LSK - Sandefjord, søndag 24. mai kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

Opprinnelig skrevet av andersmm
    Når det gjelder Mykle, så virker det som Berg "investerer" i ham. Har fått tillit i bötter og spann på tross av prestasjoner under pari.
    Det tror jeg han gjør lurt i.

For øvrig synes jeg han ikke har vært så ille som "alle" skal ha det til. Han jobber bra, og er ekstremt offensiv i tankegangen. Han setter ofte fart framover og skaper farligheter, selv om mye av det han gjør blir litt klønete. Det er ikke mange i laget med samme framdriften som ham. Jeg har troa på Myklebust, og håper å se ham videre på venstrekanten.

Bolly er foreløpig litt for veik, og passer bra som innbytter en god stund til.
    Last edited by Sem; 31.05.2009, 22:19.

Kommentar

• jerven
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 272

Otto
      LKE-Nordtveit-Kippe-Johnsen
      Riise-Bjørkøy-Rånern-Mykle
      Nosa-Gilbert

Jeg ønsker som flere andre å se dette laget. Litt usikker på hvem jeg foretrekker av Johnsen og Ringstad på venstre back, men jeg har følt meg mye tryggere på defensive dødballer etter at Johnsen og Gilbert kom inn igen i laget. Defensive dødballer er noe vi har slitt med både i år og i fjor, og jeg er så lei av å se at vi slipper til motstanderne på corner at jeg ønsker å se Johnsen på back. Johnsen gjør jo også at vi blir tilsvarende mer farlig på offensive dødballer. Resten av forsvaret gjør seg selv.

Jeg har trua på at Bolly er framtida, men han er fortsatt for veik til å spille fra start. Myklebust kommer til sjanser, og tetter godt igjen bakover. Jeg tror det begynner å stemme offensivt for Myklebust snart.

I angrep bør vi fortsette med Nosa, og vi bør som sagt ha Sundgot på banen. Angrepsspillet har begynt å sitte, og det er ingen grunn til å begynne å bytte på disse.

Kommentar

• Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

Moderatormelding:

Ok, da har diskusjonen om Bollys fjortisbedrifter gjort sitt. Tilbake til tema! Sju-åtte meldinger får være nok.
        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

Opprinnelig skrevet av trigz
          Jeg går for

Otto; LKE, Nordtveit, Kippe, MJ; Riise, Bjørkøy, Søgård, Bolly; Nosa, Sundgot.

3-0!
          Ganske enig. Med dette laget vil jeg si meg relativt siker på seier, men kanskje viktigere av alt: godt spill, noe du ser jeg etterlyser i kamptråden fra Drammen.

Med godt spill mener jeg blant annet at vi har kantspillere som ligger bredt når vi har kula, og evner å slå innlegg. Det har jeg savnet noen år nå.

En annen ting denne oppstillingen også åpner for, og som også går under min kategori av god fotball, er dobling på begge sider med backer som overlapper. Et virkelig herlig syn for alle som er glad i god fotball. Schillern i fint driv rundt JOP, eller Stafanutto som overlapper Påsan og får kula servert. Da er det moro.

Eneste lille usikkerheten er Bolly. Jeg ville kanskje rangert Ringen som hakket hvassere, men det er en smakssak. Kunne også mer enn gjerne sett Ringen på venstreback, med MJ på kanten. MJ slår sylskarpe innlegg, og kan også møte innlegg fra høyrekanten med hodet. Innvendingen mot MJ er fart, men med Ringstad som kommer rundt tror jeg det kunne blitt topp.

Uansett, det viktigste er å få to venstrebente spillere. Jeg frykter en kamp hvor Sandefjord ligger dypt, og det snører seg sammen. Da er bredde viktig, ettersom det blir lite bakrom. Jeg er lut lei av Myklebust som ser ned i bakken og går seg fast innover i motspillere.

Nå har jeg ikke vitenskapelig belegg for påstanden, men jeg synes vi fremstår langt bedre offensivt i kampene etter at metern takka for seg.
          ...
          Når det gjelder Mykle, så virker det som Berg "investerer" i ham. Har fått tillit i bötter og spann på tross av prestasjoner under pari. I
          At Myklebust skal få ubegrenset tillit er uforståelig for undertegnede. Hva leverer han?

