Føler nesten du er en Martin Andresen/C.Ronaldo her nå som skal påvirke dommeren (moderatorene) til å gi andre kort her, synes det er verre enn å påpeke sin personlige avstand fra en tråd.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Spillere som var en del av stallen i 2008 og 2009 og som er tilgjengelig nå.
          1 Otto Henrik Fredrikson
          2 Steinar Pedersen
          8 Martin Husár
          13 Frode Kippe
          15 Marius Johnsen
          7 Espen Søgård
          21 Karim Essediri
          25 Khaled Mouelhi
          11 Magnus Waade Myklebust
          18 Arild Gilbert Sundgot
          30 Olivier Occean

          11 spillere, PSA mangler har så å si aldri vært tilgjengelig.

          Spillere som er ute fra 2008-utgaven
          12 Lars Ivar Moldskred
          4 Eirik Bertheussen
          6 Ståle Stensaas
          9 Vidar Riseth
          17 Jon Midttun Lie
          5 John Anders Bjørkøy
          10 Bjørn Helge Riise
          14 Simen Brenne
          (16 Viktor Bjarki Arnarson
          20 Markus Kiesenebner
          19 Ciise Aden Abshir
          (24 Tore Andreas Gundersen
          27 Dan Alberto Fellus

          13 spillere har forlatt oss fra i fjor.

          Spillere som har kommet i 2009
          12 Stefan Logi Magnusson
          3 Lars-Kristian Eriksen
          4 Adrian Reid
          20 Stian Lunder Ringstad
          28 Lunan Ruben Gabrielsen
          24 Fredrik Seka Paulsen Mosis
          6 Alhassane Dosso
          16 Emmanuel Nosakhare Igiebor
          22 Kristoffer Tokstad
          26 Mathis Gazoa Kippersund Bolly
          8 Bjørn Bergmann Sigurdarson
          14 Edwin Eziyodawe
          19 Fredrik Gulbrandsen

          13 spillere har kommet til oss. Har utelatt Andreas Hanssen siden han ikke er tilgjengelig.

          Dette er ganske drastiske forandringer for en spillertropp fra et år til ett annet. Å forlange resultater over natta med et utgangspunkt som nr 12 er ganske enkelt utopi.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Helt enig med ovennevnte..... Forventningene har nok hvert for store, så man gjør lurt i å gi Berg tid for å bygge opp ett skikkelig lag som kan prestere over tid til en billigere penge enn på mange år!
            Men på 1 år så burde Berg kanskje klart å tydliggjøre det offensive litt mer, hvertfall med tanke på at det defensive heller ikke har hvert bra/bedre før nå den siste tiden. Som f.eks. at han mener Nosa er god/frisk nok til å spille de siste 15 min, men ikke spille fra start.
            Og hvorfor blir spillere brukt på feil plasser? Og hvor er det blitt av Stian Ringstad? Hva har skjedd med Mathis Bolly? Og hvorfor i all verden spilte Occean med en brukket tå i lang tid og mest sansynlig har ødelagt hele sesongen sin... Spesielt surt når han for første gang siden han kom til klubben virket skikkelig i form ved seriestart!

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2128

              Vi kan i alle fall gratulere Henning Berg med flere tap som LSK-trener enn det Tom Nordlie klarte å få til etter dagens kamp.

              Det betyr ikke at jeg mener at Henning Berg skal gå av, men jeg syns det er naturlig at det stilles spørsmål ved trenerens disposisjoner, dømmekraft og match coaching. Og selv om KFL er norgesmestere i kamelsvelging og selvsuggesjon: Har man ikke lov til å være kritiske etter en elendig kamp mot et elendig lag, som i tillegg er sterkt svekket, da kan man vel aldri være kritiske.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Jeg har fortsatt tro på dette prosjektet, men det er i en kritisk fase nå. I og med at andrelaget med stor sannsynlighet rykker ned i tredje har vi en utviklingsarena for talentene som langtfra er god nok. Ferdighetsmessig går spillere som Nosa og Edwin langt utenpå alle andre og spørsmålet de nok stiller seg er om det er bedre for deres utvikling å gå andre steder. Hele poenget med å få afrikanere hit må jo være at de skal tegne kontrakter for flere år og bli en god inntekskilde på sikt. Da må de ha bedre medspillere.

                Og da må det fortsatt store utskiftninger til i stallen, ferdighetsmessig er vi TLs aller dårligste lag.

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  ferdighetsmessig er vi TLs aller dårligste lag.
                  For øyeblikket ligger klubben på 11. plass. Regnet fra 10. serierunde har vi vært blandt de bedre lagene i tippeligaen (7-5-5). Dersom man tar høyde for klart uriktige dommeravgjørelser med direkte betydning for kamputfallet (straffe og uriktige annullerte mål), hadde klubben ligget minst 4-5 plasser høyere på tabellen.

                  Jeg kan derfor vanskelig se at du har dekning for denne påstanden.

