Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    Bennylem..
    nå har jeg jo lest en del etterhvert om at du er en smule kritisk til hva som foregår i og rundt klubben.
    Men, jeg husker ikke å noen gang ha sett et konkret forslag på hvem du skulle satt i de forskjellige stillingene, og hvorfor?

    Slik kan man kanskje få en mere helhetlig forståelse på hvorfor du aldri blir fornøyd
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Nuvel. Jeg mener å huske at Benny har lansert Patrick Walker som trenerkandidat flere ganger.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Fant faktisk lista til benny et annet sted på nettet:

        Trener: Mourhino
        Assistenttrener: Ormetunge-Eggen (må massere føttene til Mourhino hver dag).
        Daglig leder: Warren Buffet
        Fysio: Dr. Albert Schweitzer, eventuelt en eller annen professor dr. med om Albert fremdeles er dau.
        Spesialleder i prosjektet "Hent Metern hjem": Erik Prince & Blackwater
        Dusj & garderobeansvarlig: George Michael

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
          Bennylem..
          nå har jeg jo lest en del etterhvert om at du er en smule kritisk til hva som foregår i og rundt klubben.
          Men, jeg husker ikke å noen gang ha sett et konkret forslag på hvem du skulle satt i de forskjellige stillingene, og hvorfor?

          Slik kan man kanskje få en mere helhetlig forståelse på hvorfor du aldri blir fornøyd
          Nå drar du debatten litt ut på siden her. Jeg responderte i denne konkrete caset på innlegg fra Loddet og Sniper som påpekte henholdsvis mangel på internkontroll og hatteparade.

          Jeg aksepterer dobbeltløsningen hvis LSK har gjort et kortsiktig og pragmatisk valg som er en nødløsning. Dvs. at LSK har ønsket å delvis rydde unna Grønlund, og at Per M tar dette ut sesongen. På sikt er det selvsagt en uholdbar dobbeltrolle, som sjeldent aksepteres i norsk næringsliv (bortsett fra hos kjeltringen Røkke da).

          Så til ditt spørsmål om hvem som må inn. Her bør Per M først bestemme seg for hvilken rolle han skal ha. Skal han være DL er det naturlig om en annen i styret rykker opp som styreleder. Kanskje Henning Harborg kan være en kandidat.

          Hvis Per M vil gå tilbake som styreleder foreslår jeg å se utenfor klubben for ny DL. Vi trenger litt utskifting og nye impulser.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Nå drar du debatten litt ut på siden her. Jeg responderte i denne konkrete caset på innlegg fra Loddet og Sniper som påpekte henholdsvis mangel på internkontroll og hatteparade.
            .
            var ikke myntet på denne diskusjonen, mere generelt, er vel ingen hemmelighet at du ikke har vært fornøyd med ting på en stund, så jeg er nyfiken på hva du ser på som en utopisk løsning, evnt en realitstisk løsning hvis du faktisk kunne påvirket det.

            Men ellers takk for svar
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Hva er en realistisk løsning da?

              Asmyhr som har vært konserndirektør frem til nå har degradert seg selv (?) til en 50% stilling som controller.
              Per M som er styreformann har tatt på seg daglig leder-rollen, samtidig som han er daglig leder hos en av våre største sponsorer.


              Klarer vi ikke tiltrekke oss mennesker som har kvaliteter som kan løfte klubben?

              Har vi ikke nok penger til å lønne en ny daglig leder, er det så dårlig stelt med oss?

              Hva skjer? Det kan ihvertfall ikke fortsette slik. Hva er tidsperspektivet?

              En annen kommentar til organisasjonsmodellen: De snakker om at de skal ansette en som jobber direkte mot personmarkedet, få flere på kamp osv, men jeg ser heller dessverre ingen åpning for en slik stilling på plansjen. Er det også en langsiktig sak? In the long run så er supportere og LSK-tilhengere MYE viktigere enn sponsorer. Se til ¤/¤% å få i gang langsiktige tiltak og planer, få LSK opp og frem blant menigmann igjen.

              Vi er i ferd med å bli kjedelige, og da kommer vi til å dø!

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                Sånn jeg tolker meldigene til Bjarmann i media om at vi ikke har penger til en dritt og fortsatt må kutte lønninger så kan ikke jeg se noe annet enn at vi brått og uforberedt får et avisoppslag i trynet om at Lillestrøm SK dessverre er konkurs og ikke får spille TL neste år. Et par uker etter vil det komme frem at vi ikke klarer å skrape sammen penger til lisens og at vi dermed blir degradert til 3 divisjon. Lillestrøm er dermed ferdig som klubb og vi i velorganiserte kfl står igjen med skjegget fullt av postkasser...

