Godset - LSK torsdag 21. mai kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

Med Riise ute ser det ut til at RBs lagoppstilling er et naturlig valg. Jeg stoler på at Henning tar ut det laget han mener er best. Ut fra hva Myklebust har prestert så langt, det er ikke mye, ville jeg personlig heller startet med Bolly på venstre kant.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

Er Riise helt utelukket til denne kampen? kan ikke huske å ha sett det noe sted
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
        Er Riise helt utelukket til denne kampen? kan ikke huske å ha sett det noe sted
        RB tar vel sikkert bare utgangspunkt i de som er meldt skadefrie.
        Det er han vel ikke blitt enda?!! Men er jo lov å håpe..
        Med Steinar Pedersen på høyre back hadde jeg gjerne sett Bolly på vingen!!

Kommentar

• Hel1017
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2008
          • 196

Opprinnelig skrevet av Folke
          RB-PAPIR MELDER I DAG FØLGENDE LAG;

OTTO
          LKE-NORDTVEIT-KIPPE-MJ
          BJØRKØY-SØGÅRD-DOSSO-MYKLE
          SUNDGOT-NOSA

Benken; Hansen-Ringstad-Riseth-Essediri-Bolly-Edwin-BukkenJR

Tips fra RB er 1-3 (Årets første seier?!!).
          Håper at RB tar skikkelig feil her. (lagoppstillingen altså..)

Forsvarsfirern og Otto har jeg trua på, men så er det dette med MJ og kunstgress da...
          Arild og Nosa bør også kunne få til noe som fungerer bra.

Men midtbanen er jeg skeptisk til. Det snakkes om at Occean har fått klippekort, men Myklebust... Han har klippekort, han.

Så med mindre Myklebust har våknet fra dvalen den siste uka, så burde ikke han spille. Mannen er flink til å ta defensive løp, men utover det ser jeg ikke at han bidrar stort. Han er forutsigbar, begrenset teknisk register, og fullstendig måltørke. Tror faktisk han kunne hatt godt av noen 2.lags kamper.

Dosso og Bjørkøy bankers, men veldig usikker på Espen.
          Leverte jo en god match mot Odd, så hvis han spiller får vi håpe han har flyten fortsatt.

Håper Riise blir klar snart!
          Last edited by Hel1017; 20.05.2009, 07:36. Begrunnelse: presisering
          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

Opprinnelig skrevet av Folke
            RB tar vel sikkert bare utgangspunkt i de som er meldt skadefrie.
            Det er han vel ikke blitt enda?!! Men er jo lov å håpe..
            Med Steinar Pedersen på høyre back hadde jeg gjerne sett Bolly på vingen!!
            Riise spiller sikkert ikke kjenner jeg vår flaks rett! kunstgress og murring i låret blir sikkert sett på som en dårlig kombinasjon. ingenting skal jo gå vår vei i årets sesong. Riise er hele tiden et usikkerhetsmoment, kanskje det beste hadde vært om vi fikk solgt han i år hvis vi fikk en ok sum for han, men så usikker som han er kan vi vel ikke få så mye kanskje.

Jeg tror vi vinner mot Godset, fugla taper sjelden når jeg er på kamp, så da burde vi kunne klare dette fint :-)
            DØ FOR FUGLA!!!
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

Kommentar

• Tam
              Medlem
              Hoffnarr
              • Nov 2005
              • 61

når spilles egentlig kampen

Rb melder idag, og tråden melder torsdag

Kommentar

• Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

Opprinnelig skrevet av Tam
                Rb melder idag, og tråden melder torsdag
                den er nok i morgen på kristi himmelsptetten, bare å sjekke terminlista.
                DØ FOR FUGLA!!!
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

Kommentar

• Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                  Riise spiller sikkert ikke kjenner jeg vår flaks rett! kunstgress og murring i låret blir sikkert sett på som en dårlig kombinasjon. ingenting skal jo gå vår vei i årets sesong. Riise er hele tiden et usikkerhetsmoment, kanskje det beste hadde vært om vi fikk solgt han i år hvis vi fikk en ok sum for han, men så usikker som han er kan vi vel ikke få så mye kanskje.