Meter'n er tydeligvis fritt vilt for alt og alle. Husk at det tross alt var Meter'n som ga oss cupgull, Meter'n som har scoret mest de siste årene og det var ikke minst Meter'n som satt to scoringer i den livsviktige 4-2 matchen mot bartene i fjor. Det har mange "glemt".

Jeg er helt enig at han kunne ha spilt bedre i år, men han har tross alt spilt skadet på et bedritent lag. Han hadde også garantert scoret mye mer hvis han hadde hatt to kantspillere som hadde evnet å slå innlegg, se over her.

Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Moderatormelding:

Ok, da har diskusjonen om Bollys fjortisbedrifter gjort sitt. Tilbake til tema! Sju-åtte meldinger får være nok.
          Har jeg gått glipp av noen artigheter når jeg forsøkte å jobbe litt?
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

Opprinnelig skrevet av BennyLem
            At Myklebust skal få ubegrenset tillit er uforståelig for undertegnede. Hva leverer han?
            Med et litt mer nøytralt utgangspunkt ville du antagelig sett det en god del andre så i går: at Mykle gjentatte ganger forserte tre-fire motspillere pga teknikk og hurtighet. Om du klarer å huske ett år tilbake i tid, så vil du huske en Mykle totalt blottet for selvtillit. Nå er han i ferd med å heve hodet, og om han får fortsatt tillit vil trolig avslutningene komme også

Meter'n er tydeligvis fritt vilt for alt og alle. Husk at det tross alt var Meter'n som ga oss cupgull, Meter'n som har scoret mest de siste årene og det var ikke minst Meter'n som satt to scoringer i den livsviktige 4-2 matchen mot bartene i fjor. Det har mange "glemt".

Jeg er helt enig at han kunne ha spilt bedre i år, men han har tross alt spilt skadet på et bedritent lag. Han hadde også garantert scoret mye mer hvis han hadde hatt to kantspillere som hadde evnet å slå innlegg, se over her.
            Enig i at OO får litt for mye pepper. I treningskampene i vinter virket han lettere og piggere enn noen gang før. Tror han vil bli en positiv overraskelse for mange når han kommer tilbake i helbredet stand.
            Knurr...

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Uansett, det viktigste er å få to venstrebente spillere. Jeg frykter en kamp hvor Sandefjord ligger dypt, og det snører seg sammen. Da er bredde viktig, ettersom det blir lite bakrom. Jeg er lut lei av Myklebust som ser ned i bakken og går seg fast innover i motspillere.

Jeg ser store forskjeller i Occean og Mykle, individuellt og som del av et lag. Occean er som jeg tidligere nevnt, ikke nödvendigvis en dårlig spiller, men han forsvarer ikke en posisjon i en försteelver. Ihvertfall ikke hvis vi skal fremtre som et mer spillende lag enn tidligere. Under EJ i fjor var han en knallspiller og passet faktisk bra inn, men det grunnet seg i at angrepsfotballen vår var tuftet på lange polere inn i feltet. Med en gang han involveres i spillet ellers og i oppbyggningsfasen av angrep, så er han helt hjelpeslös. Skylapper og blikket festa på ballen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rivi håret av meg etter håplöse avslutnings- eller dribleforsök(!), når han har helt åpenbare fire passningsalternativer. Mykle vet vi at kan löfte blikket, og väre en fabelaktig tilrettelegger. Hans driblinger förer også frem. Nå skal det väre sagt at han er avhengig av selvtillit, men om den kommer så er han en klassespiller. Jeg tror Bergs "investering" kan vise seg väre gull verdt.

I Occeans tilfelle tror jeg det dreier seg om mer fotballfaglig fundamentale mangler. Fyren er ingen god lagspiller, og er en hemsko for passningsspillet vårt. På den tiden han har värt her har han heller ikke vist stor fremgang. Jeg sier ikke at han er verdilös, for han har ferdigheter og egenskaper som er bra, men han gjör seg nok bedre som et angrepsvåpen man setter inn når kampbildet tilsier det. Den vesentlige forskjellen på ham og Myklebust er at Myklebust er en veldig bra spiller når han har selvtilliten. Occean er kun en OK spiller.

