LSK - Sandefjord, søndag 24. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Errevs
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2005
    • 200

    #61
    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Herlig! Om vi skulle sett inn Ringstad der, og han mot formodning ikke skulle slå til, skal vi kaste råtne egg og tomater på han og, og sette han ut av laget da? Ting tar tid. Visse spillere trenger tillit og et fungerende kollektiv for å prestere. Visse spillere er verdt den innsatsen. Man höster som man sår.
    Har ingen planer om å kaste noen råtne tomater på Ringstad om han ikke skulle prestere, har ikke noe problem med å gi spillere tid han er tross alt 17 år og er et bra talent.
    Myklebust har hatt sjansen til å vise hva han er god for i 4 hele sesonger og er på vei inn i sin 5 uten å blomstre. Liten tvil om at du har rett i at ting tar tid med han. Jeg mener bare at forandring fryder.

    Ringstad har spilt noen gode kamper på venstre back og har offensive fibre i kroppen.

    Myklebust hadde en god periode våren 2007, enig i den. Men nå er det snart halvspilt 2009 og i de siste 2 årene har han vært begredelig.

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Og om du faktisk ser hver eneste LSK-kamp, så fikk du sikker med deg Torsdagens kamp. Ta en ekstra titt på den, og SÅ forteller du meg at Magnus ikke er i stand til å ta seg forbi både en, to og tre mann.
    Jeg husker godt at avslutningene hans gikk langt utenfor ved den ene forbipasseringen, og den siste avslutningen vil jeg ikke kommentere engang, den snakker for seg selv.

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      #62
      Magnus er vel det beste alternativet vi har på V. kant per dags dato, MEN skulle gjerne sett en med en god innleggsfot der(savner Påsan). Jeg vil gjerne se Bolly komme inn på venstre kant etter 60 min. Han er vel den som truer Magnus sin plass sterkest.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4380

        #63
        Opprinnelig skrevet av Folke
        .. Og stiller trolig dette laget fra start mot Sandefjord:
        Otto Fredrikson
        Lars Kristian Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen
        Bjørn Helge Riise-Søgård-Bjørkøy-Myklebust
        Arild Sundgot-Nosa Igiebor
        Konge! Uten tvil det beste laget vårt per dags dato!
        ..................

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #64
          Opprinnelig skrevet av Errevs
          Har ingen planer om å kaste noen råtne tomater på Ringstad om han ikke skulle prestere, har ikke noe problem med å gi spillere tid han er tross alt 17 år og er et bra talent.
          Myklebust har hatt sjansen til å vise hva han er god for i 4 hele sesonger og er på vei inn i sin 5 uten å blomstre. Liten tvil om at du har rett i at ting tar tid med han. Jeg mener bare at forandring fryder.
          Myklebust hadde en god periode våren 2007, enig i den. Men nå er det snart halvspilt 2009 og i de siste 2 årene har han vært begredelig.
          Vi vet hva Myklebust kan utrette. At han ikke hadde noen stor fjorårssesong er nesten ikke et argument. Hvem var gode i fjor? Laget fungerte ikke i det hele tatt, og nesten alle spillerne lukta på stolpen fra tid til annen. Alikevel viste han prov på sitt potensiale utover hösten, og var god i flere kamper. I vinter og i de förste vårkampene var han også på gang, men som jeg nevnte tidligere: Hans selvtillit er proporsjonell med lagets prestasjonskurve. Det blir for dumt å sende ha.m på dör, da han i bunn og grunn er en kjempegod fotballspiller. Selvtilliten kan man få skikk på. Det er et langt rimeligere alternativ enn å hente en ny spiller som kanskje lykkes. Ser man på de forholdene som har rådet i sportsklubben de siste årene, så er det heller ikke rart at en spiller som behöver tillit ikke lykkes. Den roen, kontinuiteten og tilliten som de fleste spillere avhenger av, har värt totalt fravärende.

          Opprinnelig skrevet av Errevs
          Ringstad har spilt noen gode kamper på venstre back og har offensive fibre i kroppen.
          Jeg er selv Ringstad-fan og synes selv han har imponert i år. Dog har han ikke vist sine offensive fibre i särlig stor grad. Han har först og fremst värt defensivt god. Hvordan han gjör det når han skal håndtere oppgaver begge veier gjenstår å se. Det kan godt hende han bruker lengre tid på å bli varm i tröya i venstrekantsposisjonen.

