Pleier vanligvis å være veldig kritisk til dommerens innsats, men i dag kan vi ikke legge noe skyld på Berntsen. Hvis vi skulle hatt straffe på handsen til Berntsen, skulle Stabæk hatt straffe mot oss i gymsalen også. Frisparklinja var helt grei, og kortene på LKE og Nosa var helt korrekte.
Lyn - LSK man. 1. juni kl. 18.00 på Ullevaal Stadion
Collapse
X
-
Enig med Skotten her. Dommeren gjorde en grei kamp, i motsetning til laget. Disposisjonene......tja.....jeg tviler på at det er Henning sin taktikk at laget havner bakpå, jeg tror dette sitte i hue på spillerne som rett og slett blir redde for å tape og gjøre feil og dermed gir fra seg initiativet.
En usedvanlig tam innsats fra Fugla i dag....jeg hadde venta mer etter de siste oppturene, selv om cupkampen var litt det samme som dette her.....Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
Først og fremst må spillerne spille i de posisjonene de skal . Riise sin største styrke er å komme til linja å legge inn, det får han ikke gjort på venstre side. I tillegg har jo samarbeidet med LKE vært bra før i år, så hvorfor ikke la de spille på samme side. Videre når Kippe blir skadet, kunne man flyttet inn MJ, satt Ringstad inn på venstre, og latt Rånern løpe på midten. Når Kiko skulle ut kunne man flyttet Riise over på høyre, Bolly inn på venstre. Greit Bolly har vært svak de siste to kampene, men han er vel bedre enn Tokstad?? Videre synes jeg Nosa er bedre som spiss, enn som midtbane. Oppsummert: Bruk spillerne der de skal. Skal Riise spille, skal han spille høyre eller hengende spiss. IKKE venstre.VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Kamper som den i dag viser bare hvilken enorm oppgave Berg har i å forvandle dette laget til et norsk topplag. Jeg har trua, men avstanden til RBK er gedigen. Det må vi bare innrømme. Helt andre spillertyper må gradvis inn å forvandle en eldgammel fotballfilosofi som rett og slett ikke duger lenger.Kommentar
-
Du mener RBK som også spilte 1-1 mot Lyn borte? Det er ikke så mye som skal til, men det skjer ikke i år. Det har vært for store omskiftninger pluss vandriften de siste årene til at vi kan forvente at det skal bli mye over tiende. Personlig er jeg fornøyd med alt over det.
Berntsen var selvfølgelig ikke bra, og Nosa skal ikke ha gult kort. Han tackler rett på ballen, og da får det være samme faen at han gikk inn med knottene først. At FIFA prøver å gjøre sporten om til en kjerringsport ala Basket eller Volleyball er ikke noe en oppegående dommer burde bry seg om. Jeg tror ikke jeg har argumentert mot at Stabæk skulle hatt straffe, så den innvendingen blir meningsløst. Ballen spratt opp i hånda hans som var i en unaturlig posisjon. Det er et soleklart straffespark, men vi er LSK, ikke Vif, Brann eller Rosenborg. Tror ikke vi vil få straffe i år, og jeg blir overrasket om det skjer i det hele tatt i resten av dette årtiet. Han dømte på alt, og masse av det var pirkete dritt. Berntsen var rævva, som de fleste andre norske dommere. Husk at de får beskjed på seminarene sine om at LSK spiller tøft og rått!Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Sundgot er ALDRI inne i boksen de få gangene vi kommer rundt på kantene. Når Edwin og Nosa skal legge inn er det ingen foran mål og de må dribble.
Dårlig at ikke Edwin fant Tokstad på slutten i dag, men jeg hørte ikke at Tokstad ropte på han..Kommentar
-
Du mener RBK som også spilte 1-1 mot Lyn borte? Det er ikke så mye som skal til, men det skjer ikke i år. Det har vært for store omskiftninger pluss vandriften de siste årene til at vi kan forvente at det skal bli mye over tiende. Personlig er jeg fornøyd med alt over det.Kommentar
-
Stabilitet er langt lettere å opprettholde med spillere med individuelle ferdigheter og flere potensielle matchvinnere. Vår egen kamp mot RBK viste styrkeforholdet relativt greit. I en jevn serie er det deres egenskaper vi helt åpenbart mangler. Det er en grunn til at vi har rotet vekk en ledelse i fire av våre fem uavgjorte så langt. Berg er i gang ned å forandre vår spillestil, nye typer er allerede inne, men det vil ta tid å lage et topplag av dette.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Jeg syns kampen i kveld bare gjorde det enda mer åpenbart at Henning er rett mann for klubben. Tempoproblemene våre gjorde at Lyn herjet med oss etter pause, og det er nettopp mangelen på tempo som var den største hemskoen ved LSK-stallen slik den ble omformet etter januar 2007.