                DET KAN SKJE OSS OGSÅ! Og husk at vi nå har de samme folkene ved roret som dro Lyn-skuta til bunns... Deres måte å "drive billig" på skaper en klubb som spiller helt grei fotball, med unge gutter som blir "akkurat passe gode", og en stadion som sjelden har over 5000 tilskuere... Dit er vi på vei folkens. sann mine ord.

                Det beste vi kan gjøre er å sparke abolutt alle i trenerapparatet, få inn en trener av klasse (Ståle "Gud" Solbakken) og gå på tiggerunde hos alle styrtrike aksjonærer i det landet her. Noen må vel være interressert i å spytte noen titalls mill inn i Lillestrøm så RævBK kan få en verdig motstander til kampen om Europaplassene...
                Last edited by HolterKanaris; 20.08.2010, 13:58. Begrunnelse: Mer på hjertet
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

                  DET KAN SKJE OSS OGSÅ! Og husk at vi nå har de samme folkene ved roret som dro Lyn-skuta til bunns... Deres måte å "drive billig" på skaper en klubb som spiller helt grei fotball, med unge gutter som blir "akkurat passe gode", og en stadion som sjelden har over 5000 tilskuere... Dit er vi på vei folkens. sann mine ord.
                  Morgan er da ikke hos oss?

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Fant faktisk lista til benny et annet sted på nettet:
                    ...
                    Dusj & garderobeansvarlig: George Michael www.allemaagaagirmegstaa.no/liste
                    Dusj & garderobeansvarlig skal vel være Jan Halvor Halvorsen?
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                      Sånn jeg tolker meldigene til Bjarmann i media om at vi ikke har penger til en dritt og fortsatt må kutte lønninger så kan ikke jeg se noe annet enn at vi brått og uforberedt får et avisoppslag i trynet om at Lillestrøm SK dessverre er konkurs og ikke får spille TL neste år. Et par uker etter vil det komme frem at vi ikke klarer å skrape sammen penger til lisens og at vi dermed blir degradert til 3 divisjon. Lillestrøm er dermed ferdig som klubb og vi i velorganiserte kfl står igjen med skjegget fullt av postkasser...

                      DET KAN SKJE OSS OGSÅ! Og husk at vi nå har de samme folkene ved roret som dro Lyn-skuta til bunns... Deres måte å "drive billig" på skaper en klubb som spiller helt grei fotball, med unge gutter som blir "akkurat passe gode", og en stadion som sjelden har over 5000 tilskuere... Dit er vi på vei folkens. sann mine ord.
                      Uten noen som helst forsøk på ironi eller liknenende, så mener jeg ærlig og oppriktig at det det ser styggelig likt ut. Samme menneskene i sportslig ledelse, samme typen spillere (og flere av de samme faktisk, ikke bare type) og samme trender med dårlige resultateter, synkende andel tilskuere osv. Dette er faktisk skremmende å se på!

                      Jeg håper ikke dette blir ett Lyn nr 2 på vei ned i avgrunnen. Faresignalene er mange og jeg håper dem ses, løses og man kommer seg opp før ryggen knekker.

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Uten noen som helst forsøk på ironi eller liknenende, så mener jeg ærlig og oppriktig at det det ser styggelig likt ut. Samme menneskene i sportslig ledelse, samme typen spillere (og flere av de samme faktisk, ikke bare type) og samme trender med dårlige resultateter, synkende andel tilskuere osv. Dette er faktisk skremmende å se på!

                        Jeg håper ikke dette blir ett Lyn nr 2 på vei ned i avgrunnen. Faresignalene er mange og jeg håper dem ses, løses og man kommer seg opp før ryggen knekker.
                        Enig med deg... Var ikke ironi fra min side heller. Mener det ærlig og oppriktig jeg, men det er jo et worst case scenario
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

                          Opprinnelig skrevet av sniper
                          Morgan er da ikke hos oss?
                          Ikke så lenge før han kommer heller skal du se
                          ***Større baller enn vett***

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av sniper
                            Morgan er da ikke hos oss?
                            Først Judas, så Pontius Pilatus.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Enig med deg... Var ikke ironi fra min side heller. Mener det ærlig og oppriktig jeg, men det er jo et worst case scenario
                              Vi er helt enige. Heldigvis er det ikke banner med "tilskuere" over hele RB-tribunen enda

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Dusj & garderobeansvarlig skal vel være Jan Halvor Halvorsen?
                                Jeg tror selvtilliten i troppen er vaklende nok fra før. Dessuten vil han slite unødig mye på gulvfliser og dørstokker. Dog er vel Benny troende til å utstyre ham med et skulderhylster i lær slik at problemet unngås.