          Opprinnelig skrevet av Errevs
          Jeg husker godt at avslutningene hans gikk langt utenfor ved den ene forbipasseringen, og den siste avslutningen vil jeg ikke kommentere engang, den snakker for seg selv.
          Som sagt: Gi han litt tid, så kommer avleveringene og avslutningene fra tidligere år tilbake. Som tidliger nevnt ledet han poengligaen för skulderskaden i 2007. Han kan. Han behöver bare få tilbake trua. Men at han skulle ha problemer med å drible seg forbi en mann slik som du påsto, det er meget vill fantasi.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            #65
            Mykjeløst har fart, gjorde en god kamp som midtbaneflanke mot Strømsgodset, og gikk noe uventet forbi flere mann på rappen sist. Dermed kvalifisert for første omgang mot SF. Derimot har "skuddene" vært under enhver kritikk i to år snart. Om det er sjøltillit eller rett og slett ferdigheter det skorter på vites ikke. Jeg tror det siste, og dermed må det øves og øves. Enkelt triks er å se på ballen og treffe den riktig. Da får den ihvertfall fart rett fram. Selv der syndes det (Har ikke helt trua på at skulderskaden skulle velte alt, isåfall merkelig).

            I tillegg må han gå utover å legge inn oftere med venstra mens gutta fortsatt er i full fart inn i boks. Har ikke sett han sleive når han først prøver, ett nydelig innlegg i 1. mot SIF bl.a.

            Bidras det ikke til trøkk offensivt må det byttes allerede i pausa syns jeg. Og vi ønsker lykke til!

            Kommentar

            • Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

              #66
              Nervene begynner å komme, med seier er vi på god vei oppover (forhåpentligvis) på tabellen , med tap er vi ensomme og forlatt i bunnen.

              Blir nok en tøff og jevn match , håper selvsagt på seier, bare håper det ikke blir noen undervurdering fra vår side , Lsk er ikke i en posisjon der vi kan undervurdere noen!!

              Deilig med Riise tilbake,vi stiller ett godt lag i dag. Håper på flere mål av Nosa-mannen.

              Dette blir ingen enkel match!

              Kom dere på kamp alle sammen!!
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #67
                Benken mot Sandefjord

                Etter at RB bekrefta mitt ikke særlig overraskende tips om startoppstillinga, kan RBs tips om benken kanskje også ha interesse:

                André Hansen, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Vidar Riseth, Mathis Bolly, Edwin Eziyodawe, Fredrik Gulbrandsen.

                Ruben er altså ("mirakuløst") oppstått fra de gipsedes rekker, og hvis RB ikke bare har glemt ham eller gjetter feil, sitter ikke Karim på benken, selv om han, overraskende for mange med meg, kom inn på VB nylig, og ble nevnt av Berg som alternativ til Bjørni, sammen med Bolly, for få dager siden. Her er altså Ringstad og Bolly foretrukket - klokt spør du meg.

                gilbert

                PS: "Bjørni", som har forvirra enkelte, har jeg hørt brukt i et par år på treninger fra andre spillere til unge Riise ("Bernie" fra engelsktalende !), akkurat som Lasse for Eriksen og Jonna for Bjørkøy.DS

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Etter at RB bekrefta mitt ikke særlig overraskende tips om startoppstillinga, kan RBs tips om benken kanskje også ha interesse:

                  André Hansen, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Vidar Riseth, Mathis Bolly, Edwin Eziyodawe, Fredrik Gulbrandsen.
                  Er det noen som vet grunnen til at BBS verken sitter på benk eller finnes i treningsrapportene om dagen? Aldersbestemt?
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Myklebust er ingen dårlig spiller og tro det eller ei, når han har selvtillit så er han en god avslutter. Det jeg sier er at vi bör gjöre vårt ytterste for å få ut hans potensiale, fremfor å sende ham på dör uten å ha särlig god dekning i hans posisjon. Når lagspillet begynner å sitte så kommer vi til å se en helt annen Myklebust enn vi tidvis har sett i år.
                    Her er vi ved kjernen. Jeg mener heller ikke Myklebust er en dårlig spiller innerst inne, vi vet hva han kan på "maks". Det jeg mener er at det er mange andre spillere som er bedre på venstre kant.