Sånn som angrepet har fremstått de siste kampene er det ikke mye som gjör at jeg savner ham veldig mye. Sundgot og Nosa er begge mye bedre oppspillspunkt, og når vi ikke spiller med to utpregede vinger, så vil jeg heller ha spillende spisser enn en statisk og lite kreativ fyr. Selvfölgelig: Han tok cupen hjem. Han scora to fine mål mot bartene. Men han er for ensidig og statisk i forhold til våre andre alternativer, og i dagens situasjon ser jeg heller Sundgot, Nosa, Bergmann og Edwin för ham i köa.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

Sånn som angrepet har fremstått de siste kampene er det ikke mye som gjör at jeg savner ham veldig mye. Sundgot og Nosa er begge mye bedre oppspillspunkt, og når vi ikke spiller med to utpregede vinger, så vil jeg heller ha spillende spisser enn en statisk og lite kreativ fyr.
                Det er jeg helt enig i. Gitt dagens situasjon. Meter'n er ingen rett mann feilvendt.

Men, hvis vi plutselig skulle begynne å spille med vinger igjen, for eksempel Riise og Ringen, da tror jeg Meter'n skulle kommet til sin rett. Han er meget god rettvendt inne i boksen. Hvis vi i tillegg hadde fått backer som kom rundt og la inn, da hadde det blitt fest. Det er få som er så sterke som han inne i boksen.

Og, som vi har sett tidligere flere ganger, senest mot bartene i fjor, så evner han også å løpe fra forsvaret og score. Jeg tror mange dømmer Meter'n på bakgrunn av noen dårlige seriekamper i år. Som vi nå alle vet, så spilte han skadet.

Som mange så på matcher og treninger i vinter, så var han blant de beste og "letteste" da. Kommer han tilbake i den formen blir det virkelig kamp om plassene fremme. Og det er bra for alle!

Kommentar

• morrari
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2006
                  • 58

Occean har sine styrker, men ikke kom her med at han løper fra forsvarere! Det skjer jo "aldri". Ja, han klarte det mot Rosenborg... Og hurramegrundt for det, men ikke regn med at det skjer igjen.

Kommentar

• WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 969

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Jeg foretrekker stor og rask: Nosa.
                    Nosa er langt fra rask. Jeg og trodde han var rask men det er han ikke. Ikke engang Fevang hadde problemer med å holde følge med Nosa. Men teknisk er det jo ingen tvil om at han er.

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Det er jeg helt enig i. Gitt dagens situasjon. Meter'n er ingen rett mann feilvendt.

Men, hvis vi plutselig skulle begynne å spille med vinger igjen, for eksempel Riise og Ringen, da tror jeg Meter'n skulle kommet til sin rett. Han er meget god rettvendt inne i boksen. Hvis vi i tillegg hadde fått backer som kom rundt og la inn, da hadde det blitt fest. Det er få som er så sterke som han inne i boksen.
                      Helt enig i at et slikt scenario passer Occean. Alikevel vil jeg foretrekke Nosa og Sundgot på topp. Arild vet vi er en farlig mann i slike situasjoner, og jeg kan ikke forstå annet enn at Nosa er lei å ha med å gjøre i dueller foran boksen. Han herja med godsets stoppere i går. Occeans egenskaper foran kassa veier ikke så tungt at han skyver Nosa eller Sundgot ut. De har langt flere strenger å spille på.

Kommentar

• CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

Glemt? Vi glemmer aldri at Occean har vært toppscorer i 2år og skaffet oss cupgullet ,men her vil jeg si at det er viktig å se bak tallene. I hvor mange kamper scoret occean ifjor? Han scoret omtrent "alle" målene iløpet av sommeren og gikk inn i en nærmest knusktørr vår og høstsesong. Vi trenger en målgarantist som er målfarlig i hver kamp og er stabil og en som er til å "stole på" når det kommer til mål. Occean scoret greit antall mål for et bunnlag å være i 2008, men kom ikke 50% av av dem i matcher som vi vant med mer enn et mål? Jeg har fortrengt store deler av fjoråret, men det var noe slikt.
                        Occean må spilles god av sine medspillere og skaper minimalt selv (unntak Cupfinalen 1-0 scoringen på cupfinalen 07).

