Med Riise ute ser det ut til at RBs lagoppstilling er et naturlig valg. Jeg stoler på at Henning tar ut det laget han mener er best. Ut fra hva Myklebust har prestert så langt, det er ikke mye, ville jeg personlig heller startet med Bolly på venstre kant.
Godset - LSK torsdag 21. mai kl. 18.00
Collapse
X
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.Jordbakke -
Er Riise helt utelukket til denne kampen? kan ikke huske å ha sett det noe stedKommentar
-
Det er han vel ikke blitt enda?!! Men er jo lov å håpe..
Med Steinar Pedersen på høyre back hadde jeg gjerne sett Bolly på vingen!!Kommentar
-
Forsvarsfirern og Otto har jeg trua på, men så er det dette med MJ og kunstgress da...
Arild og Nosa bør også kunne få til noe som fungerer bra.
Men midtbanen er jeg skeptisk til. Det snakkes om at Occean har fått klippekort, men Myklebust... Han har klippekort, han.
Så med mindre Myklebust har våknet fra dvalen den siste uka, så burde ikke han spille. Mannen er flink til å ta defensive løp, men utover det ser jeg ikke at han bidrar stort. Han er forutsigbar, begrenset teknisk register, og fullstendig måltørke. Tror faktisk han kunne hatt godt av noen 2.lags kamper.
Dosso og Bjørkøy bankers, men veldig usikker på Espen.
Leverte jo en god match mot Odd, så hvis han spiller får vi håpe han har flyten fortsatt.
Håper Riise blir klar snart!Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!Kommentar
-
Jeg tror vi vinner mot Godset, fugla taper sjelden når jeg er på kamp, så da burde vi kunne klare dette fint :-)Kommentar
-
Kommentar
-
Riise spiller sikkert ikke kjenner jeg vår flaks rett! kunstgress og murring i låret blir sikkert sett på som en dårlig kombinasjon. ingenting skal jo gå vår vei i årets sesong. Riise er hele tiden et usikkerhetsmoment, kanskje det beste hadde vært om vi fikk solgt han i år hvis vi fikk en ok sum for han, men så usikker som han er kan vi vel ikke få så mye kanskje.
Jeg tror vi vinner mot Godset, fugla taper sjelden når jeg er på kamp, så da burde vi kunne klare dette fint :-)
Hva er en ok sum for riise? hvor mye bør vi kunne forvente å få for han? har jo tross alt en grell skadehistorie etterhvert. 10 mill?
Er forsovidt enig i at bolly på kanten kunne vært bra i denne kampen. Steinar P liker seg ikke alt for godt mot uforutsigbare, raske og tekniske spillere.Kommentar
-
Synes du jinxer litt drøyt mye her!
Hva er en ok sum for riise? hvor mye bør vi kunne forvente å få for han? har jo tross alt en grell skadehistorie etterhvert. 10 mill?
Er forsovidt enig i at bolly på kanten kunne vært bra i denne kampen. Steinar P liker seg ikke alt for godt mot uforutsigbare, raske og tekniske spillere.
hvis Riise fortsetter å være usikker hele forbanna tiden må man vel belage seg på dårligere og dårligere sum etter som tiden går med skader og dritt.
men jeg vet ærlig talt ikke hva som er en god sum for en "skadeforfulgt" Riise.