                    Myklebust ble vel hentet som spiss i sin tid, som en slags backup for Mifsud, men med litt andre kvaliteter. Myklebust har som kjent også gjort sine klart beste kamper i klubben på høyresiden. Det er stor forskjell på høyre og venstreside når man er høyrebeint. Som du skriver, så mangler Magnus selvtillit. Dette henger sammen med at han spiller på en plass han ikke behersker.

                    De siste årene har LSK hatt en parademarsj av spillere som har blitt feilplassert på venstresiden, enten kant eller ving. Kiko, Søgård, Meter'n, Myklebust, Essidiri osv. Selve skrekkeksemplet er Simen Brenne, som også ble forvist til denne siden, og mistet selvtillitt. Nå herjer han, som forutsett, i Odd. Selv Robert Koren slet i sin tid når han ble plassert i skammekroken på venstresiden hvis jeg ikke husker helt feil. Det sier sitt.

                    Dette er også hovedpunktet bak min tidvis sterke kritikk av trenere i klubben de siste årene, enten det er Uwe, Uday, Erland eller Berg. Feilplassering av spillere er en dødssynd i mine øyne, noe jeg er ganske klar på. HEr er jeg kompromissløs. Alle våre trenere har hatt store svakheter på mange områder. Noen var særegne, slik som Uwe's feige og mislykkede drøying av ettmålsledelser, og Udays tortur-trening. Men felles for samtlige, er at de benytter spillere på feil plasser, spesielt på venstresiden. Da ender det som regel med at noen må gå.

                    Behold gjerne Myklebust i klubben, men da som alternativ på spiss og høyrekant. På høyre kommer vi garantert til å mangle alternativer etter at vi panikkselger Riise til Italiensk serie B i sommer.

                    Angående Ringen som alternativ, så er jeg også av den oppfatningen at han aldri spilte seg ut av laget. Andre har levert langt dårligere enn han i år.

                    Når det er sagt, så føler jeg meg ganske komfortabel på at vi vinner i dag, Myklebust eller ingen Myklebust. For første gang i år gleder jeg meg til kamp, og det er som regel et godt tegn. Unngår vi personlige feil bakover, og bajas-bytter som Essidiri på venstreback, så bør dette gå ganske greit.

                    Med Lyn, FFK og B/G i de neste matchene, så anser jeg det heller ikke som totalt utenkelig at poengfangsten fremover blir meget god. Det forutsetter fortsatt holdningsendring fra spillere, og litt mer klokhet i strategi og taktikk fra benken, men ingenting er umulig. Fem seiere på rad er faktisk godt innenfor rekkevidde.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Her er vi ved kjernen. Jeg mener heller ikke Myklebust er en dårlig spiller innerst inne, vi vet hva han kan på "maks". Det jeg mener er at det er mange andre spillere som er bedre på venstre kant.

                      Myklebust ble vel hentet som spiss i sin tid, som en slags backup for Mifsud, men med litt andre kvaliteter. Myklebust har som kjent også gjort sine klart beste kamper i klubben på høyresiden. Det er stor forskjell på høyre og venstreside når man er høyrebeint. Som du skriver, så mangler Magnus selvtillit. Dette henger sammen med at han spiller på en plass han ikke behersker.

                      De siste årene har LSK hatt en parademarsj av spillere som har blitt feilplassert på venstresiden, enten kant eller ving. Kiko, Søgård, Meter'n, Myklebust, Essidiri osv. Selve skrekkeksemplet er Simen Brenne, som også ble forvist til denne siden, og mistet selvtillitt. Nå herjer han, som forutsett, i Odd. Selv Robert Koren slet i sin tid når han ble plassert i skammekroken på venstresiden hvis jeg ikke husker helt feil. Det sier sitt.
                      Jeg er enig i at Myklebust er best som spiss, og om man önsker kanter som kan gå til linja og legge inn så ville det fölgelig väre bedre å plassere ham på höyre. Alikevel finnes det nok av klubber som stiller med höyrebente på venstre og vice versa. Dette behöver ikke väre et problem. Gode spillere kan spille på begge sider, bare de får spille på sine sterke sider. Om man som höyrekant blir satt på venstre så må man bruke höyrebeinet til sin fordel, altså dra seg innover, komme til avslutt etc. Problemet oppstår når man har et rigid system eller spillestil å forholde seg til, som ikke matcher egenskapene og tvinger en til å spille på sine dårlige sider. Som eksempel spilte vel Jostein Flo kant på landslaget. Det funka, fordi man spilte på Jostein Flos gode egenskaper. Han dribla aldri av en mann og slo aldri et eneste innlegg fra dödlinja, alikevel så var det et smågenialt trekk.

