LSK - Sandefjord, søndag 24. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Kamptråd LSK - Sandefjord, søndag 24. mai kl. 18.00

    Håper vi har skaffet oss litt selvtillit med en fin borteseier i Drammen. Jeg vil ha samme laget som i dag, om Riise ikke blir klar. Med Riise klar får Mykle og Bolly kjempe om venstrekanten.

    Ebrima Sohna for Sandefjord er ute med karantene, ingen av våre er ute, men Mykle og Dosso lever farlig.
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Håper:

    Hansen
    Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
    Riise - Søgård - Nosa - Bolly
    Edwin - Bergman

    Tror:

    Otto
    Eriksen - Nordtveit - Kippe - Johnsen
    Riise - Søgård - Dosso - Myklebust
    Sundgot - Nosa

    Når er Kiko klar?

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Mot Sandefjord som har stoppere som er så gode i luften er det utrolig viktig å ikke drive og slå langt, men heller holde spillet langs bakken og utnytte bakrommet.
      Last edited by Henrik; 21.05.2009, 22:16.

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #4
        Vi skal fortsette med det samme laget som i dag, men med et bytte, Riise skal inn på høyre kant. Vi må fortsette å spille inn dette laget, for det er dette laget som faktisk funker..

        Mykle på venstre er ikke drømmen, men i mangel på en ren venstrekant som kan ta den plassen så fortsetter Mykle der...

        Vi vinner lett hjemme, mark my words....
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #5
          Mykle er bedre enn Bolly!

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #6
            - A champion is the one who falls and rises again. We will rise again.
            Sitat Nosa Emanuel Igiebor, Lillestrøm SK

            Nå skal vi jaggu meg begynne klatringa!

            Kommentar

            • LSKOG
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2005
              • 131

              #7
              Otto
              Eriksen-Nordtveit-Kippe-Ringstad
              Riise- Bjørkøy-Søgård-Myklebust
              Sundgot-Nosa

              Synes Myklebust per idag er et bedre alternativ enn Bolly.
              Johnsen har forsåvidt ikke spillt seg ut av laget, men jeg mener Ringstad har større offensive kvaliteter (ikke som avslutter.)
              Bjørkøy har spillt godt de to siste kampene og foretrekkes framfor Dosso.
              Sundgot får plassen basert på dagens kamp.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Håper noe alla Henrik, men syntes det blir "dumt" å bytte keeper uten at Otto har spilt seg ut, så han beholder plassen så lenge han spiller bra.
                Syntes egentlig at MJ har hvert ett friskt pust, men var dårlig mot godset. Bolly er fremtiden på vingen, fint at han får prøve seg, men hadde håpet han fikk spille enda mer. Blir vel kanskje brukt på høyre pga at klubben ser på han som erstatter for BHR når han evt blir solgt i sommer. Hvorfor Ringstad plutselig er ute skjønner jeg lite av, da han i mine øyne har hvert en av våre beste spillere så langt. Han må inn på laget, back eller ving er opp til Berg og hva vi trenger i forhold til motstanderen. På topp fungerer det bra med Nosa/Sundgot, men syntes Sundgot gjør lite ut av seg og skaper lite. Nosa er i mine øyne en perfekt man for plassen til Sundgot, med en eller to spillere forran seg.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Det bør være ganske åpenbart hvorfor Ringstad er ute av laget. Han er sytten år, og bør ikke være fast enda. Han må matches forsiktig for å bevare både hunger og motivasjon. Det er nok av eksempler på at store talenter er blitt for mye oppmerksomhet til dels for tidlig og stagnert.

                  Forøvrig må jeg få erklære meg blidere enn smør over at Sohna er suspendert. I mine øyne er han en av de aller beste midtbanespillerne i serien(jo), og Sandefjord har ingen spillere som kan erstatte ham. Dermed er vi kvitt den trusselen. Neste på lista er at BHR må få beskjed om å passe på at Martin Jensen ALDRI får slå innlegg med det som er en av seriens beste innleggsvenstrebein. Alle venstrebein er gode til å slå innlegg med(jeg har et selv, og når jeg ikke har vondt i ryggen er det veldig fint å slå innlegg med), men hans er til og med bedre enn de fleste andre. Komboen danskevenstrebein og Bosnier med overdimensjonert hake(på over 190 centimeter også, btw) er skumlere enn å spise grøt med ketsjup som er utgått på dato, lizzm.
                  Last edited by Grusom B; 21.05.2009, 23:29.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    3 poeng her er det eneste som er godt nok!!

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      Hele venstresiden er vel eneste ? til denne kampen. 2 sentrale spørsmål:
                      - klarer MJ 2 kamper så tett opp mot hverandre?
                      - er Ringstad aktuell som venstrekant i dagens LSK?

