Riseth og Kippe fungerte j... bra mot Sandefjord, faktisk så bra at det ble tre poeng og null baklengs!
Lyn - LSK man. 1. juni kl. 18.00 på Ullevaal Stadion
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Legger inn en lenke fra Lyns hjemmeside om mandagens kamp:
På en måte sliter Lyn med en del av de samme problemene som vi har hatt. De har en begredelig statistikk på Ullevaal (0-3-2) og har ikke scoret et eneste mål på 11 kamper i første-omgang. Jeg håper derfor at laget går til denne kampen med en mest mulig offensiv holdning.Kommentar
-
Laget i følge RB:
Otto Fredrikson
Lars Kristian Eriksen- Håvard Nrordveit- Frode Kippe- Marius Johnsen
Bjørn Helge Riise- John Anders Bjørkøy- Espen Søgård- Mathis Bolly
Arild Sundgot- Nosa Igiebor
Det mest posetive er vel at Bolly spiuller fra start.Kommentar
-
Ny trolig startellever fra RB.
Trolig starter disse mot Lyn (4-4-2):
Otto Fredrikson –
Lars Kristian Eriksen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Marius Johnsen – Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Nosa Igiebor.- I tillegg til disse elleve var både Mathis Bolly og Edwin Eziyodawe inne på førstelaget i løpet av treningen.
Kiko på kanten?Kommentar
-
Når så vi sist Kiko på kanten? Var det i 2006? Synes han ble rimelig borte som kant dengang, ref. Trigz analyse fra 2006: http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=81
Ellers mimrer jeg om laget vi hadde i 2006: Lyn-LSK
Fredrikson - Johansen - Kippe - Rambekk - Stefanutto - Riise - Wehrman - Koren - Søgård - Sundgodt - Mifsud
Reserver:
Misund - Andresen - Winsnes - Myklebust - Bertheussen - OcceanKommentar
-
Ja, men vel å merke på HØYREkanten- stor forskjell, etter min vurdering. På venstre har Kiko sjelden vist noe som helst annet enn defensivt. På høyre har han tross alt mer å bidra med. Det synes tydeligvis også Berg, som flytter Riise over på venstre for å la Kiko spille på høyre. For øvrig skårte Kiko fra denne posisjonen i dagens formasjonsspill...
Alternativet Berg starta med på dagens trening, Riise på høyre og Bolly på venstre, har mye for seg på papiret og når (ikke hvis, men når) Bolly får litt mer erfaring og stabilitet, men det har han foreløpig ikke. Den beste måten å få det på er nok med lengre og lengre innhopp mot slutten av kampene - vi husker alle hvordan han viste seg fram de siste femten borte mot AaFK i siste kampen i fjor høst.
Dette viser naturligvis at vi er svakt forspent med "ekte" kantspillere. Hvordan gjør for øvrig Martin Husar det i hjemklubben ? Han hentes neppe, og blir vel "gitt bort" ved forlenga utlån, men han hadde faktisk noe å gjøre som kantspiller. Nye spillere kan vi vel se bort fra nå.
gilbertLast edited by gilbert; 30.05.2009, 20:38.Kommentar
-
Spar meg for Tom Nordlie taktikken: " Bruk dem 11 beste, uansett hvor dem speller"
Bruk Kiko sentralt eller sett han på benk! Mouelhi har ingenting på en kant å gjøre! Uansett har Bjørkøy/Søgård spilt bra i det siste så jeg vil ha Kiko på benken til mandag!Kommentar
-
Men hvorfor lage krumspring med Kiko på høyrekant og Riise over på venstrekant? Hvorfor ikke gjøre det opplagte å kjøre enten M. Johnsen, Ringen eller Bolly på venstrekant?
Stupid is as stupid does.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Kiko er tilbake etter et lengre skadavbrekk og puttes i en posisjon har ikke er vant med, i typisk LSK-ånd. Dette er så forbanna gammeldags! Sitter her og banner mens jeg skriver, det var ting som dette jeg regnet med ville være historie med Berg ved roret, en kar som dyrker spillere i bestemte posisjoner.
Nå kan han heller ikke skylde på mange skader. Ringstad burde være et soleklart alternativ på venstrekanten, en plass han har blitt omskolert bort fra, men som han selvfølgelig fortsatt behersker. Hadde vært svært spennende å se ham her ettersom han har fått vist frem svært lite, om noe, offensivt fra backplassen.Kommentar
-
Kanskje motstanderen har ekstra mye å si for lagkomponeringen denne gangen. Jeg tror HB vet hva han gjør.Kommentar
-
lyn – lillestrøm
mandag 1.juni kl. 18.00
- lagene har møtt hverandre 30 ganger i eliteseriesammenheng. Lsk har vunnet 15, lyn har vunnet åtte, og sju kamper har endt uavgjort.