                      Litt av problemet er slik jeg ser det, at vi för sesongen og antakeligvis pdd. ikke har noen annen spiller som kan bekle den posisjonen på et mer stabilt og tilfredsstillende sett en Myklebust. Utover sesongen har Ringstad vist prov på at han kan väre et alternativ, men för sesongen så det ut som om gutten skulle brukes primärt på back. Det er også der han har blitt drillet i förstelagssituasjon, antakeligvis fordi det knyttet seg stor usikkerhet til MJ's situasjon. Når gud endelig fant det for godt å löse Marius skadeproblemer, hadde man drillet gutten på back. Nå ser det ut som Ringstad spiller en del kant på andrelaget, noe som kanskje tyder på at han vil få innhopp som kant på A-laget. At man i vinter valgte å gi Myklebust venstrekanten er et naturlig valg, og når man har påbegynt den prossessen så synes jeg vi skal gi ham den tiden og tilliten som få andre "venstrekanter" har fått de siste årene.

                      Når det gjelder feilplassering av spillere, så er jeg hjertens enig. Brenne, Sögård, Kiko og Metern har värt så og si katastrofale valg. Men samtidig er det viktig å huske på at Myklebust har de viktige egenskapene som en kant skal ha. Han kan faktisk slå fine innlegg med venstra også. De ovennenvntes store problem er at de ikke noensted har mange av de egenskapene en kantspiller bör ha, og at de hovedsakelig har spilt der i mangel på alternativ. Jeg har tro på at Myklebust kan gjöre en god jobb på venstrekanten også, noe han i vinter, tidlig vår og de to siste kampene har vist tegn til.

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Behold gjerne Myklebust i klubben, men da som alternativ på spiss og høyrekant. På høyre kommer vi garantert til å mangle alternativer etter at vi panikkselger Riise til Italiensk serie B i sommer.
                      At Myklebust kan ta over höyresiden er en god lösning om Riise forsvinner. I såfall bör Ringstad allerede nå drilles i venstrekantsrollen, så han er fortrolig med den når det skulle skje. Uten skader kunne vi nok gjort en langt smidigere lagbyggning og innkjöring som ville gitt oss en enklere overgangsperiode når Riise forsvinner. Ringstad kunne prioriteres på venstre fra förste stund. Samtidig er det gull verdt om Myklebust får tillit og presterer når Riise forsvinner. For hans del tror jeg det er enklere å bytte kant enn å gå inn fra benken og ta over Riises posisjon.
                      Sitter alikevel med et inntrykk av at Bollemann er tiltenkt höyrekanten i fremtiden.
                      Last edited by andersmm; 24.05.2009, 13:34.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Jeg er enig i at Myklebust er best som spiss, og om man önsker kanter som kan gå til linja og legge inn så ville det fölgelig väre bedre å plassere ham på höyre. Alikevel finnes det nok av klubber som stiller med höyrebente på venstre og vice versa. Dette behöver ikke väre et problem. Gode spillere kan spille på begge sider, bare de får spille på sine sterke sider. Om man som höyrekant blir satt på venstre så må man bruke höyrebeinet til sin fordel, altså dra seg innover, komme til avslutt etc. Problemet oppstår når man har et rigid system eller spillestil å forholde seg til, som ikke matcher egenskapene og tvinger en til å spille på sine dårlige sider. Som eksempel spilte vel Jostein Flo kant på landslaget. Det funka, fordi man spilte på Jostein Flos gode egenskaper. Han dribla aldri av en mann og slo aldri et eneste innlegg fra dödlinja, alikevel så var det et smågenialt trekk.