Når han også sinker ned angrepsspillet og har mange unødvendige balltap og ikke minst har teknikk som undertegnede så mener jeg det er rett og rimelig at LSK spiller på de strengene de har, noe som betyr for tiden betyr Edwin, Nosa og Sundgot på topp. Tror du virkelig Occean kunne slått passninger til Nosa og Edwin før motstanderlagets forsvarere er klar over det?
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Hel1017
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2008
                          • 196

Gleder meg til kampen på søndag og håper at Lillestrøm stiller med følgende lag:

Fredriksson

Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad

Riise-Bjørkøy-Søgård-Johnsen

Sundgodt-Nosa

Men tipper at HB stiller med samme laget som mot Godset.

Ellers syns jeg det er drit kult at spillere som av mange på forumet var avskrevet som gamle og avdanka, faktisk leverer varene og bidrar til to gode kamper på rad.

Tipper vi vinner 4-1.
                          Sundgodt putter to, Riise et, og Bjørkøy med et knallskudd fra 25 m.
                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

Opprinnelig skrevet av Hel1017
                            Gleder meg til kampen på søndag og håper at Lillestrøm stiller med følgende lag:

Fredriksson

Sundgodt-Nosa

Men tipper at HB stiller med samme laget som mot Godset.

Ellers syns jeg det er drit kult at spillere som av mange på forumet var avskrevet som gamle og avdanka, faktisk leverer varene og bidrar til to gode kamper på rad.

Tipper vi vinner 4-1.
                            Sundgodt putter to, Riise et, og Bjørkøy med et knallskudd fra 25 m.
                            Soner Kiko karantene? Dosso lengere skadet enn antatt?
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              Soner Kiko karantene? Dosso lengere skadet enn antatt?
                              Kiko er vel fortsatt skadet. Dosso aner jeg ikke hvor lenge blir skadet. I dag var det vel resititusjon, og i morgen er det kanskje ikke trening, så det blir litt vanskelig å vite.

Synes uansett det laget Hel1017 foreslår er optimalt, basert på spill i år og skader. Dvs. Selv om Kiko og Dosso er klare, så burde de benkes til fordel for Søgård og Bjørkøy (se dette Søgård-fans!)

Kommentar

• Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

Opprinnelig skrevet av Hel1017

Fredriksson

Sundgodt-Nosa
                                Dette laget liker jeg. Ringstad og Eriksen sørger for bredde, hurtighet og innlegg fra kant. Johnsen frem for å krige, og en fin defensiv tilvekst på dødball i mot. Sundgot holder på ballen og fordeler ut til Johnsen og Eriksen, som slår inn tilbake på Sundgot og Nosa.

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Opprinnelig skrevet av Henrik

Når er Kiko klar?
                                  Forhåpentligvis i hoppuka.. Eksperten på støttepasninger og skilpadde tempo håper jeg ikke vi ser igjen med det første..
                                  ..................

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

Helt enig i at et slikt scenario passer Occean. Alikevel vil jeg foretrekke Nosa og Sundgot på topp. Arild vet vi er en farlig mann i slike situasjoner, og jeg kan ikke forstå annet enn at Nosa er lei å ha med å gjøre i dueller foran boksen. Han herja med godsets stoppere i går. Occeans egenskaper foran kassa veier ikke så tungt at han skyver Nosa eller Sundgot ut. De har langt flere strenger å spille på.
                                    ..må du snart få med deg at Olliccen er skada.

Kommentar

• Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

Jeg liker ikke sånne kamper - Sandefjord har alt å vinne og vi har alt å tape. De kan fort legge seg bakpå, sette presset, dra ned tempoet og dermed bli ubehagelig farlige dersom vi slipper opp eget spill og får oss litt ut av stilen. Nå er også Bugge Pettersen en lei mann å overliste om dagen, så dette blir aldri enkelt.

I denne kampen må det være full tennings. Det hjelper lite å slå Godset dersom vi i neste kamp avgir poeng hjemme mot SF. Hele laget må være konsenterte og tålmodige mot en motstander som neppe kommer for å by opp til dans, anført av en taktisk meget klok Walker, kanskje seriens beste trener med det utgangspunktet og utfordringene han møter.

