Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Du og Holter malte vel strengt tatt fanden i storartet detalj... Jeg tror ikke det er noen sjanse for at vi lider Lyns skjebne. Vi eier egen stadion og har et klart og definert nedslagsfelt, en identitet om du vil. Nå har det vært litt daft i media i år, men vi var alle ute etter ett mellomår. Ingen trodde det skulle gå til topps i år. Nå har selvsagt de siste ni årene lagt en alvorlig demper på entusiasmen, og rightly so, men et par seiere tar oss opp på midten og avslapping igjen. De kan fort komme mot Stabæk og Aalesund. Alle har nedgang i publikumstall i år, og forhåpentligvis er ikke dette en vedvarende trend. Her er det umulig å spå, men uansett bør det gjøres grep for å gjøre klubben synligere først som sist. Poenget er uansett at selv om det har vært to deprimerende måneder så er ikke pesta på dørstokken med kosten enda.
    Jeg har ikke sagt at pesten står og banker på døra enda :?: Det jeg har sagt at enkelte ting ligner på hvordan det utviklet seg i Lyn. Har heller ikke sagt at alt ligner, men deler av det. Men det er viktig å se faresignalene og det tror jeg faktisk klubben har sett en del av! Virker slik i interjuvet RB hadde med Per Mathisen. Virker også som om dem tar noen grep. Lenge siden jeg har sett klubben vært såpass offensive i media som det dem er nå om dagen og det er positivt!

    En maler ikke fanden på veggen selv om man synes enkelte ting ligner med skrekkeksempler og man ser faresignaler. Det betyr i grunn bare at man bryr seg med hvordan det går og ikke er likegyldig! Ønsker man å tolke det annerledes, ja - da for man gjerne gjøre det....

    Opprinnelig skrevet av Loddet
    At "alle" har nedgang i publikumstall hjelper ikke oss en millimeter. Med tanke på at det økonomiske fundamentet denne klubben har, kan jeg ikke skjønne annet enn at vi er på vei ut i en ny krise, og måten klubben er organisert på gjør at denne krisen ikke vil bli oppdaget før vi står med gjørme til livet.
    Hva er dine kunnskaper om LSK sine interne rutiner på oppfølging av økonomien? Summen av antall stillinger og stillingsbrøker, er ikke summen av oppfølgingen. Jeg tror faktisk at LSK har god oversikt over den økonomiske utviklingen og vet hvordan ting rørere seg. Liten vits i å angripe en organisasjonsmodell uten at man vet noe om hvordan den fungerer internt og hvordan instruksene ser ut....

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Opprinnelig skrevet av *46*
      En maler ikke fanden på veggen selv om man synes enkelte ting ligner med skrekkeksempler og man ser faresignaler.
      Så lenge enkelte ting er små detaljer, mens det fundamentale ikke likner i det hele tatt, likner det fandemaling.

      Olson-tvillingene likner på hverandre fordi de har mange likhetstrekk, ikke fordi begge har en nese.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Hva er dine kunnskaper om LSK sine interne rutiner på oppfølging av økonomien? Summen av antall stillinger og stillingsbrøker, er ikke summen av oppfølgingen. Jeg tror faktisk at LSK har god oversikt over den økonomiske utviklingen og vet hvordan ting rørere seg. Liten vits i å angripe en organisasjonsmodell uten at man vet noe om hvordan den fungerer internt og hvordan instruksene ser ut....
        Som sagt i et tidligere innlegg er mine meninger basert på organisasjonsmodellen. For alt jeg vet kan det godt hende at f.eks Frode Kippe i tillegg til å være kaptein, også har i sin arbeidsinstruks at han også skal fungere som controller, men jeg tviler.

        Tidligere erfaringer har vist at vi ikke klarer å styre økonomien. Med dagens svikt i inntekter, samt en etter min mening dårlig organisasjonsmodell, er det ingen ting som tyder på at vi klarer å unngå en ny økonomisk krise.