                        Litt av problemet er slik jeg ser det, at vi för sesongen og antakeligvis pdd. ikke har noen annen spiller som kan bekle den posisjonen på et mer stabilt og tilfredsstillende sett en Myklebust. Utover sesongen har Ringstad vist prov på at han kan väre et alternativ, men för sesongen så det ut som om gutten skulle brukes primärt på back. Det er også der han har blitt drillet i förstelagssituasjon, antakeligvis fordi det knyttet seg stor usikkerhet til MJ's situasjon. Når gud endelig fant det for godt å löse Marius skadeproblemer, hadde man drillet gutten på back. Nå ser det ut som Ringstad spiller en del kant på andrelaget, noe som kanskje tyder på at han vil få innhopp som kant på A-laget. At man i vinter valgte å gi Myklebust venstrekanten er et naturlig valg, og når man har påbegynt den prossessen så synes jeg vi skal gi ham den tiden og tilliten som få andre "venstrekanter" har fått de siste årene.

                        Når det gjelder feilplassering av spillere, så er jeg hjertens enig. Brenne, Sögård, Kiko og Metern har värt så og si katastrofale valg. Men samtidig er det viktig å huske på at Myklebust har de viktige egenskapene som en kant skal ha. Han kan faktisk slå fine innlegg med venstra også. De ovennenvntes store problem er at de ikke noensted har mange av de egenskapene en kantspiller bör ha, og at de hovedsakelig har spilt der i mangel på alternativ. Jeg har tro på at Myklebust kan gjöre en god jobb på venstrekanten også, noe han i vinter, tidlig vår og de to siste kampene har vist tegn til.



                        At Myklebust kan ta over höyresiden er en god lösning om Riise forsvinner. I såfall bör Ringstad allerede nå drilles i venstrekantsrollen, så han er fortrolig med den når det skulle skje. Uten skader kunne vi nok gjort en langt smidigere lagbyggning og innkjöring som ville gitt oss en enklere overgangsperiode når Riise forsvinner. Ringstad kunne prioriteres på venstre fra förste stund. Samtidig er det gull verdt om Myklebust får tillit og presterer når Riise forsvinner. For hans del tror jeg det er enklere å bytte kant enn å gå inn fra benken og ta over Riises posisjon.
                        Sitter alikevel med et inntrykk av at Bollemann er tiltenkt höyrekanten i fremtiden.
                        Myklebust spiller på venstre for at han skal kunne dra seg innover i banen og avslutte eller stikke pasninger gjennom til spissene...
                        Problemet er ikke at man har ett system som spiller på de svake sidene hans, problemet er at de svake sidene hans nettop er de egenskapene en høyrebeint spiller MÅ ha for å kunne spille på venstre.. Og det nytter ikke å skylde på systemet, er spilleren som har klare mangler.
                        Myklebust i startoppstillinga på venstrekant er rett og slett en skam ovenfor de andre spillerne som er aktuelle på den plassen, sett han på høyreving/spiss (to plasser han faktisk kan være god i) eller benken.
                        Bolly, Ringstad og MJ er troppens eneste aktuelle til en venstreving i mine øyne og det er på høy tid at Berg innser dette.
                        Det var jo Bolly som "fikk" denne plassen i vinter, og selv om han til tider har hvert ustabil så er det klin hakke umulig å påstå at han har spilt dårligere enn Mykle.. For bare den ene gode omgangen mot enga er mer enn Mykle har gjort tilsammen hele år.

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #72
                          Bolly har kanskje bidratt mer offensivt med fiffige detaljer,men det er alt. Mykle bidrar ikke så mye offensivt (iallefall ikke enda) ,men duverden så mye han er med tilbake og kan være veldig god i kamper hvor vi blir presset tilbake på banen. Mykle kan ta ut de fleste ved hans gode fart. Det var vel i RBK-kampen hvor vi så at Berg hadde bedt mykle om å være frimerke og duverden så mye som den karen jobbet.

                          Mykle jobber og han prøver. Nå er det opp til treneraparatet å bruke han skikkelig. Vi vet alle hva det vil si
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Bolly har kanskje bidratt mer offensivt med fiffige detaljer,men det er alt. Mykle bidrar ikke så mye offensivt (iallefall ikke enda) ,men duverden så mye han er med tilbake og kan være veldig god i kamper hvor vi blir presset tilbake på banen. Mykle kan ta ut de fleste ved hans gode fart. Det var vel i RBK-kampen hvor vi så at Berg hadde bedt mykle om å være frimerke og duverden så mye som den karen jobbet.