Jeg tror vi vinner mot Godset, fugla taper sjelden når jeg er på kamp, så da burde vi kunne klare dette fint :-)
                  Synes du jinxer litt drøyt mye her!
                  Hva er en ok sum for riise? hvor mye bør vi kunne forvente å få for han? har jo tross alt en grell skadehistorie etterhvert. 10 mill?

Er forsovidt enig i at bolly på kanten kunne vært bra i denne kampen. Steinar P liker seg ikke alt for godt mot uforutsigbare, raske og tekniske spillere.

Kommentar

• Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                    Synes du jinxer litt drøyt mye her!
                    Hva er en ok sum for riise? hvor mye bør vi kunne forvente å få for han? har jo tross alt en grell skadehistorie etterhvert. 10 mill?

Er forsovidt enig i at bolly på kanten kunne vært bra i denne kampen. Steinar P liker seg ikke alt for godt mot uforutsigbare, raske og tekniske spillere.
                    Jinxer aldri jeg , sier det bare slik det er, bare sannheten :-)

hvis Riise fortsetter å være usikker hele forbanna tiden må man vel belage seg på dårligere og dårligere sum etter som tiden går med skader og dritt.
                    men jeg vet ærlig talt ikke hva som er en god sum for en "skadeforfulgt" Riise.

Jeg tror også at Bolly kanskje kunne gjort en god jobb i denne sammenhengen, men det gjenstår og se hva dette blir til, hvis LSK setter tempo fra start og bestemmer seg for å styre kampen som vi gjorde mot Odd så kan Godset få det vanskelig. Men jeg er fortsatt redd forsvaret vårt skal gjøre seg bort og slippe inn enda flere billige mål.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13280

Landslaget er vel utstillingsarenaen for Riise. Noen gode kamper mot Andorra, San Marino og Bahrain burde vel få navnet hans på blokka hos de fleste agenter. Men jeg er enig i at det er ugunstig at han står over såpass mange kamper. LSK har åpenbart overtatt morsrollen, og ser ut til å verne ham mot selv den minste risiko for belastningskader. Mannen burde jo få lov til å ta ansvar for sin egen fysikk selv. Føler han seg klar bør han få spille. Det er nokså stor avstand mellom det jeg oppfatter som Nordlies destruktive treningsregime og dagens dulling med Riise.

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Opprinnelig skrevet av reka
                        LSK har åpenbart overtatt morsrollen, og ser ut til å verne ham mot selv den minste risiko for belastningskader. Mannen burde jo få lov til å ta ansvar for sin egen fysikk selv.
                        Da spiller han bare på seg en langtids skade i løpet av null-komma-svisj og så har vi sirkus mor-Riise gående rundt LSK hallen å anklage alle for mishandling av poden. Får den gutten ansvar for egen kropp vil klubben garantert få skylda når ting skjærer seg.
                        Vi får håpe kroppen hans tåler litt kamper innimellom sånn at det kan bli litt penger i kasse når han forsvinner. Det positive han evt får til på banen under tiden får vi bare ta med som en bonus.
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

Det er jo bare bra at klubben passer på Riises kropp, han klarer det jo åpenbart ikke selv...

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6150

Opprinnelig skrevet av pitbull007
                            Det de drev med når jeg var innom var stort sett å slå kula opp på Arild eller i bakrom til Nosa. Terpa på dette både med pasninger fra Eriksen og Johnsen på backene.
                            Spørs om ikke de lange ballene igjen blir viktige ettersom midtbanen omtrent ikke har offensive ferdigheter. Halvparten av assistene våre i år har kommet fra forsvarsfireren.