- lyn står uten seier i sine åtte siste seriekamper, og er seriens dårligste hjemmelag denne sesongen med fattigslige tre poeng på fem kamper. Laget er også eneste lag uten hjemmeseier.
- lyn har ikke scoret et eneste mål i første omgang denne sesongen. Alle de ti målene har kommet etter pause.
- lsk har ikke holdt nullen på 15 kamper, noe som er klubbrekord.
- laget har sluppet inn 12 bortemål denne sesongen. Bare tromsø har like mange innslupne på fremmed gress.
- khaled mouelhi har bare scoret fire eliteseriemål for lsk – men halvparten har kommet mot nettopp lyn.
- vidar riseths neste seriekamp vil bli hans kamp nummer 200 i eliteserien (115/14 for rbk, 56/20 for kongsvinger og 28/3 for lsk)
http://fotball.aftenposten.no/elites...icle140691.ece
.....Kommentar
-
Delvis enig her. Ettersom Kiko har høyreben, er han mindre dårlig på høyrekant enn venstrekant.
Men hvorfor lage krumspring med Kiko på høyrekant og Riise over på venstrekant? Hvorfor ikke gjøre det opplagte å kjøre enten M. Johnsen, Ringen eller Bolly på venstrekant?
Stupid is as stupid does."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Kiko er tilbake etter et lengre skadavbrekk og puttes i en posisjon har ikke er vant med, i typisk LSK-ånd. Dette er så forbanna gammeldags! Sitter her og banner mens jeg skriver, det var ting som dette jeg regnet med ville være historie med Berg ved roret, en kar som dyrker spillere i bestemte posisjoner.
Nå kan han heller ikke skylde på mange skader. Ringstad burde være et soleklart alternativ på venstrekanten, en plass han har blitt omskolert bort fra, men som han selvfølgelig fortsatt behersker. Hadde vært svært spennende å se ham her ettersom han har fått vist frem svært lite, om noe, offensivt fra backplassen.
Greit at dette er ment som spøk, men det virker som om spekulasjonene begynner å få litt stort fotfeste. Kåsane sa selv at det var klokt av Riise å gå av og at de hadde avtalt dette på forhånd. Tidligere hadde Riise beinet rundt til han virkelig slo opp skaden, så det blir litt urettferdig å holde dette mot han, nå som vi endelig har begynt å passe litt på spillerne våre. Kanskje vi får en sesong uten mange skader neste år. Det hadde vært en kjærkommen overraskelse.FerdigskåraKommentar
-
Enkelte vil hevde at det er gammeldags å skrike etter vinger som "slikker krittet", da det er flere storlag som spiller uten denne typen vinger, og som lar backene stå for bredden på kant. Riise er målfarlig (faktisk, selv om skuddene hans noen ganger tituleres med Myklebusts mellomnavn), og avslutningene skal i teorien bli bedre med høyrebeinet fra venstre. At Ringstad ikke har vist noe offensivt fra backen er et argument for å spille han lenger fremme? Jeg venter med å dømme til jeg har sett hvordan det fungerer.
Ringstad fikk aldri vist sine offensive kvaliteter på backplass fordi de defensive oppgavene tok all oppmerksomhet, i tillegg måtte han ha hjelp av Myklebust for å klare dem. Dermed ble venstresiden i realiteten dobbelt skadelidende. Ikke nok med at Myklebust som høyrebeint konsekvent dro inn mot midten og klumpet spillet vårt, men han måtte i tillegg jobbe mest defensivt.Kommentar
-
Da har vi fått forskjellig inntrykk av situasjonen. Jeg har forstått det som om Henning Berg ønsker å dyrke Ringstad som back, og da er det etter min mening ikke noe poeng å putte han tilbake på vingen. Han trenger all backtreningen han kan få, siden han ikke har pleid å spille der. Ingen av oss vet om Ringstad er en god kant på tippeliganivå, så jeg synes det er merkelig å rope så høyt bare fordi han har et venstrebein. Det er også et spørsmål om nivå.FerdigskåraKommentar
-
Ifølge TV2 spiller vi 4-3-3.
(1) Otto Fredrikson
(3) Lars Kristian Eriksen, (13) Frode Kippe, (9) Vidar Riseth, (15) Marius Johnsen,
(7) Espen Søgård, (5) John Anders Bjørkøy, (25) Khaled Mouelhi,
(10) Bjørn Helge Riise, (18) Arild Sundgot, (16) Emmanuel Nosakhare Igiebor
Nordtveit er syk og spiller altså ikke.Kommentar
Kommentar