Henning vet at tekniske ferdigheter, tempo og omstillingsevne er alfa og omega for å lykkes i moderne fotball. Dette reflekteres også gjennom spillerne han har brakt inn. Mange må ennå ut, men se gjerne på Lyn som et 60 % fullført Henning Berg-prosjekt. Spillerne og spillestilen de har i dag, er et produkt av Berg og Bjarmann. At de nå har en hovedtrener som ikke har lært seg kunsten å holde pep-talk før kampene begynner, men venter til pausen, er hovedgrunnen til at de ligger der de ligger.
Jeg telte 12-3 i sjanser til Lyn i dag. Se hva en objektivt ganske middelmådig spirrevipp som Guastavino klarer å få til helt på egen hånd når motspillerne begynner å gå tomme for bensin og han har et lite sekund ekstra på seg til å områ seg før han bestemmer seg for hvor løpet og/eller ballen skal gå. Nosa kan bli vår Guastavino (bare med uendelig større potensiale), eller så kommer det kanskje inn en ny en i løpet av sommervinduet.
Sesongen i år dreier seg bare om å telle til cirka 32. Intet mer. Dessuten fikk vi med oss et poeng på bortebane etter å ha blitt presset i senk i 35 minutter, og det uten våre to beste midtstoppere tilgjengelig. Det vitner om ryggrad.
Henning er svaret. Fatt mot!Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Opprinnelig skrevet av LiningsArild var en jævla potetsekk i dag! Er det mulig for en spiss å ALLTID ha ryggen til mål?! Og i tillegg bruke 7 sekunder på å snu seg, de få gangen han prøver?! ARG!Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Du sa vel at det ikke er så mye som skal til, men det er det da vitterlig. Det krever ikke bare at vi får en skadefri tropp, men adskillig flere spillere som kan mer enn å løpe og sende polere. Hvis vi da vil være med i toppen. Det vil kreve noen harde valg og sikkert provosere mange supportere, men de valgene må tas hvis vi fortsatt vil være med.Kommentar
-
Ruben holder ikke nivået enda og Søgård har spilt ok som stopper før. Johnsen har vel heller ikke overbevist som stopper tidligere. Synes valgene med å holde riise på venstre selv om det opplagt ikke fungerte og å trekke ned Nosa når det ser ut til at angrepet vårt er helt avhengig av at han kjemper øverst er merkeligere. Tror vi ga fra oss kampen i stor grad pga det siste valget. Spissene var fraværende på topp etter at Nosa ble flytta ned.Kommentar
-
Ser ut for meg som Bhr ikke trøkker til i dueller i dag, er det landsen som ligger i bakhodet eller skaddene han har hatt, eller varmen i dag? Irriterer meg vært fall for det kunne ha gitt han mål muligheter hvis han hadde tråkka til litt ekstra.Kommentar
-
Men at spissene var fraværende er det vanskelig å være enig i. Nosa skapte egenhendig tre-fire brudd, to av dem ble farlige, og hadde henholdsvis Mouelhi, Eddie og Eddie holdt hodet kaldt da det gjaldt som mest, ville vi ha vunnet.
Syns Eddie gjør mye bra, men liker dårlig at han trekker ut bredt. Fôr ham med følsomme stikkere gjennom midten, så vil han få Mifsud til å fremstå som Jørn Heggestad om et år. Og jeg ser gjerne at det er Nosa som slår de stikkerne.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Enig i at det ikke fungerte med Riise på venstre. Mouelhi på høyre var heller ingen høydare, selv om han klarte seg bedre enn jeg hadde fryktet.