        Kommentar

        • LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

          Kan bli værre, en på VGD oppsumerte Brann så langt i år

          Hovedtrener:
          Steinar Nilsen: Seriestart - 22. mai.
          Rune Skarsfjord: 22. mai - d.d.
          Assistentrener:
          Rune Skarsfjord: Seriestart - 22. mai.
          Patrik Hansson: 22. mai - d.d.
          "Vanlig" Trener:
          Patrik Hansson: Seriestart - 22. mai.

          Sportsdirektør:
          Roald Bruun-Hanssen: Seriestart - 3. mai.
          Steinar Nilsen: 3. mai - 22. mai.
          Rune Skarsfjord: 22. mai - d.d.
          Roald Bruun-Hanssen: 20. august - d.d.
          Lars Moldestad: 20. august - d.d.
          Daglig leder:
          Bjørn Dahl: Seriestart - 14. april.
          Lars Moldestad: 14. april - 20. august.
          Roald Bruun-Hanssen: 20. august - d.d.

          Styreleder:
          Hans Brandtun: Seriestart - 2. juni.
          Lars Moldestad: 2. juni - d.d.

          Styrets nestleder:
          Lars Moldestad: Seriestart - 2. juni.
          ?: 2. juni - d.d. Dette har ikke blitt nevnt, men Moldestad har vel neppe den tittelen etter at han tok over som styreleder.
          Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen:
          Roald Bruun-Hanssen: 3. mai - 20. august.
          Inntektsbringende arbeid:
          Bjørn Dahl: 14. april - d.d (?, har ikke hørt noe fra han.)


          Jobber sortert på personer:
          Steinar Nilsen:
          Hovedtrener: Seriestart - 22. mai.
          Sportsdirektør: 3. mai - 22. mai.
          Rune Skarsfjord:
          Assistentrener: Seriestart - 22. mai.
          Hovedtrener: 22. mai - d.d.
          Sportsdirektør: 22. mai - d.d.
          Patrik Hansson:
          Trener: Seriestart - 22. mai.
          Assistentrener: 22. mai - d.d.
          Roald Bruun-Hanssen:
          Sportsdirektør: Seriestart - 3. mai.
          Operativ leder/Strategisk controller og nestleder i administrasjonen: 3. mai - 20. august.
          Daglig leder: 20. august - d.d.
          Sportsdirektør: 20. august - d.d.
          Bjørn Dahl:
          Daglig leder: Seriestart - 14. april.
          Inntektsbringende arbeid: 14. april - d.d (?, har ikke hørt noe fra han.)
          Hans Brandtun:
          Styreleder: Seriestart - 2. juni.
          Lars Moldestad:
          Styrets nestleder: Seriestart - 2. juni.
          Daglig leder: 14. april - 20. august.
          Styreleder: 2. juni - d.d.
          Sportsdirektør: 20. august - d.d.
          Jobber sortert etter antall:

          Roald Bruun-Hanssen: 4
          Lars Moldestad: 4
          Rune Skarsfjord: 3
          Steinar Nilsen: 2
          Patrik Hansson: 2
          Bjørn Dahl: 2
          Hans Brandtun: 1
          Anbefaler å lese hele innlegget, er veldig bra skrevet.
          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

          Nei til NFF!

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            Opprinnelig skrevet av Loddet
            Uansett er det svært betenkelig med kun en controller i 50% stilling,
            Opprinnelig skrevet av Loddet
            Som sagt i et tidligere innlegg er mine meninger basert på organisasjonsmodellen. For alt jeg vet kan det godt hende at f.eks Frode Kippe i tillegg til å være kaptein, også har i sin arbeidsinstruks at han også skal fungere som controller, men jeg tviler.

            Tidligere erfaringer har vist at vi ikke klarer å styre økonomien. Med dagens svikt i inntekter, samt en etter min mening dårlig organisasjonsmodell, er det ingen ting som tyder på at vi klarer å unngå en ny økonomisk krise.
            Utviklingen i LSK på controllersiden er omtrent som følger:

            2.4.1917-15.8.2010 Ingen controllere
            16.8.2010- Controller i halv stilling

            Det er mulig økonomikontrollen i LSK ikke er god nok, men hvordan den utviklingen øker risikoen, er meg noe av en gåte.