                      Jeg tror svarene er ja og nei, så laget blir:

                      Otto
                      LKE-Arsenal-Kippe-MJ
                      Riise-Bjørkøy-Rånern-Mykle
                      Nosa-Gilbert

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Håper noe alla Henrik, men syntes det blir "dumt" å bytte keeper uten at Otto har spilt seg ut, så han beholder plassen så lenge han spiller bra.
                        Syntes egentlig at MJ har hvert ett friskt pust, men var dårlig mot godset. Bolly er fremtiden på vingen, fint at han får prøve seg, men hadde håpet han fikk spille enda mer. Blir vel kanskje brukt på høyre pga at klubben ser på han som erstatter for BHR når han evt blir solgt i sommer. Hvorfor Ringstad plutselig er ute skjønner jeg lite av, da han i mine øyne har hvert en av våre beste spillere så langt. Han må inn på laget, back eller ving er opp til Berg og hva vi trenger i forhold til motstanderen. På topp fungerer det bra med Nosa/Sundgot, men syntes Sundgot gjør lite ut av seg og skaper lite. Nosa er i mine øyne en perfekt man for plassen til Sundgot, med en eller to spillere forran seg.
                        Otto spiller. Stabilitet bak der liker vi.

                        Bolly er typisk best som innbytter i annen, når vi MÅ framover (som en skiløper/-skytter som satser alt på tredje etappe). Her måtte han balansere det litt mer. Tacklinger?

                        Rings har vært uheldig å få være med på fem strake tap. Unner han en seier hvis MJ er sliten. Var vel egentlig god bare mot brraaan, men også der innvolvert når danske-Niels skåra 1-0. Ikke skyld i måla mot rbk, men tar ikke ut h-foten til Bolanos på 2-0 (Start). Hadde vært spennende å sett han som venstre breddeholder, men fikk ikke sjansen mot Øssia engang.

                        Merker meg det med Mykle som drar innover, og at Eriksen kom rundt i de to første kampene. Å bruke Mykjeløst (løse skudd altså) krever vel rettåslett en åuvverlæppingsback da. Doble på kant!

                        At noen av dere ikke nevner Bjørkøy tages nesten som en fornærmelse, hehe. Han spiller. Enten for Dosso, eller på høyre. Trenger ikke to sluggere sentralt vel, særlig når Sohna so(h)ner.

                        Ellers godtar jeg gladelig Riise på venstre, men også som innbytter. Nå vil jeg se'n utpå der!

                        Frister også med en liten Röslersk variant, med JAB - ES - BHR, Nosamann offensiv midt, og med Sundgot + liten rask der fremme...

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Frister også med en liten Röslersk variant, med JAB - ES - BHR, Nosamann offensiv midt, og med Sundgot + liten rask der fremme...
                          "Liten rask" kan være veldig bra mot Sandefjords midtforsvar som definitivt er best i duellspillet, særlig i lufta. Mot RBK (Trond Olsen) ble de løpt fullstendig i senk i nesten en time. Han kunne gjøre akkurat som han ville i bakrommet. Rosenborg burde ledet med minst fire mål etter første omgang, og det er et under at Sandefjord til slutt tok poeng i den kampen (2-2).
                          Nå vil vel neppe Sandefjord stå like høyt på bortebane mot oss som de gjorde hjemme mot RBK, men likevel må deres forsvar først og fremst utfordres langs bakken, tror jeg.
                          Dermed har jeg ikke sagt at vi skal bryte opp duoen Gilbert/Nosa.
                          Men jeg har fryktelig lyst til å se Edwins fart og teknikk på topp igjen...
                          Ikke lett dette her...
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Jeg foretrekker stor og rask: Nosa.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #15
                              Edwin og Nosa med Arild som offensiv midtbane/defensiv spiss er en ting jeg ruller godt i munnen min. Men når prøver å velge ut et lag så er det vanskelig å fjerne en fra midtbanen siden Søgård og BJørkøy viser enorm arbeidskapasitet og løpsstyrke om dagen. Vi scorer kanskje ikke mange mål ,men vi har vunnet midtbanekrigen klart de siste kampene.

                              Duverden så jeg gleder meg til Nosa og Edwin blir vant med Norsk fotball. Det bor mye fotball i de guttene. Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men personer som ser denne kampen må forstå hvor mye Occean ødelegger av vårt angrepsspill ved å stoppe fremdriften og ta seg tid til å vente. Han har skylapper og liten fotballforståelse. Jeg har alltid vært klar over at Occean er en begrenset spiller ,men et LSK med og uten occean er ikke til å kjenne igjen.


                              Otto
                              LKE-Nordtveit-Kippe-MJ (Ringstad)
                              Riise-Bjørkøy-Rånern-Bolly
                              Nosa-Gilbert


                              Dette virker som en meget fin offensiv startoppstilling ,men jeg er redd for at man kommer til å bli løpt fra på midtbanen og dermed ikke få utnyttet de offensive kvalitetene i spissrekka.