Men at spissene var fraværende er det vanskelig å være enig i. Nosa skapte egenhendig tre-fire brudd, to av dem ble farlige, og hadde henholdsvis Mouelhi, Eddie og Eddie holdt hodet kaldt da det gjaldt som mest, ville vi ha vunnet.
Syns Eddie gjør mye bra, men liker dårlig at han trekker ut bredt. Fôr ham med følsomme stikkere gjennom midten, så vil han få Mifsud til å fremstå som Jørn Heggestad om et år. Og jeg ser gjerne at det er Nosa som slår de stikkerne.
Ellers vet jeg ikke om jeg er like positiv til Edwin som deg, men han har potensialet til å gjøre det bedre enn han gjør vaffal.Kommentar
-
Med det laget vi går ut med i 2. omgang, er 1-1 borte mot Lyn bra. En ting er hvordan laget var i utgangspunktet, uten Nordtveit, med Riise på venstre og Kiko på motsatt. Noe annet blir det når forsvarslimet Frode Kippe går ut, og gjør "hele" laget forandra. Fullstendig enig i at Ringstad skulle ha kommet inn og Johnsen spilt stopper, eventuelt Gabrielsen. Søgård var involvert i minst to store Lyn-sjanser, i tillegg til scoringa (uten å ta fra Pratto noe av prestasjonen).
Med skaden til Kippe mister vi to av våre desidert beste forsvarsspillerne. Alle lag blir svekket av det. Én spiller utgjør ikke nødvendigvis den helt store forskjellen, men når det i tillegg utgangspunktet medfører Søgård på stopperplass, Nosa ned på midten og Edwin på topp er normalt at laget faller litt sammen. Ta med at Tokstad kom inn og at Eriksen spilte med sin fjerde partner på høyresida. Ikke bare samspillet blir dårligere, helheten og det komplementære blir satt kraftig tilbake. Derfor er jeg sjeleglad vi ikke taper denne matchen, og fortsatt holder Lyn bak oss. Tre av de fire-fem beste var "borte", hvis vi tar med at Riise spilte på feil side. Det er laget som blir svekket av sånne tap og endringer, og ikke enkeltspillere som trekker ned nivået. Med andre ord ingen grunn til å forkleine Tokstad. Heller ikke Edwin - selv om han skulle satt minst én av to.
Landslagspausen passer bra nå. Vi trenger alle mann klare, og med full ellever blir vi gode i år. I dag var det spesielt tungt å "mangle" så mye i forsvar og på midten, "mangle" fordi Riise kunne utnyttes bedre og jeg synes Berg kunne gjort bedre ut av situasjonen etter skaden til Kippe. Synd det ble på den måten til slutt. Men etter det som skjedde, og med Lyn-sjansene i 2. omgang, er jeg ganske fornøyd med 1-1, men mindre fornøyd med skadene og det som skjedde fra benken (både før og spesielt etter skaden til Kippe). Heller ingenting å utsette på dommer Berntsen i dag, for å ha sagt det.Kommentar
-
Nå er det flere som får ta seg en bolle her. Vi leverer riktignok sammen med Lyn en av de dårligste omgangene som har blitt levert i årets Tippeliga, men at vi blir spilt lave er jo helt naturlig ut i fra forutsetningene. På kampdagen melder en av våre klart beste spillere i år, Håvard Nordtveit forfall. Deretter mister vi muligens den aller beste, Frode Kippe. Med Pål Steffen ute er våre 3 beste midtstoppere ute med skade. Er man virkelig så naive at man ikke tror dette har noe å si for tryggheten i laget? Jeg synes Henning gjør et merkelig grep ved å sette inn Edwin i stedet for å skyve Johnsen inn som stopper og Ringstad på back, men det er vanskelig å si om dette er rett eller galt. Vi blir selvsagt spilt lave når vi har en gammal stopper som har slitt med småskader i et halvt år og en midtbanespiller som til nød har blitt brukt som høyre back, men stort sett aldri stopper. Ikke bare blir laget betydelig svekket defensivt, sjefen vår må ut og tryggheten både offensivt og defensivt faller ut av laget. Vi tør ikke slippe oss framover når vi ikke stoler på at forsvaret rydder opp det som kommer. Jeg er hellig overbevist om at vi hadde tatt med oss 3 poeng hjem om Nordtveit og Kippe hadde dannet stopperpar i dag.