Kommentar

• Hel1017
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2008
                              • 196

Opprinnelig skrevet av pitbull007
                              Var en tur innom treninga en liten halvtime i dag, laget i morra ser ut til å bli følgende:

Otto
                              Eriksen, Nordtveit, Kippe, Johnsen
                              Essediri(Bjørkøy)?, Søgård, Dosse, Mykle
                              Nosa og Gilbert

Benk: Hansen, Bolly, Riseth, Edwin, Ringstad, Mini-bukken(ikke tilstede i dag)?

Bjørkøy var ikke å se, ikke vet jeg hvorfor.

Riise og Kiko trente sammen med Kåsene. Riise spiller ikke i morra, men skal være klar mot Sandefjord på søndag.
                              Faen, hadde håpet å se Riise spille i morra.

Essediri for Bjørkøy, hhhmmmmm....

Og Mykle har fått klippekort igjen....
                              Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

En midtbanekonstellasjon som nok knapt skaper annet enn latter hos Godset. LSK er et håpløst forutsigbart lag i en rekordjevn norsk serie og derfor ligger vi der vi ligger. En Winsnes i siget vil overkjøre Søgård, pasningsmessig er vi fullstendig underlegne. Med litt flaks vinner vi på en enkeltmannsprestadjon av Nosa, det bittelille vi har av finesse for øyeblikket.

Unødvendig negativ? Nei? Realist? Ja! Dette er en sekspoengskamp så godt som noen.

Kommentar

• vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

Er det flere enn meg som er negative til å bruke MJ på kunstgress?

Kommentar

• WenZ
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2008
                                    • 107

Kåsene har vel sagt at kunstgresset i Drammen er mykt og fint.

Tror nok ikke MJ hadde startet hvis man så på dette som noe problem!

Kommentar

• Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

Det blir en spennende og viktig kamp idag:

- Vi må score det første målet idag, og det må komme i 1. omgang!! Da er det såpass lenge igjen av kampen at gutta ikke kan legge seg bakpå sånn som har skjedd i flere kamper før i år når vi har leda.

- Jeg ser positivt på å ha Myklebust på venstrekant mot Steiner Pedersen. Pedersen er sannsynligvis den beste forsvareren til Godset idag, og å la han ta seg av Myklebust som har vært vår dårligste på midtbanen hittil i år gjøre ikke noe. (MEN mykle kan finne på uventede ting som vi har sett før)

- Håper alle i forsvaret tåler 90 min idag. Hvis det tror jeg vi skal få god kontroll i forsvar. (Som vi hadde i store perioder mot Odd)

- AS og Nosa spilte greit sammen mot Odd. De fikk ikke utretta det helt store, men jeg håper det kommer idag.

- Den lagdelen jeg er mest skeptisk til er midtbanen!! Vi har Dosso og Søgård sentralt. Begge er veldig defensive spillere og har lite å tilføre offensivt. Og hva kan Bjørkøy gjøre på høyrekant? Jeg håper han spiller en bra kamp idag, men hadde heller sett han sentralt med Søgård.

Som sagt: Det blir en spennende og viktig kamp idag. Det er to lag som begge må vinne. LSK trenger det mest for å komme nærmere de lagene som ligger på plassene forran, men Godset trenger også en seier for å komme seg høyere på tabellen. Derfor tror jeg det kan bli en åpen og målrik kamp idag som vil ende 2-2.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Moldskreds største svakhet er frispark utenfor 16-meteren. Kan vi få en reprise av fjoråret, Moldskred?
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Moldskreds største svakhet er frispark utenfor 16-meteren. Kan vi få en reprise av fjoråret, Moldskred?
                                          Jeg kan faktisk ikke huske forrige gang vi scoret på frispak i farlig posisjon (var det Koren kanskje). Jeg tror det skal mer til enn en dårlig sisteskanse til før vi scorer på et frispark, dessverre.

Kommentar

Working...