                  Til tross for middels resultater har det skjedd mye positivt siden Berg/ Bjarmann tok over klubben. I denne sammenhengen er det viktig å huske på at de nærmest tok over en brannherjet tomt. Man må også huske på den økonomiske tilstanden norsk fotball generelt befinner seg i. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan situasjonen hadde vært med Fjørtoft/Nordlie ved roret nå.

                  Gi Berg tid!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    For øyeblikket ligger klubben på 11. plass. Regnet fra 10. serierunde har vi vært blandt de bedre lagene i tippeligaen (7-5-5). Dersom man tar høyde for klart uriktige dommeravgjørelser med direkte betydning for kamputfallet (straffe og uriktige annullerte mål), hadde klubben ligget minst 4-5 plasser høyere på tabellen.

                    Jeg kan derfor vanskelig se at du har dekning for denne påstanden.

                    Til tross for middels resultater har det skjedd mye positivt siden Berg/ Bjarmann tok over klubben. I denne sammenhengen er det viktig å huske på at de nærmest tok over en brannherjet tomt. Man må også huske på den økonomiske tilstanden norsk fotball generelt befinner seg i. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan situasjonen hadde vært med Fjørtoft/Nordlie ved roret nå.

                    Gi Berg tid!
                    Jeg tror du valgte å se bort fra det første jeg skrev, at jeg fortsatt har tro på dette prosjektet. Men det er noen realiteter som nå trenger seg på som kan stikke alvorlige kjepper i hjulene på det. Jeg mener jeg har fullt belegg for et såpass spissformulert utsagn som at vi ferdighetsmessig er dårligst i TL. Og det er bare å vise til kamper som i går. Mot mer spillende lag fremstår vi som sjanseløse. Med høyt press mot oss er vi hjelpeløse.

                    En sentral midtbane som ikke klarer skape noe offensivt. Det er en grunn til at ballen spilles over dem, Berg har selv ingen tro på deres bidrag fremover. Det er en alvorlig hemsko i forhold til de lag som dominerer norsk fotball i dag. Å dra inn dommerfeil i en slik ligning blir bare bortforklaringer, sannheten er at vi har for få typer som kan avgjøre de mange jevne kampene som er i Tippeligaen.

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Jeg tror du valgte å se bort fra det første jeg skrev, at jeg fortsatt har tro på dette prosjektet. Men det er noen realiteter som nå trenger seg på som kan stikke alvorlige kjepper i hjulene på det. Jeg mener jeg har fullt belegg for et såpass spissformulert utsagn som at vi ferdighetsmessig er dårligst i TL. Og det er bare å vise til kamper som i går. Mot mer spillende lag fremstår vi som sjanseløse. Med høyt press mot oss er vi hjelpeløse.

                      En sentral midtbane som ikke klarer skape noe offensivt. Det er en grunn til at ballen spilles over dem, Berg har selv ingen tro på deres bidrag fremover. Det er en alvorlig hemsko i forhold til de lag som dominerer norsk fotball i dag. Å dra inn dommerfeil i en slik ligning blir bare bortforklaringer, sannheten er at vi har for få typer som kan avgjøre de mange jevne kampene som er i Tippeligaen.
                      Det som irriterte meg mest var at INGENTING blei forandret i går under kampen.

                      Vi var meget, meget dårlig mot et jævlig svak lag.

                      0-0 var helt ålreit for Berg. Ikke for meg... 1-0 og så bytter vi inn Nosa og flytter MM ut på høyre siden. Hvorfor i alle verden blei ingenting gjort i pausen? For pausen kanskje?
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Berg må definitivt gå!

                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                        For øyeblikket ligger klubben på 11. plass. Regnet fra 10. serierunde har vi vært blandt de bedre lagene i tippeligaen (7-5-5). Dersom man tar høyde for klart uriktige dommeravgjørelser med direkte betydning for kamputfallet (straffe og uriktige annullerte mål), hadde klubben ligget minst 4-5 plasser høyere på tabellen.
                        Gud bedre. Tror du virkelig på dette selv? Tidenenes mest stupide innlegg på forumet. Kan du ikke like gjerne ta i litt, og si at hadde det ikke vært for dommere, så hadde Berg, Grønlund og Bjarmann cruiset inn til seriegull? Et lite hint vollafugl: hadde dommere sett alt, så hadde vi blitt sendt at av Strømmen i cupen. Strømmen!

                        Fadesen 2009 skyldes ikke TV2, Dommere, Diadora, Tilskuere, Vinden, Ufoene, Jødene, Siv Jensen eller CIA. Henning Berg tar ut laget, han coacher, og han gjør (ikke) endringer under kampen. For en ubrukelig jobb han gjør.