                              Otto
                              LKE-Nordtveit-Kippe-MJ
                              Riise-Rånern-Bolly
                              Gilbert
                              Nosa-Edwin
                              Last edited by CFD; 22.05.2009, 08:50.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Ikke glem at Nosa kan gjøre en god jobb som venstreving også. Han viste med innsatsen sin i går at han kan jobbe bakover like godt som Magneman, og teknisk er han overlegen så å si alle. Dermed blir det plass til både Sexyboy og Edwin på topp, og Bjørkis og Søgård i midten.

                                Skal tro om vi er i ferd med å få se Bjørkøy tilbake på det nivået han var da han herjet på FFK? Uansett bør det være høy prioritet å få i gang skuddfoten hans. Da får vi fort fem mål i sesongen fra ham, og med Riise i goalgetterform bør det være mellom 12 og 15 mål å hente fra midtbanen.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • MartinRE
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2008
                                  • 738

                                  #17
                                  ----------Otto---------
                                  Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen
                                  Riise-Bjørkøy-Søgård-Ringstad(Bolly)
                                  -----Nosa-Legenden-----

                                  2-0 !!!
                                  "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men personer som ser denne kampen må forstå hvor mye Occean ødelegger av vårt angrepsspill ved å stoppe fremdriften og ta seg tid til å vente. Han har skylapper og liten fotballforståelse. Jeg har alltid vært klar over at Occean er en begrenset spiller ,men et LSK med og uten occean er ikke til å kjenne igjen.
                                    Nå har jeg ikke vitenskapelig belegg for påstanden, men jeg synes vi fremstår langt bedre offensivt i kampene etter at metern takka for seg. Fyren har spisskompetanse, for all del, men han passer bedre som innbytter. Å starte kamper med en fyr som ikke klarer å löfte blikket og har mottak som en murvegg er i mine öyne uholdbart. Han er endimensjonal og sakter ned spillet brutalt. Ikke dermed sagt at han ikke kan ha sine stunder. Gitt riktig kampbilde og arbeidsforhold så kan han väre god medisin, men i de fleste situasjoner har vi bedre alternativ. At vi betalte dröye 8 millioner for mannen er jo i ettertid ganske flaut. Enda morsommere er det at man forsvarte prislappen med hans "videresalgspotensiale". Kommentar overflödig.

                                    Når det gjelder SF kampen så kan vi med trygghet konstatere at Occean er uaktuell. Her er i hvertfall mine utvalgte:

                                    -------------Otto--------------
                                    Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen
                                    --------Björköy-Sögård---------
                                    ---Riise----------------Mykle---
                                    --------Gilbert------------------
                                    -------------Gods Grace--------

                                    Never change a winning team heter det seg; God kamp av nesten alle. Forhåpentligvis blir Riise klar til söndag, da unngår vi en texas-midtbane bestående av Dosso og Sögård. Betryggende å ha Björköy på midten da han bidrar med en ro som Dosso og tildels Sögård mangler.

                                    Når det gjelder Mykle, så virker det som Berg "investerer" i ham. Har fått tillit i bötter og spann på tross av prestasjoner under pari. I det siste har han derimot begynt å vise seg frem, og i går skar han i gjennom ledd i godsets lag lett som bare det. Turte å utfordre, forserte motspillere og skapte saker. Nå gjelder det å forbedre avslutning- og beslutningsdelen av spillet. Fortsatt usikker i avslutninger og avleveringer, men forhåpentligvis kommer dette snart. Om Berg får ut Myklebusts potensiale så har vi en bunnsolid og giftig angrepsspiller.

                                    Johnsen var tidvis rundingsböye mot Godset og må heve seg om han skal ha noe håp om å beholde plassen i laget. God mot Odd og har således bevist at han ikke har problemer med å ta nivået etter sitt lange skadeavbrekk. Ringstad står og tripper på sidelinjen og det bör väre god motivasjon for Jesus-Johnsen.

                                    Resten av laget gir seg selv, og jeg gleder meg allerede til å se Gods Grace i aksjon mot SF.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7080

                                      #19
                                      Jeg går for

                                      Otto; LKE, Nordtveit, Kippe, MJ; Riise, Bjørkøy, Søgård, Bolly; Nosa, Sundgot.

                                      3-0!
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Jeg forstår godt de av dere som vil se Bolly fra start, men jeg tror vi gjör lurt i å matche ham litt forsiktig, og gi ham innhopp. Bolly har latterlig god teknikk og en höyst respektabel fart, men han blir fort anonym og er fortsatt altfor veik i kroppen. Jeg tror han kan bli en plage for etthvert TL-forsvar om han kommer inn med friske bein når andre begynner å bli slitne. Han gjör vakre ting fra tid til annen, men det er også en del urutinert opptreden. Bör få bygge opp selvtillit i stedet for å starte kamper i en såpass kritisk situasjon som vi er i.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...