Det passer igrunn bra at det er stygtspillende Sohna som er ute, en av de fremste eksponentene for nettopp denne "kjempe ut av stilen"-holdningen, der klubben lenge har vært best i landet i sin måte å spille fotball på, som de var det da de overrasket alle for tre år siden. I denne kampen kan han være forskjellen på et godt og et halvgodt Sandefjord. Det viktigste blir uansett å ikke spille på deres premisser, som vi gjorde det da vi var "tidenes" favoritter mot dem i 2006 og tilsvarende aldri fant ut av dem i 2007-hjemmekampen.

Håper Riise er klar til denne og frigjør Bjørkøy sentralt. Hvem av Myklebust og Bolly som ligger best an til å starte kom klart fram i Drammen: Det er liten tvil om hvem som spilte seg ut og inn av laget. Bolly er ennå ikke et startemne. Med et uforandret lag blir det helt sikkert noen bytter på slutten, og det tror jeg passer Mathis enda bedre.

Det er på tide å vinne hjemme - og mot Sandefjord hjemme. Får vi et tidlig mål og får løst opp litt i rekkene deres kan det etter hvert bli rett så morsomt mot eliteseriens yngste klubb (stiftet i 1998 mellom Runar og SBK).
                                      Last edited by Canário; 23.05.2009, 01:57.

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av Canário
                                        Jeg liker ikke sånne kamper - Sandefjord har alt å vinne og vi har alt å tape. De kan fort legge seg bakpå, sette presset, dra ned tempoet og dermed bli ubehagelig farlige dersom vi slipper opp eget spill og får oss litt ut av stilen. Nå er også Bugge Pettersen en lei mann å overliste om dagen, så dette blir aldri enkelt.

I denne kampen må det være full tennings. Det hjelper lite å slå Godset dersom vi i neste kamp avgir poeng hjemme mot SF. Hele laget må være konsenterte og tålmodige mot en motstander som neppe kommer for å by opp til dans, anført av en taktisk meget klok Walker, kanskje seriens beste trener med det utgangspunktet og utfordringene han møter.

Det passer igrunn bra at det er stygtspillende Sohna som er ute, en av de fremste eksponentene for nettopp denne "kjempe ut av stilen"-holdningen, der klubben lenge har vært best i landet i sin måte å spille fotball på, som de var det da de overrasket alle for tre år siden. I denne kampen kan han være forskjellen på et godt og et halvgodt Sandefjord. Det viktigste blir uansett å ikke spille på deres premisser, som vi gjorde det da vi var "tidenes" favoritter mot dem i 2006 og tilsvarende aldri fant ut av dem i 2007-hjemmekampen.

Håper Riise er klar til denne og frigjør Bjørkøy sentralt. Hvem av Myklebust og Bolly som ligger best an til å starte kom klart fram i Drammen: Det er liten tvil om hvem som spilte seg ut og inn av laget. Bolly er ennå ikke et startemne. Med et uforandret lag blir det helt sikkert noen bytter på slutten, og det tror jeg passer Mathis enda bedre.

Det er på tide å vinne hjemme - og mot Sandefjord hjemme. Får vi et tidlig mål og får løst opp litt i rekkene deres kan det etter hvert bli rett så morsomt mot eliteseriens yngste klubb (stiftet i 1998 mellom Runar og SBK).
                                        LSK ligger sist på tabellen, Sandefjord er i toppen... Tror vel egentlig det er Sandefjord som har alt å tape.. Dersom de kommer til Åråsen med innstillingen at de har alt å vinne, at det er en "bonus" for dem å slå bunnlaget i elitserien.. ja da har de som topplag i eliteserien alt gjort LSK en stor tjeneste. Selv om Sandefjord ikke er ett topplag historisk sett og sesongen har hvert over forventet til nå, så tror jeg de som alle andre fotballspillere går til hver kamp med seier som mål, spesielt i en kamp mot bunnlaget. Selv om de veit at LSK er på vei fremover og at LSK kommer til å gå inn i kampen med krigersk innstilling, så er det uansett flaut å tape mot bunnlaget.

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                          ..må du snart få med deg at Olliccen er skada.
                                          Om du tar deg tid til å lese gjennom diskusjonen så skjønner du hva jeg mener. Jeg prater på et mer generelt plan her. Og hvem er egentlig olliccen?

Kommentar

Working...