                        Ta en titt på spillestallen vår og budsjettet. Burde det vært mulig å fått mer ut av det? Definitivt, ja. Henning Berg må gå!
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Molde lå nedi sumpa ifjor de også. Reddet plassen mot slutten av sesongen med omtrent samme laget som ligger på sølv idag. Nøkkelordet er tid til å spille inn et lag. Det tar gjerne mer enn en sesong. Det er mye av det samme i Odd selvom de brukte fjoråret i Adecco. Når man ser de omveltningen i stallen, må man akseptere at det tar tid. Stabæk er også et eksempel.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Kommet mange gode argumenter som slår i hjel hr. Lems sneversynte argumentasjonsteknikk allerede. Vil tillegge at trådstarter ved gjentatte anledninger har kritisert LSK-ledelsen for hodeløs økoniomistyring. Så hvis LSK-styret skulle følge Bennys råd og kvitte seg med Berg/Bjarmann og co, er det ikke noen som møter seg selv i døra da? Eller kanskje årlige sparkinger og nyansettelser av trenerteam er gratis?

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              Opprinnelig skrevet av skotten
                              Kommet mange gode argumenter som slår i hjel hr. Lems sneversynte argumentasjonsteknikk allerede. Vil tillegge at trådstarter ved gjentatte anledninger har kritisert LSK-ledelsen for hodeløs økoniomistyring. Så hvis LSK-styret skulle følge Bennys råd og kvitte seg med Berg/Bjarmann og co, er det ikke noen som møter seg selv i døra da? Eller kanskje årlige sparkinger og nyansettelser av trenerteam er gratis?
                              Nei. Det eneste dette i så fall er et eksempel på er elendig håndverk fra ledelsens side som ikke har tatt med i kontrakten muligheten for å si opp treneren ved manglende resultater.

                              Kommentar

                              • stiandahl
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2004
                                • 61

                                Forutsetninger før 2009 sesongen: Noen nye spillere,enkelte spillere borte men uten stor betydning, et av de største budsjettene,blant de beste supportere i ryggen,meget gode fasiliteter,tippet på medaljeplass av de fleste eksperter,i utgangspunktet en revansjelysten gjeng etter en bedriten 2008 sesong.

                                Fasit 2009 sesongen: 3 hjemmekamper vunnet!!!14 beste hjemmelaget i eliteserien. SKAMMELIG! Ingen bedre fotball en 2008 sesongen.
                                Minner også om at Berg har ledet laget i 28 kamper i Lsk og står med fattige 8 seiere!!!..

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                  Nei. Det eneste dette i så fall er et eksempel på er elendig håndverk fra ledelsens side som ikke har tatt med i kontrakten muligheten for å si opp treneren ved manglende resultater.
                                  Jeg kjenner ikke detaljene i den kontrakten, og det gjør neppe du heller. Jeg vil anta at den inneholder gjensidig mulighet for oppsigelse, men at arbeidsgiver må betale en kompensasjon hvis det er den siden som benytter seg av oppsigelsesretten. Tror det skal godt gjøres å få inngått en kontrakt med noen som helst trener uten disse forutsetningene, og har ingenting med elendig håndverk å gjøre...

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                    Nei. Det eneste dette i så fall er et eksempel på er elendig håndverk fra ledelsens side som ikke har tatt med i kontrakten muligheten for å si opp treneren ved manglende resultater.
                                    Vi har visst fått sånn derre stillingsvern i Norge nå.

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                      Vi har visst fått sånn derre stillingsvern i Norge nå.
                                      Så du har aldri hørt om kontrakter som kan sies opp eller forlenges etter gitte vilkår? Det er ingen ting i veien for å inngå en kontrakt som sier at den for eksempel kan sies opp uten vederlag eller med et avtalt vederlag om visse forutsetninger ikke er tilstede eller mål ikke nås.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        Nei, jeg tror ikke 10.09.50 har hørt om det. Han er ikke den typen.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                          Vi har visst fått sånn derre stillingsvern i Norge nå.
                                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                          Så du har aldri hørt om kontrakter som kan sies opp eller forlenges etter gitte vilkår? Det er ingen ting i veien for å inngå en kontrakt som sier at den for eksempel kan sies opp uten vederlag eller med et avtalt vederlag om visse forutsetninger ikke er tilstede eller mål ikke nås.
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Nei, jeg tror ikke 10.09.50 har hørt om det. Han er ikke den typen.
                                          Stillingsvern? Absurd. Gammel-sosialistisk. Gammel-kommunistisk.

                                          Ironisk nok er det i "finanskrisen"s etterdønninger ofte de på venstresiden som har utbasunert sin harmdirrende fordømmelse over ledere som har tjent godt, og levert lite. Undertegnede, som libertarianer, er faktisk helt enig i denne kritikken. De som innehar statusposisjoner, og tjener meget bra, bør bli holdt til ansvar.

                                          Uavhengig av hva man mener om Berg, eller for den saks skyld andre ledere, så burde det være slik at han ble belønnet etter resultater. Å sippe etter "stillingsvern" blir totalt absurd.

                                          Det burde være slik at enhver leder (trener) i sin kontrakt har en avtale om at: 1) leverer du bra, så blir du belønnet. 2) leverer du ikke bra, så finn deg en annen jobb.

                                          Så blir det heller opp til styret å sette lista når man inngår avtaler. For eksempel at en trener kan bli oppsagt med mindre man leverer ønskede resultater.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...