Jeg tror også at Bolly kanskje kunne gjort en god jobb i denne sammenhengen, men det gjenstår og se hva dette blir til, hvis LSK setter tempo fra start og bestemmer seg for å styre kampen som vi gjorde mot Odd så kan Godset få det vanskelig. Men jeg er fortsatt redd forsvaret vårt skal gjøre seg bort og slippe inn enda flere billige mål.Kommentar
-
Landslaget er vel utstillingsarenaen for Riise. Noen gode kamper mot Andorra, San Marino og Bahrain burde vel få navnet hans på blokka hos de fleste agenter. Men jeg er enig i at det er ugunstig at han står over såpass mange kamper. LSK har åpenbart overtatt morsrollen, og ser ut til å verne ham mot selv den minste risiko for belastningskader. Mannen burde jo få lov til å ta ansvar for sin egen fysikk selv. Føler han seg klar bør han få spille. Det er nokså stor avstand mellom det jeg oppfatter som Nordlies destruktive treningsregime og dagens dulling med Riise.Kommentar
-
Vi får håpe kroppen hans tåler litt kamper innimellom sånn at det kan bli litt penger i kasse når han forsvinner. Det positive han evt får til på banen under tiden får vi bare ta med som en bonus.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Spørs om ikke de lange ballene igjen blir viktige ettersom midtbanen omtrent ikke har offensive ferdigheter. Halvparten av assistene våre i år har kommet fra forsvarsfireren.Kommentar
-
Var en tur innom treninga en liten halvtime i dag, laget i morra ser ut til å bli følgende:
Otto
Eriksen, Nordtveit, Kippe, Johnsen
Essediri(Bjørkøy)?, Søgård, Dosse, Mykle
Nosa og Gilbert
Benk: Hansen, Bolly, Riseth, Edwin, Ringstad, Mini-bukken(ikke tilstede i dag)?
Bjørkøy var ikke å se, ikke vet jeg hvorfor.
Riise og Kiko trente sammen med Kåsene. Riise spiller ikke i morra, men skal være klar mot Sandefjord på søndag.
Essediri for Bjørkøy, hhhmmmmm....
Og Mykle har fått klippekort igjen....Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!Kommentar
-
En midtbanekonstellasjon som nok knapt skaper annet enn latter hos Godset. LSK er et håpløst forutsigbart lag i en rekordjevn norsk serie og derfor ligger vi der vi ligger. En Winsnes i siget vil overkjøre Søgård, pasningsmessig er vi fullstendig underlegne. Med litt flaks vinner vi på en enkeltmannsprestadjon av Nosa, det bittelille vi har av finesse for øyeblikket.
Unødvendig negativ? Nei? Realist? Ja! Dette er en sekspoengskamp så godt som noen.Kommentar
-
Det blir en spennende og viktig kamp idag:
- Vi må score det første målet idag, og det må komme i 1. omgang!! Da er det såpass lenge igjen av kampen at gutta ikke kan legge seg bakpå sånn som har skjedd i flere kamper før i år når vi har leda.
- Jeg ser positivt på å ha Myklebust på venstrekant mot Steiner Pedersen. Pedersen er sannsynligvis den beste forsvareren til Godset idag, og å la han ta seg av Myklebust som har vært vår dårligste på midtbanen hittil i år gjøre ikke noe. (MEN mykle kan finne på uventede ting som vi har sett før)
- Håper alle i forsvaret tåler 90 min idag. Hvis det tror jeg vi skal få god kontroll i forsvar. (Som vi hadde i store perioder mot Odd)
- AS og Nosa spilte greit sammen mot Odd. De fikk ikke utretta det helt store, men jeg håper det kommer idag.
- Den lagdelen jeg er mest skeptisk til er midtbanen!! Vi har Dosso og Søgård sentralt. Begge er veldig defensive spillere og har lite å tilføre offensivt. Og hva kan Bjørkøy gjøre på høyrekant? Jeg håper han spiller en bra kamp idag, men hadde heller sett han sentralt med Søgård.
Som sagt: Det blir en spennende og viktig kamp idag. Det er to lag som begge må vinne. LSK trenger det mest for å komme nærmere de lagene som ligger på plassene forran, men Godset trenger også en seier for å komme seg høyere på tabellen. Derfor tror jeg det kan bli en åpen og målrik kamp idag som vil ende 2-2.Kommentar
-
Moldskreds største svakhet er frispark utenfor 16-meteren. Kan vi få en reprise av fjoråret, Moldskred?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Jeg kan faktisk ikke huske forrige gang vi scoret på frispak i farlig posisjon (var det Koren kanskje). Jeg tror det skal mer til enn en dårlig sisteskanse til før vi scorer på et frispark, dessverre.Kommentar
Kommentar