Dagens kaktus deles av Espen Berntsen og Bjørn Helge Riise. Espen Berntsen leverer en horribel forestilling, riktignok ingen avgjørende feil, men til de grader en håpløs frisparklinje. Han åpner kampen med å la det meste gå, før han legger tvert om og deler ut gult kort på det som er av dueller. Lars Kristian Eriksen som marginalt er for sein er første offer for Berntsens håpløse kortlinje, før Indy fullstendig feilaktig får et gult. Deretter velger Berntsen å blåse mot Nosa i en klokkerein takling og presterer å gi han gult kort, noe som resulterte i en situasjon der Nosa høyst sannsynlig skulle vært vist ut, noe han ikke ble. Det er ingen tvil om at den elendige linja til Berntsen førte til mye frustrasjon blant spillerne og det var til stadighet hårreisende avblåsninger som spesielt gikk mot LSK-spillerne. Ved flere reine taklinger og reine kroppsdueller blåste Berntsen i mot oss, han slipper dessverre trolig billig unna likevel da det er Edvartsen som blir den store snakkisen på dommermøtet kommende uke.
Når det gjelder Bjørn Helge synes jeg han var en tragedie i dag. Han utrettet ingen verdens ting og valgte tydelig å spare seg for kommende landskamper. Jeg vil ikke høre håpløse argumenter om at han ikke blir brukt på sin vante possisjon, for det ble han nemlig, bare på motsatt side. Det er INGEN ting som skulle tilsi at Riise ikke kunne gå i 100% i dueller, ei heller at han plutselig kan skulke returløp på venstresiden. Kvaliteten på pasninger og innlegg var i tillegg bedriten, noe jeg forsåvidt kan godta da alle har en dårlig dag. Det forutsetter likevel at du gidder å yte 100% når du merker at ting går dårlig. Jeg håper virkelig Bjørn Helge leverer noen fantastiske landskamper og blir solgt i sommervinduet, vi har flere spillere som banker på døra som er villige til å ofre alt for klubben framfor proffdrømmen.
Blant disse, etter min mening et av dagens store lyspunkt, Tokstad. Styrke, arbeidskapasitet, pasningskvalitet, nærteknikk og ikke minst evnen til å fylle på i boks var kvaliteter Tokstad bidro med i dag. En 17-åring som spilte over 70 minutter i U-19 EM-kvalifiseringen borte mot Frankrike og bidro til en 2-1 seier i en kamp der 18 spillere hadde meldt forfall. Tokstad er et kjempetalent som representerer mot og vilje og jeg håper virkelig vi får se mer av han i kampene som kommer.
Av andre som jeg mener fortjener en blomst i dag har vi Bjørkøy som nok en gang leverer en meget bra kamp. Arbeidsinnsatsen er upåklagelig. Marius Johnsen leverer solid og kroner det hele med en scoring. Søgård fortjener også en klapp på skuldern etter å ha levert en akseptabel kamp som midtstopper, en possisjon han definitivt ikke egner seg for.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Du kan være så mye først på ballen du bare vil, så lenge en kommer med knottene først er det helt normalt å bli tildelt gult kort. Reaksjonen mot Lynspilleren bedømmer dommeren til å være kraftig fremprovoserrt, og straffer korrekt også Lynspilleren med gult. Nosa luktet på rødt der, men medspillerene fikk heldigvis roet ham ned.Kommentar
-
Helt uenig med deg i at han går med knottene først. Slik jeg ser det holder han foten nede og treffer ballen reint. Nå som jeg har sett tv-bildene er jeg enig med deg i at dytten var mer fremprovosert enn hva jeg opplevde på stadion, men som du sier er han likevel helt i grenseland.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Nå er det flere som får ta seg en bolle her. Vi leverer riktignok sammen med Lyn en av de dårligste omgangene som har blitt levert i årets Tippeliga, men at vi blir spilt lave er jo helt naturlig ut i fra forutsetningene. På kampdagen melder en av våre klart beste spillere i år, Håvard Nordtveit forfall. Deretter mister vi muligens den aller beste, Frode Kippe. Med Pål Steffen ute er våre 3 beste midtstoppere ute med skade. Er man virkelig så naive at man ikke tror dette har noe å si for tryggheten i laget?Kommentar
Kommentar