                                Spøk til side: Nå er altså LSKs ledelse helt håpløs - samtlige skulle vært bytta ut og vi trenger å ansette diverse controllere og markedsfolk, og det er ille at Grønlund har blitt vingeklippet. Tror de fleste av klagerne lider av retrograd amnesi, resten hiver seg på ethvert hylekor hvor de får utgytt Bergdølmo-hatet. Et fåtall kombinerer dette.

                                Viktig for meg: Per Mathisen har roret. Ellers er klubbledelsen så langt unna Lyn man kan komme. Er oppriktig bekymra for hva enkelte har puttet i høstens soppkurv når den tidligere SAS-mannen Langerud og hans innhyrede stab sammenlignes med LSK-i-sjela-ledelsen vi har i klubben.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Viktig for meg: Per Mathisen har roret. Ellers er klubbledelsen så langt unna Lyn man kan komme. Er oppriktig bekymra for hva enkelte har puttet i høstens soppkurv når den tidligere SAS-mannen Langerud og hans innhyrede stab sammenlignes med LSK-i-sjela-ledelsen vi har i klubben.
                                  Helt enig at Per Mathisen er fyr man virkelig kan stole på. Han er en jordnær og jovial type jeg tror på. Han kan også vise til pene/gode prestasjoner i næringlivet. Hadde det ikke vært han som fyllte skoene til styreleder og daglig leder funksjonen (heter vel arbeidene styreleder), så kunne jeg mer enn gjerne ramset opp en haug med risikofaktorer forbundet med at samme person fyller to par sko. Med PM ser jeg absolutt ingen grunn til det.

                                  At det ligner på Lyn og man er redd for at klubben skal havne nede i grusen, betyr ikke at man har full misstlitt til alle mann alle. Jeg er bekymret ja, men står ikke å roper om at noen skal gå.... Jeg vil gi ting mulighet til å utvikle seg, men er også missfornøyd med veien ting har gått sportslig, økonomisk og tilskuermessig i år. Synes da det er ok å si at man er bekymret.

                                  Synes forøvrig klubben har vært mye mer synlig og offensiv i media den siste uken. Det er faktisk kommet noen uttalelser annet enn Berg sine etter kamp til tv! Positivt og viser at man ikke er likgyldige, som kan få inntrykk av at det har vært.
                                  Last edited by Gjest; 20.08.2010, 18:07. Begrunnelse: iPhone som verktøy..... Knotete!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Uten noen som helst forsøk på ironi eller liknenende, så mener jeg ærlig og oppriktig at det det ser styggelig likt ut. Samme menneskene i sportslig ledelse, samme typen spillere (og flere av de samme faktisk, ikke bare type) og samme trender med dårlige resultateter, synkende andel tilskuere osv. Dette er faktisk skremmende å se på!

                                    Jeg håper ikke dette blir ett Lyn nr 2 på vei ned i avgrunnen. Faresignalene er mange og jeg håper dem ses, løses og man kommer seg opp før ryggen knekker.
                                    Tror man glemmer en vesentlig ting og det er at Lyn hadde en eier som tok mye av salgsinntektene, slik at klubben aldri fikk bygge seg et lag. Hvert eneste år ble de største profilene solgt og det for gode penger!
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Tror man glemmer en vesentlig ting og det er at Lyn hadde en eier som tok mye av salgsinntektene, slik at klubben aldri fikk bygge seg et lag. Hvert eneste år ble de største profilene solgt og det for gode penger!
                                      Har jeg sagt det er helt likt? Bare at ligner. Det er flere forskjeller.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Du og Holter malte vel strengt tatt fanden i storartet detalj... Jeg tror ikke det er noen sjanse for at vi lider Lyns skjebne. Vi eier egen stadion og har et klart og definert nedslagsfelt, en identitet om du vil. Nå har det vært litt daft i media i år, men vi var alle ute etter ett mellomår. Ingen trodde det skulle gå til topps i år. Nå har selvsagt de siste ni årene lagt en alvorlig demper på entusiasmen, og rightly so, men et par seiere tar oss opp på midten og avslapping igjen. De kan fort komme mot Stabæk og Aalesund. Alle har nedgang i publikumstall i år, og forhåpentligvis er ikke dette en vedvarende trend. Her er det umulig å spå, men uansett bør det gjøres grep for å gjøre klubben synligere først som sist. Poenget er uansett at selv om det har vært to deprimerende måneder så er ikke pesta på dørstokken med kosten enda.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Loddet
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 325

                                          At "alle" har nedgang i publikumstall hjelper ikke oss en millimeter. Med tanke på at det økonomiske fundamentet denne klubben har, kan jeg ikke skjønne annet enn at vi er på vei ut i en ny krise, og måten klubben er organisert på gjør at denne krisen ikke vil bli oppdaget før vi står med gjørme til livet.

                                          Kommentar

                                          Working...