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
              Utviklingen i LSK på controllersiden er omtrent som følger:

              2.4.1917-15.8.2010 Ingen controllere
              16.8.2010- Controller i halv stilling

              Det er mulig økonomikontrollen i LSK ikke er god nok, men hvordan den utviklingen øker risikoen, er meg noe av en gåte.
              Dessverre har jeg ikke klart å spore opp et organisasjonskart fra tiden før man hadde en controller, men mener å huske at man hadde en økonomidirektør/ansvarlig i full stilling (mulig dette ikke stemmer). Med andre ord vil det da ikke være en oppgradering med å tilføre en controller, snarer tvert imot.

              Grunnen til at jeg stresser kontroll, er at alle som har sittet i et styre vet at det aller viktigste for et styremedlem er å vite hvordan ståa er. Vet man at ting er bra, kan man (nesten) la det skure å gå. Vet man at ting går dårlig, kan man sette inn tiltak. De største problemene kommer når man ikke vet. Da er det ikke mulig å sette inn tiltak, problemene eskalerer i det skjulte, og man på inn med en nødløsning (les salg av eiendom).

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Ja. Da kan det se ut som om Berg er på vei ut døren.

                Spørsmålet er hva som skjer med Bjarmann? Noen som vet?

                Veldig stille om og fra den karen disse dager, men slik er vel modus operandi der i gården.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Lurer på om jeg skal starte en "alle fremtidige trenere må på et eller annet tidspunkt gå grunnet prestasjoner eller utenomsportslige hendelser"-tråden så jeg også kan si "i told you so".
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Lurer på om jeg skal starte en "alle fremtidige trenere må på et eller annet tidspunkt gå grunnet prestasjoner eller utenomsportslige hendelser"-tråden så jeg også kan si "i told you so".
                    Dette er ikke fleip.

                    Meg bekjent er dette den eneste Bjarmann-tråden. Derfor naturlig å poste her. Liten vits med ny tråd.

                    Berg og Bjarmann har jo operert som en enhet. Så hva skjer med Bjarmann? Her er selv mine kilder stille.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Dette er ikke fleip.

                      Meg bekjent er dette den eneste Bjarmann-tråden. Derfor naturlig å poste her. Liten vits med ny tråd.

                      Berg og Bjarmann har jo operert som en enhet. Så hva skjer med Bjarmann? Her er selv mine kilder stille.
                      Jeg håper Bjarmann blir sittende. En med LSK hjerte, og som er flink til å finne gode spillere.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Jeg håper Bjarmann blir sittende. En med LSK hjerte, og som er flink til å finne gode spillere.
                        Håper det er Bjarmann som har æren for de fantastiske kjøpene til B&B i Liin og LSK.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Håper det er Bjarmann som har æren for de fantastiske kjøpene til B&B i Liin og LSK.
                          Selv om det er Bjarman som finner og signerer gode spillere trenger vi fortsatt en trener som er villig til å satse på dem.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av Kay
                            Selv om det er Bjarman som finner og signerer gode spillere trenger vi fortsatt en trener som er villig til å satse på dem.
                            Nå trur jeg de fleste trenere ønsker å stille med best mulig lag til hver kamp så det er jeg ikke så bekymret for.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              Vil nå heller tro at det er agenter fra de lokale landene som har full kontroll over hva som rører seg og spillere man får på prøvespill kommer etter anbefalinger fra agenter. Også er det en samlet sportslig vurdering fra det sportslige aparatet (som idag virker som kun Henning Berg) som spørs om vi gir dem kontrakt. Men det handler også om å kjenne igjen et talent og vi har jo flere ganger snappet opp spillere rett forran andre klubber , og de har snappet opp spillere som vi har hatt på prøvespill. Gikk ikke Cristian Gamboa fra FFK til FCK for rundt 7millioner?
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Hvorfor lønner klubben Frank gRønlund? Hva i all verden bidrar han med?

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  Hvorfor lønner klubben Frank gRønlund? Hva i all verden bidrar han med?
                                  Stenge ute tilskuere fordi de har på seg feil klær?
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  Working...