                            Mykle jobber og han prøver. Nå er det opp til treneraparatet å bruke han skikkelig. Vi vet alle hva det vil si
                            For de som så sist kamp, så kan Bolly også jobbe hjem... Forskjellen ligger i at en ving også skal bidra fremover, ellers kan du like gjerne droppe hele vingen spør du meg... Når en hel side er uten offensive bidrag så kan jo motstandern tillate seg å komme flere spillere fremover, fordi de veit at det uansett ikke blir skapt noen farligheter på den siden... Som vi så mot Godset sist, de lot jo til og med Mykle løpe rundt halve banen helt umarkert, men ble det skapt noen farligheter ut av det? Ikke for andre enn han selv hvertfall. Tror faktisk Mykle er god nok til bidra begge veier så lenge han får spilt på riktig side.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Tror faktisk Mykle er god nok til bidra begge veier så lenge han får spilt på riktig side.
                              Der er vi iallefall 2om den saken. Men jeg rangerer iallefall myklebust som en vesentlig bedre defensiv spiller enn hva Bolly er. Vi får se på kampen ikveld.. jeg gleder meg iallefall veldig for å ser om vi klarer å opprettholde presset mot agressive Sandefjord.

                              De er flinke til å løpe mye og stresse motstanderen for å deretter kjempe dem ut av stilen. Vi må vinne denne kampen på midtbanen , ellers er jeg redd det kan bli meget vanskelig.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Myklebust spiller på venstre for at han skal kunne dra seg innover i banen og avslutte eller stikke pasninger gjennom til spissene...
                                Problemet er ikke at man har ett system som spiller på de svake sidene hans, problemet er at de svake sidene hans nettop er de egenskapene en høyrebeint spiller MÅ ha for å kunne spille på venstre.. Og det nytter ikke å skylde på systemet, er spilleren som har klare mangler.
                                Myklebust i startoppstillinga på venstrekant er rett og slett en skam ovenfor de andre spillerne som er aktuelle på den plassen, sett han på høyreving/spiss (to plasser han faktisk kan være god i) eller benken.
                                Bolly, Ringstad og MJ er troppens eneste aktuelle til en venstreving i mine øyne og det er på høy tid at Berg innser dette.
                                Det var jo Bolly som "fikk" denne plassen i vinter, og selv om han til tider har hvert ustabil så er det klin hakke umulig å påstå at han har spilt dårligere enn Mykle.. For bare den ene gode omgangen mot enga er mer enn Mykle har gjort tilsammen hele år.
                                Nå mente jeg ikke at myklebust led under et system. Det var mer myntet på tidligere venstrekants-eksperiment. Tvert i mot, Myklebust får spille på sine sterke sider og trekke innover i banen. Mot godset viste han dette. Avleveringene var ikke patente, men vi vet at han har det i seg. Det er et spørsmål om å få ut skiten.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Franken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1036

                                  #76
                                  jaaaaaaaaa
                                  Fra Baillsund

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #77
                                    NICE!
                                    Og Buggen skulle liksom være god nok for landslaget... Haha!!

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      #78
                                      Jeg tror jammen jeg begynner å bli småforelsket i Bjørkøy! De dødballene er virkelig gull verdt og bringer minnene tilbake til gamle dager da vi alltid var en trussel på frispark og cornere.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Jeg tror jammen jeg begynner å bli småforelsket i Bjørkøy! De dødballene er virkelig gull verdt og bringer minnene tilbake til gamle dager da vi alltid var en trussel på frispark og cornere.
                                        De har bare blitt bedre og bedre for hver kamp...
                                        Men er litt forelsket i Nosa også, han dribler jo alt og alle!
                                        Søgård fortsetter i samme stil som siste 2 kampene...
                                        Endelig ser alt bra ut.

                                        Kommentar

                                        • Armando
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jul 2008
                                          • 88

                                          #80
                                          jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! dette er sykt!!

                                          Kommentar

                                          Working...